بهترین برنامه آموزش برنامه نویسی

در دنیای امروز روش های زیادی برای یادگیری یک تخصص یا مهارت وجود دارد که افراد بر اساس سلایق و علایق خود یک روش رو انتخاب می کنند. در اینجا ما میخواهیم در مورد بهترین برنامه آموزش برنامه نویسی صحبت کنیم. اگر شما قرار است برنامه نویسی شوید باید یک برنامه پیوسته و کاملا حرفه ای رو بچینید و سریع استارت برنامه نویسی رو بزنید.

متاسفانه افراد وقتی می خواهند برنامه نویسی رو شروع کنند همش درگیر حاشیه ها می شوند و اصل ماجرا رو به صورت کامل از یاد میبرند. در اینجا ما میخواهیم به بررسی بهترین برنامه آموزش برنامه نویسی بپردازیم تا شما بدون هیچ مشکلی این مسیر رو طی کنید.

شاید بپرسید در این مقاله قرار است در چه زمینه ای صحبت شود؟ در این مقاله سعی می کنیم ابتدا شما رو با حوزه های مختلف برنامه نویسی آشنا کنیم بعد برای هر حوزه چند زبان رو معرفی نماییم و در ادامه منابع آموزشی که باعث می شود شما سریع به برنامه نویسی مسلط شوید رو ارائه کنیم و در انتها مقداری در مورد برنامه ریزی برای یادگیری مطالبی ارائه میدهیم.

بهترین برنامه آموزش برنامه نویسی

قبل از اینکه در مورد بهترین برنامه آموزش برنامه نویسی صحبت کنیم باید مقداری اصول و مبانی اولیه برنامه نویسی رو فرا بگیریم تا دید کلی به این حوزه پیدا کنیم و بعد سراغ چیزهای دیگه بریم. اگر میخواهید اصول برنامه نویسی رو تا حدودی یاد بگیرید و دید کلی پیدا کنید به نظرم مطلب ۱۹ مقاله برای یادگیری اصول برنامه نویسی رو حتما دو سه بار بخوانید.

خب تا این لحظه متوجه شدید باید ابتدا اصول اولیه رو یاد بگیرید. بهتون قول میدم اگر این ۱۹ مقاله رو درستو حسابی مطالعه کنید صد در صد با اصول برنامه نویسی آشنا می شوید و به یک دید کلی از این تخصص و مهارت می رسید. حالا باید به سراغ حوزه های مختلف برنامه نویسی بریم و ببینم به کدام یک از این حوزه ها علامند هستیم. در بخش زیر حوزه های مختلف رو دسته بندی کردیم:

  • برنامه نویسی تحت وب
  • برنامه نویسی تحت موبایل
  • برنامه نویسی تحت دسکتاپ و ویندوز
 شما باید بین این سه حوزه یکی رو انتخاب کنید اگر نمیدونید باید چه حوزه ای رو انتخاب کنید اصلا جای نگرانی نیست چون در مقاله ای با عنوان نقشه راه برنامه نویسی به صورت کامل در مورد این حوزه ها صحبت کردیم و گفتیم اگر می خواهید یک حوزه که بازار کار داشته باشد رو انتخاب کنید باید کدوم حوزه رو انتخاب کنید. پیشنهاد می کنم حتما این مقاله رو به صورت کامل و دقیق بخوانید.
 
نکته مهم: خیلی ها منظورشون از بهترین برنامه آموزش برنامه نویسی شاید یک نرم افزار باشد باید اینو ذکر کنم شما باید ابتدا حوزه و زبان مورد نظر رو انتخاب کنید و بر اساس اون یک نرم افزار یا برنامه رو نصب نمایید. چون در حوزه برنامه نویسی نرم افزار زیاد مهم نیست و مهم خود زبان و حوزه ای است که باید کار کنید. 

بهترین برنامه آموزش برنامه نویسی

بریم سراغ اصل ماجرا یعنی بررسی بهترین برنامه آموزش برنامه نویسی که داریم در موردش مقاله می نویسیم. ببینید دوستان اگر مطالب بالا رو مطالعه و مقالاتی که معرفی کردم رو کامل خوانده باشید حالا به درک درستی از برنامه نویسی رسیده اید و به حوزه های مختلف برنامه نویسی شناخت پیدا کرده اید.

حالا در مورد خود برنامه آموزشی صحبت کنیم که روزی چند ساعت وقت بذاریم و چطوری یاد بگیریم. این موضوع از همه چیز مهمتر هستش، ببینید دوستان عزیز در مورد موضوع باید یه چیز رو بگم که به صورت کامل بستگی به خود شما داره چون افراد بر اساس زمان خودشون باید این موضوع رو مدیریت کنند. ولی اگر کارمند هستید یا دانشجو که روزانه وقت زیادی ندارید؛ سعی کنید روزی ۲ تا ۳ ساعت وقت بذارید. (اگر واقعا خیلی کمبود وقت دارید روزی یک ساعت هم خوب است)

اما اگر وقت آزادتون خیلی بیشتر از این حرفا است پیشنهاد می کنم روزی تا ۵ ساعت وقت بذارید. سعی کنید بیشر از این مقدار وقت نذارید چون خیلی زود خسته میشید بخصوص در ابتدای کار اصلا زیاد وقت نذارید روزی نهایت یکی دو ساعت به نظرم کافی است. (کم کم میزان ساعت آموزش و تمرین رو کم کم اضافه کنید تا به ۵ ۶ ساعت برسید) سعی کنید به ازای هر ۱ ساعت فیلم آموزشی حداقل بین ۵ تا ۱۰ ساعت تمرین داشته باشید.

 به ازای هر ۱ ساعت فیلم آموزشی حداقل بین ۵ تا ۱۰ ساعت تمرین داشته باشید.
 در ادامه بررسی و ارائه برنامه آموزش برنامه نویسی باید یک مورد رو خیلی خوب در نظر بگیرید آن هم بحث تمرین است. خیلی از کسانی که وارد حوزه برنامه نویسی می شوند اصلا تمرین نمی کنند. اگر شما این موضوع رو جدی نگیرید به هیچ عنوان یک برنامه نویس حرفه ای و عالی نمی شوید. پیشنهاد میکنم برای اینکه تمرین خوبی داشته باشید حتما مقاله تمرین برنامه نویسی باید چطور و چگونه انجام شود؟ رو مطالعه کنید.
بررسی و معرفی برنامه آموزش برنامه نویسی
 توجه: اگر در ابتدای یادگیری برنامه نویسی هستید پیشنهاد میکنم مقاله ۷ نکته مهم که یک برنامه نویس تازه کار باید بداند؟ حتما مطالعه کنید چون خواندن این مقاله خیلی به شما در این مسیر کمک می کند.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *