آموزش ثبت دامنه + فیلم آموزشی

aparat-banner youtube-bannerسناریو آموزش ثبت دامنه

هم اکنون آقای رایان پس از دریافت شناسه ایرنیک از سایت nic.ir و دونستن اصول انتخاب و ثبت دامنه مناسب تصمیم به ثبت دامنه ir مورد نظرش از طریق وب سایت شرکت میزبان فا گرفته است. البته از طریق این آموزش می توانید هر دامنه ای که مد نظرتان باشد و میزبان فا ارائه داده را ثبت نمایید. باتوجه به این که آدرس دامنه اصلی ترین راه ورود کاربران به سایت شماست و این آدرس سایت شماست که همواره در ذهن مخاطبین شما باقی می مونه ثبت دامنه اینترنتی در یک شرکت معتبر از اهمیت بسیار بالایی برخورداره، شرکت میزبان فا با 10 سال سابقه درخشان در زمینه ثبت انواع دامنه های ملی و بین المللی به صورت 24 ساعته در حال خدمات رسانی و ثبت دامنه اینترنتی برای مشتریان است.

ثبت دامنه ir. در ایرنیک

زمان در حال گذشتن است پس همین الان از طریق این آموزش اقدام به ثبت دامنه اینترنتی مورد نظر خود نموده و با راه اندازی یک وب سایت محصولات و خدمات خود را به کل جهان معرفی کنید، ما نیز در تمام مراحل با شما همراه هستیم.

اگر صاحب یک وب سایت هستید باید به طور قطع باید برای ثبت دامنه اینترنتی جدید برای آن اقدام نمایید. نام دامنه در قالب Yourdomain.com به نمایش گذاشته می شود که کاربران اینترنتی می توانند با جستجو آن در موتورهای جستجو وب سایت شما را پیدا کنند. شرکت میزبان فا یکی از بهترین شرکت هایی است که می توانید برای ثبت دامین خود به آن مراجعه نمایید.

این شرکت با 10 سال سابقه در زمینه ثبت دامنه می تواند انتخاب مطمئنی برای همه کسانی باشند که می خواهند domain خود را به شکلی راحت و با خیالی آسوده ثبت نمایند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا قصد داریم آموزش ثبت نام دامنه به کمک وب سایت میزبان فا را به شما آموزش دهیم. به منظور ثبت دامنه اینترنتی خود از طریق این وب سایت باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

آموزش ثبت دامنه اینترنتی به صورت قدم به قدم

  1. جهت ثبت دامنه مورد نظرتان ابتدا وارد وب سایت mizbanfa.net شوید و سپس از منو های بالا بر روی منوی دامنه کلیک کنید.آموزش خرید دامنه
  2.  زمانی که وارد صفحه مربوط به خرید دامین شدید، باید روی دکمه ثبت دامنه در میزبان فا کلیک کنید.نام دامنه سایت
  3. در این مرحله شما باید نام domain خود را در باکس مشخص شده جستجو نمایید. بعد از اتمام جستجو با یکی از دو پیغام زیر رو به رو خواهید شد.نام دامنه های اینترنتیyourdomain is unavailable: این پیغام زمانی نمایش داده می شود که ثبت دامنه اینترنتی شما با شکست رو به رو شود و دامین مورد نظر شما قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده باشد. در این صورت در قسمت پایین پیام یکسری نام دامنه با پسوندهای دیگری که آزاد می باشند به شما پیشنهاد داده می شود. می توانید در صورت تمایل یکی از آنها را انتخاب کنید یا دامنه جدیدی را انتخاب و آن را جستجو کنید.

    خرید دامنه و هاستتبریک می گوییم. yourdomain موجود است. این پیغام نشان دهنده این است که دامنه مورد نظر شما موجود و آزاد می باشد پس می توانید اقدام به ثبت دامنه اینترنتی مورد نظر خود نمایید. در این حالت باید روی دکمه افزودن به کارت دو بار کلیک کنید. با انجام این کار وارد مرحله بعد خواهید شد.

    ثبت دامنه جدید
    4. در مرحله پیکربندی می توانید به طور همزمان برای خرید هاست مورد نظر خود نیز اقدام نمایید. در صورت تمایل با کلیک روی گزینه هاستینگ ندارید! برای افزودن کلیک کنید می توانید هاست مورد نظر خود را نیز خریداری نمایید. در صورت اقدام به ثبت دامنه ir باید در فیلد ایمیل یا شناسه شما در ایرنیک اطلاعات مربوط را به صورت صحیح و کامل همانند وارد کنید. نکته ای که باید در این مرحله در نظر داشته باشید این است که برای ثبت دامنه اینترنتی باید قبل از اقدام برای تهیه آن از طریق سایت میزبان فا، شناسه ایرنیک خود را تهیه نمایید.

    در صورت تمایل به ثبت دامنه ir می توانید مقاله آموزش ثبت دامنه ir در ایرنیک را مطالعه نمایید. در این مقاله روش ثبت دامنه ir به صورت دقیق و گام به گام به شما آموزش داده شده است.

    آموزش ساخت شناسه ایرنیک + فیلم آموزشی

    نام دامنه مناسب5. در صورتی که تمایل دارید هاستی نیز تهیه نمایید، پس از کلیک روی قسمت هاستینگ ندارید! برای افزودن کلیک کنید، وارد صفحه زیر می شوید. در این صفحه پلن های مختلف هاست های میزبان فا را مشاهده می نمایید. بعد از انتخاب یکی از این پلن ها وارد صفحه زیر می شوید. (در صورت عدم تمایل به تهیه هاست از مرحله 5 صرف نظر کنید. و تنها روی دکمه ادامه کلیک نمایید.)
    آموزش ثبت دامنه
    6. در این قسمت باید به منظور ثبت دامنه اینترنتی مورد نظر خود اطلاعات نام دامنه خود را وارد نمایید. شما با توجه شرایط دامنه خود یکی از گزینه های زیر را انتخاب می کنید و مطابق با دستورالعمل آن پیش می روید.

    همه چیز درباره ثبت دامنه

    7.از قسمت nameservers می توانید dns های مورد نظرتان را جهت تنظیم بر روی دامنه وارد نمایید. پیشنهاد ما این است که اگر با این قسمت آشنایی ندارید این فیلد را تغییر ندهید و آن را به حالت پیشفرض رها کنید. سپس بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

    در نظر داشته باشید که به منظور استفاده از نام دامنه خریداری شده باید dns های هاست خود را روی دامنه ست و نشر نمایید.
    اگر هاست شما از میزبان فا و همزمان با دامنه خریداری شود نیم سرورها به صورت خودکار ست خواهند شد. البته حتما این دو dns را با dns هایی که پس از تهیه هاست برای شما ارسال می شود مطابقت دهید. اگر دامنه به تنهایی تهیه شود می بایست نیم سرور مربوط به هاست خود را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید. در صورتی که اکنون این نیم سرورها را ندارید پس از تهیه دامنه می توانید از ناحیه کاربری خود اقدام نمایید.

    8. در مرحله بعد می توانید دوره پرداخت دامنه خود را مشخص نمایید. پس از تعیین دوره نیز با کلیک روی دکمه پرداخت نهایی وارد مرحله پرداخت ثبت دامنه اینترنتی مورد نظر خواهید شد. مدت زمان تمدید دامنه ها با توجه به نوع آنها متفاوت است. اما اغلب آنها دوره 1 ساله، 5 ساله و 10 ساله دارند. اما برخی دامنه ها از دوره زمانی متفاوتی برخوردار هستند که باید با توجه به زمان هایی که در اختیارتان قرار می گیرد و نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید.
    در این مرحله می توانید خلاصه سفارش خود را به همراه هزینه سرویس به صورت کامل مشاهده کنید، در این مرحله حتما توجه داشته باشید که نام دامنه شما به صورت کاملا صحیح نوشته شده باشد چرا که پس از رد کردن این مرحله و ثبت دامنه به هیچ عنوان امکان تعویض یا تغییر نام دامنه وجود ندارد، در صورتی که اطمینان دارید نام دامنه خود را به صورت صحیح وارد کرده اید بر روی دکمه پرداخت نهایی کلیک کنید.
    اصول انتخاب نام دامنه9. اگر پیش تر در سایت میزبان فا عضو نشده اید، در هنگام تلاش برای پرداخت هزینه لازم برای ثبت دامنه اینترنتی خود با صفحه زیر مواجه خواهید شد. در این حالت باید در ابتدا با پر کردن فیلدهای مشخص شده در سایت عضو شوید و سپس فرآیند خرید خود را تکمیل نمایید. حتما توجه داشته باشید که تمام اطلاعات خود را در این فیلد ها به صورت صحیح و کامل وارد کنید. اکنون ناحیه کاربری برای شما ایجاد می شود. (در صورتی که قبلا عضو سایت بوده اید از این مرحله صرف نظر کنید.)
    چگونه نام دامنه انتخاب کنیم؟10. در دفعات بعدی برای ثبت دامنه جدید در ناحیه کاربری میزبان فا با کلیک روی ثبت دامنه جدید نسبت به ثبت اقدام نمایید.
    نکات انتخاب نام دامنه11. در این مرحله در پایین تر از فیلد های ثبت نام، درگاه بانکی مورد نظر خود را جهت پرداخت مبلغ سفارش وارد کنید. البته لازم است توجه داشته باشید که امکان پرداخت با انواع کارت های بانکی در هر کدام از درگاه های میزبان فا فراهم است. سپس در قسمت توضیحات سفارش اگر مورد یا سوال خاصی وجود دارد، می توانید آن را در این قسمت وارد کنید تا پس از تکمیل سفارش ثبت دامنه اینترنتی مورد نظر کارشناسان میزبان فا توضیحات شما را مطالعه و نسبت به آن عمل کنند. سپس تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که روی دکمه تکمیل سفارش کلیک کنید تا وارد مرحله پرداخت شوید.
    ثبت دامنه در ایرنیک12. اگر تمام مراحل را به صورت کامل طی کرده باشید به درگاه پرداخت بانکی جهت پرداخت مبلغ سفارش منتقل می شوید. در مرحله پرداخت که آخرین مرحله به شمار می رود، با وارد کردن اطلاعات کارت خود، هزینه مربوطه را پرداخت کرده و دامنه را ثبت می کنید. سپس صبر کنید تا به صورت خودکار پس از پرداخت به سایت میزبان فا بازگشت داده شوید. در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شده باشد در ناحیه کاربری خود تاییدئه آن را رویت می کنید. این بدین معنا است که سفارش ثبت دامنه اینترنتی شما به صورت کامل انجام شده است. علاوه بر آن ایمیل تاییدیه را نیز دریافت خواهید کرد.
    ثبت دامنه ir.13. هم اکنون وارد آدرس ایمیل خود که در هنگام ثبت نام در میزبان فا وارد نموده اید شوید. باید یک ایمیل تحت عنوان تاییدیه پرداخت صورتحساب دریافت کرده باشید که شماره تراکنش و شماره صورت حساب سفارش شما در این ایمیل موجود است.
    دریافت ایمیل تاییدیه پرداخت صورتحساب
    دریافت ایمیل تاییدیه پرداخت صورتحساب

    14. اگر دامنه شما به صورت صحیح ثبت شده باشد، می بایست یک ایمیل دیگر تحت عنوان تاییدیه ثبت دامنه مطابق تصویر از سمت میزبان فا دریافت کنید.
    دریافت تاییدیه ثبت دامنه
    دریافت تاییدیه ثبت دامنه ir

    15. بلافاصله پس از دریافت ایمیل تاییدیه ثبت دامنه اینترنتی، یک ایمیل دیگر از سمت ایرنیک با عنوان set reseller contact of domain دقیقا مانند تصویر زیر دریافت می کنید.
    دریافت ایمیل ثبت دامنه از سمته ایرنیک
    دریافت ایمیل ثبت دامنه ir از سمته ایرنیک

    دریافت تمام ایمیل های بالا بدین معناست که دامنه شما به صورت کامل به ثبت رسیده است و تمام مراحل را به صورت صحیح طی کرده اید. همچنین در ناحیه کاربری بخشی تحت عنوان “دامنه ها” وجود دارد که وضعیت فعال یا معلق بودن دامنه در آن ذکر شده است.

پس از انجام مراحل فوق، دامنه مورد نظر شما سریعا برایتان رزرو می شود. در صورت تایید و فعال شدن دامنه، شما مالک دامنه هستید و دیگر هیچکس نمی تواند آن را ثبت کند یا از آن استفاده کند. اما دامنه های آی آر بلافاصله پس از ثبت فعال و قابل استفاده نمی شوند. پس از این که کارشناسان شرکت ایرنیک عدم مغایرت نام دامنه شما را با قوانین جمهوری اسلامی ایران بررسی و تایید نمودند، دامنه ir. شما بعد از 12 ساعت فعال و قابل استفاده می شود. توجه داشته باشید هنگامی که ایرنیک دامنه شما رو به صورت کامل تایید کرد یک ایمیل دیگر مبنی بر تاییدیه فعال و ثبت شدن دامنه از سمته ایرنیک دریافت خواهید کرد.

در صورتی که می خواهید همین الان دامنه خریداری کنید و همین الان هم دامنه شما فعال شود و پس از چند ثانیه بتوانید وب سایت خود را راه اندازی نمایید، پیشنهاد ما به شما این است که اقدام به ثبت دامنه اینترنتی بین المللی مانند com. و net. و org. برای خودتان به ثبت برسانید. زیرا دامنه های بین المللی بلافاصله پس از ثبت، تایید و فعال می شوند.
داستان های آقای رایان درمورد هاست و دامنه

نوشته آموزش ثبت دامنه + فیلم آموزشی اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.

The post آموزش ثبت دامنه + فیلم آموزشی appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *