عناصر ضروری در طراحی صفحه اصلی سایت

بگذارید برای درک اهمیت طراحی صفحه اصلی وبسایت ها از یک مثال کاملا روزمره استفاده کنیم. از زمانی که انسان بازار فروش کالا را تشکیل داده است همیشه حجره ها، مغازه ها و فروشگاهها سعی کرده اند که اجناس خود را به شکلی زیبا و متناسب در کنار هم قرار دهند تا از این طریق مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. تغییر در نوع کالا، تغییر در نوع چیدمان و گرد گیری و استفاده از رنگ بندی های مختلف از جمله مواردی است که فروشندگان همین امروز هم برای بهتر جلوه دادن مغازه و فروشگاه خود از آن استفاده می کنند. در دنیای اینترنت و در زمانی که شما یک وبسایت شرکتی برای فروش کالا یا خدمات یا تنها برای معرفی خود ایجاد می کنید صفحه اول وبسایت شما حکم همان ویترین مغازه ها را دارد. صفحه اول شما می گوید که شما چه شغلی دارید، چه خدمات یا کالایی ارائه می دهید در کجا مشغول به کار هستید و راه های دسترسی به شما چگونه است. تمام این موارد در ویترین وبسایت شما یعنی صفحه اول آن باید به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده باشد.

.طراحی سایت اصول بنیادین زیادی دارد برای مثال شما باید به کد نویسی،قالب سایت و امنیت آن توجه ویژه داشته باشید، همچنین باید ساختار مناسب و فرایند آسانی را برای مشتریان ایجاد کنید و در عین حال باید به زیبایی های بصری و اصول روانشناسی رنگ برای تاثیر گذاشتن روی رفتار و ذهن مخاطب نیز توجه ویزه داشته باشید. هیچ کس دوست ندارد به مغازه ای که بهم ریخته و کثیف است وارد شود حتی اگر خدمات شما بهترین باشد!

یادتان باشد که صفحه اصلی سایت شما دروازه و ورودی فروشگاه و شرکت شما در دنیای وب به حساب می آید و در نتیجه شما باید بتوانید ترافیک ورودی به این صفحه را با ترفند های مختلف به صفحات دیگر هدایت کنید تا در نهایت افراد به مشتریان وبسایت شما تبدیل شوند و بارها و بارها در آینده نیز به وبسایت شما مراجعه کنند.

عناصر ضروری در طراحی صفحه اصلی سایت

منظور از المان‌های ضروری برای صفحه اول عناصری است که به کار گیری آنها در وب‌سایت به مخاطب پسندی سایت شما می‌افزاید.
عناصر ضروری برای صفحه اول سایت شما همان عناصر کلیدی است که باعث می شود مخاطبان شما تاثیر مثبتی از وبسایت خود در خاطره ثبت کنند. این همان موضوع برند سازی از اسم وبسایت و شرکت شما به صورت ذهنی در طولانی مدت است. یادتان باشد این عناصر که در ادامه ذکر می شود جزء ضروریات یک وبسایت است و شما برای رقابت با دیگران باید از خلاقیت های دیگری نیز استفاده کنید تا تمایز شرکتتان را به مشتریان نشان دهید.

۱- اطلاعات تماس

مطالعات نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از تجارت‌های کوچک در صفحه اصلی سایت خود لینک ایمیل خود را درج نمی کنند و از هر ۱۰ وب‌سایت ۶ تا از آنها فاقد شماره تماس در صفحه نخست سایت می‌باشند.
صفحه نخست سایت شما باید حداقل یک آدرس ایمیل داشته باشد. اگر کسب و کار شما به صورت آفلاین نیز فعال است آدرس و کد پستی خود را نیز در صفحه نخست درج کنید، بهتر است که با کمک نقشه گوگل در داخل سایت محل خود را برای مخاطبان سایت مشخص کنید.

۲- تصویری که مشخص کننده فعالیت شما باشد

تصاویر سایت قرار است که به مخاطب ما پیامی ارسال کنند. بنابراین اگر شما کیک عروسی می‌فروشید، تصویری از یک کیک را در صفحه اصلی درج کنید.
قبل از آنکه به خواهید افکتی به تصویر اضافه کنید به این فکر کنید که می‌خواهید نحوه فعالیت خود را چگونه برای کاربران به نمایش بگذارید.
استفاده از تصاویر گرافیکی بی ارتباط به کسب و کار و یا عدم استفاده از تصاویر گرافیکی مناسب تجربه کاربری منفی را برای کاربران سایت شما به همراه خواهد داشت.

طراحی صفحه اصلی سایت
۳- در منوی سایت از لینک‌های سالم استفاده کنید

شاید این نکته در نگاه اول به نظر بسیار پیش پا افتاده برسد، ولی تعداد سایت‌هایی که با افزودن بیش از حد لینک به منوی خود باعث می‌شوند که کاربران موبایل نتوانند از برخی از لینک‌ها استفاده کنند، بسیار زیاد می‌باشند.
بنابراین علاوه بر دقت در کد نویسی به نحوه نمایش آن در دستگاه‌های مختلف نیز توجه کنید.
صفحه اول سایت شما نقش محوری در انتقال کاربر به صفحاتی را دارد که حاوی اطلاعات مورد درخواست کاربر می‌باشند. بنابراین در منوی سایت خود امکان دسترسی سریع کاربر به صفحات پر مخاطب را فراهم آورید.
مطمئن شوید که در صفحه اصلی سایت و در منوی سایت لینک شکسته نداشته باشید. در وبمستر گوگل می‌توان لینک‌های شکسته را یافت.

 

۴- کادری برای ثبت ایمیل کاربران سایت

کاربرانی که به محصولات و خدمات شما علاقه مند باشند از دریافت ایمیل از سوی شما خوشحال خواهند شد، با درج امکان ثبت نام رایگان برای مجلات سایت، تعامل کاربران با سایت را افزایش دهید. شما میتوانید محصولات جدید خود را از طریق این ایمیل‌های دریافتی تبلیغ کنید.
اصول بازاریابی ایمیلی را در ایجاد کادر ثبت نام و ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی رعایت کنید.


۵- لینک به شبکه‌های اجتماعی

در بسیاری از مقالات خوانده اید که سایت‌ها باید تعامل بالایی با شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. گوگل پیشنهاد می‌دهد که در لینک شبکه‌های اجتماعی از صفت REL استفاده کنید و مشخص کنید که صفحه مقصد متعلق به نویسنده و یا مدیر سایت می‌باشد. به کار رفته است. Pinterest، تلگرام، سروش و غیره لینک ایجاد کنید.

طراحی صفحه نخست فراتر از انتظار

سوال: آیا باید لیست قیمت خدمات خود را در صفحه اول درج کنید؟
آیکون مشتریان برجسته خود را چطور؟ کالاهای پر فروش را چطور؟ آیا باید خدمات پر مخاطب سایت مانند جدید ترین ویدئو‌ها و جدید ترین آموزش‌ها را در صفحه نخست سایت قرار دهید؟ آیا صفحه اصلی سایت باید محتوای زیادی داشته باشد و یا تنها باید به سایر صفحات سایت لینک ایجاد کند؟

این موضوعات یک سری اصول از پیش تعیین شده نیست بلکه مواردی است که در شرایط مختلف تغییر می کند و نیاز به خلاقیت های مدیریتی نیز دارد. شما برای یافتن بهترین پاسخ برای سوالات فوق باید همانند یک مدیر خبره رفتار کنید خلاقیت دیگران را نگاه کنید و از کارشناسان دیگر در حوزه خود مشاوره بگیرید. برای مثال در یک فروشگاه اینترنتی خود را در نگاه مشتریان بگذارید که در دنیای واقعی به ویترین مغازه ای نگاه می کند و مجذوب کالایی خاص شده است. آیا لازم است که قمیت دقیق کالا در پشت ویترین گذاشته شود؟ مسلماً خیر؟! شما می‌توانید با قرار دادن قیمت روی کالا به صورتیکه مشتری ناچار به ورود به مغازه شود میزان ارتباط و تعامل مشتری با خود را افزایش داده و شانس فروش محصول خود را بالا ببرید.بنابراین در سایت هم نباید قیمت محصولات را در صفحه اول سایت قرار داد  بلکه در این صفحه سعی کنید با مخاطب تعامل داشته باشید و او  را به صفحه کالاها منتقل کنید. زیرا در این صورت شانس فروش محصول توسط سایت شما بیشتر خواهد بود.
.
درج کالاهای پرفروش نیز مانند قرار دادن آنها پشت ویترین است. این کالاها دارای ویژگی‌هایی هستند که قشر بیشتری از مخاطبان آن‌ها را می‌پسندند، بنابراین با در دسترس قرار دادن آن‌ها میزان فروش سایت خود را می‌توانید بالا ببرید. جدید ترین مقالات و یا سایر خدمات چطور؟ آیا باید آن را در صفحه اول تبلیغ کرد؟ این ویژگی در فروشگاه آفلاین در دسترس نیست، بنابراین باید به ویژگی‌های سایت خود کمی دقت کنید تا بتوانید پاسخی درستی به این سوال بدهید.

من توصیه نمی کنم که از سایت های دیگر کپی برداری کنید اما دیدن سایت های رقبایتان در مناطق مختلف دنیا و تجربه دیگر کشورها می تواند به شما ایده های خلاقانه بسیاری بدهد که همان ایده ها در آینده به برگ برنده و برتری شما نسبت به دیگران شود. بنابراین کمربندهای خود را محکم ببندید و با ذهنی باز آماده پرواز شوید!!!.

 

نوشته عناصر ضروری در طراحی صفحه اصلی سایت اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post عناصر ضروری در طراحی صفحه اصلی سایت appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *