ارسال ایمیل انبوه و خبرنامه | چه سرویسی را انتخاب کنیم؟


اگر ارسال ایمیل، به صورت پراکنده و موردی باشد، قاعدتاً می‌توانید از امکانات متعارفی که بسیاری از سرویس‌های میزبانی در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده کنید و هزینه‌ی اضافه‌ای هم نپردازید.

نرم‌افزارها و ابزارهای رایگان هم در این زمینه کم نیست. مثلاً اگر سایت خود را با استفاده از تکنولوژی ووردپرس ساخته باشید، تعداد زیادی پلاگین رایگان برای ارسال ایمیل می‌بینید که کار شما را راه‌ می‌اندازند.

اما وقتی می‌خواهید کمی جدی‌تر کار کنید و ایمیل مارکتینگ را به شکل حرفه‌ای انجام دهید، ناگزیر خواهید بود این کار را برونسپاری کنید و وظیفه‌ی ارسال ایمیل را به شرکت‌هایی بسپارید که به صورت تخصصی روی این حوزه کار کرده‌اند.

البته انتخاب یک سامانه ارسال ایمیل انبوه هم، چندان ساده نیست.

امروزه شرکت‌های بسیاری در سطح جهان وجود دارند که مدیریت ارسال ایمیل را بر عهده می‌گیرند و امکانات گسترده‌ای را در اختیارتان می‌گذارند. از جمله شرکت‌های مطرح بین‌المللی در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • MailChimp
  • GetResponse
  • iContact
  • CampaignMonitor
  • ActiveCampaign
  • mailerlite

در ایران هم، طی سال‌های اخیر، این نوع سرویس رونق پیدا کرده و کسب و کارهای متعددی در این زمینه راه‌اندازی شده‌اند و چنین خدماتی ارائه می‌دهند.

اما نباید اشتباه کنید و سرویس‌ها را صرفاً بر اساس قیمت آن‌ها انتخاب کنید. مهم است بدانید از یک سرویس ارسال ایمیل انبوه چه می‌خواهید و چه می‌توانید بخواهید. پس از مقایسه‌ی توانمندی‌ها و Feature‌ها، انتخاب سرویس‌دهنده‌ی مناسب راحت‌تر خواهد بود.

سه مدل قیمت گذاری در سیستم های ارسال ایمیل انبوه

اولین چیزی که باید درباره‌ی قیمت گذاری سیستم‌های ارسال ایمیل بدانید این است که دو راهکار کاملاً متفاوت و نیز یک راهکار ترکیبی (ترکیب دو راهکار قبلی) برای قیمت‌گذاری وجود دارد:

سری مطالب حوزه ایمیل مارکتینگ

نوشته ارسال ایمیل انبوه و خبرنامه | چه سرویسی را انتخاب کنیم؟ اولین بار در متمم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *