نکاتی مهم در طراحی فروشگاه آنلاین

 

 طراحی فروشگاه اینترنتی به مانند فروشگاه های مختلف در دنیای واقعی نیازمند یکسری اقدامات ابتدایی برای موفقیت خود خواهد بود. در حالت کلی اگر بخواهیم خصوصیات مهم فروشگاه انلاین را بیان کنیم می توان به تعادل در زیبایی گرافیک فروشگاه، دسترسی ساده برای مخاطب، سرعت بالای لود شدن سایت و وهم چنین کیفیت محتوای تولید شده برای جذب مخاطب اشاره کرد.

بگذارید کمی وارد جزییات موضوع شویم و نکات مهمی که باید در طراحی یک سایت فروشگاهی آنلاین به آن توجه کنید را با هم بررسی کنیم.

  • استفاده از آخرین تکنولوژی های این حوزه

امروز با گسترش استفاده مردم از گوشی های هوشمند شاید بهتر باشد همزمان با طراحی یک سایت به فکر طراحی اپلیکیشن مختص خود نیز باشید. این نکته اساسی را مد نظر داشته باشید که طراحی سایت فروشگاهی یک هدف مهم و خیلی مهم دارد، دسترسی آسان و خرید با کیفیت در کمترین زمان. بنابراین برای دست یابی به این هدف باید از روش های روز دنیا و تکنولوژی هایی استفاده کنید که برای مخاطب شما جذاب باشد و میزان فروش شما را بهتر کند.

این یک اصل بدیهی است که اگر خریداران به آسانی به وبسایت و اپلیکیشن شما ومتعاقبا به محصولات و مشخصات آن دسترسی داشته باشند تجربه مثبتی در ذهن آنها در برخورد با سایت شما شکل می گیرد و به مرور به مشتریان ثابت شما تبدیل می شوند. پس قدم اول را با تکنولوژی های برتر و تیم های تخصصی محکم بردارید تا در ادامه راه با مشکل روبرو نشوید.

 

  • بازار هدف خود را تعریف کنید

قبل از شروع به طراحی یک موضوع مهم دیگر را نیز باید بررسی کنید. شما باید بازار هدف خود را تعریف کنید و از قبل بدانید چه محصولی را در چه زمانی و برای کدام محدوده جغرافیایی می خواهید ارائه کنید. پس اول برای خود به صورت شفاف مشخص کنید چه چیزی می خواهید در سایتتان به فروش برسانید تا به راحتی بتوانید برای مخاطبان خود نیز این محصول را توضیح دهید و ارائه کنید.

به شما این تضمین را می دهم که تا خودتان کاملا واضح ندانید چه چیزی برای عرضه دارید و آن را به چه کسانی می خواهید عرضه کنید هیچ موفقیتی در انتظار شما نخواهد بود. پس دقیق باشید و به جزییات بیشترین توجه را داشته باشید.

 

  • تجربه ای منحصر به فرد برای مشتری ایجاد کنید

این موضوع کاملا واضح هست که هدف شما از طراحی فروشگاه آنلاین این است که میزان فروش خود را افزایش دهید. شما می خواهید یک شعبه از یک کسب و کار را دنیای اینترنت راه اندازی کنید یا یک کسب و کار جدید را می خواهید از صفر در این فضا آغاز کنید. در هر صورت شما به مشتریان نیاز دارید که در مواجه شدن با سایت شما در آن باقی بماند و در نهایت از سایتتان خرید انجام دهد. پس وظیفه اصلی شما اینجا مشخص می شود، مسیر مشتری را برای خرید تسهیل کنید. از پیچیدگی های بیهوده اجتناب کنید و مستقیم خدمات یا کالای مورد نظر را به مشتریان خود ارائه کنید.

 

  • ویترین فروشگاه اینترنتی خود را خاص طراحی کنید

به گرافیک، رنگ ها و نحوه چیدمان سایت خود توجه ویژه داشته باشید. مانند دنیای واقعی که ویترین مغازه ها عامل جذب مشتری است در دنیای اینترنت نیز صفحات وبسایت شما حکم ویترین مغازه ها را دارد. پس ویترین مغازه آنلاین و فروشگاه اینترنتی خود را هر چه می توانید جذاب تر طراحی کنید. خلاقیت داشته باشید و سایتتان را دائما به روز کنید.

نمونه کارها و محصولات برتر خود و یا خدمات منحصر به فرد خود را در بالا هدر سایت قرار دهید و یا در طراحی به شکلی آن را نمایش دهید که مخاطبان آن را به راحتی ببینند.

 

  • حرف خود را مختصر و مفید به مخاطب ارائه کنید

سرعت دنیای مدرن هر روز بیشتر می شود و مخاطبان شما در فروشگاه آنلاین وقت اضافه برای هدر دادن ندارند. یکی از مهمترین هدف های کسی که می خواهد خرید اینترنتی انجام دهد صرفه جویی در زمان و راحتی در دسترسی به خدمات و کالا هست.

بنابراین با شرح مناسب و کوتاه در مورد محصولات و خدمات خود این مهم را برای مخاطبانتان انجام دهید. از توضیحات اضافی و پراکنده گویی و شلوغی های بیهوده در مشخصات محصولات خود اجتناب کنید. شما در دنیای پر رقابت امروز باید هدف گذاری دقیق داشته باشید تا تیرتان خطا نرود.

  • پیشنهادهای ویژه و تخفیف های مناسبتی داشته باشید

اگر توانایی عرضه محصولات و خدمات به صورت رایگان دارید حتما آن را پیشنهاد کنید. برای مثال ارسال رایگان نیز می تواند مشتریان شما را به خرید در آینده نیز ترغیب کند. برخی سایت ها به مشتریان ثابت خود خدماتی خاص تر ارائه می دهد و یا تخفیف های ویژه برای آنها در نظر می گیرند این ها بستگی به خلاقیت شما دارد شما می توانید با ایده های خیلی ساده خدمات خود را در ذهن مخاطبانتان خاص کنید و از این طریق میزان فروش سایتتان را به شدت افزایش دهید.

 

  • تصاویر محصولات را واضح و شفاف ارائه کنید

مهمترین مشکل شما در سایت های فروشگاه اینترنتی این است که مخاطبان شما تا خرید نهایی را انجام ندهند نمی توانند محصول را از نزدیک مشاهده کنند. بنابراین تا آنجا که ممکن است از عکس ها و تصاویر با کیفیت و واضح استفاده کنید.

در یک کلام از هر ایده ای که خرید از سایت شما را منحصر به فرد، کاربر پسند و ساده می کند استقبال کنید. ایده های کوچک حتی در ابتدا شاید مسخره به نظر برسند اما ممکن است سودهای اعجاب انگیزی برای شما در آینده به ارمغان بیاورد.

  • پیشنهاد ویژه از پیام آوا

اگر به دنبال ایجاد و طراحی یک سایت حرفه ای هستید از ابتدا قدم های خود را درست و محکم بردارید. متخصصان ما در شرکت پیام اوا در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده ارائه مشاوره به شما در خصوص فروشگاه آنلاین هستند.

پیاده سازی و اجرای پنل مدیریت به زباه فارسی و با کاربری آسان برای مدیریت بهتر سایت( بروزرسانی و  افزودن محتوا و محصولات جدید به سایت )،  طراحی واکنشگرا و ریسپانسیو و بکار گیری تکنولوژی های مانند لاراول در طراحی سایت حرفه ای توسط  شرکت طراحی سایت پیام آوا  انجام می شود.  همچنین ارائه  خدمات سئو و بهینه سازی سایت  برای موتورهای جستجو از دیگر سرویس های پیام آوا است. پیام آوا همچنین می تواند با هزینه های اندک تبلیغات گوگل ادوردز را برای سایت شما انجام دهد تا از همان روزهای نخست بارگزاری سایتتان در رتبه های برتر گوگل دیده شوید.

 

نوشته نکاتی مهم در طراحی فروشگاه آنلاین اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت حرفه ای در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post نکاتی مهم در طراحی فروشگاه آنلاین appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *