VPS

بر روی هر ابر سرور تعداد زیادی سرور مجازی قرار گرفته است که هر سرور مجازی به طور مستقل منابع مشخصی از ابر سرور را دارا می باشد. از آن جایی که هزینه ی ابر سرور خیلی بالا می باشد اغلب شرکت ها و سازمان از سرور مجازی استفاده می کنند البته برخی از وب سایت ها که ترافیک بالایی ندارند استفاده از هاست را انتخای می کنند که خب از نظر هزینه معقول تر به حساب می آید اما برای طراحی سایت های پر بازدید که هر روزه نرخ ترافیک زیادی را روانه خود می کنند سرور مجازی اختصاصی انتخاب مناسب تری است. انتخاب سرور مجازی اختصاصی برای طراحی سایت های سازمانی، طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی نه تنها بلکه از نظر هزینه بلکه از لحاظ سرعت و امنیت نیز مناسب تر است و قابلیت نصب انواع سیستم عامل ها روی آن ها وجود دارد.

 

vps

 

خرید VPS

VPS یا سرور مجازی اختصاصی اختصار شده عبارات ( virtual private server ) است که بخشی از سرور اختصاصی است که سفارش و خرید آن با توجه به میزان منابع از جمله هارد، رم، پهنای باند و cpu انجام می شود. صحیح ترین انتخاب در خرید سرور مجازی به توسعه و رشد کسب و کار و بهبود وضعیت طراحی سایت کمک زیادی می کنند به همین ترتیب می بایست قبل از خرید VPS از شرکت مورد نظرتان تمامی امکانات و خدمات آن ها را بررسی کنید تا با توجه به نیاز ها و نوع وب ساییتان اقدام به خرید VPS کنید. سرور مجازی لینوکس ، سرور مجازی ، سرور مجازی ویندوز و سرور ابری از جمله سیستم های عامل محبوب وی پی اس ها می باشند. هزینه های هر کدام بسته به پنلی که انتخاب می کنید متفاوت است.

 

سرور مجازی ایران چیست؟

حتما تا به حال با قطعی اینترنت در ایران مواجه شده اید و در این میان مشاهده می کنید که برخی سایت های دولتی و طراحی سایت خبرگزاری همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند در صورتی که دسترسی به بسیاری از طراحی سایت ها و طراحی اپلیکیشن ها به طور کامل قطع شده است. در آذر ماه ۹۸ پس از شلوغی هایی که رخ داد و اینترنت ایران به طور سراسری قطع شد بسیاری از شرکت ها اقدام به خرید سرور مجازی ایران کردند که قابلیت دسترسی به سایت توسط کاربران را امکان پذیر می کرد.

از آن جایی که سرور مجازی ایران قسمت از سرور فیزیکی است که در دیتاسنتر های داخل کشور ایران خدمات ارائه می دهد امروزه اغلب طراحی سایت های خبری نیز برای جلوگیری بسته شدن حساب توسط سرور مجازی خارجی از VPS ایران استفاده می کنند. در واقع سرور مجازی ایران انتخاب مناسبی برای سایت هایی که ترافیک غالب بازدید کنندگان آن ها از ایران می باشد.

 

سرور مجازی

 

مزایای سرور مجازی عبارتند از:

 

  • هزینه ها

برای میزبانی یک طراحی وب سایت پر ترافیک که دیگر هاست پاسخگوی آن نیست انتخاب سرور اختصاصی خیلی هزینه بر خواهد بود در صورتی که سرور مجازی امکانات کافی با هزینه به صرفه تر ارائه می دهد.

  • امنیت

امنیت اطلاعات در VPS ها به طور چشمگیری از هاست های اشتراکی بیشتری است و امنیت سایت تحت تاثیر سایر سایت ها قرار نمی گیرد.

  • انعطاف پذیری

در سرور های مجازی انتخاب سیستم عامل مورد نظرتان را دارید و از قسمت administer امکان ریموت دسکتاپ وجود دارد می توانید مدیریت سرور را در اختیار بگیرید.

  • دسترسی

با دسترسی به بخش ادمین به راحتی می توانید سرور خود را کنترل کنید به این ترتیب در صورت نیاز به نرم افزار و یا تغییرات تنظیمات پیکربندی به راحتی توسط کاربر انجام می شود که این قابلیت در هاست های اشتراکی وجود ندارد.

  • سرعت

همواره از اهمیت سرعت سایت در مباحث سئو و جذب رضایت و بهبود تجربه کاربری گفته شده است بنابراین اهمیت سرعت سایت بر کسی پوشیده نیست. سرور های مجازی سرعت بالایی در برای لود صفحات فراهم می کنند خصوصا سرور مجازی ایران به دلیل داخلی بودن دیتاسنتر ها و موقعیت جغرافیایی نزدیکی که دارند به مراتب سرعت لود بالاتری دارند.

 

هاست مناسب برای طراحی سایت

 

سوالات متداول در حوزه VPS عبارتند از:

 

  • سرور مجازی لینوکس چیست؟

امروزه سرور مجازی لینوکس پر فروش ترین سرور ها شناخته شده است که این امر به دلیل پایداری بالا سرور های لینوکس می باشند که به این معناست که کاربران با خرابی سرور مواجه نمی شوند علاوه بر این سرور مجازی لینوکس به دلیل امنیت بالایی که دارد کمتر مورد حمله هکر ها قرار می گیرد و نسبت به ویروس ها آسیب پذیری کمتری دارند.

 

  • سرور مجازی ویندوز چیست؟

سرور مجازی ویندوز بر روی سیستم عامل ویندوز نصب می شود. سرور مجازی ویندوز دارای زیر ساخت با سخت افزار قدرتمند است که سرعت خوبی به کاربر ارائه می دهد.

 

  • سرور ابری چیست؟

سرور ابری بر روی بستری ابری جهت دسترسی کاربران به خدمات اینترنت و فناوری ارائه می شود. سرور ابری توسط سرور های قدرتمندی میزبانی می شود مقدار منابع مناسبی در اختیار کاربر قرار می دهد. هزینه های سرور ابری مقرون به صرفه می باشد و اطلاعات را در امنیت بالایی حفظ و نگهداری می کند.

 

نوشته VPS اولین بار در پدیدار شد.

The post VPS appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *