هفت گرایش جدید در طراحی سایت مدرن

شاخصه های اصلی در وبسایت های مدرن

سرعت زندگی و تحول روزافزون جامعه باعث شده است که همه مردم در هر شغلی دائما در تکاپو باشند و اطلاعات در زمینه شغلی خودشان را دائما به روز نگه دارند. طراحی سایت نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما در این مقاله سعی می کنیم جدید ترین گرایش های موجود در حیطه طراحی سایت را به شما معرفی کنیم. اگر بخواهیم به صورت خلاصه دو مورد از مهمترین گرایش های امروز را برای طراحی سایت را ذکر کنیم قطعا باید بر اصول mobile-first و زیبایی شناسی در طراحی سایت تاکید بیشتری کنیم.

سایت مدرن
بیایید قدم به قدم مهمترین اصول طراحی سایت در سال ۲۰۱۹ را با هم بررسی کنیم:

۱) Mobile-First

گوگل اواخر سال ۲۰۱۷ بود که برای اولین بار موضوع mobile-first  را معرفی کرد که این مفهوم لینک های صفحات موبایلی و ایندکس محتوا تاکید می کند. بنابراین پیشنهاد اول ما این است که طراحان سایت نسخه موبایلی وبسایت ها را در اجحیت کاری خود قرار دهند.

آمارها نشان می دهد که ۵۰ درصد ترافیک اینترنت جهان از طریق موبایل ایجاد می شود که این رقم احتمالا در سالهای آینده بیشتر هم خواهد شد. بنابراین تمرکز طراحی خود بر روی این مفهوم را افزایش دهید تا از قافله طراحی مدرن سایت عقب نمانده باشید.

۲) متحرک‌سازی در CSS3

در سال ۲۰۱۸ در مجله forbes و در مقالات متعددی پیش بینی کردند که متحرک سازی یکی از قدرتمند ترین روند های طراحی سایت در سال های آینده خواهد بود. این موضوع امروز بعد از گذشت نزدیک به یک سال و اندی از آن تاریخ اثبات شده است. محبوبیت این تکنیک به دلیل تاثیرات مثبت در کاربر و جذب آنها برای ماندن در سایت هر روز منجر به خلق خلاقیت های جدید در این حوزه می شود. در این راستا استفاده از فناوری css3 به طور کلی طراحی سنتی وب را تغییر داده است.

 

۳) طراحی تصویرسازی شخصی

بر اساس آمارها و نظرسنجی های انجام شده در سراسر جهان جلوه های بصری و تصویر سازی ها هفت برابر بهتر از عکاسی عادی بر روی مخاطب اثر می گذارد. تصویر سازی در صفحات مختلف سایت، راهنمایی کاربران جدید یا در زمان انتظار برای ارتباط عامل خوبی برای تجربه مثبت کاربری در ذهن مخاطب است.

معمولا از این تکنیک برای برند سازی شرکت ها و منحصر به فرد جلوه دادن اسم شرکت در طراحی سایت آنها استفاده می شود. شما با این قابلیت ویژگی های خاص شرکت مورد نظر را با گرافیک و رنگ عالی و خاص به مخاطب معرفی می کنید و چون این تکنیک جلوه های جدیدی دارد در ذهن کاربران تاثیر بیشتر وماندگاری بیشتری خواهد داشت.

طراحی سایت مدرن۴) سرعت

شما تنها ۲ الی ۴ ثانیه فرصت دارید که مخاطب را مجاب کنید در سایت شما باقی بماند یا وبسایت شما را به هر دلیلی ترک کند. آیا طراحی شما به حدی پرفکت انجام شده است که کاربران را در این مدت زمان کم برای ماندن متقاعد کند؟

تحقیقات در خصوص سرعت لود شدن سایت هم تاکید بر مدت زمان کم شما برای مجاب کردن مخاطب دارد. تقریبا ۵۰ درصد از کاربران وبسایت هایی را انتخاب می کنند که در سه ثانیه یا کمتر از آن بارگذاری شود. بنابراین عامل دیگری که در طراحی سایت باید به آن توجه ویژه کنید همین موضوع سرعت بارگذاری سایت است.

۵)  مینی‌مالیسم یا ساده گرایی

مینی مالیسم یا ساده گرایی یکی از گرایشات ذاتی بشر است. انسان هم زمان که دوست دارد مسائل را پیچیده در نظر بگیرد اما با ارائه ساده مفاهیم به یک شور و شعف درونی نیز می رسد. حل کردن یک موضوع پیچیده برای انسان جذاب است و سایت هایی که مفاهیم و کارکردهای پیچیده را به صورت کاملا ساده و روان به مخاطب ارائه می دهند موفقیت بیشتری نسیبشان می شود.

از سوی دیگر سرعت سرسام آور انسان مدرن به او مجال تلف کردن وقت و حدر دادن زمان را نمی دهد و در نتیجه شما باید بهترین خدمات را در کمترین زمان به صورت ساده به مخاطب ارائه کنید.

۶)  گرایش استفاده از ویدئو در طراحی وب

ویدئو نه تنها وبسایت ها بلکه تمام حوزه های مختلف آموزش علم و تکنولوژی و انتقال اطلاعات میان بشر را تغییر داده است. انسان موجودی است که به طور کلی از طریق تصاویر بهتر مفاهیم را دریافت می کند تا لغات خام و خشک. بنابراین سایت هایی که از قابلیت ویدئو با خلاقیت بیشتری استفاده می کنند قطعا مخاطبان بیشتری به سمت خود جذب خواهند کرد.

از سوی دیگر هر چند هنوز گوگل توانایی درک محتواهای تصویری را ندارد اما به طرق مختلف وبسایت های دارای فیلم می توانند رتبه های بهتری را از نظر سئو در گوگل کسب کنند.

۷) طراحی واکنش‌گرا

 

سایت واکنشگراطراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو به دلیل تحولی است که تلفن ها همراه و تبلت ها ایجاد کرده اند. گوگل در سال ۲۰۱۰ برجسته سازی وب سایت های کنش گرا به موبایل را آغاز کرد و امروز تعداد کاربران موبایل به مراتب بیشتر از کاربران دسکتاپ است. این اواخر البته گوگل اقدام دیگری هم انجام داده و ایندکس صفحات موبایلی را در اولویت خود قرار داده است. هدف از این کار به روز رسانی وب سایت ها برای بهتر کردن تجربه کاربران آنلاین در موبایل بوده. پس به عنوان آخرین نکته به کاربران موبایل توجه ویژه داشته باشید.

 

 

نوشته هفت گرایش جدید در طراحی سایت مدرن اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post هفت گرایش جدید در طراحی سایت مدرن appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *