آپدیت هسته گوگل و نکاتی برای تولید محتوای غنی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که گوگل و دیگر موتور های جست و جو بر اساس چه الگوریتم هایی نتایج جست و جوی مخاطبان را دسته بندی می کنند و یا بر اساس چه معیارهایی این دسته بندی ها هر روز تغییر می کند! در یک تصویر کلی باید این چنین توضیح داد، گوگل به صورت عادی و معمول هر روز یک یا چند بار تغییراتی را در الگوریتم های هسته آنالیز خود اعمال می کند تا بتواند از این طریق نتایج بهتری را به مخاطبان نشان دهد. در حالت نرمال و در بازه های زمانی کوتاه مدت این تغییرات زیاد بزرگ نیست اما همین تغییرات اندک کمک می کنند شرایط و نتایج جست و جوی بهتری برای عموم رقم بخورد.

در این میان ممکن است برخی از آپدیت های گوگل اهمیت بیشتری داشته باشد برای مثال وقتی که گوگل آپدیت های مربوط به سرعت وبسایت ها را ارائه کرد برای این آپدیت ها توصیه ها و راه حل هایی هم ارائه کرد. از سوی دیگر بر اساس اعلام خود شرکت گوگل، این موتور جست و جو در هر سال چندین بار در الگوریتم های جست وجوی خود تغییرات اصلی اعمال می کند که به این آپدیت ها و تغییرات آپدیت های هسته گوگل گفته می شود. چنین آپدیت هایی به گونه ای طراحی شده اند که ماموریت نشان دادن محتوای مرتبط و معتبر برای جست و جو کنندگان به درستی انجام می شود. بنابراین چنین آپدیت هایی تاثیرات قابل ملاحظه ای بر روی سایت ها ایجاد می کند و سایت هایی که شاهد افت ترافیک بوده اند قطعا به دنبال راه حل برطرف کردن مشکل خواهند بود. گوگل در چنین موقعیت هایی تلاش می کند بهترین راه حل ها را به این سایت ها ارائه دهد تا دچار مشکل حادی نشوند البته در برخی موارد هم چیزی برای تغییر وجود ندارد و شما باید در عملکرد تولید محتوای خود برای مطالب آینده بازنگری استراتژیک داشته باشید.

آپدیت هسته گوگلآپدیت هسته گوگل و ارزیابی مجدد محتوا 

 بیایید خود را در یک فضای مشابه قرار دهیم تا بتوانیم این شرایط را بهتر آنالیز کنیم.  فرض کنید امروز آپدیت جدیدی از هسته گوگل ارائه شده است و در این به روز رسانی برخی از صفحات شما آنقدرها که باید، عملکرد خوبی ندارند. نکته اول را در ذهن خود بارها مرور کنید، ممکن است شما هیچ اشتباهی مرتکب نشده باشید؛ این صفحات ممکن است هیچ نقض دستور العملی را مرتکب نشده باشند و جریمه دستی و الگوریتمی هم در کار نباشد. از سوی دیگر در چنین شرایطی ممکن است صفحاتی که قبلا عملکرد خوبی نداشته اند به رتبه های برتر تبدیل شوند. بنابراین شما باید یک کار ساده داشته باشید، کمی صبور باشید و برای تولید محتوای بهتر برای صفحات مشکل دار سایتتان برنامه ریزی دقیق تری انجام دهید. بگذارید یک مثال داشته باشیم تا رفتار گوگل را بهتر درک کنید. فرض کنید شما در سال ۲۰۱۰ لیستی از ۱۰۰ فیلم برتر جهان را ایجاد کرده اید. حال ۹ سال از آن تاریخ گذشته است و در نتیجه شما می خواهید این لیست را به روز کنید. بسیار عالی، فیلم های زیادی در این فاصله تولید شده اند که ممکن است کیفیت لازم برای قرار گیری در لیست شما را داشته باشند و حتی ممکن است نظر شما در خصوص برخی از فیلم های لیست سابق به دلیل درک جدیدتان از زندگی تغییر کند. بنابراین لیست ۱۰۰ فیلم برتر شما در سال ۲۰۱۹ به وضوح تغییرات زیادی می کند. گوگل نیز در بازه های زمانی کوتاهتری چنین بازنگری هایی در نتایج خود اعمال می کند. پس اصل تولید محتوای جدید و با کیفیت هنوز هم یک اصل جهان شمول خواهد بود.

بر روی محتوای خود تمرکز کنید

همانطور که گفتیم در آپدیت های هسته گوگل ممکن است صفحات شما هیچ مشکلی نداشته باشند اما دچار افت رتبه شوند توصیه گوگل برای چنین شرایطی این است که بر روی محتوای خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که بهترین محتوا را به مخاطب خود ارائه می کنید. به گفته گوگل این همان چیزی است که الگوریتم های گوگل به دنبال آن هستند. پس اولین گام همان گام های سابق برای تولید محتوای غنی و با کیفیت است.  برای اینکه کار برای تولید محتوای با کیفیت ساده تر شود در حین تولید محتوا یکسری سوالات را جواب دهید:

محتوا و سوالات مربوط به کیفیت 

  • در محتوای خود گزارش، اطلاعات اصیل و دسته اول یا تجزیه و تحلیل خاصی ارائه می کنید؟
    •     توضیح جامع و کاملی نسبت به سایر متون در آن حوزه ارائه می دهید؟
    •     آیا محتوای شما تجزیه و تحلیل ارزشمندی در اختیار کاربر قرار می دهد که جذب مطلب شما شود؟
    •     سر تیتیر ها ، عناوین، صفحات و ساختار مطالب شما مفید و خلاصه ای از محتوای شما است؟ در نظر داشته باشید در این سرتیتر ها و عناوین از اغراق بیهوده و شوآف های نویسندگی باید اجتناب کنید.
    •     اگر این محتوا را سایرین منتشر کنند شما آن را با دیگران به اشتراک می گذارید؟ آیا آن را بوکمارک می کنید؟
    •    آیا انتظار این را دارید که این محتوا در مجلات چاپی ، یا دایرالمعارف یا کتاب ها به عنوان مرجع ذکر شود؟

سوالات تخصصی مربوط به تولید محتوا

•    آیا محتوای سایت شما اعتماد مخاطب را جلب می کند؟
•   آیا آشنایی با مطالب مشابه قبلی که اعتماد مخاطب را جلب کرده اند آشنایی داشته اید؟
•     آیا نویسنده مطلب شما یک فرد متخصص و علاقه مند به موضوع است که اشراف کاملی بر محتوای نوشته دارد؟
•     مطمئن شودی که خطاهای فاحشی که به راحتی قابل تشخیص هستند در محتوای شما وجود ندارد.
•     اگر مشکلی در زندگی روزمره و یا هزینه های خود داشته باشید به چنین محتوایی اعتماد می کنید؟

نحوه تولید و ارائه محتوا

•    از خطاهای املایی و گرامری و سبک نگارش اجتناب کنید.
•     مطمئن شوید که محتوای شما به خوبی تولید شده است و  از نظر فنی ضعیف به نظر نمی رسد.
•    به مخاطب خود احترام بگذارید و برایش توضیحات کامل از نحوه تولید مطلب ارائه دهید. اگر در سایت بزرگی این مطلب منتشر شده است یا در جای دیگر مخاطب زیادی به خود جلب کرده است این را در مطلب خود ذکر کنید.
•     از تبلیغات زیاد در محتوای سایت خود اجتناب کنید.
•    مطمئن شوید که محتوای شما بر روی دستگاه موبایل ظاهر مناسبی برای نمایش دارد.

Google’s core updatesدستورالمعل های مربوط به کیفیت و EAT را در هنگام تولید محتوا در نظر داشته باشید

یک منبع معتبر دیگر برای ارزیابی محتوای تولید شده در فضای اینترنت راهنمایی است که گوگل برای آنالیز کیفیت محتواها ارائه کرده است. افرادی هستند که به کیفیت محتوای ایجاد شده رای می دهند و در نتیجه بینش خود را در خصوص ارائه مناسب مطالب توسط الگوریتم ها به گوگل انتقال می دهند. شکی نیست که این افراد در بازه های مختلف به صورت دقیق آموزش دیده اند و محتواهای تولید شده را بر اساس موارد قدتمندی همچون EAT می سنجند. در یک جمله این موضوع را خلاصه کنیم، EAT به معنی تخصصی بودن، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن است. فکر کنم مقالات زیر برای درک بهتر شما از کیفیت محتوای آنالیز شده در گوگل مناسب باشد:
•    E-A-T and SEO, from Marie Haynes
•    Google Updates Quality Rater Guidelines Targeting E-A-T, Page Quality & Interstitials, from Jennifer Slegg
•    Leveraging E-A-T for SEO Success, presentation from Lily Ray
•    Google’s Core Algorithm Updates and The Power of User Studies: How Real Feedback From Real People Can Help Site Owners Surface Website Quality Problems (And More), Glenn Gabe
•    Why E-A-T & Core Updates Will Change Your Content Approach, from Fajr Muhammad

قطعا واضح و مبرهن است که ارائه این لینک ها به معنی تایید خدمات یا محصولات این شرکت ها نخواهد بود. این ها فقط مقالات مفیدی هستند که می توانید مطالعه کنید.

 مسائل مربوط به ریکاوری بعد از آپدیت هسته

خب ، ما بارها و بارها با این مشکل روبرو شده ایم و من فکر کنم بازهم این مشکل از سوی بسیاری از وبمسترها بیان خواهد شد. سوال خیلی ها در چنین موقعیت هایی این است، بعد از آپدیت هسته چقدر طول می کشد تا سایت به وضعیت قبلی خود بازگردد؟

در یک جمله کوتاه زمان دقیقی برای این پروسه وجود ندارد و حتی لزوما سایت به موقعیت قبلی باز نخواهد گشت. حال فرض می کنیم شما بهبود های لازم را بر روی محتوای خود انجام داده اید، در این صورت محتوایی که توسط ایت آپدیت تحت تاثیر قرار گرفته است تا زمان آپدیت هسته اصلی ممکن است ریکاور نشود. با این حال گوگل بارها اعلام کرده است که مدام به روزرسانی هایی شامل آپدیت های کوچکتر در الگوریتم های خود ایجاد می کند اما این به روز رسانی ها چون قابل توجه نیستند توسط گوگل اعلام نمی شود.

بنابراین زمانی که این آپدیت ها منتشر می شود ممکن است محتوای شما هم به این وسیله ریکاوری شود. همچنین به این نکته مهم خیلی خیلی توجه کنید، موتورهای جست و جو مانند گوگل محتوای شما را به مانند انسان درک نمی کنند. بلکه سیگنالهایی را از درون محتوای شما جمع آوری می کنند و ارتباط آن را با ارزیابی های انسانی می سنجند.

برای مثال اینکه صفحات شما به چه شکل با هم لینک شده اند یکی از سیگنال های شناخته شده ای است که  گوگل از آن استفاده می کند.  یک نکته کلیدی در بهینه سازی سایت ها این است که شما چطور لینک های داخلی خود را به سمت صفحات هدف خود هدایت می کنید. برای مثال موضوع اصلی سایت پیام آوا طراحی سایت است و چند پیج اصلی برای ما نیز طراحی سایت، طراحی سایت حرفه ای و طراحی سایت فروشگاهی بوده است.

البته سیگنال های محافظت شده ای نیز وجود دارد که به دلیل محافظت از نتایج آنها را بیان نمی کنند. بازخورهایی که گوگل هر روز از آنالیز های خود جمع می کند باعث می شود که سیستم رتبه بندی گوگل هر روز هوشمند تر عمل کند. بنابراین این تغییرات ممکن است حتی اگر صاحب محتوا تغییراتی هم اعمال نکرده باشد اما در آینده محتوای آنها ریکاوری شود.

منبع : https://webmasters.googleblog.com/2019/08/core-updates.html?m=1

نوشته آپدیت هسته گوگل و نکاتی برای تولید محتوای غنی اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت حرفه ای در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post آپدیت هسته گوگل و نکاتی برای تولید محتوای غنی appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *