اهمیت طراحی سایت حرفه ای و زیبا برای کسب و کار شما

 

اگر چند محتوای مشابه را در وبسایت هایی با طراحی های مختلف قرار دهید بر اساس آمارهای تحقیقی از افراد مختلف،  ۷۶ درصد کاربران ترجیح می دهند آن مطلب را در سایتی که طراحی زیباتر و چشم گیری دارد بخوانند. بنابراین طراحی یک وبسایت زیبا و کاربر پسند اولین گام  شما برای یک بازاریابی دیجیتال موفق است.

امروز می خواهیم به این سوال مهم در حوزه بازاریابی دیجیتال بپردازیم؛ چرا طراحی سایت در نهایت برای بازاریابان دیجیتال مهم است؟ واقعا دلیل اینکه چیدمان سایت را باید به شکلی منظم و زیبا طراحی کنیم چیست؟

فرض کنید صفحه ای که الان در حال خواندن آن هستید صفحه ای بی روح بود ، یک صفحه کاملا سفید بدون هیچگونه رنگ و لعاب ! یا صفحه ای با پس زمینه سیاه و بدون تصویر. آیا حاضر به ماندن در چنین سایتی هستید؟ مشتری یا بازدید کننده سایت شما هم دقیقا همین حس و حال را خواهد داشت. این درست است که هدف مخاطب شما خواندن آن مطلب و کسب اطلاعات خاص در آن حوزه است اما این موضوع نیاز به چاشنی های بصری و مقولات زیبا شناختی نیز دارد. مقوله هنر و زیبایی شناسی در نهاد بشر و در داستان تکاملی ما ریشه دارد و نا خودآگاه به سمت جذابیت های بصری و شنیداری کشیده می شویم.

 

خب بگذارید به سوال چالشی خود نگاه دقیق تری داشته باشیم

چرا طراحی سایت زیبا و حرفه ای مهم است؟

دسته بندی کردن دلایل به ما کمک می کند که زوایای مهم و پنهان این سوال را با هم به صورت شفاف تری بررسی کنیم. طراحی سایت یک ابزار برای تحقق نهایی هدف شما یعنی کسب مشتریان بیشتر از طریق اینترنت است. این موضوع را بارها و بارها با خود تکرار کنید که صرف داشتن یک وبسایت هیچ نتیجه ای برای بهبود میزان سود دهی و فعالیت های شرکت شما نخواهد داشت و حتی می تواند هزینه های جاری شرکت شما را افزایش دهد.

 

 تاثیر مستقیم بر مخاطب

 

بعد از ورود کاربران به وبسایت شما ( به هر طریقی) شما چند ثانیه بیشتر فرصت ندارید که مخاطب را متقاعد کنید که در سایت شما بماند و به مشاهده و کنجکاوی خود ادامه دهد. چند ثانیه ای که با همان تصاویر اولیه کاربر شما را قضاوت می کند و به هر شکلی ممکن است بیشتر نواقص تجارت شما را ببیند.

اگر وبسایت شما از رنگ مناسبی برخوردار نباشد یا بیش از اندازه شلوغ یا بیش از اندازه خلوت باشد یا سرعت لود شدن صفحات آن زیاد باشد ( این موضوع برای کشوری مانند ایران معضل بزرگی است ) مخاطب شما فورا تاثیر منفی از کسب و کار شما دریافت می کند و به احتمال نزدیک به صد درصد به همین دلایل ساده وبسایت شما را به مقصد رقیبان شما ترک می کند.

از نگاه من طراحی وب بسیار بسیار مهم است چرا که شما تمام کارهای مربوط به سئو و دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات و …. را بر روی شالوده این طراحی سایت انجام می دهید. اگر با ترفند های مختلف موفق شوید و در رتبه های برتر گوگل سایتتان را قرار دهید اما طراحی سایت شما افتضاح باشد باز هم کار خاصی نکرده اید و حتی ممکن است طراحی سایت ضعیف شما منجر به کاهش رتبه سایتتان در بلند مدت هم شود. حتما می پرسید چگونه؟ خب برایتان با جزییات از تجربیات خودم در حوزه سئو توضیح می دهم. وقتی یک سایت در نتایج برتر گوگل برای مدتی قرار می گیرد دچار رقص گوگل می شود. شما نمی توانید به سرعت در نتایج اول گوگل قرار بگیرید و همان جا بمانید. گوگل شما را به صدر می آورد و شروع می کند به آنالیز نتایج وبسایت شما توسط کاربران. اگر تعداد کاربرانی که وارد سایت شما می شوند و به سرعت از سایتتان به دلیل طراحی ضعیف خارج می شوند زیاد شود گوگل رتبه شما را دائما کاهش خواهد داد. به عبارتی به دلیل طراحی ضعیف سایت شما (بنس ریت) شما افزایش پیدا می کند و شما تمام تلاشی که قبلا برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل کرده بودید را هدر می دهید.

 

اهمیت طراحی سایت حرفه ای و زیبا

 

طراحی سایت بر خدمت به مشتریان تاکید می کند

مردم می توانند با نگاه کردن به وب سایت شما، رفتار شما با خودشان را قضاوت کنند. طراحی شما به شما این امکان را می دهد که مخاطبان خود را ببینید. اگر شما هر گونه تلاش در طراحی وب سایت خود قرار ندهید، کاربران شما می دانند که شما تلاش نخواهید کرد تا به آنها کمک کنید.

وب سایت شما مانند نماینده خدمات مشتری است. اگر وب سایت شما روشن، مدرن و میهمان پذیر باشد، کاربران و مشتریان شما از صفحه شما بیشتر استقبال می کنند. شما این تصور را به آنها میدهید که با آغوش باز افراد جدید را به سایت خود میپذیرید و از نظر روانی تمایل مخاطب برای خرید و استفاده از خدمات شرکت شما بیشتر می شود.

از سوی دیگر، یک سایت قدیمی و غیرمعمول باعث می شود که کسب و کار شما بنظر سرد باشد و در نتیجه میزان اعتماد پذیری کاربر نسبت به سایت شما به شدت کاهش پیدا می کند. مردم نمیخواهند یک کسب و کاری را بررسی کنند که به اندازه کافی به آنها توجه نمیکند.

طراحی سایت اعتماد را برای مخاطبان شما ایجاد می کند

مردم به وب سایت هایی که ضعیف طراحی شده اند اعتماد ندارند. اگر آنها طراحی ضعیف شما را ببینند یا اطلاعات شما قدیمی به نظر برسد، آنها به سایت شما اعتماد نمیکنند. آنها ممکن است سایت شما را به عنوان دزدی مشاهده کنند زیرا شما یک وبسایت به روز شده ندارید. اگر شما به ویترین و ظاهر مغازه خود توجه نکنید و اطلاعات دسته بندی شده و دقیقی به مشتری ارائه ندهید نباید انتظار داشته باشید که کسی وارد مغازه شما شود. این موضوع در خصوص ورود کاربران به وبسایت شما نیز صادق است. من شخصا وارد مغازه ای که شلوغ، تاریک، نا منظم و بی روح باشد وارد نمی شوم و اگر به اشتباه گذرم به آنجا بخورد سریعا از آنجا خارج خواهم شد.

از سوی دیگر، یک سایت حرفه ای به مخاطبان شما اعتماد میدهد. آنها به کسب و کارتان اعتماد می کنند و احساس راحتی می کنند. یادتان باشد که این موضوع بسیار مهم است که اعتماد را برای مخاطبان خود ایجاد کنید تا آنها در سایت شما باقی بمانند. هنگامی که بازدیدکنندگان در سایت شما باقی می مانند، فرصت بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد می کنند.

طراحی

نمایش برند در سایت

طراحی وبسایت شما باید به شکلی باشد که برند سایتتان را به خوبی در معرض بازدید کننده قرار دهد. استفاده از سربرگ های چسبان ( sticky ) و جای گذاری لوگوی شما در قسمتی مناسب از وبسایت ( مثلا بالای سایت ) به شکلی که در معرض دید بازدید کننده قرار بگیرد می تواند یک امتیاز مثبت برای ثبت برند شما در ذهن عموم باشد.

گوگل و خیلی از کاربران شاید به لوگوی شما توجهی نداشته باشند اما گاهی طراحی یک لوگوی منحصر به فرد که در یک فضای مناسب از آن استفاده شده است می تواند تاثیر روانی مثبتی بر روی مخاطبان و مشتریان شما داشته باشد. اگر به فکر برند شدن و ایجاد یک وجه تمایز استثنایی با رقبای خود هستید حتما بر روی طراحی لوگوی سایت خود و شرکتتان تمرکز ویژه داشته باشید.

زیبایی در طراحی سایت

یک سایت خوب سایتی است که برای بازدید کننده زیبا باشد. البته فراموش نکنید همیشه نباید زیبایی فدای محتوای خوب شود. منظور از زیبایی استفاده از تصاویر بسیار زیاد که باعث کاهش سرعت لود صفحات می شوند نیست. زیبایی در طراحی سایت به معنای چیدمان دقیق و رنگبندی مناسب سایت بصورتی است که برای بازدید کننده احساس خوشایندی از گشت و گذار در سایت شما ایجاد کند.

چند پاراگراف بالاتر در خصوص زیبایی شناسی نهادینه شده در انسان و لزوم زیبا سازی فضای زندگی صحبت کردیم. همانطور که انسان ها دوست دارند خانه و کاشانه خود و شهر و محل زندگیشان را به طرق مختلف زیبا کنند دوست ندارند در فضای مجازی نیز به یکباره با یک فضای شلخته و منزجر کننده روبرو شوند. بنابراین به زیبایی و رنگ و فضای منحصر به فرد سایت خود توجه ویژه داشته باشید و در غیر این صورت پیشنهاد می کنم از فضای اینترنت خداحافظی کنید.

واکنش گرا بودن سایت

دیگر نیازی به ذکر این نکته نیست که سایت شما باید واکنش گرا باشد! در مورد اهمیت واکنش گرا بودن سایت قبلا بصورت کامل توضیح داده شده و تنها این نکته را عرض کنم که واکنش گرا بودن سایت شما برای آن دسته از کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند بسیار مهم است. بر اساس آمارها بیش از ۵۵ درصد کاربران حال حاضر اینترنت کاربران موبایل هستندو پیش بینی می شود که در آینده این رقم بازهم افزایش یابد. بنابراین اگر طراحی سایت شما واکنشگرا نباشد و نتواند در موبایل به نمایش درآید عملا نیمی از کاربران خود را حذف کرده است و واضح است که چنین چیزی فاجعی سخت برای سایت شما خواهد بود.

اگر بدانید که چرا طراحی سایت مهم است و زیبایی و منظم بودن سایت شما چه تاثیری در رشد کسب و کار آنلاین شما دارد متوجه خواهید شد که همین حالا به یک شرکت طراحی سایت مناسب برای طراحی یک سایت زیبا و منظم دارید.

اهمیت طراحی سایت حرفه ای و زیبا

 تجسم هدفمند

شرکت ها در ادغام عناصر بصری سریع عمل میکنند، زیرا به آنها در بهبود تعامل در وب سایتشان کمک می کند در حقیقت، مشتریان ۱۰ برابر بیشتر مایل به تعامل با ویدیو هستند تا با متن.

در حالی که عناصر بصری برای تعامل و شکستن متن عالی هستند، بعضی از کسب و کارها با تصاویر بیش از حد به چشم می آیند.

این موضوع ممکن است که برای سئو سایت شما مشکل ساز باشد اما در نهایت به یک تعادل برای چنین محتوایی نیاز خواهید داشت. افزایش بیش از حد عکس و فیلم در یک صفحه ای نیاز به متون نوشتاری دارد ممکن است نه تنها به وبسایت شما برای جلب مخاطب کمک نکند بلکه باعث فرار مخاطبان نیز شود. این اصل بهینه سازی و سئو را همیشه در ذهنتان داشته باشید افراط در هر زمینه ای می تواند برای شما دردسر ساز شود.

 

 کپی خوب

مخاطبان شما وب سایت شما را برای کسب اطلاعات مهم بازدید می کنند. مهم است که هنگام ارسال اطلاعات در سایت خود، کپی با کیفیتی را ارسال کنید. اگر توانایی تولید محتوای منحصر به فرد به صورت یک مقاله با چند منبع ایرانی و خارجی را دارید حتما از این توانایی خود استفاده کنید و به گوگل بفهمانید که محتوای سایت شما از غنای بیشتری نسبت به رقبایتان برخوردار است اما اگر چنین توانایی را ندارید و نیرویی برای چنین کاری نیز استخدام نکرده اید سعی کنید از مطالب کپی محض و قرار دادن چنین محتوایی در وبسایتتان خود داری کنید.

محتوا در سایت شما به طراحی کلی مربوط می شود، بنابراین لازم است مخاطبان خود را با اطلاعات ارزشمند مورد نیاز آنها پذیرا باشید.

design

خوانا بودن سایت برای بازدید کننده و مشتری

اگر سایت شما از قوانین و الگو های بروز طراحی سایت استفاده نکرده باشد و همانطور که عرض کردم طراحی و استایل مناسبی نداشته باشد کاربر سر در گم می شود. طراحی چیدمان سایت باید بگونه ای باشد که هر فردی ، اعم از کسانی که یک عمر با اینترنت سر و کار داشته اند و کسانی که تنها چند بار در اینترنت وبگردی کرده اند بتواند سایت شما را به خوبی مرور کند. یعنی به کاربر نشان دهد که محتوا ، مطالب مهم ، مطالب جدید ، باکس جستجو و … هر کدام کجای سایت شما قرار دارند. یک سایت واضح و منظم!

design

 وب سایت خوب کمک می کند بیش تر به چشم بیایید

خواه شما یک شرکت کوچک باشید یا یک سازمان عریض و طویل جا افتاده، مخاطبین، شما را بر اساس واکنش اولیه خود نسبت به وب سایت شما می سنجند. اگر وب سایت رقبای شما بهتر از وب سایت شما باشد، و یا اگر چشم انداز و دورنمایی برای وب سایت خود در نظر ندارید ، فرصت های بسیاری را از دست خواهید داد و در عرصه رقابت باز خواهید ماند و با چشم انداز ها و اهداف خود فاصله چشم گیری خواهید گرفت.

صرفه جویی در زمان

در صورتی که وب سایت شما به درستی طراحی و اجرا شده باشد، می توانید با اضافه کردن چند ویژگی های ساده به آن، به مشتریان، کارکنان و سهامداران و دست اندکاران در صرفه جویی وقت شان کمک کنید. به عنوان مثال، به جای صرف وقت و پول برای ارسال فکس و ایمیل اسناد به افراد ، اسناد را برای مشاهده در وب سایت بارگیری کنید و در صورت لزوم مردم را به وب سایت برای دسترسی به آنها ارجاع دهید. همچنین، اضافه کردن چیزی مانند بخش سوالات متداول به وب سایت می تواند نقش اساسی در صرفه جوی در زمان ایفا کند و فرصت های آموزشی برای افرادی که در صدد شناختن محصول، خدمات، و انجام اقدامات خیریه می باشد ایجاد کند.

 

نوشته اهمیت طراحی سایت حرفه ای و زیبا برای کسب و کار شما اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت | شرکت طراحی سایت | بهترین شرکت طراحی سایت در تهران پدیدار شد.

The post اهمیت طراحی سایت حرفه ای و زیبا برای کسب و کار شما appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *