10 ابزار طراحی سایت و طراحان گرافیک

گرافیست ها و طراحان وب شغل خود را خیلی دوست دارند و بیشتر این طراحان حرفه ای حتی به کارآموزی نیازی ندارند. اما امروزه ابزار طراحی سایت با در نظر گرفتن ماهیت بازار رقابتی ، داشتن اندکی اطلاعات درباره ابزار گرافیکی که میتوانند در حین کار روی پروژه هایی با محدودیت زمانی بسیار برای طراحان اهمیت بسزایی داشته باشد. علاوه براین، طراحان سایت برای به ثمر رساندن این ایده های خام باید با یک سری سناریو های پیچیده طراحی دست و پنجه نرم کنند. طراحی، یک زمینه شغلی مناسب که با طراحی لوگو های زیبا،آیکون ها، فونت ها ، پس زمینه ها، اینوفوگرافیک ها و غیره شما را درگیر میکند.

اغلب ، طراحان گرافیت و طراح سایت باید مراقب جزییات کوچکی از جمله نسبت ارتفاع، پهنا و طول ، بهینه سازی صفحه نمایش برای صفحه سایت واکنشگرا، مدیرت ترکیب رنگ ها، پس زمینه ،تضاد رنگ و … باشند. طراحان درحین انجام وظایفشان نیاز به انجام تمام مشاغل دارند، اما این روزها تکنولوژی ، تعداد قابل توجهی ابزار برای ساده سازی روند طراحی سایت و گرافیک آن ارائه شده است و ما پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه  می دهیم. بنابراین تصمیم عاقلانه ای است که تا حد امکان از آنها استفاده کنیم.

نیاز اساسی برای طراحان گرافیکی و وب وجود دارد تا از فشارها و محدودیت زمانی این چنینی کم کنند. در چنین شرایطی این ابزار مفید واقع می شوند و زمان تولید را کاهش می دهد. همچنین این ابزار به آسانی امکان طراحی گرافیک های پیچیده را به کاربر می دهد. طراحان رابط کاربری UI برای به وقوع پیوستن اهداف طراحی های خود به تعداد زیادی از این ابزار گرافیکی نیاز دارند.

امروزه، نرم افزارهای برپایه وب web-based زیادی وجود دارند که اجازه طراحی گرافیکی برای وب و رسانه های چاپی را می دهد. دراین مقاله قصد دارم شما را با برخی از ابزار گرافیکی منحصر به فرد و محبوب که طراحان وب سایت و گرافیک در زمینه های مختلف میتوانند از آنها استفاده کنند، آشنا کنم که بروی طراحی سایت و سئو سایت تاثیرگذار هستند.

  • کالرزیلا ( ColorZilla )

پلاگین فایرزیلا ColorZilla

پلاگین قوی ایست که به طراحان سایت و گرافیک در ارایه وظایف مرتبط با رنگ ، در هم سطوح پایه و هم پیشرفته، یاری می رساند. پلاگین به طراح این اجازه را میدهد تا رنگ خوانی color reading را از هر پیکسلی در پنجره مرورگر دریافت کند. به علاوه اینکه طراحان قادرند عناصر رنگی را روی هر صفحه سایت همراه با قوانین اساسی CSS بررسی کنند. کالرزیلا همچنین یک نمایشگر پالت درون برنامه ای و یک چیننده رنگ را عرضه کرده است.

 

  •  Adobe Color CC

ابزار انتخاب رنگ در اینترنت

تجربه با محدوده ترکیب رنگ ها پیش از نهایی کردن یکی از آنها صبر و شکیبایی زیادی میخواهد.اغلب طراحان در انتخاب طرح رنگ ها برای پروژه های طراحی وبشان خیلی محتاط هستند. اینجاست که Adobe Color Wheel به یاری ما میشتابد.این برنامه، نرم افزار آنلاین و پیشرفته ایست که به طراحان این اجازه را میدهد تا با طرح های رنگی کنند و پالت رنگی مخصوص خودشان را بوجود بیاورند. همچنین این امکان وجود دارد که پالت های رنگ را به برنامه های دیگر adobe همچون فتوشاپ و Adobe Illustrator منتقل کند.

 

  •  easelly

سایت اینوگرافیک آنلاین و آماده

اگر از طرفداران پروپاقرص اینفوگرافیک هستید و به طراحی انها علاقه دارید ، easelly برنامه ای مناسب برای شماست. در این برنامه مجموعه گسترده ای از قالب های پیش فرض وجود دارد که شما میتوتنید یکی از آنها را انتخاب کرده و طراحی آن را شروع کرده و هرنوع اینفوگرافیگ از جمله آگاهی های اجتماعی،versus infographic،طنز و یا آگاهی دهنده باشند.

 

  • Skeleton

Skeleton

Skeleton یک چارچوب CSS ساده و ایده آل برای طراحان وبی است که روی پروژه های کوچک کار میکنند. این چارچوب به برخی اجزا HTML پایه اجازه یه ظاهر طراحی شده میدهد و شامل ویژگی هایی همچون grid،تایپوگرافی،دکمه ها، فرم ها ، جداول و… میباشد و یک boilerplate CSS فوق العاده برای تلفن همراه و توسعه وب است.

 

  • Iconion

سایت فونت آیکون Iconion و مجموعه آیکون

اگر میخواهید برای وب سایت و یا برنامه های تلفن همراه آیکون های زیبا و منحصر به فرد تولید کنید نرم افزار آنلاین Iconion مناسب این کار است .میتوانید فونت های ایکون را از Font Awesome ،Entypoو …آپلود کنید و سبک ها و مختلفی را به آن اعمال کنید تا گستره ای از آیکون ها برای وب سایت های شبکه های اجتماعی همانند نرم افزار های آی آو اس و اندروید بوجود آورد.

 

  • Framebench

ابزار اشتراک گذاری فایل های ورد

Framebench ابزار اشتراک فایل بر پایه cloud است. پلت فرم آن مخصوصا برای طراحی گرافیکی،وب و پروژه های توسعه دهنده بازی طراحی و ساخته شده است.این نرم افزار به اعضای تیم اجازه میدهد که تا با هم همکاری کنند و گزارشات و ارایه ها را مرور کنند،در مورد ایده های پروژه محور بحث و گفت و گو کنند و … . فریم بنچ به کاربر امکان به اشتراک گذاری عکس، فیلم، ارایه های تصویری، پاورپوینتی، پی دی اف و… را میدهد.

 

  • PixLr

سایت فوتوشاپ آنلاین Pixlr

PixLr نرم افزار قوی تدوین عکس است که امکان دستکاری عکس ها و تبدیل آنها به آثار مدرن هنری میدهد. این ابزار به طراح این امکان را میدهد تا افکت های مدرن به تصاویر بدهد، حاشیه ها را تنظیم کند،رنگ ها و پوشش ها را تغییر دهد و… .

 

  • Youzign

Youzign

Youzign یک سامانه آنلاین برای طراحی گستره وسیعی از گرافیک های تجاری است.طراحان میتوانند گرافیک های متنوعی را در رسانه های اجتماعی و چاپی همچون وب سایت های آگهی، پوشش ها(کاور) فیسبوک و اینفوگرافیک بوجود آورند. همینطور youzign ویژگی هایی همچون حذف پس زمینه ، برداشت تصویر،فیلترهای اینستاگرام مانند و… را عرضه کرده است. علاوه براین ، این نرم افزار مجموعه عظیمی از قالب های پیش فرض و بدون کپی رایت ،تصاویر و گرافیک هایی با وضوع بالا را شامل میشود.

 

  • Page Ruler

پلاگین خط کش آنلاین در مرورگر Page-Ruler

 

Page Ruler یک برنامه جانبی گوگل کروم برای اندازه گیری پهنا، ارتفاع و موقعیت هر کدام ار صفحات وب است. همینطور میتوانید اندازه و مکان خط کش و عناصر طرح روی صفحه را به روز کنید.این برنامه بیش از ده زبان مختلف را پشتیبانی میکند.

 

Windows Resizer

پلاگین تست برای واکنشگرای سایت Window-Resizer

Windows Resizer پلاگین سودمندی برای طراحان وب به منظور چک کردن طرح بندی های روی مرورگرهایی با تفیک پذیری resolution متفاوت است. این نرم افزار لیستی از رزولوشن قابل تنظیمی را ارایه کرده و امکان تغییر اندازه پنجره مرورگر را به کاربر میدهد. تنظیم موقعیت، عرض و ارتفاع پنجره و همینطور استفاده از ابعاد تازه برای کل و یا قسمتی از پنجره از دیگر خصوصیت این برنامه است.

 

نتیجه گیری:

مطمینم که طراحان بسیاری از این ابزار مفید و پرکاربرد استفاده خواهند کرد. با توجه به خصوصیت هر پروژه طراحی خود، میتوانند از این ابزار  استفاده کنید وبرخی طراحی دشوار را ساده تر سازد.

درصورتیکه شما هم ابزار مفید دیگری را در نظر دارید میتوانید در قسمت نظرات به آنها اشاره کنید.

با تشکر از توجه شما

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *