validation یا اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل

یکی از ابزارهای بسیار مهمی که در گوگل سرچ کنسول مورد استفاده قرار می گیرد، ابزار validation یا همان اعتبارسنجی نام دارد. این بخش در سرچ کنسول جدید گوگل زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که مالک یک وب سایت به دنبال رفع ارورهای درون سایت باشد. به همین منظور شما باید بعد از نصب گوگل سرچ کنسول، آموزش کار با بخش coverage گوگل سرچ کنسول به ویژه قسمت validation را یاد بگیرید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا validation یا اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل به شکلی جامع به شما آموزش داده می شود.

بعد از رفع تمامی مشکلات موجود در وب سایت، می توانید از گوگل بخواهید که تغییرات انجام شده را تایید نماید.

  • اگر تمامی ارورهای عنوان شده برای لینک مورد نظر رفع شده باشد، مشکل مورد نظر در جدول وضعیت mark شده و با وضعیت اعتبارسنجی N/A یا Passed به قسمت پایین جدول می رود.
  • ارورهایی که هنوز مشکلات آنها رفع نشده اند نیز با عنوان NOT Started در قسمت بالایی باقی می مانند.

نکته: در ادامه تعریف جامعی از تمام حالات تایید و رد سرچ کنسول گوگل ارائه می شود. ?

سرچ کنسول گوگل وضعیت اعتبارسنجی یک ارور را به صورت کلی و برای تمامی URL های دارای آن مشکل مورد بررسی قرار می دهد.

validation یا اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد:

  • جریان اعتبارسنجی
  • تاریخچه اعتبارسنجی
  • اعتبار سنجی دوباره در سرچ کنسول گوگل

اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل

جریان validation یا اعتبارسنجی سرچ کنسول

در قسمت coverage سرچ کنسول گوگل می توان به مدیریت مشکلات و موارد این چنینی پرداخت. که در آموزش های آتی به شرح مفصل آن خواهیم پرداخت. بعد از اینکه مشکلی را در قسمت coverage رفع کرده، به منظور اعتبارسنجی روی Validate Fix کنسول جدید گوگل کلیک کنید. فرآیندی که در ادامه اتفاق می افتد را برای شما توضیح خواهیم داد. در نظر داشته باشید که فرآیند اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل می تواند چند روزی زمان ببرد اما شما می توانید از طریق ایمیل خود اطلاعات مربوط به آن را دریافت نمایید.

انواع وضعیت اعتبارسنجی ارورهای سرچ کنسول گوگل

همانطور که گفته شده وضعیت validation می تواند با توجه به مرحله ای که درون آن قرار گرفته است متفاوت باشد، این مراحل به ترتیب عبارتند از:اعتبارسنجی گوگل سرچ کنسول

Not started: در این وضعیت معمولا یک یا چند صفحه با یک ارور مشخص وجود دارد که هنوز برای اعتبارسنجی آن اقدامی صورت نگرفته است.

Started: در این حالت شما فرآیند validation را آغاز نموده اید. اما هنوز موردی پیدا نشده است.

Looking good: شما فرآیند اعتبارسنجی را آغاز کرده اید و تمامی مواردی که مورد بررسی قرار گرفته اند تا همان لحظه حل شده اند.

Passed: در این وضعیت در واقع تمامی موارد مربوط به یک ارور مشخص حل شده است. برای اینکه با این وضعیت رو به رو شوید باید خودتان روی validate fix کلیک کرده و درخواست اعتبارسنجی داده باشید.

N/A: در این حالت خود گوگل متوجه شده است که مشکلات موجود در تمامی URL ها به طور کامل رفع شد اند. در این حالت شما به هیچ عنوان برای validation اقدامی نکرده اید.

Failed: در وضعیت نامبرده بعد از کلیک روی Validate همچنان بخش زیادی از صفحات وب سایت دارای مشکل می باشند.

 

1. زمانی که روی گزینه Validate Fix کلیک می کنید، گوگل سرچ کنسول بلافاصله تعدادی از صفحات شما را بررسی می کند. در این صورت دو حالت ممکن است پیش بیاید:

  • اگر ارور مشخص شده در هر یک از این صفحات وجود داشته باشد، اعتبارسنجی بلافاصله پایان می گیرد و وضعیت validation بدون تغییر باقی می ماند.

اما…

  • اگر صفحات نمونه دارای ارور مشخص شده نباشد، اعتبارسنجی وارد مرحله started می شود. اگر در طی فرآیند validation مشکلات غیرمرتبط دیگری پیدا شود، فرآیند اعتبارسنجی دوباره ادامه پیدا می کند.

2. سرچ کنسول گوگل روی لیست URL های مشخصی که دچار این مشکل هستند، کار می کند. تنها لینک هایی که ارور عنوان شده را دارا می باشند در صف crawling مجدد قرار می گیرند و گوگل به قسمت های دیگر وب سایت کاری ندارد. سرچ کنسول گوگل یک رکورد از تمامی لینک هایی که طی فرآیند اعتبارسنجی مورد بررسی قرار گرفته اند را تهیه می کند که شما می توانید آن را از طریق صفحه جزئیات ارور دریافت نمایید.

3. زمانی که یک URL مورد بررسی قرار می گیرد، 3 حالت ممکن است اتفاق بیافتد:

اعتبارسنجی سرچ کنسول جدید گوگل

  • اگر اروری پیدا نشود، فرآیند اعتبارسنجی در مرحله Passing قرار می گیرد. اگر هم این اولین باری است که پس از شروع اعتبارسنجی بررسی صورت می گیرد، وضعیت validation به حالت Looking good تغییر پیدا می کند.
  • اگر URL مورد نظر دیگر در دسترس نباشد، وضعیت اعتبارسنجی به Other تغییر پیدا می کند. این وضعیت دیگر نشان دهنده یک ارور نمی باشد.
  • اگر مورد همچنان وجود داشته باشد، وضعیت ارور به حالت Failed تغییر پیدا کرده و فرآیند اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل پایان می گیرد.

4. زمانی که تمامی ارورها و هشدارهای مربوط به URL ها بررسی شده و تعداد مشکلات به صفر رسید، وضعیت ارور به حال Passed تغییر پیدا می کند.

در نظر داشه باشید که حتی اگر تمامی ارورها را صفر کنید باز هم برچسب هر یک از این دسته ها همان Error یا Warning باقی می ماند.

حتی اگر شما روی گزینه start validation کلیک نکنید گوگل می تواند ارورهای رفع شده را تشخیص دهد. اگر گوگل طی crawling خود متوجه شود که تمامی موارد موجود در یک ارور رفع شده است، وضعیت اعتبارسنجی ارور را به N/A تغییر می دهد.

تاریخچه اعتبارسنجی

شما می توانید جزئیات فرآیند اعتبارسنجی را با کلیک روی لینک validation details در صفحه details این ابزار وبمستری گوگل مشاهده نمایید. اطلاعات موجود در صفحه تاریخچه validation با توجه به URL برای گزارش AMP و گزارش وضعیت ایندکس دسته بندی می شود. در بخش Mobile Usability و گزارش های Rich Result نیز موارد با توجه به URL و داده های ساختار یافته دست بندی می شوند.

اعتبارسنجی کنسول گوگلاعتبار سنجی دوباره در سرچ کنسول گوگل

از این گزینه تنها زمانی می توان استفاده کرد که فرآیند validation با شکست رو به رو شده و وضعیت آن به حالت failed تغییر پیدا کرده باشد. در این حالت شما با کلیک روی Revalidation فرآیند اعتبارسنجی را دوباره راه می اندازید. در کنار آن اعتبارسنجی مشکلات موردهای جدید شناخته شده نیز آغاز می شود.

در نظر داشته باشید که پیش از شروع یک درخواست اعتبارسنجی جدید، باید درخواست قبلی شما به اتمام رسیده باشد. حتی اگر برخی از مشکلات هم در طول فرآیند validation حل شده باشد، شما باید تا لحظه تمام شدن این چرخه صبر کنید.

امکان بررسی دوباره مواردی که مرحله اعتبارسنجی آنها به پایان رسیده است (Passed) یا دیگر در دسترس نمی باشند (Other) وجود ندارد. زمانی که روی گزینه Revalidate کلیک می شود، از تاریخچه حذف می شوند.

انواع وضعیت اعتبارسنجی URL های دسته های ارورهای سرچ کنسول گوگل

بعد از ارسال درخواست اعتبارسنجی، هر یک از URL های قرار گرفته در دسته این ارورها وضعیت مشخص خود را خواهند داشت. این وضعیت ها عبارتند از:

validation سرچ کنسول گوگل

  • Pending validation: زمانی که هر یک از URL های درون یک دسته ارور با این وضعیت مشخص شده باشند یعنی آنها در صف انتظار برای اعتبارسنجی هستند. تا زمانی که گوگل تمامی لینک های قرار گرفته را بررسی نکند، وضعیت به همین شکل باقی می ماند.
  • Passed: در حالتی که تمامی لینک های درون یک ارور بررسی و بدون مشکل تشخیص داده شدند، با این وضعیت رو به رو می شوید.
  • Failed: در این حالت گوگل به منظور بررسی ارور مشخص شده لینک ها را مورد بررسی قرار می دهد و طی بررسی ها متوجه می شود که ارور همچنان پابرجا است. در چنین شرایطی با وضعیت Failed رو به رو می شوید.
  • Other: در حالت Other گوگل نمی تواند به URL های مشخص شده دسترسی پیدا کند یا در داده های ساختاریافته نمی تواند مورد را پیدا کند. سپس چرخه متوقف می شد!
در نظر داشته باشید که URL های مشابه می توانند وضعیت متفاوتی در ارورهای مختلف داشته باشند. به عنوان مثال اگر یک URL به طور همزمان دارای ارورهای X و Y است، ارور X می تواند در وضعیت اعتبارسنجی Passed قرار گرفته باشد. اما ارور Y در وضعیت اعتبارسنجی Pending باشد. 

بعد از ورود به گوگل وبمستر تولز نیاز است که با ابزارهای درون آن به شکلی مناسب آشنا شوید. یکی از این ابزارها که در زمینه رفع ارورهای مربوط به ایندکس شدن مورد استفاده قرار می گیرد، بخش coverage کنسول جدید گوگل است. در این بخش شما می توانید ارورهای پیش آمده را بررسی و با استفاده از بخش validation یا اعتبارسنجی اقدام به رفع آنها نمایید. در این مقاله تلاش بر این بوده است تا درک درستی درباره اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل در اختیار افراد قرار بگیرد.

آموزش کامل و رایگان سرچ کنسول گوگل

نوشته validation یا اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.

The post validation یا اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *