با چرخه محتوا سرعت خود را چند برابر کنید

همانطور که در مقاله بازاریابی محتوا گفتیم، هدف از بازاریابی و تولید محتوا این است که شما با مشتری ارتباط برقرار کنید؛ ارتباطی که اعتماد مشتری را جلب می‌کند و مخاطب را به کسب‌وکار شما نزدیک می‌کند.

اما می‌دانید که در شروع کار برای تولید محتوای یونیک و متفاوت، باید هزینه زیادِ (هم مالی و هم زمانی) صرف کنید تا بتوانید جای پایی برای کسب‌وکار خود باز کنید.

اما یک سوال؟ آیا یک کسب‌و‌کار نوپا می‌تواند همان ابتدای راه هزینه زیادی را صرف کند و کلی زمان بگذارد تا محتواهایش جا بیفتد و مردم او را بشناسند؟ اگر نه پس راه حل چیست؟

«عادل طالبی»، مشاور و مدرس کسب‌وکار در حوزه دیجیتال مارکتینگ، در ویدئوی زیر پاسخ  این سوالات را با معرفی «چرخه محتوا» خواهد داد.

تولید محتوا تنها راه موفقیت است؟

«تولید محتوا پارادیمی است که سال‌ها درباره‌اش شنیده‌ایم، نوشته‌ایم و خوانده‌ایم و همه ما فکر می‌کنیم که تنها راه موفقیت در حوزه «دیجیتال مارکتینگ» فقط و فقط تولید محتواست؛ درصورتی که گاهی کار با تولید محتوا شروع نمی‌شود».

عادل طالبی در ویدئوی زیر، تولید محتوا به سبک همیشگی را کمی عوض می‌کند، البته آن را نقض نمی‌کند؛ اما طبق تجربیات خود چرخه‌ای را معرفی می‌کند که مسیر تولید محتوا را برای کسب‌و کارهای جدید کمی تغییر می‌دهد و آن‌ها را را در سراشیبی رشد می‌اندازد. ویدئوی زیر را ببنید.

چرخه محتوا: چرخ محتوا را بچرخانید

تولید محتوا (content production) برای سایتی که جدید راه‌اندازی شده یا شرکتی که تازه شروع به کار کرده، هم هزینه زیادی لازم دارد، هم زمانبر است و هم نیاز به متخصص دارد؛ حتی ممکن است مخاطب اصلاً استقبال نکند و تمام سرمایه به هدر برود. دقت کنید که منظور از تولید محتوا در اینجا یک محتوای معمولی نیست؛ منظور محتوایی است که خاص و متمایز باشد و تفاوت شما را با دیگران نشان دهد و باعث شود شما وایرال شوید.

طبق چرخه محتوا، اگر تازه کارتان را شروع کرده‌اید یا صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، قبل از شروع تولید محتوا به سراغ جمع آوری محتوا (content curation) بروید، کمی که مخاطب جذب کردید و فیدبک گرفتید، طبق نیاز مخاطبان شروع به تولید محتوای منحصر به فرد کنید (content production) و بعد از آن کار را به دست علاقمندان بسپارید تا آن‌ها شما را معرفی کنند (content creation). تمام این مراحل در چرخه زیر خلاصه می‌شود:

بیایید در ادامهبه‌طور خلاصه با سه مرحله این چرخه آشنا شویم:

گردآوری محتوا (Content Curation)

در این مرحله مجموعه‌ای از محتواهای اینترنت (هر نوعی شامل متن، عکس، ویدئو، محتوای صوتی و …) را از سایت‌های مختلف جمع‌آوری می‌کنید و با ذکر منبع در سایت خود منتشر می‌کنید. مزیت این روش این است که مخاطبان شما را از چک کردن منابع مختلف بی‌نیاز می‌کند.

تولید محتوا (Content Production)

بعد از مرحله curation، شما حالا یک جامعه مخاطبانی دارید که وبسایت شما را دنبال می‌کنند. به شما فیدبک می‌دهند، مشخص است به چه چیزی و چه موضوعی علاقه مندند و نیازهایشان چیست. حالا در پاسخ به نیازهای محتوایی کاربران، محتوای دست اول و منحصر به فرد تولید می‌کنید.

تولید محتوا توسط کاربران (Content Creation)

اگر محتوای مرحله قبل بر اساس بازخوردها و نیاز مخاطب تولید شده باشد، وارد مرحله‌ای می‌شوید که مخاطبان برای شما محتوا تولید می‌کنند و شما را به دیگران معرفی می‌کنند. کسانی که به برند شما علاقه‌مندند و بدون چشم‌داشت از محصولات و خدماتتان تعریف می‌کنند.

ادامه چرخه:

حالا شما می‌توانید از محتوای تولید شده کاربران، محتوای جدید بسازید و این چرخه را ادامه دهید.

نظر شما درباره این چرخه چیست؟ آیا با این روند از تولید محتوا موافقید؟

نوشته با چرخه محتوا سرعت خود را چند برابر کنید اولین بار در نوین. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *