آموزش برنامه نویسی برای صفر کیلومترها

آموزش برنامه نویسی برای صفر کیلومترها

آموزش برنامه نویسی برای صفر کیلومترها

دوستان و کاربران  همیشگی سورس باران، در این مقاله چند دقیقه ای با همدیگه راجب به مبحث شیرین و پرطرفدار برنامه نویسی به منظور آشنایی دوستان مبتدی و صفر کیلومتر که اطلاع زیادی در مورد برنامه نویسی ندارند و تمایل دارند برنامه نویسی رو یاد بگیرند صحبت خواهیم کرد. در مقاله آموزش برنامه نویسی برای صفر کیلومترها سعی بر این شده راه هموار افراد تازه کار با صدها سوالی که در ذهن و مشکلات فراوانی که پیش رو دارند ساده تر شود. لطفا با ما همراه باشید…

برنامه نویسی چیست ، آیا آموزش برنامه نویسی یک عمل خسته کننده است؟

کامپیوتر‌ ها آنچه را که به آن‌ها گفته می‌شود انجام می‌دهند. دستورالعمل‌ هایی که به کامپیوتر داده می‌شود،‌ همان برنامه‌ هایی هستند که توسط انسان نوشته می‌شود. برنامه‌ نویسان کامپیوتر کد منبع را طوری می‌نویسند که توسط انسان قابل فهم باشد، اما همین کد منبع برای کامپیوتر غیر قابل فهم است. در بسیاری از موارد، این کد منبع به کد ماشین ترجمه می‌شود، در این حالت کد ماشین به صورتی قابل فهم برای کامپیوتر تبدیل می‌شود ولی درعین حال برای انسان غیرقابل فهم است.

و اما یک توضیح کاملا مبتدی از برنامه نویسی

تصور کنید که به شما  کنترل یه ربات ساده رو بدن که کل کاراییش انجام ۵ کار بیشتر نیست، مثلا

  • روشن شو(ON)
  •  یک گام به جلو برو(step)
  •  به اندازه دلخواه در جهت عقربه های ساعت بچرخ(rotate)
  •  جسم کوچک جلوت رو بردار(take)
  • خاموش شو(off)

آموزش برنامه نویسی

خب الان اگه این ربات رو بذارن داخل یه اتاق و یه توپ کوچیک رو یه گوشه اتاق بندازن و بگن با این ربات این توپ رو بردار، احتمالا با چند حرکت باید این کارو انجام بدین. به این کاری که شما انجام میدید یه جورایی میگیم برنامه نویسی! البته اینجا شما فقط دکمه رو فشار میدید ولی حالتی را تصور کنید که شما بخواید همین رو بنویسید.

آموزش برنامه نویسی یه چیزی شبیه به همین کد های بالاست. برنامه نویسی یعنی نوشتن یه سری دستورات برای یه ماشین (کم فهم!) که این ماشین فقط اون دستورات رو می فهمه. حالا نکته اینجاست که شما می تونی این برنامه رو اینقدر خوب بنویسی که بهترین حات ممکن باشه و سریع به جواب برسی و می تونی هم نه این قدر بد و غیر بهینه برنامه بنویسی که دیر یا اصلا به جواب نرسی. مثلا تو همون مثال بالا شما می تونی جوری برنامه ریزی کنی که ماشین مستقیم به توپ برسه میشه هم ۱۰ دور زد بعد رسید به توپه!

یا اینکه درحالت کاملا ساده تر و قابل فهم تر، فکر کنید شما گوشی و یک کامپیوتر دارید که با یادگیری برنامه نویسی میتونید برای هردو بازی و برنامه های کاربردی بسازید، با دانش برنامه نویسی این کار به راحتی انجام خواهد شد. در واقع این یک مثال ساده و مبتدیانه از برنامه نویسی بود که در هزاران شاخه دیگر نیز قابل پیاده سازی هست.

 

چگونه و از کجا آموزش برنامه نویسی را شروع کنیم؟

خیلی از دوستان این سوال براشون پیش میاد که چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟ معمولا مشتریان تازه کار و علاقه مند به برنامه نویسی که تا به الان با مجموعه ما تماس گرفتند کاملا سر در گم بوده و اطلاع دقیقی از زبان های پرکاربرد و پردرآمد نداشتند. این عدم آگاهی و سردگرمی ممکنه در نهایت باعث انتخاب راه اشتباه شود. اغلب دانشجویان کامپیوتر و یا کسانی که به برنامه نویسی علاقه مند شده اند زیاد از خود میپرسند از چه زبانی شروع کنیم؟ بهترین زبان دنیا کدام است؟ در ایران کدام زبان برنامه نویسی را انتخاب نماییم که موفق شویم؟ از چه منبعی برنامه نویسی استفاده کنیم؟ بعد از یادگیری برنامه نویسی در کجا مشغول بشیم و از کجا شروع کنیم؟ و صدها سوال دیگر!!!

ما در این مقاله قصد داریم به زبان ساده به تمام سوال های شما برای شروع برنامه نویسی جواب دهیم. این پست برای کسانی که می خواهند تازه وارد دنیای برنامه نویسی شوند بسیار مفید خواهد بود، بنابراین اگر شما یک برنامه نویس هستید و میخواهید حرفه ای تر شوید پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا آخر مطالعه فرمایید.

 

معرفی ۱۲ زبان برنامه نویسی برتر که شما را پولساز خواهد کرد

۱ – برنامه نویسی جاوا

جاوا یک زبان برنامه‌ نویسی همه منظوره و شئ‌گرا است، که در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد از جمله ساخت برنامه‌های تحت وب، بازی‌های ویدئویی و نرم‌افزارها و بازی‌های موبایلی. علاوه بر این‌ها، جاوا عنصر اصلی و هستهٔ اپ‌های اندرویدی است. جاوا همچنان محبوبیت خود را در بین توسعه‌دهندگان حفظ کرده است و میزان رشد جاوا در سال ۲۰۱۶ برابر با ۶۳% بود.

۲ – برنامه نویسی سی شارپ

سی شارپ یک زبان برنامه‌ نویسی همه منظوره، مدرن و شئ‌گرا است که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است. این زبان در قلب بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که توسط دات‌ نت طراحی شده‌اند نیز قرار دارد. به یاد داشته باشیم که برنامه‌ نویسی به زبان سی‌شارپ خیلی شبیه به زبان جاوا است، بنابراین اگر زمینه‌ای در زبان جاوا -یا به طور کلی، زبان‌های شبیه به سی- دارید، یادگیری سی‌شارپ خیلی برایتان سخت نخواهد بود. میزان رشد زبان #C در سال ۲۰۱۶ برابر با ۸۸% بود.

۳ – برنامه نویسی سی و سی پلاس پلاس

++C یک زبان همه منظوره و بر پایهٔ زبان C است که بر بسیاری از زبان‌های جدید تاثیر گذاشته است. بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که روزانه استفاده می‌شوند، نرم‌افزارها، درایورها، Firmwareها و خیلی از چیزهای دیگر که ما استفاده می‌کنیم با زبان سی پلاس پلاس نوشته شده‌اند. ++C به عنوان یک زبان سطح میانی شناخته می‌شود و علتش هم این است که ویژگی‌های زبان‌های سطح بالا و سطح پایین را در کنار هم دارد. میزان رشد این زبان در سال ۲۰۱۶ برابر با ۴۳% بود.

۴ –  برنامه نویسی جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت به عنوان زبان وب شناخته می‌شود که اساسا همه جا وجود دارد! جاوا اسکریپت یک زبان سطح بالا، دینامیک (پویا) و تفسیرشده است که همهٔ مرروگرهای جدید آن‌ را پشتیبانی می‌کنند. این زبان به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌های تحت وب خودشان را بسازند و بتوانند عناصر تعاملی را به وبسایت‌ها اضافه کنند. میزان رشد جاوا اسکریپت در سال ۲۰۱۶ برابر با ۹۷% بود.

۵ – برنامه نویسی پی اچ پی

PHP یک زبان اسکریپتی سمت سرور است که اولویتش تمرکز بر روی توسعهٔ وب است. PHP باعث بوجود آمدن و شکل‌گیری دو مورد از غول‌های اینترنت به نام‌های Facebook و WordPress شد! اگر می‌خواهید به یک توسعه دهندهٔ وب تبدیل شوید، PHP یکی از زبان‌های مهمی است که لازم است یاد بگیرید! میزان رشد PHP در سال ۲۰۱۶ برابر ۴۳% بود.

۶ – برنامه نویسی ASP.NET

در همینجا به این نکته اشاره کنم که در واقع ASP.NET یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک تکنولوژی برنامه نویسی وب با استفاده از دات نت است، شما می توانید با #C یا #F یا زبان های برنامه نویسی دیگر دات نت ASP.NET بنویسید ، اما با توجه با اینکه شما به عنوان یک زبان بیشتر با این محصول آشنا هستید ما در این سری مقالات از ASP.NET به عنوان یک زبان برنامه نویسی یاد می کنیم. بیشتر شرکت های و سازمان های بزرگ برای نرم افزارهای تحت وب خود از  زبان برنامه نویسی ASP.NET استفاده می کنند. نرم افزاری که بیشترین هماهنگی با این زبان برنامه نویسی را دارد. برنامه نویسی ASP.NET در حال حاضر در ایران بازار کار بسیار خوبی دارد.

۷ – برنامه نویسی پرل

پرل زبان برنامه‌نویسی تفسیری و سطح بالا ، شی‌گرا و یک زبان سمت سرور قدرتمند است که در آزمایشگاه Jet Propulsion ناسا توسط لری وال در سال ۱۹۸۷ طراحی شد. زبان پرل بطور وسیعی ساختار خود را از زبان C , و بعضی از خصوصیات خود را مدیون زبانهای : AWK , LISP , SED , SH می باشد .

۸ – برنامه نویسی پایتون

پایتون یک زبان همه منظوره و بسیار محبوب است! اگر فقط به شغل فکر می‌کنید، فریمورک‌های پایتون بهترین انتخاب برای شما هستند. پایتون سینتکس بسیار ساده‌ای دارد که به همین دلیل باعث شده بهترین پیشنهاد برای یادگیری اولین زبان برنامه‌نویسی برای مبتدی‌ها باشد. بدون شک، پایتون یکی از بهترین و محبوبترین زبان‌هایی است که می‌توانید در سال ۲۰۱۷ یاد بگیرید. میزان رشد پایتون در سال ۲۰۱۶ برابر با ۵۴% بود.

۹ – برنامه نویسی روبی

روبی یک زبان شئ‌گرا و همه منظوره است که در زمینهٔ ساخت برنامه‌های تحت وب کاربرد دارد. همچنین روبی از چندین پارادایم مختلف برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند (به طور کلی، منظور از پارادایم، شیوه‌های برنامه‌نویسی است که از جمله پارادایم‌هایی که روبی آن‌ها را ساپورت می‌کند می‌توان به فانکشنال و شئ‌گرا اشاره کرد.) گذشته از کاربرد آسان، شهرت روبی بیشتر به خاطر قدرتش از یک سو و همچنین فریمورک محبوب آن یعنی Ruby on Rails از سوی دیگر است. میزان رشد زبان برنامه‌نویسی روبی در سال ۲۰۱۶ برابر با ۶۶% بود.

۱۰ – برنامه نویسی گو (GO)

Go یک زبان اپن سورس است که هدفش ساده‌سازی، کارآمدی و ساخت نرم‌افزارهای قابل اطمینان است؛ این زبان در سال ۲۰۰۷ توسط ۳ نفر از کارمندان گوگل ساخته شده است. در چند سال اخیر، Go به یکی از محبوبترین زبان‌های برنامه‌ نویسی تبدیل شده است. همچنین این زبان در بعضی از سیستم‌های اختصاصی خود گوگل مورد استفاده قرار گرفته است. بیشتر پروژه‌هایی که با Go نوشته می‌شوند عبارتند از: وب سرورها، APIها و فریمورک برنامه‌های تحت وب. میزان رشد Go در سال ۲۰۱۶ برابر با ۹۳% بود.

۱۱ – برنامه نویسی سوئیفت

برمی‌گردیم به سال ۲۰۱۴، وقتی که اپل تصمیم گرفت یک زبان برنامه‌ نویسی جدید بسازد، تا توسعهٔ برنامه‌های iOS و MacOS را برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان راحت تر کند. در نتیجه، سوئیفت متولد شد! از آن زمان تاکنون، تقاضا برای این زبان به شدت افزایش پیدا کرده است، طوری که بسیاری از توسعه‌دهندگان به طرز گسترده‌ای در حال یادگیری این زبان هستند. سوئیفت بهترین‌های C و Objective-C را در خود جمع کرده، و به توسعه‌دهنده امکان خلق برنامه‌هایی حرفه‌یی را می‌دهد. میزان رشد این زبان در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۶۲% بود.

۱۲ – برنامه نویسی اندروید

هنگامی که صحبت از برنامه نویسی اندروید می‌شود، اولین و محبوب‌ترین گزینه جاوا است. جاوا زبان رسمی برنامه نویسی اندروید است و این یعنی بیشترین پشتیبانی گوگل از این زبان خواهد بود. بیشتر اپلیکیشن‌های اندروید که در حال حاضر در گوگل پلی حضور دارند، با استفاده از زبان جاوا نوشته شده‌اند. برای کسانی که می خواهند برنامه نویسی اندروید را به طور کامل تجربه کنند، جاوا بهترین زبان برای شروع است. و کسانی که از کدهای پیچیده بیزار هستند، می‌توانند آموزش‌های بیشتری را دنبال کنند. اگر شما یک توسعه دهنده اندروید مبتدی هستید و می‌خواهید برنامه نویسی اندروید را تجربه کنید و یا فقط می‌خواهید به خاطر یادگیری شروع کنید، توصیه می‌کنم با زبان ساده‌تری کار خود را آغاز کنید و بعد از آنکه مقداری یاد گرفتید و تجربه کسب کردید سپس به سراغ جاوا بروید.

 

در انتخاب زبان برنامه نویسی زیاد سخت نگیرید

باوجود تمام مواردی که در مقاله آموزش برنامه نویسی برای صفر کیلومترها ذکر شد این تفاوت ها برای اکثر افراد اهمیت چندانی ندارند بویژه با در نظر گرفتن این نکته که سرعت کامپیوترها هر سال بیشتر و بیشتر می شود. هرچند بعضی از زبان های برنامه نویسی از بقیه سرعت بیشتری دارند اما مساله مهم این است که با زبان های کندتر هم می توان برنامه های خوبی نوشت. اگر برنامه نویس باتجربه ای باشید می توانید روی افزایش کارایی برنامه تان کار کنید اما اگر تازه برنامه نویسی را شروع کرده اید بهتر است ابتدا روی یادگیری جنبه های مختلف تمرکز کنید. تا زمانی که برنامه ای نوشته نشده باشد مهم نیست یک زبان برنامه نویسی چقدر سریع یا کند است.

استفاده از ابزار درست برای نوشتن یک برنامه نیز اهیمت زیادی دارد. برای مثال برای توسعه یک سیستم عامل بهتر است از زبان اسمبلی استفاده شود چون سطح بسیار پایینی دارد اما استفاده از این زبان برای نرم افزارهای عادی توصیه نمی شود. زبان های دیگری نیز برای توسعه وب طراحی شده اند.

 

جهت یادگیری برنامه نویسی از چه روشی استفاده نماییم؟

شاید از هر کسی که اکنون برنامه نویس است بپرسید با چه روشی توانسته برنامه نویس را یاد بگیرد به شما جواب های متفاوتی بدهند. بعضی ها بر روی کتاب تاکید دارند چون معتقند بسیار منسجم است مخالفان نیز یادگیری از روی کتاب را واقعا خسته کننده میدانند. یک عده هم رفتن به کلاس های رو به دلیل پروژه محور بودند پیشنهاد میدهد، مخالفان این روش یادگیری را استاد محور و متکی به دانش مدرس میدانند.

عده ای هم اینترنت را بهترین استاد می دانند چون اعتقاد دارند هرچیزی درآن یافت میشود و فیلم های آموزشی شرکت های معتبر آموزشی هم روشی که در اینجا مخالفان حرفی برای گفتند ندارند. چون تمام ویژگی های خوب روش های قبلی را باهم دارد: منسجم است، بهترین اساتید جهان مدرس آنهایند، ارزان قیمت است و پروژه محور هستند. همچنین هزینه و وقت شما رو بصورت کاملا چشمگیر کاهش می دهد. در ادامه بهترین راه حل جهت یافتن زبان برنامه نویسی مناسب و بهترین منابع آموزش برنامه نویسی را به شما معرفی می کنیم.

 

انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب

دوستان عزیز بنده بر این نظرم که بطور قطع نمیشه گفت که کدوم زبان برنامه نویسی مناسب تر هست چون خیلی از موارد در انتخاب این زبان مهم و تاثیر گذار هستن. متاسفانه برخی از افراد هم بخاطر منافع شخصی خودشون با مشاوره غلط به کاربرن باعث می شوند که یک کاربر مبتدی از همان ابتدا راه پیش روی خود را اشتباه طی کند. پس قبل از هرچیزی سعی کنید از فرد کاملا باتجربه ای مشاوره بگیرید.

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید با تیم برنامه نویسی سورس باران بصورت ۲۴ ساعت با تلفن های ثابت و همراه ، همچنین از طریق ایمیل و در تلگرام در خدمت شما دوستان عزیز هستیم تا با مشاوره کاملا رایگان شما رو در مسیر بهتر قرار بده.

۰۷۱۳۶۴۷۲۸۰۸

۰۹۱۰۷۰۱۱۱۸۰

info@sourcebaran.com

 

منابع خارجی برنامه نویسی

جهت مشاهده لیست منابع خارجی کلیک نمایید

۱ –  سایت TIOBE و لیست بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی

لینک وب سایت TIOBE

سایت TIOBE خط‌کش محبوبیت دنیای برنامه‌ نویسی است. TIOBE درباره بهترین زبان برنامه‌ نویسی یا زبان‌هایی که در بالای لیست پرشمارترین خطوط کدنویسی در دنیا قرار دارند، نیست. این سایت شاخص‌ های باکیفیتی دارد و هرماه نتایج آن بروزرسانی می‌شود.

شاخص‌ های رتبه‌ بندی در این سایت بر اساس تعاریف زیر است:

  • تعداد مهندسان خبره و ماهر در سراسر جهان
  • دوره‌های آموزشی زبان برنامه‌نویسی
  • فروشندگان ثالث
  • موتورهای جستجو

گستردگی همکاری سایت جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو، ویکی‌پدیا، آمازون، یوتیوب و بایو اعتبار خاصی به این گزارش‌ها می‌دهد.

۲ – سایت GitHub و لیست بهترین زبان‌های برنامه‌ نویسی

لینک وب سایت GitHub

GitHub باشگاه مبتنی بر وب برای توسعه پروژه‌های رایگان و تجاری است. با استفاده از سیستم کنترل گیت‌هاب برنامه‌نویسان از سراسر جهان می‌توانند باهم در ارتباط باشند و در مدیریت پروژه‌ها و توسعه آن‌ها مشارکت داشته باشند.

ایجاد وضعیت آنلاین و رصد روند تغییرات کدها در یک پروژه، به تیم برنامه‌نویس پروژه، قدرت هماهنگی و مدیریت بیشتری را می‌دهد، این همان مزیت گیت‌هاب است. مزیتی که باعث شده تا ۲۴ میلیون کاربر در ۶۷ میلیون مخزن با وسعت ۳۳۷ زبان برنامه‌نویسی در گیت‌هاب مشغول فعالیت باشند. این مجموعه عظیم گیت‌هاب را علاقه‌مند به ساخت گزارشی سالیانه به نام octoverse کرده است که موضوع آن محبوب‌ترین‌های زبان‌های برنامه‌نویسی است.

 

۳ – سایت Indeed و لیست بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی

لینک وب سایت Indeed

محور فعالیت سایت Indeed استخدام و کاریابی است. این سایت در سال ۲۰۱۴ وارد عرصه کاریابی اینترنتی شد و هم‌اکنون در ۲۸ زبان و در بیش از ۶۰ کشور مشغول به فعالیت است. تعداد بازدیدکنندگان از این سایت در ماه به ۲۰۰ میلیون نفر می‌رسد و هرروز میلیون‌ها نفر در آن به جستجوی فرصت‌های شغلی و مطالعه روزمه افراد می‌پردازند.

۴ – سایت StackOverflow و لیست بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی

لینک وب سایت Indeed

StackOverflow برای ایرانیان عزیز و به‌صورت خاص برای جامعه برنامه‌نویسی آن آشنا است. به‌جرات می‌توان گفت این سایت یک دایه مهربان برای توسعه‌دهندگان مبتدی است. در آن بیش از میلیون‌ها سؤال در رشته‌های مختلف برنامه‌نویسی مطرح‌شده که توسط دیگر برنامه‌نویسان برای آن‌ها، راه‌حل‌هایی مناسب و آموزنده بیان‌شده است. این سایت در ماه پذیرای بیش از ۵۰ میلیون کاربر است و شما باکمی مشغولیت در آن احساس غربت نخواهید کرد.

۵ – سایت w3schools و بهترین منابع طراحی وب

لینک وب سایت w3school

یکی از بهترین و کاملترین منابع آموزشی در زمینه برنامه نویسی تحت می باشد که منابع مورد نیاز اکثر اساتید دانشگاه ها و آموزشگاه ها از این وب سایت گرفته می شود.

منابع فارسی آموزش برنامه نویسی

جهت مشاهده لیست منابع فارسی کلیک نمایید

۱ – آموزش برنامه نویسی سورس باران

منابع زیادی در اینترنت وجود داره که معمولا مفید واقع شدن ولی در این بخش از مقاله آموزش برنامه نویسی برای صفر کیلومترها به معرفی دو منبع آموزشی که هر دو توسط تیم ما ارائه میشه می پردازیم.

ما فعالیتمون رو از سال ۸۹ شروع کردیم و خوشحالیم که و بسایتمون ۹۹ درصد از مطالبش رو بطور رایگان با سطح و کیفیت بالا ارائه داده و فقط ۵ درصد فروشی بوده. از هر زبان برنامه نویسی که آموزشی بخواید مطمئن باشید که پیدا می کنید، فقط کافیه توجه داشته باشید که اصلی ترین بخش وب سایت قسمت دسته بندی در سایدبار سمت راست هست، که اونجا میتونید موضوعات مختلف رو انتخاب و تمامی مطالب زیر مجموعه ش رو مشاهده و دانلود نمایید.

بطور کلی از ۳ بخش اصلی میتونید مطالب مورد نظرتون رو پیدا کنید :

  1. بخش دسته بندی وب سایت در سایدبار سمت راست (مهمترین بخش)
  2. بخش جستجو وب سایت در بالای سایت
  3. بخش مطالب مرتبط در انتهای هر پست

برخی از مباحث بخش فیلم های آموزشی سورس باران

  1. بهترین و کامل ترین فروشگاه محصولات برنامه نویسی (لینک)
  2. آموزش الگوریتم و فلوچارت (لینک)
  3. آموزش برنامه نویسی اندروید (لینک)
  4. آموزش برنامه نویسی آی او اس (لینک)
  5. آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس (لینک)
  6. آموزش برنامه نویسی پایتون (لینک)
  7. آموزش برنامه نویسی اسمبلی (لینک)
  8. آموزش برنامه نویسی سی شارپ (لینک)
  9. آموزش برنامه نویسی جاوا (لینک)
  10. آموزش برنامه نویسی EntityFramework (لینک)
  11. آموزش برنامه نویسی SQL Server (لینک)
  12. آموزش برنامه نویسی MySql (لینک)
  13. آموزش برنامه نویسی Oracel (لینک)
  14. آموزش برنامه نویسی Html (لینک)
  15. آموزش برنامه نویسی CSS (لینک)
  16. آموزش برنامه نویسی ASP.NET & ASP.NET MVC (لینک)
  17. آموزش برنامه نویسی PHP (لینک)
  18. آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت (لینک)
  19. آموزش برنامه نویسی جی کوئری (لینک)
  20. آموزش برنامه نویسی بوت استرپ (لینک)
  21. آموزش برنامه نویسی Ajax (لینک)
  22. آموزش لاراول (لینک)
  23. آموزش وردپرس (لینک)
  24. آموزش جوملا (لینک)
  25. آموزش Codigniter (لینک)
  26. آموزش سئو (لینک)
  27. آموزش ادوبی فلش (لینک)
  28. آموزش فتوشاپ (لینک)
  29. لیست کتاب های آموزشی (لینک)
  30. لیست پروژه های برنامه نویسی (لینک)
  31. لیست نرم افزار و ابزارهای برنامه نویسی (لینک)
  32. فروشگاه و محصولات برنامه نویسی (لینک)

نکته ۱ : دسته بندی های معرفی شده فقط بخشی از کل دسته بندی موضوعات بوده که جهت مشاهده مطالب هر موضوع باید روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

نکته ۲ : بهتره که برای مشاهده کل دسته بندی ها مانند تصویر زیر به قسمت دسته بندی در سایدبار سمت راست و بالا مانند تصویر زیر مراجعه نمایید.(با کلیک روی هر دسته بندی موضوعات باز خواهد شد)

۲ – آموزش برنامه نویسی لرن بست

وب سایت لرن بست تقریبا نوپا بوده و برخلاف سورس باران معمولا داری مطالب اکثرا غیر رایگان هست ولی با کیفیت و سطح مناسب. این وب سایت دارای رابط کاربری عالی و محیطی ساده و شیک هست که با دو کلیک به آموزش مورد نظرتون خواهید رسید. زمینه فعالیت لرن بست هم مانند سورس باران آموزش برنامه نویسی بوده که تقریبا تمام زبان های برنامه نویسی : تحت وب ، تحت ویندوز، تحت موبایل و … رو ساپورت کرده و هر هفته چند دوره آموزشی منتشر می نماید. که به زودی به روزی ۱ دوره افزایش پیدا خواهد کرد.

امیدورایم که این مطلب مورد توجه دوستان قرار گرفته باشید.

The post آموزش برنامه نویسی برای صفر کیلومترها appeared first on آموزش برنامه نویسی - یادگیری برنامه نویسی با طعم سورس باران.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *