چالش های انتخاب شغل طراحی سایت

من احتمال می دهم که شغل طراحی سایت و کدنویسی وب به یکی از محبوب ترین های مشاغل در دنیای امروز برای نوجوانان تبدیل شده است. با این وجود هنوز هم بسیاری از پسر بچه ها دوست دارند در بزرگسالی خلبان شوند و دخترهای زیادی هم آرزوی پزشک شدن در آینده را در سر می پرورانند، برخی طراحی و هنر را دوست دارند و برخی دیگر پلیس بودن را ترجیح می دهند. اما انتخاب شغل به همین سادگی محقق نمی شود و با افزایش سن در کودکان چالش های انتخاب مسیری درست برای آینده کمی زیاد می شود و انتخاب مسیر درست برای آنها با ابهام همراه می شود. مسائل مالی خانواده و کل جامعه، تغییر روحیات و خلق و خوی افراد در نوجوانی و تغییر سلایق و حتی ضربه های روحی و روانی احتمالی در مسیر زندگی، شما را گاها مجبور می کند که به سمت شغل دیگری سوق پیدا کنید.

با این وجود در هر مسیری که قرار می گیرید یک اصل مهم و جهان شمول برای تمام انسان ها همیشه صادق بوده و هست؛ ( شغلی را انتخاب کنیدکه به آن علاقه دارید!) این جمله را حتما بارها شنیده اید اما گاها اجرا کردن آن به نظر سخت می آید. تامین نبودن هزینه های زندگی و چالش های دیگری که مسیر زندگی برای هر فرد ایجاد می کند می تواند شما را از انتخاب شغلی که دوست دارید منحرف کند. این موضوعات را همه می دانیم ولی باز هم آن اصل بنیادین برقرار است، شغلی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و بر این اصل پافشاری داشته باشید.

در دنیای مدرن و عصر ارتباطات، کدنویسی و طراحی سایت و اپلیکیشن یک شغل جدید و یک مهارت خاص برای دنیای قرن ۲۱ محسوب می شود و قطعا تعداد کسانی که به شغل طراحی سایت و کدنویسی علاقه مند می شوند در آینده بیشتر نیز خواهد شد. من در این مقاله سعی می کنم مهمترین موضوعاتی که در مسیر کد نویسی و انتخاب شغل طراحی سایت به شما کمک می کند را شرح دهم.

۷ عامل مهم برای کسب مهارت برای شغل طراحی سایت 

 

۱- شرکت در دوره های آموزشی معتبر

شاید خیلی از شما ها به این موضوع اعتقاد نداشته باشید که شرکت در دوره های اموزشی بسیار برای شما مفید و مثمر ثمر خواهد بود و ترجیح میدهید که کار را توسط مطالعه کتاب و یا از روی مطالبی که بر روی اینترنت و وب سایتها شروع کنید. اما یک مسئله را نمیتوانید نا دیده بگیرد و آن این است که در طول این دوره ها با اشخاص بسیاری با سطح توانایی های مختلف و علوم گوناگون آشنا میشوید که همانها در آینده هسته اصلی تیم کاری شما را تشکیل خواهند داد.

 آموزش و یاد گیری نرم افزارها، زبانها و نکات زیر برای یک طراح سایت لازم می باشد :
•    آشنایی با نحوه کارکرد انواع cms ها جهت ایجاد سیستم مدیریت محتوای شخصی و اختصاصی
•    مشاهده نمونه سایتهای مختلف، ایده گرفتن و آشنا شدن با نمونه های بین المللی
•    یادگیری CSS و CSS3
•    آشنایی با استانداردهای طراحی وب سایت و بکارگیری آنها در طرحهای خود
•    یادگیری یکی از زبانهای برنامه نویسی محبوب PHP,ASP,JAVA,PYTHON,RUBY
•    تسلط به زبان انگلیسی و بالابردن آگاه و دانش در سایت ها و فروم های خارجی مانند stackoverflow
•    یادگیری JavaScript و Jquery
•    یادگیری XML و Ajax و Json
•    آشنایی و استفاده از تکنولوژیهای جدید
•    یادگیری HTML و HTML5
•    یادگیری و آشنایی با نحوه کار کردن ویرایشگرهای کدنویسی مانند Eclipse,NetBeans,IntelliJ IDEA برای زبان JAVA و PhpStorm,Sublime Text,Zend Studio,phpDesigner برای زبان PHP و visual studio برای زبان C#.NET یا VB.NET و ASP.NET و pycharm برای زبان Python و … (انتخاب زبان برنامه نویسی تحت وب میان زبان های محبوب php,asp,java,python,ruby و java به سلیقه شماست)
•    یادگیری نرم افزار های گرافیکی طراحی قالب سایت مانند Photoshop,Coreldraw,Illustrator
•    یادگیری یکی از سیستم های مدیریت پایگاه داده مانند MySQL,SQL Server,Oracle,SQLite,Mongodb,DB2,PostgreSQL
•    مطالعه، مطالعه، مطالعه و …

راه سخت و طولانی به نظر میرسد؟  درست است اما شما میتوانیدبا یادگیری  در زمره بهترینهای شغل طراحی سایت قرار بگیرید اگر که بخواهید. شما با دانستن و یادگیری این موارد میتوانید تمامی امور مربوط با ساخت یک وب سایت دینامیک را بصورت کامل در دست بگیرید و آنرا از ابتدا تا انتها پیش ببرید .

البته اینگونه  نیست که اگر شما همه موارد بالا را ندانید کاری برای شما وجود نخواهد داشت، اما اگر میخواهید یک طراح وب سایت کامل و متخصص بشوید دانستن تمامی آنها ضروری به نظر میرسد. بهتر است در ابتدای کار فقط از طریق کدنویسی دستی و در یک نرم افزار ویرایشگر مانند (NotePad) کار رو شروع کنید و وقتی که به اندازه کافی با کدنویسی آشنا شدید آنگاه به سراغ نرم افزار بسیار قدرتمند DreamWeaver بروید. شما باید اطلاعات بروزی داشته باشید و در جریان تازه ترین ها ی خود قرار بگیرید.

میتوانید با دنبال کردن وب سایتهایی که در این زمینه وجود دارد اینکار را به خوبی انجام دهید. ذکر این نکته هم ضروری است که نیازی نیست شما تمامی این مراحل را طی کنید تا بتوانید وارد این حرفه شوید و میتوانید در همان سطحی هم که هستید پروژه هایی را دست بگیرید و انجام دهید.

شغل طراحی سایت
۲- تمرین، تمرین، تمرین

بعد از اتمام دوره ها اموزشی شاید این حس به شما دست بدهد که علامه دهر هستید و در حال حاضر هیچ کسی روی دست شما نیست، اما این یک احساس پوچ و توخالیست که هرچه جلوتر بروید و هرچه مهارت شما بیشتر بشود تازه متوجه میشوید که شما قطره ای هستید در این اقیانوس بیکران . مخصوصا وقتی که نمونه کارهای خارجی را میبینید این احساس پررنگتر و قویتر میشود ، تنها راه حل شما انجام تمرین های بیشتر و بیشتر است. خودآموزهای زیادی باید انجام دهید تا موازی با علم روز دنیا پیش بروید. بیکار ننشینید فقط تمرین کنیدچون اینکار باعث پیشرفت ومهارت در حرفه ای شما می شود.

 

۳- محیط کارشما

در واقع باید گفت که یک طراح وب می تواند در یک کلبه در یک روستای دور افتاده هم، حرفه خود را انجام دهد و تنها کافی است که به اینترنت و برق دسترسی داشته باشد تا بتواند از تمامی نقاط جهان سفارش کار بگیرد. در حقیقت کسی که طراح وب است، چه به صورت مستقل کار کند و چه کارمند یک شرکت باشد تمامی کارهای خود را در بستر اینترنت انجام خواهد داد و الزاما نیازی نیست که حضور فیزیکی در مکانی داشته باشد. شما می توانید در خانه خود نشسته و با مشتریانتان سرو کله بزنید و باید گفت که کمتر شغلی پیدا می شود که مانند شغل طراحی سایت چنین ویژگی داشته باشد.

اگر به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشید و کارتان در سطح برنامه نویسان حرفه ای باشد هم می توانید روی درآمدهای کسب شده خارج از کشور حساب کنید و حیطه کاری خود را گسترده تر کنیدخیلی خوب است که فرقی نکند شما در کجا هستید و همه جا بتواند نقش دفتر کارشما را داشته باشد. به این شکل دیگر لازم نیست که همیشه در یک زمان خاص در یک محل خاصی برای کار کردن حضور داشته باشید و شاید حتی تخت خواب شما در حالتی که روی آن نشسته اید و لپ تاپ خود را روی پاهایتان قرار داده اید،بتواند به یک محیط کار برای شما تبدیل شود.

این تصور ممکن است که کمی رویایی به نظر برسد اما باور کنید که همین الان هستند افرادی که به همین شکل در حال کار کردن و به دست آوردن درآمد هستند و با شجاعتی که به خرج داده اند بسیاری از مشکلاتی که شما با آن سرو کله می زنید را برای خودشان حل کرده و به یک کار ایده آل با شرایطی بسیار مناسب دست پیدا کرده اند.. همین که لازم نیست شما در یک زمان در مکان خاصی حضور داشته باشید به اندازه کافی وسوسه انگیز است که به سراغ این شغل بروید.اگر شما همین الان تصمیم بگیرید که شغلی را برای خودتان به راه انداخته و به کسب و کار مخصوص خودتان مشغول شوید، باید فکر خیلی از موارد را بکنید.

از جمله این که مبلغ زیادی را به عنوان سرمایه اولیه برای شروع هر کاری نیازخواهید داشت. اما در مورد طراحی وب همه چیز فرق می کند و برای این که شغل طراحی سایت را شروع کنید نیاز نیست که تجهیزات خاصی داشته یا سرمایه اولیه زیادی داشته باشید.

شما با یک سیستم رایانه ای نه چندان قدیمی و با داشتن اینترنت می توانید شغل طراحی سایت خود را به راه اندازید. البته اگر مصرف برق و پول اینترنت را جزو مصارف خانگی به حساب آوریم باید بگوییم که شما هیچ خرج دیگری نخواهید داشت. در واقع بزرگترین سرمایه ای که احتیاج دارید، زمان و خلاقیتی است که برای کارتان صرف می کنید. شما باید زمان قابل توجهی را صرف کنید تا تمامی تکنیک های به روز مورد نیاز برای طراحی وب را به خوبی یاد بگیرید و این شغلی است که در آن یادگیری پایانی ندارد و علم شما باید همیشه به روز باشد.

هر چند وقت یک بار متدهای جدیدی معرفی شده و نرم افزارهای بهتری برای برنامه نویسی در اختیار شما قرار داده می شود که ضمن این که کار شما را آسان می کنند، قابلیت های نوینی را هم در اختیارتان قرار می دهند تنها زحمتی که شامل حال شما است ممکن است این باشد که با این روش های جدید آشنایی پیدا کرده و حواستان باشد که علمی که در این زمینه دارید، کهنه نشده و از رقبایتان کم نیاورید. توجه داشته باشید که یادگیری شما همیشه باید استمرار داشته باشد و مسلما این کار زمان قابل توجهی را از شما خواهد گرفت. اما با تمامی این موارد درآمدی که شما از این راه به دست می آورید با احتمال زیاد، سود خالص است و در مقایسه با شغل هایی که با فروش محصول به سود می رسند،  شغل طراحی سایت بسیار پرسودتر به نظر می رسد.


۴- شرکت در پروژهای کوچک و بزرگ بدون درخواست کارمزد

باید غرور را کنار بگذارید باید خودتان را به بقیه نشان دهید و شایستگی های خود را اثبات کنید. بهترین راه این است در چند پروژه بصورت مجانی کار کنید و بقول معروف کارآموزی کنید. این کار چندیدن مزیت برای شما دارد. اول اینکه شغل طراحی سایت بصورت تئوری و عملی خیلی با هم فرق دارند و با خیلی از مسائل در هنگام کار آشنا میشوید. دوما در کنار اساتید و حرفه ای های این کار تجربیاتی خوبی بدست می اورید. سوما برای خود رزومه ای درست میکنید که من در فلان پروژه فعالیت کردم و چهارم اینکه احتمالا اگر شایستگی لازم رو داشته باشید یا به شرکتی معرفی خواهید شد و یا در همان تیم باقی خواهید ماند.

۵- شناسایی نقاط قوت و ضعف کاری که می پذیرید

هر کاری مزایا و معایبی دارد، پس بهتر است قبل از دست به کار شدن و اینکه وارد حرفه ای شوید خوب تحقیق کنید و مزایا و معایب آن کار را بدانید. برای مثال فرض کنید شما با کامپیوتر مشکل دارید و شبانه روز بیشتر از یک ساعت نمیتوانید به مانیتور خیره شوید، پس این نیز یک انتخاب احمقانه است. یا فرض کنید ماهیت کار خلبانی پرواز و سفر است اگر شما از ارتفاع ترس دارید پس این یک انتخاب احمقانه است. از اطرافیان و آشنایان و حتی در تالارهای گفتمان در رابطه با شغلی که میخواهید انتخاب کنید خوب تحقیق کنید تا بعدا پیشمان نشوید.

۶- نویسندگی در وب سایتهای معروف

برای اینکه خودآموز بنویسید بیشتر از انکه نیاز به تجربه این کار داشته باشید نیاز به دانستن زبان انگلیسی خوب است . خودآموزهای بسیار زیادی در وب موجود هستند که فقط کسی را میطلبند که آنها را ترجمه کند و مطمئنا در این راه نکات بسیار خوبی را یاد خواهید گرفت اما سئوالاتی که در باره خودآموز شما و توسط دیگر خوانندگان بوجود خواهند آمد عامل اصلی پیشرفت و در نهایت شناخته شدن شما در دنیای سایبر خواهند شد و این در راه موفقیت به شما کمک شایانی خواهد کرد. تعداد وب سایتهایی که در رابطه به آموزشها و نکات طراحی وب سایت مینویسند کم نیست و مطمئن باشید تمامی آنها از نویسندگی شما در وب سایتشان استقبال خواهند کرد.

۷- ایجاد وب سایت شخصی

وب سایتی شخصی را ایجاد کنید و دانش و تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارید. حتما این وب سایت برای شما مزایای فراوانی خواهد داشت واین را باید بدانید که مسئولیت شما رو دوچندان خواهد کرد اما ارزشش را دارد.

سخن پایانی

طراحی سایت و اپلیکیشن مهارت های مختلفی را شامل می شود شما اگر علاقه مند به هنر و طراحی های بصری هستید می توانید در رشته های گرافیک و طراحی های UI&UX فعالیت داشته باشید و اگر ذهن پویایی در درک زبان های برنامه نویسی دارید می توانید به یک کد نویس حرفه ای و توسعه دهنده فضای وب تبدیل شوید. مهارت های دیگری نیز  وجود دارد که بعد از شغل طراحی سایت در دنیای اینترنت بسیار جذاب است و برای مثال شما می توانید شغل هایی مانند دیجیتال مارکتینگ ( تبلیغات در گوگل ادوردز) و یا سئو و بهینه سازی سایت را نیز بررسی کنید شاید با روحیات شما سازگار باشد.

نوشته چالش های انتخاب شغل طراحی سایت اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post چالش های انتخاب شغل طراحی سایت appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *