بررسی قسمت‌های مختلف سایت GTmetrix

بررسی قسمت‌های مختلف سایت GTmetrix

وارد سایت جی تی متریکس شوید و آدرس سایت خود یا یک سایت دیگر را وارد کنید تا به بررسی ابزارهای بهینه سازی آن سایت در جی تی متریکس بپردازیم. ما در سایت جی تی متریکس سایت سئوراز را وارد کرده و نتایج بررسی شده در آن سایت را در شکل زیر اورده‌ایم.

قسمت-های-مختلف-سایت-جی تی متریکس
قسمت-های-مختلف-سایت-جی تی متریکس

ما با بهینه سازی اصولی توانسته‌ایم رتبه A در نتایج سایت GTmetrix را کسب کنیم هر چند بهینه سازی و افزایش سرعت لود سایت فقط منوط به فاکتورهای بالا نیست و گاهی که با رعایت تمام فاکتورهای سایت جی تی متریکس، لود سایت و افزایش آن نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم شده، رعایت فاکتورهای بالا جی تی متریکس به شرایط سایت و سیاست‌های آن بستگی دارد و باید فاکتورهای دیگر که در بالا نادیده گرفته شده است را هم بررسی و آنالیز کرد. سایت سئوراز امکانی را برای کاربران خود ایجاد کرده است که میتوانند در صفحه افزایش سرعت سایت درخواست خود را دهند.

تشریح قسمت‌های مختلف سایت GTmetrix

در قسمت Performance Scores آدرس سایت آنالیز شده، تاریخ آنالیز سایت و مکان سرور آنالیزکننده، و همچنین در قسمت Using نوع مرورگری که با آن سایت شما آنالیز شده و رتبه سایت شما درج شده است.

PageSpeed Score

در این قسمت به فاکتورهایی که گوگل برای بهینه سازی لود یک سایت مدنظر دارد را سایت GTmetrix بررسی میکند و سایت سئوراز امتیاز 96 از 100 و درجه A را گرفته است. و همینطور میانگین کلی Pagespeed سایت‌ها 70 درصد است.

YSlow Score

در این قسمت به فاکتورهایی که یاهو برای بهینه سازی لود یک سایت مدنظر دارد را سایت GTmetrix بررسی میکند و سایت سئوراز امتیاز 94 از 100 و درجه A را گرفته است.. YSlow ابزار و استانداردهای یاهو میباشد و میانگین کلی YSlow سایت‌ها 68 درصد است. البته باید خاطر نشان کرد که ممکن است در آینده نزدیک این قسمت از سایت GTmetrix حذف شود چرا که دیگر سیاست‌های یاهو زیر تغییر کرده است.

Fully Loaded Time

زمان بارگزاری سایت را بر حسب ثانیه نشان می‌دهد و میانگین سایت‌هایی که در جی تی متریکس مورد بررسی قرار گرفته‌اند 8.3 ثانیه بوده است و سایت میزفا با آمار فوق العاده خود فقط در زمان 2.9 ثانیه زیر لود کامل میشود.

Total Page Size

حجم یک صفحه یا سایتی که جی تی متریکس مورد بررسی قرار داده و میانگین کلی سایت‌های مورد بررسی قرار گرفته 2.56MB است و سایت سئوراز فقط 629KB حجم دارد و تقریبا 5 برابر کمتر از میانگین کل.

Requests

تعداد درخواست‌هایی که به سرور برای بارگزاری قسمت‌های گوناگون سایت ارسال میشود شامل عکس‌ها فایلهای css و یا js . و میانگین کلی آن 86 درخواست است و سایت سئوراز فقط با 27 درخواست کل صفحه را لود میکند. توجه داشته باشید که هر چه تعداد درخواست‌های رد و بدل شده بین سرور و مرورگر کمتر باشه هم فشار کمتری به سرور وارد می‌شود و هم سرعت سایت بالاتر می‌رود.

PageSpeed

اطلاعات بدست اومده از بررسی سایت با الگوریتم های گوگل را با جزئیات بیشتر به همراه اخطارها نشان می‌دهد.

YSlow

اطلاعات بدست اومده از بررسی سایت با الگوریتم های یاهو را با جزئیات بیشتر به همراه اخطارها نشان می‌دهد.

Waterfall

تو این بخش با استفاده از نمودار زمان بارگزاری هر بخش رو نشان می‌دهد. و میتوان اطلاعات مفیدی را از نحوه بارگزاری سایت در این بخش گردآوری کرد. waterfall با تجزیه و تحلیل آبشاری در ابزارهای مختلف دیگر هم هست، مثلا در گوگل کروم هم چنین ابزار سئو قرار گرفته است که بسیار می‌تواند به شما در بهینه سازی سرعت کمک کند، در همین جهت پیشنهاد می‌شود حتما مقاله تجزیه و تحلیل سرعت سایت با ابزار Devtools گوگل کروم را مطالعه نمایید.

Timings

در این پنل که جدیدا اضافه شده زمان onload را نشان میدهد، توجه داشته باشید که onload به بارگزاری اولیه سایت گفته میشود و Fully load به بارگزاری کامل یک وب سایت گویند. و همچنین مقدار زمان اولین درخواست انجام شده (TTFB) را نشان می‌دهد.

Video

میتوانید از فرآیند آنالیز سایت شما در هنگام واکشی سایت در جی تی متریکس فیلمی تهیه کند. البته باید قبل از زدن دکمه شروع آنالیز تیک آن را زده باشید.

History

در این بخش تاریخچه‌ای از بررسی‌هایی انجام شده بر روی آدرس وارد شده را نمایش می‌دهد تا از افت و خیز آن در فواصل گوناگون اطلاع پیدا کنیم.

مطلب قبلی : رفع خطای Avoid a character set in the meta tag در GTmetrix

نوشته بررسی قسمت‌های مختلف سایت GTmetrix اولین بار در طراحی سایت سئوراز. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *