همه چیز درباره رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یک از مدل های تبلیغات است که بجای اصرار بیجا برای ارائه محصول یا خدمات سعی می کنیم با منطق کلمات، مخاطب را مجاب کنیم که کالا یا خدمات ما بهترین در نوع خود است. در این شیوه مخاطب تصور می کند که با یک مطلب علمی طرف است در صورتی که ممکن است نویسنده این نوع آگهی کمی مبالغه آمیز هم رفتار کرده باشد. رپورتاژ آگهی هنر مجاب کردن مشتری برای خرید از وبسایت شما است.

این شیوه از تبلیغات معمولا برای برندسازی و در مراحلی از ورود شرکت ها به بازار انجام می شود که شرکت مذکور از یک مقیاسی بزرگتر شده باشد.به عبارتی شرکت شما باید ابتدا به اندازه ای رشد کرده باشد که شما بتوانید از این شیوه تبلیغات استفاده کنید و در ذهن مخاطب جای بگیرید در غیر این صورت اگر شرکتی با اسکیل های های متوسط و کوچک هستید و در مقایسه با رقبای خود در سطح پایین تری قرار دارید ما این شیوه تبلیغات را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

یکی از خصوصیات مهم و جذاب این شیوه از تبلیغات این است که بر خلاف سایر تبلیغات به صورت دائمی در سایت هدف باقی می ماند و این موضوع برای سئو و بهینه سازی سایت بسیار مهم است. نا محدود بودن این نوع تبلیغات از نظر زمان و ماندگار بودن یکی از مهمترین فاکتور های تبلیغات اینترنتی به شمار می رود چرا که با ایجاد بک لینک در چنین تبلیغاتی شما می توانید اعتبار و رتبه سایت خود را نیز در موتور های جست و جو به واسطه اعتبار و رتبه سایت تبلیغ دهنده افزایش دهید. بنابراین اگر تصمیم گرفتید که از این شیوه تبلیغ استفاده کنید بهتر است که از سایت های خبری با رنک بالا استفاده کنید. سایت های خبری محلی از نگاه گوگل بهترین مکان برای چنین تبلغاتی به حساب می آید.

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو و رتبه سایت 

در خصوص تاثیر رپورتاژآگهی بر سئو و رتبه سایت در قسمت قبل اشاراتی داشتیم اما برای تکمیل شدن موضوع بگذارید کمی با جزییات به این بخش ورود کنیم. رپورتاژ آگهی یک نوع تبلیغ است که شما همزمان بک لینک هایی به سایت خود ارائه می کنید اما به هیچ وجه در نگاه اول حس تبلیغ را به مخاطب القا نمی کند و به همین دلیل مخاطب شما به شکل نا خود آگاه تمایل دارد تا انتهای رپورتاژ آگهی شما را دنبال کند و در نهایت به سایت شما نیز نگاهی داشته باشد. ورود افراد و مخاطبانی که به این شکل جذب سایت شما می شوند به احتمال زیادی مشتریان بالقوه بوده که درصد بالایی از آنها از شما خرید خواهند کرد. کسی که وقت زیادی برای مطالعه مطلب شما در این نوع آگهی صرف می کند به طور دقیق و مشخص می داند که به دنبال کدام خدمات و یا کالا می گردد و در نتیجه اگر به سایت شما ورود کرد به احتمال زیاد آماده خرید است.

بنابراین هم از نظر بک لینک سازی ایجاد شده برای سایت شما و هم از نظر افزایش ترافیک ورودی به سایت شما رپورتاژ آگهی می تواند نقش بسزایی در افزایش رتبه و سئوی سایت شما در نگاه موتورهای جست و جو داشته باشد.

اما گوگل چه نگاهی به این نوع بک لینک سازی دارد؟  مدیران گوگل  به صاحبان وب سایت ها بارها هشدار داده اند که برای اینکه رپورتاژ آگهی تان از طرف گوگل جریمه نشود باید از لینک های نوفالو در آن استفاده کنید تا تاثیری بر نتایج طبیعی گوگل نداشته باشد. در غیر این صورت، گوگل رپورتاژ آگهی را با خرید بک لینک برابر می داند و سایت رپورتاژ رونده را جریمه خواهد کرد. در نهایت چیزی که گوگل می خواهد این است که لینک های موجود در رپورتاژ آگهی دارای تگ “rel=”no follow باشند تا هیچ تغییری بر روی پیج رنک گوگل اعمال نشود. لینک های رپورتاژ آگهی نباید با لینک های خریدنی یکسان باشند (در غیر این صورت وب سایت خاطی مجازات خواهد شد). همچنین، مخاطبان باید از همان ابتدا به جنبه تبلیغاتی متن آگاه باشد.

در رپورتاژ آگهی به چه نکاتی توجه کنیم؟
مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی در مقایسه با خرید بک لینک، دائمی بودن آن است. یعنی تبلیغ شما برای همیشه در سایت آگهی دهنده باقی خواهد ماند و شما نیاز به تمدید تبلیغ تان ندارید و هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کنید. در صورتی که هنگام خرید بک لینک، شما باید برای تمدید آن، هر ماه هزینه ای را بپردازید.
مهم ترین نکاتی که هنگام خرید رپورتاژ آگهی باید به آن ها توجه کنید، عبارتند از:
– رپورتاژ خود را در سایت های مرتبط با کسب و کارتان منتشر کنید و دقت کنید که تا حد ممکن سایت آگهی دهنده از لحاظ موضوعی و محتوایی به سایت شما نزدیک باشد.
– معمولا سایت های خبرگذاری، سایت های بسیار مناسبی برای انتشار رپورتاژ آگهی هستند.
– بازدید سایت مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و بررسی کنید که در حوزه کاری مورد نظر، این سایت چه میزان بازدید دارد. هر چه میزان بازدید سایت و مخاطب علاقمندی که دارد بیشتر باشد، می تواند اثر گذاری بیشتری برای شما ایجاد کند.
– به اعتبار دامنه و عمر دامنه سایت مورد نظر توجه کنید. سایت هایی که اعتبار دامنه بالاتر از ۵۰ دارند، سایت های مناسبی هستند.
– به امتیاز اسپم یا spam score سایت آگهی دهنده توجه کنید. سایت هایی که spam score آن ها بین صفر تا سه است، سایت های مناسبی می باشند.
– در نظر داشته باشید که اعتبار دامنه و امتیاز اسپم بودن سایت بر اساس فاکتورهای شرکت moz مشخص می شوند و با فاکتورهای سئو که توسط گوگل ارائه می شود، تفاوت دارند اما تا حدودی می توانند به ما کمک کنند تا بتوانیم تخمین درستی نسبت به مفید بودن آن سایت داشته باشیم.

رپورتاژ آگهی

 

– برای هر رپورتاژ آگهی، یک محتوای اختصاصی تهیه کنید. محتوای تکراری، تاثیر زیادی نخواهد داشت و به راحتی از طرف موتورهای جستجو نادیده گرفته می شود. نباید برای چندین رپورتاژ از یک متن استفاده کنید. حتی از مقالات یا محتوای موجود در سایت تان نیز برای رپورتاژ آگهی استفاده نکنید. به میزانی که محتوای شما اختصاصی تر باشد، ارزش صفحه رپورتاژ آگهی شما بالاتر می رود و جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می کند.
– حداکثر از پنج لینک در رپورتاژ آگهی استفاده کنید. هر چقدر تعداد لینک های شما بیشتر شود، ارزش و اعتبار داده شده به لینک ها کاهش می یابد زیرا ارزش و اعتبار کل صفحه بر تعداد لینک ها تقسیم می شود. بهترین حالت، قرار دادن سه الی پنج لینک در متن تبلیغ است.
– برای هر صفحه از سایت تان، تنها یک لینک در متن آگهی قرار دهید. نباید با انکرتکست های متفاوت به یک صفحه مشخص از سایت تان لینک بدهید. گوگل تنها، لینک اول را در نظر خواهد گرفت و سایر لینک ها بی اثر خواهند بود. سعی کنید داخل رپورتاژ آگهی به صفحات داخلی سایت تان که از رقابت کمتری برخوردارند لینک بدهید. زیرا راحت تر می توانند رتبه بگیرند.
– استفاده از تصویر و ویدئو مرتبط با محتوا در رپورتاژ آگهی به ارزش و اعتبار صفحه تبلیغ می افزاید و اثربخشی آن را افزایش می دهد.

محتوای رپورتاژ آگهی به چه صورت باشد؟
– تعداد کلمات رپورتاژ آگهی باید بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ باشد.
– محتوای رپورتاژ بخش بندی و پارگراف بندی شود و حتما از تگ هدینگ h2 در آن استفاده شود.
– انکرتکست های رپورتاژ آگهی دقیقا همان عباراتی باشند که قصد دارید در آن ها رتبه به دست آورید.
– از عبارات طولانی در لینک سازی استفاده کنید.
– سه الی پنج لینک در متن رپورتاژ آگهی ایجاد کنید.
– در متن رپورتاژ به نام برند تان یک لینک دهید.
– در رپورتاژ آگهی حتما از تصویر استفاده کنید و در متن جایگزین تصویر از کلمات کلیدی هدف تان استفاده کنید.
– از تگ نوفالو در لینک های خود استفاده نکنید و تمام لینک ها را فالو قرار دهید.

زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی
در حقیقت، رپورتاژ آگهی نوعی دوپینگ برای سایت محسوب می شود. شما زمانی دوپینگ می کنید که در رقابت تنگانگ با رقبایتان باشید. به این ترتیب می توان گفت، بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی زمانی است که سایت شما در کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر، در صفحه اول گوگل قرار دارد. در این زمان، با انتشار رپورتاژ آگهی، رتبه سایت شما در کلمات کلیدی موردنظر ارتقا پیدا می کند و بالاتر از رقبا قرار می گیرد. پس نتیجه می گیریم خرید رپورتاژ آگهی زمانی برای شما کارآمد و مفید است که در کلمات کلیدی هدف تان، جایگاه مناسبی داشته باشید و حداقل در صفحه اول یا دوم گوگل قرار گرفته باشید. در این شرایط شما با خرید بک لینک دائمی از سایت های پربازدید و معتبر، رتبه خود در گوگل را بهبود می بخشید.

 

نوشته همه چیز درباره رپورتاژ آگهی اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post همه چیز درباره رپورتاژ آگهی appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *