طراحی پورتال

طراحی سایت در تفلیس

در تعریف طراحی پورتال یا پرتال می توان گفت که داده هایی که به صورت پراکنده جمع آوری شده،سازمان دهی و طبقه بندی می کند معمولا طراحی پرتال ها به علت اهمیت و کاربردش،جایگاه بالایی در همه شرکت ها و سازمان ها دارد، که طراحی پورتال سازمانی نام دارد. طراحی پورتال با هدف توسعه و رشد و صرف هزینه کمتر کاربران و مشتریان طراحی شده است که طراحی پورتال سازمانی یکی از آنهاست.از جمله مزایای طراحی پورتال سازمانی صرف هزینه کمتر و به روز نگه داشتن اطلاعات وافزایش داده های خام است. برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی پورتال،

توضیح جامعی که در مورد طراحی سایت پرتال(پور تال) می توانیم ارائه بدهیم این است که داده هایی  را که به صورت پراکنده و سردرگم هستند را با استفاده از ابزارهایی مثل directory سازماندهی  می کند و به طبقه بندی آنها می پردازد.هدف طراحی پرتال این است تا کاربران به صورت آنلاین به راحتی و دقیق تر و با صرف وقت کمتر، منابع مدنظر خود را از موتور های جستوجوگر پرتال پیدا کنند. و نیز به آسانی سرویس های جانبی و اصلی به طور هم زمان دسترسی پیدا بکنند.

طراحی پورتال چیست؟

طراحی پرتال پایگاهی ست که از طریق وب امکاناتی را در اختیار کاربران می گذارد که به تبادل اطلاعات بپردازد. طراحی پرتال اطلاعاتی که از منابع گوناگونش جمع بندی کرده را در اختیار کاربران خود می گذارد تا آنها با توجه به نیازهای خود، اطلاعات را با آن پایگاه ها به صورت دائمی رد و بدل می کنندو به صورت طبقه بندی شده در دسترس کاربران قرار می گیرد.

ویژگی طراحی پرتال (طراحی پورتال)عبارت انداز:

۱- قابلیت سازمان دهی داده ها و اطلاعات و مدیریت محتوا
۲- اطمینان از امنیت در نگه داری اطلاعات
۳- پشتیبانی از زبان های گوناگون جهانی
۴- دسترسی آسان به منابع و داده ها
۵- دارای قابلیت سفارشی کردن و بروزرسانی آسان

سرویس دهی اصلی در هر طراحی  پورتالی شامل موارد زیر است:

ایمیل
دستگاه جست و جو
خبرها
ارئه انواع داده های مختلف (پزشکی، مسافرتی، و …)
دانلود
chat
ایجاد فضای رایگان با طراحی سایت

دسته بندی طراحی پرتال ها:

طراحی پورتال ها عموما به دو نوع تقسیم می شوند:

طراحی پورتال های افقی (Horizontal Portal-Hortal ):

طراحی پرتال بر روی موضوعات وسیعی و کلی متمرکز است چه در زمینه تولید و چه در زمینه صنعت، دربرگیرنده داده ها و خدمات مختلفی است که برای کاربران ارئه می کند.این پورتال ها مخاطبان را به مسیر مشخصی با هدف کسب منابع و اطلاعات هدایت می کنند.

پورتال عمودی (Vertical Portal- Vortal):

فقط بر روی یک بخش تمرکز دارد، این نوع طراحی پورتال ها بخاطر این که بر سرویس های ویژه ای تمرکز دارند، پاسخ گوی گروه ویژه نیز هستند.گروه هایی مثل گروه صنعتی،خدماتی،دانشگاهی، بیمه و …نیز می باشد از آن جایی که امکانات متنوعی برای نصب و به کار گیری پورتال های عمومی هستند،جزء سرویس های مهم و سودمند برای درآمدزایی محسوب می شود.

تفاوت طراحی پورتال با وب سایت:

طراحی پورتال با وب سایت ها در کنار یک سری شباهت ها،تفاوت هایی میان آن دو وجود دارد که تا حدودی ملموس نیست تفاوتشان بعد از به کار گیری هر دو احساس می شود. مفهوم طراحی پورتال وسیع تر از وب سایت است که در این جا به صورت مشخص تفاوت آن دو را بیان می کنیم:
۱- طراحی پرتال ها انطباق پذیراند بدین معنا که می توان محتوای طراحی پرتال را به صورت خودکار تغییر داد.
۲- طراحی پرتال  انعطاف پذیر است یعنی به راحتی می توان محتوای آن را از طریق کنترل پنل  تغییر داد
۳- از قابلیت دیگر طراحی پرتال می توان به این امر اشاره کرد که طراحی پورتال قادر به انتشار اطلاعات خود و شرکت ها و سازمان های تحت نظر خود است و اگر لازم بداند اطلاعاتش را با پورتال های دیگر سازمان ها نیز به اشتراک می گذارد.و کاربران از طریق خدمات الکترونیکی آن شرکت می توانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.
۴- وب سایت تخصصی تر از طراحی پرتال بوده و پیرامون یک موضوع مشخص می چرخد و پراکندگی چندانی ندارد.از دیگر جنبه های مهم پورتال،جنبه اقتصادی آن است طراحی پرتال ها معمولا برای درآمدزایی ساخته می شوند و بیشتر درآمدشان از طریق تبلیغات می باشد.
۵- طراحی پورتال بخاطر تنوع سرویس دهی ، آماده خدمت رسانی اقشار مختلف جامعه با طرز فکر و سن های مختلف با علایق و سلایق متفاوت می باشد.

بهینه سازی سایت

طراحی پورتال سازمانی (enterprise portals ):

طراحی پورتال سازمانی یک دریچه اینترنتی برای مدیریت بهتر در داده ها، اشخاص و فرایند های خارج و یا داخل سازمان در قالبی هماهنگ مورد استفاده قرار می گیرد.و با هدف برطرف کردن نیاز های شرکت ها و یا سازمان ها ساخته می شوند.
عموما صفحه طراحی پورتال، پنجره های پرتلت زیادی دارد که توسط کاربر قابلیت حذف و اضافه و انتقال و جا به جایی دارا است.
پورتال ها توسط پرتلت،اطلاعات را جمع آوری و طبقه بندی شده ارائه می دهد

از مزایای طراحی پورتال سازمانی می توانیم به  چند موارد اشاره کنیم:
از مزایای طراحی پورتال سازمانی می توانیم به  چند موارد اشاره کنیم:
در طراحی پورتال سازمانی صرف هزینه کمتر و کاهش قیمت لحاظ شده است
از مزایای دیگر طراحی پورتال سازمانی کاهش بروکراس است.
افزایش داده های خام از قابیلیت در طراحی پورتال سازمانی به شمار می آید.
داشتن ویژگی افزایش قابلیت پی گیری، در همه طراحی پورتال سازمانی مورد توجه قرار گرفته است.
حفظ و نگه داری از اطلاعات در طراحی پورتال سازمانی مد نظر کاربران است

نوشته طراحی پورتال اولین بار در طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن|اندروید|جاوا|ios|android. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *