رفع خطای 408 Request Timeout

رفع خطای 408 Request Timeout

خطای 408 Request Timeout چیست؟

پیغام خطای 408 request timeout  که جز خطاهای 4xx می‌باشد به شکل خلاصه به این معنا است که مدت زمان درخواست شما به پایان رسیده است، غالباَ در وب‌سایت‌های مختلف به ویژه در وب‌سایت‌های بزرگ، به صورت سفارشی‌سازی شده پدیدار می‌شود. بنابراین به خاطر داشته باشید که این خطا ممکن است خود را به طریق مختلف نشان دهد. معمول‌ترین شکل‌های نمایش آن به صورت زیر است:

408: Request Timeout

<abbr title="HyperText Transfer Protocol">HTTP</abbr> Error 408 - Request Timeout

خطای 408 در پنجره‌ی مرورگر اینترنت به همان صورتی که دیگر صفحات وب نمایش داده‌ می‌شوند، نشان داده می‌شود.

دلایل بروز خطای 408

این ارور 408 یک کد وضعیت اج‌تی‌تی‌پی است که بدان معنا است که درخواستی که شما به سرویس‌دهنده‌ی وب‌سایت ارسال کرده‌اید ( به عنوان مثال درخواستی برای بارگذاری یک صفحه‌ی وب) نسبت به آن‌ ( زمانی که) سرویس‌دهنده‌ی وب‌سایت در نظر گرفته است، طولانی‌تر شده است.

به بیان دیگر،مهلت زمانی ارتباط شما با وب‌سایت به پایان رسیده است.

چگونگی رفع ارور 408

  1. دکمه F5 یا Refresh که به معنی تازه‌سازی است، مجدد دوباره امتحان کنید، و یا این که نشانی اینترنتی (وب‌سایت مورد نظر) را از نوار آدرس، دوباره بارگذاری و امتحان کنید. بسیاری از اوقات، ارتباط کند سبب ایجاد تاخیری می‌شود که این تاخیر یا وقفه عامل ایجاد خطای 408 می‌شود، این حالت در بیشتر موارد، موقتی است و تلاش دوباره برای دسترسی به صفحه منجر به رفع آن می‌شود.
  2. ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در ارتباط با یک موضوع و هنگام اتصال به اینترنت، برای دسترسی به صفحات با تاخیر طولانی مواجه شوید. برای چیرگی بر این مشکل توصیه می‌شود به وب‌سایت‌های دیگری نظیر گوگل و یاهو مراجعه کنید.
  3. همان طور که سرعت سایت مهم است، سرعت اینترنت شما هم اهمیت دارد و خیلی از زمان‌هایی که به این خطا برمیخوریم به علت کندی سرعت سایت است، پس پیشنهاد میکنم تست اینترنت خود را تست کنید.
  4. دوباره مراجعه کنید. ارور 408 یکی از رایج‌ترین خطاهایی است که به ویژه در ارتباط با وب‌سایت‌های محبوب (پر مخاطب) و بیشتر در مواقعی که این سایت‌ها با ترافیک بسیار بالایی از بازدید مواجه هستند رخ می‌دهد که این حجم بالای ترافیک سبب خارج شدن سرویس‌دهنده‌ها از ارائه خدمات می‌شود.
    هر اندازه افراد بازدیدکننده‌ی بیشتری، این وب‌سایت‌ها را ترک کنند شانس شما برای بارگذاری موفق صفحات آن سایت بیشتر می‌شود.
  5. اگر هیچدام از روش‌هایی (راهکارها) که در بالا اشاره شد کارساز نشد، بهتر است با مدیر سایت (مورد نظر) و یا دیگر وب‌سایت‌ها تماس بگیرید و آن‌ها را از بروز خطای درخواست پایان زمان 408 آگاه سازید.
    مدیریت سایت بسیاری از وب‌سایت‌های اینترنتی از طریق پست الکترونیک (ایمیل) قابل دسترسی است.

آیا هنوز هم علی رغم به کارگیری راهکارهای بالا با خطاهای 408 مواجه هستید؟

اگر همه‌ی توصیه‌های بالا را به کار گرفتید ولی همچنان هم هنگام تلاش برای دستیابی به یک صفحه یا سایت با خطای 408 request timeout مواجه هستید، پیشنهاد میکنم با یک اینترنت دیگر (ISP) و یا از یک سایت دیگر برای رفع نیازهای خود استفاده کنید. و یا در انجمن های تخصصی این مشکل را مطرح کنید تا پاسخی مناسب براساس مشکل شما دریافت کنید.

همان‌طور که گفتیم منشا این ارور می‌تواند حتی سمت سرور سایت باشد که تاثیر جالبی بر روی سئو داخلی و فروش (خدمات) سایت ندارد.

مطلب قبلی : رفع خطای 404 not found

نوشته رفع خطای 408 Request Timeout اولین بار در طراحی سایت سئوراز. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *