آموزش مهندسی اینترنت؛ برنامه نویسی سوکت در مهندسی اینترنت

آموزش مهندسی اینترنت؛ برنامه نویسی سوکت در مهندسی اینترنت

آموزش مهندسی اینترنت؛ برنامه نویسی سوکت در مهندسی اینترنت

در خدمت دوستان عزیز هستیم با اولین بخش فیلم آموزش درس مهندسی اینترنت یا Internet Engineering از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران. در جلسه دوم آموزش مهندسی اینترنت؛ برنامه نویسی سوکت را خواهیم داشت. قطعا تمامی دوستان مطلع هستند که مهندسی اینترنت چیست و چه کاربردی دارد، اما در ادامه راجب به این مبحصث توضیح بیشتری خواهیم داد.

لازم به ذکر است که این دوره در کلاس درس مهندسی اینترنت دانشگاه تهران فیلمبردای شده است. با ما همراه باشید….

بخش دوم آموزش مهندسی اینترنت

  • برنامه نویسی سوکت در مهندسی اینترنت

 

برنامه نویسی سوکت

امروزه برنامه نویسی سوکت یکی از پرکاربرد ترین از انواع برنامه نویسی می باشد. زمانی که شما برنامه نویسی را انجام میدهید، گاهی اوقات نیاز دارید تا با یک کامیپوتر دیگر و یا سرور ارتباط برقرار کنید. که این ارتباط از طریق پروتکل انجام می گیرد. برنامه نویسی سوکت در زبان های مختلف مطرح شده است نظیر جاوا، سی شارپ، اندروید و php و … و به برنامه نویس این امکان را میدهد تا با استفاده زبانی که برنامه نویسی میکند بتواند با سیستم های دیگر ارتباط برقرار کرده و اقدام به تبادل اطلاعات نماید.

از کاربرد های برنامه نویسی سوکت میتوان در نرم افزار و یا اسکریپت چت نام برد. زمانی که شما اقدام به چت کردن میکنید با یک سیستم دیگر در حال ارتباط هستید که این ارتباط از طریق یک سری پورتکل های از قبل تعریف شده نظیر TCP و UDP انجام می گیرد. و در اینجاست که برنامه نویسی سوکت این امکان را به شما میدهد تا بتوانید با کامیپیوتر مقصد خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را ارسال و دریافت کنید.

The post آموزش مهندسی اینترنت؛ برنامه نویسی سوکت در مهندسی اینترنت appeared first on آموزش برنامه نویسی - یادگیری برنامه نویسی با طعم سورس باران.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *