نکات کاربردی برای برندسازی وبسایت

 

دنیای اینترنت از همان ابتدا با انبوهی از اطلاعات روبرو بود که دسته بندی کردن آن معضل بزرگی به نظر می رسید. شرکت هایی مانند یاهو و گوگل یا سرچ انجین های دیگری مانند بینگ با هدف دسته بندی اطلاعات گوگل راه اندازی شدند و این فرایند هنوز هم ادامه دارد. در چنین فضای پر رقابت و انبوه اطلاعات نا مناسب و نا مربوط بسیاری در این فکر هستند که چگونه وبسایتشان را به دیگران معرفی کنند و چگونه برندسازی وبسایت خود را انجام دهند؟

قبل از آنکه به موضوع برندسازی و برندیگ وبسایت شما بپردازیم باید مقدمات مورد نیاز یک برندسازی موفق را فراهم کنید. شما باید ابتدا یک وبسایت قوی از هر نظر داشته باشید و برای چنین هدفی باید مسائلی مانند طراحی، هاستینگ ، محتوای مناسب و غنی و … را در درون سایتتان رعایت کرده باشید.

تقویت سایت از نظر ظاهری، فنی و کدنویسی و تولید محتوای مناسب و تاثیر گذار باعث می شود که بازاریابی دیجیتال و برنامه ریزی برندینگ با سهولت بیشتری انجام شود. در این مقاله ابتدا به هفت روش تقویت عملکرد وبسایت ها می پردازیم و سپس راهکارهایی برای برندینگ وبسایت شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

۷ راهکار ساده برای داشتن یک وبسایت قدرتمند در فضای مجازی

 

۱. هاستینگ قوی

هاست قوی و کارآمد از مهمترین اصول اولیه برای داشتن یک وبسایت موفق است. پس از آنکه با دقت نام دامنه خود را انتخاب کردید و برای طراحی سایت با یک شرکت خوش نام و حرفه ای وارد مذاکره شدید باید به فکر دریافت بهترین خدمات هاستینگ باشید که مبادا به دلیل فضای میزبانی ضعیف سایتتان با مشکلات افت سرعت و عدم نمایش و … مواجه شود. در این خصوص گفتن این نکته بسیار ضروری است که شما حتی اگر بهترین طراحی سایت دنیا را هم داشته باشید و خدماتتان نیز بهترین باشد در صورت نمایش ضعیف و سرعت پایین لود شدن سایت و ارور های مختلف سمت سرور تمام زحمات شرکتتان را بر باد خواهید داد.

وقتی می گوییم خدمات هاستینگ قوی و متناسب با سایتتان را از شرکت ارائه دهنده چنین خدماتی درخواست کنید به معنی آن است که با یک کارشناس خبره در این حوزه مشورت کنید تا با آنالیز دقیق فرایند احتمالی سایت شما در آینده بهترین پلن ها و بسته های این خدمات را دریافت کنید. از سوی دیگر در قراردادهای خود با این شرکت ها اطمینان حاصل کنید که  ۹۹٫۹ درصد زمان پایداری سرور را برای شما تضمین می کنند. روش دیگر این است که از شرکت های خوش نام و مشهور این صنعت خدماتتان را دریافت کنید تا متحمل ضرر های این چنین نشوید.

مهمترین اصل در انتخاب یک فضای میزبانی مناسب برای سایت ها بررسی و آنالیز این موضوع است که دقیقا به چه میزان از فضا و پهنای باند نیازمند خواهید بود. بهترین راه این است که اگر شرکت شما توانایی مالی مناسبی دارد یک متخصص این حوزه را در شرکت خود استخدام کنید تا از ابتدای طراحی سایت تا مراحل سئو و برندیگ سایتتان در کنار شما باشد.

 

۲. از مزیت های سایت های اجتماعی بهره مند شوید

اگرچه برنامه سئو و بهینه سازی وبسایت باید بخش بزرگی از برنامه استراتژیک شرکت شما در فرایند برند سازی باشد، ولی در نگاهی جامع تر یادتان باشد که سئو تمام موضوع و دغدغه شما نخواهد بود. ابزارهای شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید و از آن برای بیشتر دیده شدن استفاده بهینه کنید.

تقریبا تا ۵ سال پیش می توانستید بدون توجه به شبکه های اجتماسعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام و بدون توجه به سایت هایی با تولید محتوای تصویری مانند یوتیوب تنها با یک سایت قدرتمند یک برندسازی را شروع کنید و موفق هم باشید. اما امروز با توجه به گسترده شدن شبکه های اجتماعی و فراگیر شدن استفاده از آن عدم توجه کافی و دقیق به استفاده بهینه از این فضاها منجر به شکست شما در امر برندسازی موفق خواهد بود.

بنابراین همزمان با راه اندازی وبسایتتان و حتی شاید قبل از آن برای آماده سازی ذهن مخاطبانتان باید اقدام به ساخت اکانتهای حرفه ای در این شبکه های اجتماعی کنید. اجرای کمپین هایی قبل از شروع کار رسمی یک شرکت یا معرفی خدمات جدید شرکت باعث می شود که از همان ابتدا ترافیک ورودی به سمت وبسایت شما به حد قابل قبولی قرار گیرد. یادمان باشد که ترافیک ورودی به معنی مشتریان بالقوه وبسایت شما هستند که باید با تعصب روی این موضوع تمرکز داشته باشید.

از سوی دیگر گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که لینک سازی در شبکه های اجتماعی بر روی رنک شما در سرچ گوگل تاثیر دارد و حتی متا تگ های ضروری این شبکه های اجتماعی در سئو تکنیکال باید در بخش head صفحات وبسایت شما قرار گیرد. بنابراین دومین نکته مهم در فرایند داشتن یک وبسایت قدرتمند اقدام به ساخت و مدیریت متمرکز شبکه های اجتماعی است.

 

۳. مشارکت بازدید کنندگان

شرکت های بزرگی در حال حاضر هستند که تیم تولید محتوا و مشارکت اجتماعی آنها بیش از ۱۰۰ پرسنل تمام و قت با افراد زیادی به صورت پاره وقت هستند. افزایش مشارکت مخاطبان و درگیر کردن آن ها با وبسایت شما یک اصل کاملا مهم برای داشتن یک وبسایت قدرتمند است. یک مثال میزنم تا موضوع برای شما روشن شود. درگیر کردن مخاطب با وبسایت ها و اپلیکیشن ها به دو بخش مجزا تقسیم می شود. یک مجاب کردن مردم برای بازدید از وبسایت و اپلیکیشن شما و دوم درگیر کردن آن ها برای ماندن در وبسایت و تعامل با محتوای سایت و اپلیکیشن شم. متولیان فیسبوک به این موضوع بسیار تاکید داشتند و دارند و آنها به دنبال راهکارهایی در اپلیکیشن و سایت فیسبوک بودند تا اعتیاد اینترنتی را برای اولین شرکت اینترنتی رقم بزنند. تا به حال به این فکر کرده اید که چرا وقتی که وارد اپلیکیشن اینستاگرام می شوید به سختی می توانید از ان خارج شوید؟ شما درگیر این اپلیکیشن می شوید، حس مالکیت در ان دارید، رنگ تعلق خود را به ان می زنید و سعی می کنید بیشتر دیده شوید تا محبوب تر جلوه کنید. این ماده مخدر بیشتر دیده شدن است که اینستاگرام با جلوه های زیبا و کاربر پسند شما را در آن غرق می کند. یک کوکایین تمام عیار دیجیتال!

خوب ما این را هم می دانیم که بسیاری از شرکت های کوچک و نوپا توان چنین هزینه هایی را ندارند و ما هم انتظار نداریم که شما با شرکتی مانند فیسبوک و توییتر رقابت داشته باشید. اما شما با فرایند هایی مانند کامنت مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ و … می توانید در مقیاس های محلی کسب و کار خود تلاش کنید که افرادی را با وبسایت خود درگیر کنید. این یکی از اولین گام های یک برنامه برندینگ قوی به حساب می آید.

 

۴بهینه سازیوب سایت

خب باز هم سئو و بهینه سازی وبسایت شما. بهینه سازی وبسایت و سئو سایت به معنی همکاری با گوگل برای کسب رتبه های بهتر در نتایج جست و جوی این شرکت است. تنها توجه به آمار میزان سرچ این وبسایت کافی است تا شما هم مجاب شوید که برای رسیدن به صدر نتایج گوگل وارد رقابت شوید. بیش از ۸۰ درصد سرچ اینترنتی در سراسر دنیا با گوگل انجام می شود. واژه گوگل به حدی در دنیا فراگیر شده است که ما فعل جدیدی در ادبیات داریم به نام گوگل کردن! خدمات گسترده شرکت گوگل در سرچ به زبان های مختلف دنیا، ترجمه و درک متون توسط هوش مصنوعی، انالیز دقیق محتوای وبسایت ها و … باعث شده است که رقیبی برای این شرکت وجود نداشته باشد!

سئو سایت چیست؟ این موضوع بحث امروز ما نیست اما در یک جمله کوتاه می توان گفت سئو به سه بخش تکنیکال، سئو داخلی و تولید محتوای ساختارمند و دقیق و سئو خارجی تقسیم می شود. تدوین استراتژی بهینه برای هر وبسایت با توجه با آنالیز رقبای شما و صنعتی که در آن مشغول به کار هستید تدوین می شود و البته یادتان باشد کار هر کس نیست خرمن کوفتن، گاو نر می خواهد و مرد کهن!

۵. تاکید بر کارآمدی درطراحی وب سایت

طراحی یک وبسایت می تواند خیلی راحت منجر به تقویت شرکت شما و افزایش میزان سوداوری شرکتتان شود اما از سوی دیگر می تواند به کابوسی برای شما نیز تبدیل شود.

بسیاری از شرکت ها با امیدواری های عجیب اقدام به طراحی سایت برای شرکتشان و یا اقدام به طراحی یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات می کنند اما در میانه راه به دلیل عدم بررسی تمام جوانب کار فرایند نا مناسبی را به مشتریان ارائه می کنند. داشتن یک وبسایت زیبا از نظر گرافیک که با سرعت بالایی نیز لود می شود کافی نیست. اگر خدمات خاصی را به مشتریان ارائه می کنید باید فرایند ان به قدری راحت باشد که در کمترین زمان ممکن مشتری را به هدفش برساند. اگر نحوه استفاده از وبسایت شما پر ابهام و گیج کننده باشد منتظر یک شکست بزرگ در آینده باشید!

بنابراین سایتتان را صرفا به منظور بیشتر دیده شدن طراحی نکنید، طراحی سایت باید با کارایی بالا برای رفع مشکلات مخاطبان طراحی شده باشد. اگر سایت شما مشکلی را از دیگران بر طرف نکند بعد از مدتی فراموش خواهید شد.

۶٫محتوای استثنایی وبسایت

برای تبدیل به برند شدن گاهی فقط تولید محتوای ارزشمند در صنعتی که فعالیت می کنید کافی خواهد بود. به این طریق شما با یک تیر دو نشان خواهید زد. تبدیل به یک مرکز اموزش دهنده در حوزه ای خاص می شوید که مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب می کنید تنها برای آموزش و از سوی دیگر افزایش ترافیک سایت و در نهایت بهبود رتبه هایتان در گوگل را شاهد خواهید بود. به قول مدیران ارشد گوگل تولید محتوا را برای مخاطبانتان به بهترین شکل و کارا ترین روش انجام دهید تا گوگل شما را به صدر نتایج برساند.

۷٫کمپین تبلیغاتی دیجیتال

اجرای کمپین های تبلیغاتی رکن هفتم برای آغاز یک برنامه برندینگ و جزیی کلیدی برای بازاریابی دیجیتال وبسایت و شرکت شماست. کمپین های تبلیغاتی ابزاری برای افزایش ترافیک، افزایش مشتریان و افزایش رتبه سایت شما در سئو است و البته فضای لازم را برای یک برندسازی موفق را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

کمپین تبلیغاتی می تواند شامل بنر های تبلیغاتی، ایجاد محتوا برای وبسایت های بزرگ تر و پر بازدید، رپورتاژ آگهی ها، مصاحبه با خبرنگاران و وبسایت های خبری برای انتشار نظرات کارشناسی خود در فضای وب و یا استفاده بهینه همه این روش ها به صورت همزمان است. می توانید برای کاهش هزینه های خود با دو یا چند نفر از وبسایت های رقیب یک برنامه مشترک تبلیغاتی را تنظیم کنید تا با آنها رشد کنید.

یکی دیگر از روش های کارامدی که امروز بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغات خود استفاده می کنند بحث تبلیغات گوگل ادوردز است. شما می توانید با یک هزینه اندک در اوایل تاسیس شرکت خود در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید. این کار به شما کمک می کند همزمان با بیشتر دیده شدن، مشتریانی برای شرکت جذب کنید تا هزینه های جاری شرکتتان از این طریق پوشش داده شود.

 

برنامه برند سازی و برندینگ وبسایت شما

 

برندینگ

استفاده از هفت روش گفته شده در قسمت قبل به شما کمک می کند تا یک برنامه برندینگ استراتژیک را برای شرکتتان شروع کنید. یادتان باشد که برندینگ فقط مختص شرکت های بزرگ با پرسنل های زیاد و جهانی نیست، استارت آپ هایی که حتی فقط بین ۳۰ تا ۲۰۰ پرسنل دارند نیز می توانند و باید به امر برندسازی توجه ویژه داشته باشند. البته از نظر من شرکت های کوچکتر نیز گاهی می توانند با استفاده از فضاهای خاص بازاریابی دیجیتال یک برنامه بلند مدت برندسازی را با موفقیت اجرا کنند.

 

چرا برندسازی و برندینگ وبسایت مهم است؟

  • برندسازی و برندینگ وبسایت به شما کمک می کند در مدت کوتاهی بازار خود را چند برابر افزایش دهید.
  • برندسازی و برندینگ وبسایت باعث می شود که ماندگاری شرکت شما در بازار بیشتر شود و دوره های رکود و شکست برای چنین شرکت های در کوتاه مدت رخ نخواهد داد.
  • برند سازی و برندینگ باعث می شود که شایستگی و قدرت شرکت شما در نگاه مخاطب افزایش یابد و در نتیجه می توانید به کارآفرینی در بازارهای دیگر نیز فکر کنید.

 

انجام تحقیقات مقدماتی برای شروع فرآیند برندینگ

 

برای شروع هر کاری نیاز به تحقیقات اولیه برای شناخت فضای مورد نظر دارید. بدون شناخت وارد هیچ کاری نشوید و سعی کنید با متخصصان زیادی مشورت کنید. مشتریانتان را هدف گذاری کنید، رقبایتان را بررسی کنید و روند های مهم و تاثیر گذار صنعت خود را شناسایی کنید.

تحقیق و بررسی اولی به شما ایده های جدید و خلاقانه زیادی خواهد داد که می تواند مزیتی رقابتی در اینده برای شرکت شما به ارمغان آورد بنابراین با صبر و حوصله سعی کنید به همه جوانب کاری که شروع می کنید بپردازید. راهکارهای موجود و فرایندهای در حال اجرای صنعت خود را بشناسید. به دنبال بهبود این راهکارها و ارائه خلاقیت های جدید در این فرایند ها باشید. تحقیق کنید که در دیگر کشورها چه راهکارهایی در صنعت شما در حال اجرا است.

مشتریان خود را بشناسید

مشتریان خود را بشناسید و از انها تا میتوانید اطلاعات مفید کسب کنید. سن مخاطبان اصلی، فرهنگ و جغرافیایی که در آن سکونت دارند و همچنین میزان درآمد آنها از مهمترین اطلاعاتی است که در ادامه به درد شما خواهند خورد.

بنابراین پیشنهاد می کنم، مدت زمانی را برای آنالیز دقیق و جامع مخاطبان خود اختصاص دهید و شخصیت  آنها را تجزیه و تحلیل کنید، چرا که شناسایی مشتریان ایده آل، به تبلیغات و گسترش اهداف برندتان کمک می کند و هویت طنین اندازی را برای جذب مشتریان شما ایجاد می کند.

رقبای خود را بشناسید

رقبایتان را دسته بندی کنید و آنها را در زوایای مختلف مورد آنالیز دقیق قرار دهید. درست و دقیق بررسی کنید که رقبایتان بر چه مفاهیمی تمرکز کرده اند و چه مسیری را تا کنون پیموده اند.

-وب سایت رقبا را از نظر طراحی، چیدمان، محصولات، خدمات، گزاره پیشنهاده و …. بررسی کنید.
-متفاوت باشید، زیرا ممکن است برای مخاطبانتان خسته کننده باشید.
فراموش نکنید، قبل از ایجاد خلاقیت، بررسی SWOT  وب سایت رقبایتان، الزامی است.

تجزیه و تحلیل صنعت

روند های بزرگ تر و قدرتمند تر سیاسی و جهانی صنعت خود را بشناسید. هرچه با دیدی بازتر اقدام به کار کنید بهتر می توانید تصمیمات خود را بهینه کنید.

کسب و کار آنلاین به سرعت دستخوش تغییرات می باشد، پس بهتر است که به روز باشید. محصولات و خدمات وب سایت هایی که از تکنولوژی استفاده می کنند را بررسی کنید. به عبارتی دقیق تر داشتن تصویری کامل از صنعتتان، موجب ایجاد یک هویت برند قوی و قدرتمند می شود.

کسب و کار خود را بشناسید

شخصیت برند خود را به صورت بصری (گرافیک، محتوا و طراحی) ایجاد کنید. از خود بپرسید که به چه صورت می توانید به بهترین نحو، شخصیت برند خود را منعکس کنید؟

 

سخن پایانی

به کاری که انجام می دهید، اعتماد و اعتقاد داشته باشید.  اعتماد بنفس خود را در هر شرایط حفظ کنید و سعی کنید از خطاهای گذشته خود درس بگیرد. یادتان باشد در برندسازی به مانند همه کارهای انسانی دیگر یک مسیر مستقیم برای رسیدن به هدف وجود ندارد. بنابراین امادگی روانی برای شکست های پی در پی در ابتدای مسیرتان را نیز داشته باشید.

از سوی دیگر اگر هنوز برای شرکتتان سایت طراحی نکرده اید و تمایل دارید به این کار اقدام کنید پیشنهاد می کنم ابتدا تفاوت های بنیادین طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید.

 

نوشته نکات کاربردی برای برندسازی وبسایت اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت | شرکت طراحی سایت | بهترین شرکت طراحی سایت در تهران پدیدار شد.

The post نکات کاربردی برای برندسازی وبسایت appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *