impression چیست و با CTR چه تفاوتی دارد؟

منظور از impression چیست ؟ اصطلاحات دنیای وب بسیار متنوع است و این تنوع گاهی می تواند گیج کننده باشد. impression یکی از آن اصطلاحات رایجی است که می تواند روی سئو وب سایت شما تاثیر بسزایی را داشته باشد. اما impression چیست؟ تعداد نمایش یک وب سایت چه تاثیری روی موفقیت آن سایت خواهد داشت؟ آشنایی با این اصطلاحات می تواند به شما در زمینه استفاده کاربردی از آنها کمک کند. این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا به تعریف impression، بررسی نقش آن در سئو سایت و گزارش آن در گوگل سرچ کنسول اختصاص پیدا می کند. اگر تمایل دارید با کارکرد impression آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله به موضوعات زیر پرداخته خواهد شد:

  • impression چیست ؟
  • تفاوت CTR و impression چیست ؟
  • نقش impression در سئو چیست ؟
  • impression در سرچ کنسول

impression چیست ؟منظور از impression چیست ؟

هر زمان که کاربران اینترنتی کلمه یا عبارت مشخصی را در موتورهای جستجو سرچ می کنند، یکسری نتایج برای آنها به نمایش گذاشته می شود. گاها محتوای وب سایت شما نیز ممکن است در میان نتایجی باشد که توسط موتور جستجو گوگل به نمایش گذاشته می شود. به تعداد رکوردهای دیده شده یک URL مشخص در نتایج جستجو impression گفته می شود.

زمانی که در نتیجه یک جستجو، صفحه ای از نتایج مرتبط به یک کاربر نشان داده می شود، رکوردهای لینک هایی که به نمایش گذاشته می شوند، یک impression را برای URLهای آن صفحه ثبت می کنند. به خاطر داشته باشید همین که لینک وب سایت در صفحه نتایج جستجوی یک کاربر قرار بگیرد، برای در نظر گرفتن یک ایمپریشن کافی می باشد.

اگر یک دامنه مشخص دارای دو نتیجه در یک صفحه نتایج جستجو باشد، هر یک از آن صفحات دارای impression جداگانه ای خواهند بود. چرا که مسئله مهم در ایمپریشن داشتن موقعیت در نتایج جستجو یک کلمه یا عبارت است.

به همین دلیل است که تعداد نمایش وب سایت یا همان impression به یک اصل مهم در سئو تبدیل شده است. از این کلمه در بحث تبلیغات در بستر وب نیز استفاده می شود. در تبلیغات نیز به تعداد نمایش تبلیغات آنلاین با نام بازدید تبلیغات یا impression اشاره می شود. در چنین تبلیغاتی شما در ازای هر بار نمایش تبلیغات، باید مبلغی را پرداخت نمایید.

تفاوت CTR و impression چیست ؟

CTR (نرخ کلیک) و impression (تعداد نمایش) دو اصطلاح مهم در بحث سئو هستند که گاها توسط افراد به جای یکدیگر استفاده می شود. در ایمپریشن تنها تعداد نمایش وب سایت به کاربران اینترنتی، مبنا می باشد. حتی اگر افراد از روی محتوای شما رد شوند نیز باز تغییری در تعداد نمایش آن ایجاد نمی شود. اما در نرخ کلیک موضوع اصلی کلیک کردن مخاطبین روی محتوای شما است.

در هنگام محاسبه نرخ کلیک باید نسبت تعداد کل کلیک هایی که روی محتوای شما انجام شده است را به تعداد کل نمایش وب سایت خود محاسبه نمایید. به همین دلیل به هیچ عنوان نمی توان این دو اصطلاح را یکی دانسته و به جای یکدیگر به کار برد. اما موضوعی که در خصوص هر دوی آنها مشترک می باشد این است که هر یک از آنها رابطه مستقیمی با سئو سایت شما و میزان موفقیت آن دارند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره CTR می توانید مقاله نرخ کلیک چیست را مطالعه نمایید.

impression چیست ؟نقش impression در سئو چیست ؟

زمانی که افراد در موتورهای جستجو به دنبال محتواهای مربوط به یک کلمه کلیدی مشخص می گردند، شما می توانید این شانس را داشته باشید که محتوایتان به آنها نمایش داده شود. مشخصا هر چقدر که جایگاه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بهتر باشد، امکان دیده شدن آن توسط مخاطبین نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که در ابتدا باید محتوای مناسب و بهینه شده ای را تولید نمایید تا بتوانید جزء نتایج برتر گوگل باشید.

مطالعه مقالات زیر می تواند در زمینه نوشتن یک محتوای مناسب و یونیک برای شما مفید واقع شود:

  • چه نوع محتوایی در گوگل رتبه می گیرد
  •  اصول محتوانویسی در وردپرس

در صورت داشتن تعداد نمایش مناسب، اگر بتوانید نظر کاربران اینترنتی را در همان برخورد اول به سمت محتوای وب سایت خود جلب نمایید، می توانید نرخ کلیک وب سایت خود را نیز افزایش دهید. ترکیب نرخ کلیک و ایمپریشن یک سایت می تواند ترکیب شگفت انگیزی باشد. چرا که از این طریق می توانید اعتماد موتور جستجوی گوگل را جلب نمایید و رتبه بهتری را در نتایج آن به دست آورید.

impression در وبمستر چیستنقش impression در سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول یک ابزار بسیار قدرتمند است که تمامی آمار و گزارشات تحلیلی لازم جهت مدیریت یک وب سایت را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از اطلاعاتی که در وبمستر تولز ارائه می شود، تعداد نمایش وب سایت است. در بخش impression کنسول گوگل شما می توانید ببینید که چه تعداد از مخاطبین اینترنتی نتایج شما را در رتبه بندی موتورهای جستجو به صورت ارگانیگ و کاملا طبیعی مشاهده کرده اند.

در نظر داشته باشید که گوگل سرچ کنسول تنها اطلاعات نمایش ارگانیک را در اختیار شما قرار می دهد و اطلاعاتی درباره تبلیغات کلیکی شما ارائه نمی دهد. چرا که هدف از ایجاد این محیط این است که شما بتوانید وضعیت وب سایت خود در موتورهای جستجو را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را بهبود ببخشید. می توانید آمار عددی مربوط به impression در وبمستر را در قسمت Performance سپس Search results مشاهده نمایید. همچنین می توانید به کمک نمودار قرار گرفته روند تغییرات آن در طول زمان را نیز بررسی نمایید.

Performance on Search results

تعداد نمایش یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می توانید موقعیت وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر بتوانید شناخت خوبی از این فاکتور داشته باشید و بتوانید به شکلی مناسب از آن بهره ببرید، می توانید وب سایت خود را به خوبی بهینه نمایید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بود تا شما را با مفهوم impression و نقش آن در سئو سایت آشنا کنیم.

آموزش سئو و بهینه سازی سایت آموزش کامل سرچ کنسول گوگل

نوشته impression چیست و با CTR چه تفاوتی دارد؟ اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.

The post impression چیست و با CTR چه تفاوتی دارد؟ appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *