مقاله بنیاد محتوا در یوآست سئو چیست؟

مقاله بنیاد محتوا در یوآست سئو چیست؟

سرفصل‌های پست

  • 1 Cornerstone Content در یوآست سئو چیست؟
  • 2 کدام مقالات برای من” مقالات بنیادی” هستند؟
  • 3 چرا مقالات بنیادی برای سئو مناسب است؟
  • 4 ساختار لینک دادن حول مطالب بنیادی یا Cornerstone Content
  • 5 لینک سازی داخلی در افزونه Yoast SEO
  • 6 نوع محتوای صفحات بنیادی
  • 7 5 مرحله عملی به‌سوی یک مقاله بنیادی اصولی
    • 7.1 مرحله‌ی اول : در مورد کلمات کلیدی خود فکر کنید
    • 7.2 مرحله‌ی دوم : بهترین پست را انتخاب نمایید
    • 7.3 مرحله‌ی سوم : بازنویسی مقاله
    • 7.4 مرحله‌ی چهارم : بهینه‌سازی سایر پست‌ها و دنباله آن
    • 7.5 مرحله‌ی پنجم: لینک دادن از سایر مقالات به مقاله‌ی اصلی
  • 8 کدام مقاله از سایتم را به عنوان مقاله بنیادی انتخاب کنم؟ – آپدیت
  • 9 برنامه‌های Yoast برای محتواهای بنیادی

Cornerstone Content در یوآست سئو چیست؟

Cornerstone Content یا کرنر استون به فارسی معنی‌های مختلفی می‌دهد ولی در افزونه یوآست سئو (Yoast SEO) به عبارت “مقاله بنیاد محتوا” ترجمه‌شده است همچنین می‌توان به عبارت‌هایی چون مطالب بنیادی یا مطالب اصلی سایت نیز ترجمه کرد، به شکل خلاصه Cornerstone Content یا مقاله بنیاد محتوا به مقالاتی گفته می‌شود که برای سایت شما پرافتخارترین مطالب محسوب می‌شوند. و آن مقاله‌ها منعکس‌کننده کسب‌وکار و هدف شما هستند و از لحاظ نوشتاری بسیار خوب نگارش شده‌اند. این‌ها همان مقالاتی هستند که شما می‌خواهید رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشند. “مقالات بنیادی” یا ”مقاله بنیاد محتوا“ معمولاً واضح و آشکار هستند؛ این مقالات ترکیب مفاهیم از پست‌های مختلف وبلاگ است.

می‌توان گفت هر مقاله بنیاد محتوا یک نوع صفحه فرود است ولی هر صفحه فرودی، مقاله بناید محتوا نمی‌تواند باشد.

کدام مقالات برای من” مقالات بنیادی” هستند؟

مقالات بنیادی خود را به‌دقت انتخاب کنید. به 4 یا 5 صفحه از سایتتان فکر کنید که اگر شخصی برای اولین بار وارد سایت شما شود تمایل به خواندن آن صفحات داشته باشد. این مقالات باید به عنوان مقالات بنیادی در سایت شما انتخاب شوند. کدام یک از پست‌ها باارزش‌ترین مقالات برای شما هستند؟ کدام پست‌ها کامل‌ترین و باارزش‌ترین مقالات محسوب می‌شوند ؟ شما باید مقالات بنیادی خود را برحسب کلمات کلیدی که می‌خواهید در آن رتبه گوگل را به دست آورید بنویسید.

در حال حاضر افزونه Yoast SEO از شما می‌خواهد بودن یا نبودن یکه مقاله را به‌عنوان مقاله بنیادی مشخص کنید، با مشخص کردن یک مقاله به‌عنوان مقاله بنیادی؛ افزونه Yoast SEO به شما کمک می‌کند که یک ساختار لینک داخلی قوی بسازید.

cornerstone-content

اگر وب سایت شما بزرگ است مقالت بیشتری را نسبت به زمانی که وب سایت کوچک‌تر داشتید انتخاب کنید. شاید شما در سایت خود در مورد موضوعات مختلفی مطلب می‌نویسید ، پس در هر رده موضوعی یک مقاله بنیادی را مشخص نمایید.

چرا مقالات بنیادی برای سئو مناسب است؟

مطالب بنیادی نقش مهمی در استراتژی‌های مربوط به SEO بازی می‌کند. اینکه مقالات بر اساس یکسری کلمات و اصلاحات مشهور و محبوب در جستجو رتبه‌بندی بشوند مشکل است. این روش (مقالات بنیادی) به شما کمک می‌کند که از عهده رقابت بین کلمات و اصطلاحات، بر یابید. اگر شما مقالات متعددی در مورد یک موضوع مشابه در وبلاگ خود پست کرده‌اید ؛ نیاز است که به گوگل اعلام کنید کدام یک از این مقالات ارزش و اهمیت بیشتری دارد. به‌عبارت‌دیگر، شما با مقالات خودتان جهت بدست آوردن مکان بهتر در جستجو رقابت می‌کنید. اگر شما یک ساختار لینک داخلی مناسب بین پست‌هایتان تهیه کنید، شما می‌توانید به گوگل بگویید که کدام مقاله بیشترین ارزش و اهمیت را دارد.

ساختار لینک دادن حول مطالب بنیادی یا Cornerstone Content

مقالات بنیادی باید در هرم سایت شما بسیار بالا ظاهر شوند. در حالت ایده آل باید با یک کلیک از صفحه اصلی قادر بود به صفحه‌ مقاله موردنظر رفت. شما باید از تمامی مقالات مرتبط با یک موضوع لینکی به آن مقاله خاص بزنید. شما باید بدنه مقالات جدید خود را بر مبنای زوایای دیگر مقاله بنیادی خود قرار دهید و متعاقباً از این مقالات به مقاله بنیادی خود لینک دهید. چنین ساختار داخلی لینک دهی شانس مقاله بنیادی شما را در رتبه‌بندی گوگل افزایش می‌دهد. هر چند بحث ساختار لینک داخلی بسیار گسترده است به همین دلیل ما در مقاله‌ای جداگانه با عنوان لینک سازی داخلی به ۱۰ ترفند مختلف، تشریح لینک سازی داخلی و نحوه ایجاد لینک‌های داخلی به شکل اصولی پرداخته‌ایم.

Cornerstone-Content

لینک سازی داخلی در افزونه Yoast SEO

در افزونه Yoast SEO (نسخه پولی) ، قابلیت لینک داخلی ارائه می‌شود. متن نوشته‌شده شما بررسی و تجزیه می‌شود و از کلمات کلیدی و برجسته متن، مقالات مرتبط را مشخص می‌کند. مقالاتی که باید به هم لینک شوند را مشخص می‌کند. مقالات بنیادی مهم‌تر هستند و ارزش بالایی را نسبت به سایر مقالات دریافت می‌کنند پس بر اساس یکسری ارزش‌ها مقالات بنیادی در بالای لیست مقالات ارائه شده پیشنهادی قرار می‌گیرد. که این دسترسی آسان شما را برای لینک به مقاله بنیادی فراهم می‌سازد.

Schermafbeelding

نوع محتوای صفحات بنیادی

صفحات بنیادی یا Cornerstone Content باید همیشه صفحات حاوی مطلب باشند . می‌تواند شامل یک پست در وبلاگ باشد و همچنین می‌تواند شامل یکی از صفحات دیگر باشد. مطالب آن باید به‌صورت منظم به‌روز شود. مقاله بنیادی باید واضح و آشکار باشد و شامل اطلاعات مفید باشد. مقالات بنیادی شما باید باهدف رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی رقیب باعث بهبود رتبه‌بندی در نتایج شود.

مقالات بنیادی معمولاً خیلی طولانی نیستند. کمی از مهارت‌های نوشتاری در آن استفاده کنید. مقالات طولانی کمتر تا پایانش خوانده می‌شود به‌خصوص اگر از روی مانیتور مطالعه شود. مطمئن شوید که از عنوان‌ها به‌درستی در مقاله استفاده کرده باشید. قرار دادن یک فهرست مناسب در ابتدای مقاله‌های طولانی بهترین ایده است همانند اکثر مقاله‌های سایت سئوراز که در ابتدای آنها فهرستی از عنوان‌ها اول مقاله قرار داده شده است.

5 مرحله عملی به‌سوی یک مقاله بنیادی اصولی

درحالت ایده آل، شما باید تحقیق گسترده روی کلمات کلیدی خود انجام دهید. بعدازآن شما می‌توانید یک مقاله واقعاً عالی ، مفصل ، مفید و زیبا بنویسید. پنج مرحله زیر را برای حرفه‌ای شدن در مقالات بنیادی دنبال کنید:

مرحله‌ی اول : در مورد کلمات کلیدی خود فکر کنید

شما باید کلمات اصلی که بر اساس آن می‌خواهید رتبه‌بندی داشته باشید را مشخص کنید. محتوای مقاله بنیادی شما باید هم نسبت به عنوان مقاله بهینه شود و هم نسبت به کلمات کلیدی که رقابت بر سر آن است. مطمئن شوید که تحقیقات صحیح و اصولی در مورد کلمات کلیدی انجام شود.

مرحله‌ی دوم : بهترین پست را انتخاب نمایید

پست‌هایی که ازنظر کلمات کلیدی مهم و متن آن بهینه هستند. فکر می‌کنید که کدام پست شما بهتر است؟ همان پست می‌تواند پست کلیدی شما بشود.

مرحله‌ی سوم : بازنویسی مقاله

مقاله بنیادی را مجدد بازنویسی نمایید. ازنظر ساختار سئو بررسی کنید. گسترش بدهید و مطمئن شوید مقاله  کاملاً به‌روز است. شما باید این مقاله را به‌طور منظم بازنویسی و گسترش دهید و همیشه آن را به‌روز نگه‌دارید.

مرحله‌ی چهارم : بهینه‌سازی سایر پست‌ها و دنباله آن

سایر پست‌های شما که شباهت موضوعی با مقاله بنیادی دارند باید بهینه سازی شوند و به‌عنوان تقویت‌کننده‌ها برای مقاله بنیادی عمل کنند.

مرحله‌ی پنجم: لینک دادن از سایر مقالات به مقاله‌ی اصلی

شما باید به گوگل بگویید که مقاله بنیادی جدید شما (همان مقاله‌ی انتخابی برای مقاله‌ی اصلی پس از ویرایش مراحل قبل) به‌عنوان مقاله‌ای بااهمیت در سایت شما است . فراموش نکنید که حتماً از سایر مقالات به مقاله بنیادی لینک بدهید (بحث لینک سازی داخلی).

کدام مقاله از سایتم را به عنوان مقاله بنیادی انتخاب کنم؟ – آپدیت

شاید برای شما سخت باشد انتخاب مقاله‌های بنیادی از بین صدها مقاله‌هایی که در سایت خود دارید، مخصوصا مدیران سایت‌های موزیک و فیلم که اکثر پست‌های این سایت‌ها دارای ارزش یکسانی هستند. ما در این مقاله آموزشی به ۵ مرحله عملی که یک مقاله بنیادی یا کرنر استون باید گذرانده باشد، اشاره کردیم.

  1. لذا راه اول برای پیدا کردن مقاله‌های قدیم و پست‌های مهم جدید، که بر اساس ۵ فاکتور اشاره شده در بالا است.
  2. راه دوم برای انتخاب مقاله‌های کرنر استون استفاده از سرچ گوگل است، به شکل زیر:
    site:seoraz.com سئو

    به جای دامنه سایت سئوراز، دامنه خود را قرار دهید و همین‌طور کلمه کلیدی که قصد دارید در آن رتبه کسب کنید را به جای کلمه سئو جایگزین کنید، اصولا گوگل لینک‌هایی که احساس می‌کند براساس سئو داخلی و سئو خارجی، اهمیت دارد را در رتبه‌های بالاتر نشان می‌دهد.
  3. راه سوم برای انتخاب پست‌های بنیاد محتوا استفاده از ابزارهای آمارگیر همانند گوگل آنالیتیکس است، طبق آمارهای این ابزار سئو می‌توانید سایت های لندینگ پیج خود را حدس بزنید
  4. راه چهارم برای گزینش مقاله‌های بنیادی استفاده از تجربه و دانش فردی و همینطور میزان شناخت از سایت خود است. صفحاتی که آنها را به عنوان صفحه فرود یا لندینگ پیج انتخاب کرده‌اید و تعداد لینک‌های داخلی به سمت آن پست نیز بیشتر از بقیه پست‌ها می‌باشد، می‌تواند گزینه مناسبی برای زدن تیک مقاله بنیاد محتوا در افزونه یوآست سئو باشد.

برنامه‌های Yoast برای محتواهای بنیادی

ساختار سایت برای SEO مهم است. داشتن یک ساختار قوی در سایت می‌تواند هم به موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان کمک کند که بدون دردسر با جابه‌جایی در سایت شما چیزی که می‌خواهند را پیدا کنند. به‌منظور کمک به این امر در پلاگین Yoast سعی شده است ویژگی‌های زیادی جهت بهینه سازی سایت شما و بهبود ساختار سایت شما قرار داده شود. ولی همان‌طور که مشهود است این پلاگین ابزاری پیش نیست و نحوه استفاده کردن از این پلاگین اهمیت بیشتری دارد و صرفاً نصب آن تأثیری در سئو سایت نخواهید داشت.

مطلب قبلی : فرق بین Microdata , Structured Data و Rich Snippets

نوشته مقاله بنیاد محتوا در یوآست سئو چیست؟ اولین بار در طراحی سایت سئوراز. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *