نکاتی برای بهینه سازی اطلاعات در سایت

هر چه دنیای اینترنت بیشتر ما را در خود فرو می برد ما نیز بیشتر با فشار انبوهی از اطلاعات مواجه می شویم که البته این انبوه اطلاعات دسته بندی نشده می تواند زندگی را برای ما ناخوشایند کند. در همین روزهای اخیر که اینترنت برای کشور ما ایران دچار اختلال شده است تازه متوجه شده ایم که زندگی ما به شدت به اینترنت و خدمات آن وابسته است. گوشی های هوشمندی که برای هر کدام از آنها شاید مبالغ هنگفتی هم پرداخت کرده اید بدون اینترنت عملا از کارافتاده حساب می شوند و من بسیاری از صاحبان مشاغل را در همین چند روز اخیر مشاهده کردم که از حجم روزافزون ضرر های ناشی از قطع شدن اینترنت به شدت عصبانی بودند.

به هر ترتیب این برای همگان مشخص شده است که زندگی ما به شکلی عجیب با اینترنت و خدمات آن عجین شده است و از طرفی دیگر برای بهبود خدمات این فضا لاجرم باید دسته بندی های دقیق تری از اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهیم. ارزش موتورهای جست و جو، اپلیکیشن های مکان محور، نرم افزار های مسیر یاب و دیگر ابزار اینترنتی که می تواند برای رسیدن به بهترین و با کیفیت ترین محتوا به ما کمک کنند هر روز بیشتر خواهد شد. این موضوع برای کسانی که وبسایتی برای شغل خود دارند و هر روز آن را مدیریت می کنند نیز بسیار مهم است. شما باید دقت کنید که چه اطلاعاتی را به مشتریان خود و به چه شکلی ارائه می دهید. دسته بندی کردن این اطلاعات و بهینه کردن زمان دسترسی به هر بخش می تواند یک تجربه کاربری بسیار قدرتمند در ذهن مشتریان ایجاد کند تا آن مشتری در آینده بارها و بارها به سایت شما مراجعه کند. این جمله را در ذهن داشته باشید و به آن عمل کنید (برای وقت مشتریان خود ارزش قائل شوید تا آنها نیز به برند شما اهمیت بدهند.)

به بیانی دقیق تر این یک اصل کاملا بدیهی است که ما مقدار زیادی از زندگی خود را بر روی داده‌های خوب یا داده هایی که از نظر خودمان مفید هستند قرار می‌دهیم، اما مدیریت این داده‌ها  یک وظیفه برای مدیران وبسایت ها است. در این مقاله، در مورد این که چرا باید داده‌های خود را شفاف و فرایند محور دسته بندی کنیم بحث شده است، و همچنین برخی راه های عالی برای بهینه سازی اطلاعات را به شما معرفی می کنیم. منظور از شفاف بودن داده ها، درست و کامل بودن اطلاعاتی است که هر بار به مشتریان می دهیم.

بهینه سازی اطلاعات

 

گاهی ممکن است علت درست یا اشتباه بودن اطلاعات ۴ موردی باشد که در این مقاله معرفی می شود، و گاهی ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. ما این راه ها را به شما معرفی خواهیم کرد، و امیدواریم با داشتن این اطلاعات، دیگر کسی دچار اشتباه نشود و همه بتوانند اطلاعات درستی به کاربران ارائه دهند. اجازه بدهید بحث را با بیان اولین گزینه شروع کنیم.

نقش فیلتر ها در بهینه سازی اطلاعات 

پس اولین موردی که می خواهیم در مورد آن بحث کنیم، فیلتر ها هستند. در کنار فیلتر ها در مورد تجزیه تحلیل داده ها، به خصوص در مورد گوگل آنالیزر صحبت می کنیم. زمانی که شما را به قسمت مدیریت گوگل آنالیزر هدایت می‌کنید، بخشی به نام فیلترها در آن جا وجود دارد. فیلتر ها در قسمت سمت چپ صفحه وجود دارد، که همه فیلترها برای هر چیزی در آن حساب هستند، و همچنین یک بخش دیدگاه برای فیلتر اضافه می‌کند. فیلتر ها به شما کمک می‌کنند، که ترافیک خاصی را براساس مجموعه‌ای از پارامترها حذف یا اضافه نمایید.پس معمولا چیزی که پیدا می‌کنیم یک ویژگی تجزیه و تحلیل برای وب سایت شما است، و به نوبه خود یک دیدگاه دارد، این دیدگاه تمام داده‌های وب سایت است که، به طور پیش‌فرض ابزار تجزیه تحلیل به شما می‌دهد. اما هیچ فیلتر وجود ندارد که شما بتوانید با آن چیزهایی مانند ترافیک دفتری را حذف کنید، افرادی که از وب سایت شما دیدن می‌کنند، یا  اگر شما دسته‌ای از افرادی را دارید که در خانه کار می‌کنند ، آدرس‌های IP کاربران خود را دریافت کنید، آن‌ها را از این موضوع مستثنی کنید، چون شما لزوما  نمی‌خواهید که ترافیک داخلی شما با مواردی مانند تبدیلات آلوده شود، به خصوص اگر شما کارهایی مثل چک کردن فرم‌های خودتان انجام می‌دهید. بهینه سازی اطلاعات و تبدیل

شما می‌توانید در مدت کوتاهی هدایت کننده ای داشته باشید، و شاید بخواهید فرم را پر کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند. شما احتمالا نمی خواهید که این مورد تبدیل شود، و داده‌های شما کمتر از قبل شود، به خصوص اگر شما دارای یک وب سایت با حجم پایین هستید، اگر شما در وب سایت خود، یک میلیون بازدید در روز  داشته باشید، شاید این موضوع برای شما اهمیتی نداشته باشد. اما اگر شما مثل اکثر افراد هستید، و لزوما ترافیک زیادی ندارید، موردی مثل تبدیل ترافیک سایت شما به تبدیلات، می‌تواند یک مشکل بزرگ از نظر حجم ترافیک باشد که شما می‌بینید. بنابراین، لطفا  مطمئن شوید که ترافیک خود را فیلتر می‌کنید. همچنین از مواردی مانند توسعه دهنده سایت شما، برخی پیمانکارانی که با آن ها کار می کنید، واقعا مطمئن شوید که تمام این چیزها را فیلتر می‌کنید، چون شما نمی‌خواهید مجموعه تنظیمات اصلی خود را آلوده کنید.

  • ایجاد یک تست و نمایش روی صحنه : موردی که من به شما توصیه می کنم، ایجاد چیزی است که ما آن را آزمایش و نمایش می‌نامیم. معمولا  در بحث تجزیه تحلیل ما سه دیدگاه متفاوت داریم، یکی از آن ها کسی است که ما آن را استاد می‌نامیم، و آن دیدگاهی است، که تمام این فیلترها را در آن اعمال کرده‌است.
    پس شما ترافیکی را می‌بینید که فقط برای خودتان نیست، به مشتریان توجه کنید ، افرادی که از وب سایت شما دیدن می‌کنند ، مردم واقعی ، نه فقط کارمندان دفتر خودتان . سپس دیدگاه دوم را، آزمون و اجرا می‌نامیم . پس این فقط سرور عمومی شما می باشد، که واقعا خوب است . به عنوان مثال، اگر شما یک نشانی اینترنتی متفاوت برای سرور اجرا داشته باشید، که باید این سرور را داشته باشد، آن وقت می‌توانید ترافیک این سرور را نیز در اختیار باشید. سپس اگر در سایت خود پیشرفتی کردید، و یا شما در سیستم ورد پرس خود ارتقایی داشتید،  و شما می‌خواهید مطمئن شوید که اهداف شما هنوز به درستی کار می کند، می‌توانید همه این کارها را انجام دهید و ببینید که عملکرد آن در تست، و نمایش روی صحنه بدون آلوده کردن دیدگاه اصلی شما چگونه است.بهینه سازی اطلاعات و تست
  • آزمایش روی ویژگی دوم: این مورد می تواند واقعا مفید باشد، سپس سومین ویژگی با اطمینان از این که ویژگی دوم  درست می باشد، تست می شود. این کار به راحتی با مدیریت برچسب های گوگل انجام می‌شود. چیزی که ما در اکثر حساب‌های مدیریت برچسب های گوگل تنظیم کرده ایم، این است که تجزیه و تحلیل‌های معمول خود را داریم، و بیشتر موارد به آن جا می رود؛ اما اگر ما چیزی جدیدی را آزمایش کنیم ، مثلا  ” متریال مصرف محتویات ” که در این تابستان شروع کردیم، سپس می‌خواهیم مطمئن شویم که دومین دیدگاه تجزیه و تحلیل را ایجاد کردیم، و آزمایش را انجام می‌دهیم، مواردی جدید هستند که ما سعی داریم به دومین ویژگی تجزیه و تحلیل برسیم ، نه لزوما دیدگاه.

پس طبق آن چه گفته شد، شما دوتا از ویژگی‌ تجیه تحلیل مختلف دارید . یکی ویژگی اصلی شماست، که دقیقا جایی است که همه چیز مرتب اتفاق می‌افتد. سپس شما یک ویژگی دوم دارید، که در آن شما همه چیز را تست می‌کنید، و این ویژگی واقعا  مفید است، زیرا شما را مطمئن می سازد در زمانی که می‌خواهید یک چیز جدیدی  مثل مصرف محتوا را امتحان کنید، که قطعا امکان دارد اتفاق بیافتد، در این صورت ما محصول را آزمایش کرده‌ایم. قطعا شما نمی‌خواهید داده‌های اصلی خود را با موارد متفاوت که هنوز آزمایش و تست نشده اند، آلوده کنید. پس مواردی را به ویژگی دوم اضافه کنید، شما این کار را برای وب سایت خود انجام می‌دهید، که همیشه بازدید کننده هایی دارد و ب نمایش در می آید؛ پس چرا این کار را برای تجزیه و تحلیل‌ جایی که از آن یک نمایش و یک زندگی دارید، انجام نمی دهید؟ پس قطعا برایبهتر شدن عملکرد سایت خود یک ویژگی دوم را در نظر بگیرید.

مناطق زمانی در بهینه سازی اطلاعات

نکته بعدی این که ما مشکلات زیادی با آن داریم، مناطق زمانی هستند. در این قسمت به آن مشکلات اشاره خواهیم کرد. اجازه بدهید از وب سایت خودتان شروع کنم، در  نصب اولیه ورد پرس شما نمی‌توانید منطقه زمانی را در پنل تغییر دهید، احتمالا متوجه شده اید که به صورت UTM نشان داده می شود، که به طور پیش‌فرض در سیستم وردپرس قرار دارد، مگر این که آن را تغییر دهید. حالا شما داده‌های خود را برای وب سایت خود به نمایش گذاشته اید، و اعلام می کنید که طبق UTM می باشد. حالا فرض کنید تیم بازاریابی شما یا حتی کاربران شما در منطقه ای دورتر هستند، بنابراین ممکن است آن ها تمام ابزارهای خود را به وقت آن جا تنظیم کرده باشند. در این صورت از لحاظ زمانی برای آن ها مشکل پیش می آید.

time zone

بنابراین می‌توانیدبه چنین وضعیتی که بیان شد، خاتمه دهید. برای مثال، شما یک وب سایت دارید که در آن از یک متصل شونده فرم برای وردپرس استفاده می‌کنید. سپس زمانی که یک نفر در فرم ثبت نام می کند، ثبت نام کاربر در وب سایت شما ثبت می‌شود ، اما بعد از آن داده‌ها به سمت CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) هدایت می‌شوند. پس از این اتفاق وب سایت شما به شما اعلام میکند که، این تعداد از مشتریان در این روز ثبت نام کرده اند، چون به صورت پیش فرض سیستم زمانی سایت شما در حالت UTM است. روز به پایان رسیده است، و این پایان زمانی است که ابزار تجزیه و تحلیل‌های شما تعداد مشتریان احتمالی را ثبت می‌کند.  پس قطعا مناطق زمانی هر محصولی که از آن استفاده می‌کنید را بررسی کنید.  وب سایت ، CRM ، تجزیه و تحلیل ، تبلیغات ، همه این ها یک منطقه زمانی خاص دارند، یکی را انتخاب کنید، و از آن استفاده کنید. منطقه زمانی که انتخاب کرده اید را به صورت استاندارد در نظر بگیرید، این کار شما را از دردسر نجات می دهد.

اسناد در بهینه سازی اطلاعات

مورد بعدی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، اسناد می باشد. مبحث اسناد فراتر از چیزی است که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم. ابزارها و روش‌های مختلفی برای نشان دادن اسناد وجود دارند، اما چیزی که در مورد اسناد ناامید کننده است این است که، هر ابزاری روش خاص خود برای انجام آن را دارد. تجزیه و تحلیل مانند آخرین کلیک غیر مستقیم است. آگهی ها ممکن است آن را اعلام کنند، و ممکن است این کار را نکنند. اگر یک هفته پیش از سایتی بازدید داشته اید، شاید ما آن را به عنوان یک دیدگاه، و از طریق تبدیل یادآوری کنیم. چه کسی می داند چه خبر است؟ فیس بوک یک پنجره اختصاصی کاملا متفاوت دارد. شما می‌توانید از ابزار هایی مانند Supermetrics برای تغییر پنجره اسناد استفاده کنید. اما اگر شما درک نکنید که پنجره اختصاصی پیش‌فرض در مرحله اول چه چیزی است، شما فقط می‌خواهید همه چیز را برای خودتان سخت‌تر کنید. نرم افزار HubSpot نیز  می‌گوید اولین تماس چیزی است که اهمیت دارد، و بنابراین HubSpot هرگز با تجزیه و تحلیل موافق نخواهد بود. هر ابزار روش و نحوه کار مخصوص خودش را دارد. پس سعی کنید یک منبع درست انتخاب کنید.

اسناد در بهینه سازی اطلاعات

در مورد محدودیت‌ها صادق باشید، اما بعد از آن  واقعا  مطمئن شوید که در مورد محدودیت‌های خود صادق هستید. بدانید که همه چیز در آخر سقوط خواهد کرد، و این موضوع طبیعی است. اما حداقل یک منبع حقیقت را انتخاب کنید، که می‌توانید به آن اعتماد کنید. این مهم‌ترین نکته در اسناد است. وقت خود را صرف کنید، و ببینید هر ابزار چگونه اسناد را به کار می‌برد، بنابراین وقتی وقتی کسی با شما مکالمه ای دارد و می‌گوید : ” من می‌بینم که از این کمپین تبلیغاتی ۳۰۰ بازدید کننده داریم، اما در فیسبوک می‌گوید که ما موفق به جذب ۶٫۰۰۰ کاربر شده ایم. فکر می کنید علت آن چیست؟ پاسخ آن ممکن است کمی از یک مثال افراطی باشد، اما منظورم این است که با اسناد فیس بوک و اسناد تجزیه و تحلیل چیزهای زیادی دیده‌ام. هر ابزار روش خاص خود برای ضبط اسناد را دارد. هیچ کدام از آن ها نمی توانند مثل دیگری باشند.  همان گونه که استاندارد هر صنعتی با صنایع دیگر متفاوت است، پس مطمئن شوید که این ابزار را درک کرده اید.

تعاملات در بهینه سازی اطلاعات

آخرین موردی که درباره بهینه سازی اسناد توضیح می دهیم، تعاملات است. بزرگ‌ترین چیزی که من متوجه‌شده‌ام افراد در گوگل برچسب ها را اشتباه می کنند، که اگر مراقب نباشید ، می‌توانید خود را به اشتباه بیاندازید. فرض کنید شما می خواهید ببینید کاربران چقدر به قسمت های پایین صفحه می روند و صفحه را اسکرول می کنند، ۲۵ درصد، ۵۰ درصد، ۷۵درصد، و ۱۰۰درصد، یک هشدار برای بازدید کنندگان ارسال خواهد کرد، و بگویید که این صفحه تا پایین ادامه دارد، که این کار باعث می شود آن‌ها  کل صفحه را مشاهده کنند.  مساله این است که شما هم چنین می‌توانید آن را تعاملی کنید. بنابراین اگر فردی ۲۵ درصد از صفحه را اسکرول کرد، شما می‌توانید بگویید، این یک ضربه تعاملی است، که به این معنی است که فرد دیگر بازتاب نمی‌شود، چون این عمل یک تعامل را حساب می‌شود، که برای چیدمان شما ممکن است عالی باشد.  اما متاسفانه طبق آن چه من دیده ام ، طراحی سایت های ضعیفی وجود دارد، می‌گویند که اگر این فرد به ۲ % از صفحه وارد شد، یک ضربه تعاملی بزنید. و ادعا می کنند اگر این طور باشد، در این حالت نرخ برگشت مشتری از ۳ درصد به ۸۰ درصد افزایش می یابد. در حالی که دقیقا برعکس این موضوع درست است. در این حالت، مدیریت برچسب های گوگل می‌تواند واقعا  سرعت بازتاب شما را دستکاری کند. پس وقتی از ضربه‌های تعاملی استفاده می‌کنید مراقب باشید.
به طور قطع، شاید کاملا  عادلانه باشد که اگر کسی محتوای شما را می‌خواند ، ممکن است فقط آن صفحه را خوانده و سپس دکمه عقب را بزند و برگردد . این کاملا  منصفانه است که، از چیزی مانند عمق طوماری و یا قطعه خاصی از محتوای وارد شده توسط شما استفاده نکند. اما این بدان معناست که همه چیز باید تعاملی باشد. پس فقط آن را بر روی تعاملات خود قرار دهید که از آن استفاده می‌کنید، یا حداقل تصمیمات هوشمندانه ای درباره تعاملاتی که می‌خواهید استفاده کنید، بگیرید.

 

نوشته نکاتی برای بهینه سازی اطلاعات در سایت اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post نکاتی برای بهینه سازی اطلاعات در سایت appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *