نکات مهم در تبلیغات گوگل / google adwords

در جهان پر رقابت امروز شاهد تلاش وبسایت های مختلف برای نمایش در صدر لیست صفحات اول گوگل هستیم و البته در برخی کلید واژه های پر رقابت رسیدن به این هدف گاهی نیاز به زمان و برنامه ریزی دقیق دارد. برخی از سایت ها نیز به دلایل مختلف نمی توانند زمان زیادی برای چنین رقابتی را صرف کنند و در نتیجه بهترین گزینه برای چنین شرکتهایی استفاده از سیستم google adwords یا همان تبلیغات گوگل است. با این روش به راحتی با صرف هزینه های اندک می توانید در رده های بالای سایت گوگل به نمایش در آیید و میزان بازدید از سایت خود را به صورت چشم گیری افزایش دهید.

بگذارید قبل از ورود به بحث بلیغات گوگل ادوردز در خصوص بهینه سازی سایت نیز کمی صحبت کنیم. قبل از آنکه شما به تبلیغات خدمات خود در گوگل یا هر محیط دیگر فکر کنید باید بستر وبسایت خود را برای استفاده از چنین تبلیغاتی محیا کنید. به عبارتی اگر خدماتی که ارائه می دهید کیفیت لازم را نداشته باشد یا نوع طراحی سایت شما مشکل داشته باشد و کاربران از آن بیزار شوند تبلیغات تنها یک هزینه بیهود ای است که شما بی هدف انجام داده اید. پس قبل از اقدام به تبلیغات گوگل به موضوعاتی مانند سئو و بهینه سازی سایت، طراحی سایت و طراحی سایت حرفه ای و مدرن توجه کافی داشته باشید. بگذارید با یک مثال این موضوع را شفاف تر کنم. اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید اما ساختار طراحی شده برای وبسایت شما متناسب با فروش نباشد عملا شما قبل از هر کاری نیاز به طراحی مجدد فرایندهای سایت خود دارید و تبلیغات برای شما بیهوده خواهد بود پس قبل از هر چیز باید نکات مربوط به طراحی سایت فروشگاهی را بدانید.

یکی از نکات مهم تبلیغ در گوگل این است که شما می توانید کلماتی که دارای میزان بالای کلیک است را بیابید. اما چیزی که باعث بهبود رتبه شما در google adwords می شود میزان پرداخت شما است، به عبارتی دقیق تر شما در یک سیستم مزایده رقابتی پیشنهاد قیمت خود را برای عبارت خاصی ارائه می دهید و بر اساس قیمت های پیش نهادی بهتر در این دسته بندی قرار می گیرید اما یادتان باشد یکباره و بدون دلیل پیشنهادات قیمت را به شدت افزایش ندهید.

 

تبلیغات گوگل - google adwords 

گوگل ادورز حرفه ای و نحوه تبلیغ در گوگل 

در این مقاله به  ۱۰ نکته ای که باید در اجرای کمپین های تبلیغ در گوگل رعایت کرد، اشاره می کنیم.

 

۱٫ کلمات کلیدی منفی در سایت های حرفه ای

کلمات کلیدی اولین نکته ای است که در استفاده از google adwords باید رعایت کنید. این کاملا بدیهی به نظر می رسد که قطعا شما نمی خواهید برای کلماتی که با سایت شما مرتبط نیستند نمایش داده شوید. اغلب زمانی که می خواهیم برای سایت خود ادوردز بگیریم تعداد کلمات کلیدی منفی ما زیاد نیست و این نشان دهنده یک سایت خوب می باشد. بسیاری از این کلمات کلیدی منفی در طول زمان اضافه شده اند بنابراین ممکن است در دامنه های قدیمی تر و با محتوای زیاد این کلمات نیز به مرور افزایش پیدا کرده باشد. بنابر این اگر در صنعت شما کلماتی مثل: ارزان، رایگان،تخفیف دار وجود دارد و از محبوبیت خاصی بین کاربران برخوردار است، بنابراین شما به ایجاد محتوا و فکر کردن در مورد نحوه ارائه خدمات خود در راستای این کلمات نیاز دارید.

 

۲٫ اصطلاحات

شما باید همیشه همه اصطلاحات بارگذاری شده را در نظر بگیرید و شاید گوگل برخی از آن ها را انتخاب کند و شاید هم آن ها را در دسته بندی های خود قرار ندهد، اما شما با این کار گزینه های احتمالی خود را افزایش می دهید. یکی دیگر از مواردی که بسیار می تواند مفید باشد اصطلاحات ضمیمه است؛ این ها لینک های کوچک سایت هستند که مانند گزینه های آزاد در نظر گرفته می شوند و افراد بر روی آنها کلیک می کنند یا اطلاعات بیشتر یا منو و یا هر چیز دیگری را می بینند.

۳٫ از Ads Express استفاده نکنید

همان‌طور که می‌دانید، با استفاده از خدمات و ابزاری که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، انجام بسیاری از امور راحت می‌شود. اما فراموش نکنید، هراندازه که گوگل هوشمند هم باشد باز هم این تنها خود شما هستید که می توانید کسب و کار خودتان را به سمت بهبود و ارتقا کیفیت مشتریان هدایت کنید.

بگذارید این مورد را کمی شفاف تر بیان کنیم، یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل استفاده از حساب Ads Express است. این حساب کاربری نیز مشابه با روش‌های قیمت‌گذاری هوشمند و اتوماتیک گوگل به صورت خودکار تنظیمات حسابتان را انجام می‌دهد. همین مسئله باعث می‌شود که شما کنترل مستقیمی روی نحوه هدف‌گیری، تعیین بودجه، کلمات کلیدی و … نداشته باشید. بنابراین به عنوان یکی از مهمترین نکات تبلیغات google به شما توصیه می‌کنیم که راه‌اندازی کمپینتان را در ابتدای مسیر به صورت دستی انجام دهید و در این مسیر تنبلی به خرج ندهید.

 

۴٫ تگ های عنوان و متاتگ ها

تگ های عنوان را هرگز نباید یک بار بنویسید و سپس آن را فراموش کنید. اگر همزمان با تبلیغات و استفاده از روش های بازاریابی به  بهینه سازی سایت خود نیز اقدام کرده اید، احتمالا مجبور خواهید بود که بارها متای توضیحات و عنوان صفحات سایت خود را بازنگری کنید. اما مشکل این است که گاهی برخی از این تگ های عنوان و متای توضیحات با وجود تغییرات باز هم عملکرد مناسبی در رتبه بندی های گوگل از خود نشان نمی دهند. برای اولین اقدام بهتر است در کلید واژه های مورد نظر خود  در گوگل سرچ کنید و تگ هایی که رتبه بالایی دارند و کلیک کمتری خورده اند را بیابید، سپس به دنبال راه حل جدیدی باشید.

راه حل دیگر شما این است که یک گروه ادوردز تشکیل دهید و برچسب های عنوان را در آن تست کنید. تست این گروه ادوردز می تواند متای توضیحات شما را بهینه کند. بررسی کنید چه چیزی واقعا باعث افزایش نرخ کلیک می شود سپس همان گزینه بهترین متای توضحیات و عنوان شما خواهد بود.

در این مسیر حتما رتبه بندی سایت را در دوره های زمانی متعادل بررسی کنید زیرا تغییرات برچسب عنوان به طور واضح می تواند بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر بگذارد. اگر کلمات کلیدی و تغییرات متای توضیحات و عنوان شما به اندازه کافی مفید باشد، بسیار عالی است چون نشان دهنده این است که متنی که نوشتیم منحصر به فرد بوده و باعث کلیک کاربر شده است.
موضوع دیگر در این تغییرات و انتخاب کلمات کلیدی بهینه در تبلیغاتتان این است که اگر یک چرخه فروش طولانی دارید، حتما مطمئن باشید که این موارد باعث بهبود سایت شما می شود.قطعا شما نمی خواهید یک آگهی بدون هدف طراحی کنید و کاربران مثل یک دیوانه روی آن فقط کلیک کنند، شما می خواهید از این تست مطمئن شوید که کسب و کار با ارزشی دارید، بنابراین بهینه کردن این کلمات و افزایش نرخ کلیک موثر صفحات سایت شما ممکن است مقدار وقت بیشتری از شما بگیرد.

اما یک توصیه بر اساس تجربیات شخصی نیز برای شما دارم، قبل از هر گونه اقدام به هر شیوه از تبلیغات یک مشاوره تخصصی از اهل فن در این حوزه داشته باشید. بسیاری از شرکت ها را دیده ام که چون طراحی سایت آنها کیفیت لازم را نداشته است و محتوای آنها برای مخاطبان نمی توانسته که جذاب باشد در عمل هر تبلیغ آنها به بن بست می رسید. پس اگر نمی خواهید هزینه بیهوده کرده باشید ابتدا ببینید ساختار و محتوای سایت شما با خدمات شرکت شما همخوانی دارد یا خیر. پیشنهاد می کنم به نکات مهم در طراحی سایت شرکتی توجه داشته باشید.

۵٫ توجه به اهمیت نمره کیفی یا Quality Score

نمره کیفی حساب گوگل ادز شما، نشان می‌دهد که نرخ ارتباط و کیفیت تبلیغ شما بین کلمات کلیدی تعیین‌شده و تبلیغ انجام شده چقدر است. با استفاده از همین پارامتر است که هزینه به ازای کلیک یا CPC تعیین می‌گردد. بنابراین به عنوان یکی از مهمترین نکات تبلیغات google ، به خاطر داشته باشید که موارد زیر در کاهش و یا افزایش نمره کیفی سایت شما تأثیرگذار هستند.

  • میزان کلیک دریافتی  به ازای هر تبلیغ(CTR)
  • میزان مرتبط بودن کلمات کلیدی با کل تبلیغات انجام شده
  • کیفیت صفحه فرود و ارتباطش با کلمات کلیدی
  • تاریخچه حساب کاربری، کلمات کلیدی و عملکرد متن تبلیغاتی

الگوریتم‌های گوگل به شکلی طراحی شده اند که هریک از موارد بالا را مورد بررسی و آنالیز قرار می دهند، اما همه ما می‌دانیم که میزان کلیک دریافت شده توسط تبلیغات شما برای گوگل از اهمیت و وزن بیشتری برخوردار است. این یک قانون بسیار ساده در دنیای سرمایه محور امروز ما است، چرا که اگر تبلیغ شما کلیک بیشتری دریافت کند، درآمد گوگل نیز بیشتر می‌شود و گوگل نیز به دنبال افزایش میزان سود خود خواهد بود.

بنابراین این هم یکی از آپشن های گوگل برای مشتریان حرفه ای تر خود به حساب می آید. هرچه که شما بتوانید نمره کیفی حساب خود را بهبود ببخشید در نهایت می‌توانید با کمترین هزینه بهترین جایگاه را در صفحه تبلیغات گوگل داشته باشید.

 

۶٫ ترکیب کلمات

اگر آشنایی نسبتا زیادی با ادوردز نداشته باشید قطعا اصطلاحات شما نیز گسترده نخواهد بود. قابلیت منحصر به فرد ادوردز ترکیب کلمات مناسب برای کمپین تبلیغات شما بر اساس سوابق قبلی سرچ آن است.

برای مثال اگر شما عبارتی مانند دستور العمل فلفل را سرچ کنید تمام عبارات مکمل و نزدیک به این عبارت مانند دستور العمل گیاه فلفل یا دستور العمل فلفل سیاه و …. برای شما نمایش داده می شود. شما می توانید بهترین عبارات که بیشترین میزان سرچ از سوی کاربران در طول دوره های زمانی گذشته را داشته اند انتخاب کنید. این موضوع به شما برای رسیدن به هدف افزایش میزان بازدید های سایتتان کمک می کند.

 

۷٫ ساختار حساب کاربری Google Ads

تنظیمات اولیه حساب کاربری کمپین تبلیغاتی شما یکی از موارد مهم موفقیت شما نیز به حساب می آید. البته این تنظیمات اکثرا قابل تغییر هستند اما شما برخی از آنها را در میان ایجاد تبلیغات فراموش خواهید کرد. پس از همان ابتدای شروع ایجاد یک حساب کاربری برای کمپین های تبلغاتی خود بهتر است که دقت کامل را بخرج دهید و در نظر داشته باشید که برای هر گزینه ای که انتخاب می کنید یک هدف را دنبال کنید. هدف شما افزایش حداکثری نرخ بازدید از سایت با کمترین هزینه است.

 

۸٫ توجه به اهمیت شبکه های اجتماعی

قبل از اینکه تبلیغاتتان را شروع کنید، از خودتان پرسید که هدف از تبلیغ شما چیست و چه کسانی به آن نیاز دارند؟ استراتژی تبلیغاتی‌تان را از دید یک مخاطب و یا مشتری احتمالی مورد بررسی قرار دهید. آیا تبلیغ شما به اندازه کافی گویا و کمک کننده است؟ آیا کاربرانی که از Google و یا Bing برای یافتن پاسخ سؤالاتشان استفاده می‌کنند، به دنبال آنچه که شما ارائه می‌دهید نیز هستند؟

 

اگر می خواهید یک هدف گذاری جدید برای کلمات کلیدی کمپین خود داشته باشید دو کار برای شما مفید است. یکی اینکه خودتان را بجای کاربران معمولی قرار دهید و ببینید در شرایط مشابه آنها چه عباراتی را برای خدمات و کالاهای شما جست و جو می کنند. دوم اینکه در شبکه های اجتماعی برای رسیدن به بهترین راهکارهای تبلیغاتی و عبارات از کاربران نظر سنجی داشته باشید.

  1. معمولاً استفاده از تبلیغات جستجویی گوگل (یعنی تبلیغاتی که در ازای جستجوی کاربر نمایش داده می‌شوند) عملکرد بهتری نسبت به تبلیغات نمایشی دارند. (البته این مسئله بستگی زیادی به نوع کسب‌وکار شما دارد. و یک نسخه کلی نیست.) بنابراین زمانی که کمپین تبلیغاتی‌تان را راه می‌اندازید، تیک قسمت تبلیغات نمایشی Display Networks را بردارید. چرا که استفاده هم‌زمان از این دو سیستم را به شما توصیه نمی‌کنیم.

۱۰٫ اهمیت متن تبلیغاتی

Ad Copy یا متن تبلیغاتی که برای نمایش تبلیغ استفاده می‌کنید، شاید  مهمترین قسمت تبلیغات google  برای شما خواهد بود. این ویترین تبلیغات شما است و در همان جمله اول باید مخاطب را جذب خود کند و در نتیجه این متن باید با کلمات کلیدی که در نظر گرفته‌اید ارتباط زیادی داشته باشد. البته درک این موضوع خیلی ساده به نظر نمی رسد اما شما در این مسیر نیاز به آزمون و خطا دارید. برای اینکه متوجه شوید انتخاب کدام متن نتیجه بهتری خواهد داشت، می‌توانید از آزمون  مقایسه استفاده کنید. یعنی یک بار یک متن و یک بار متن دیگری را امتحان کرده و نتایج را با هم مقایسه کنید.

 

برخی از شرکت های طراحی سایت تهران خدمات تبلیغات را نیز در لیست خدمات ارائه شده شرکت خود قرار داده اند اما خدمات با کیفیت را از حرفه ای ترین کادر این حوزه بخواهید. شرکت پیام آوا می تواند با مشاوره دقیق به شما کمک کند در بهینه سازی سایت خود و تبلیغات گوگل به صورتی عمل کنید تا بهترین بازخورد ها را در کوتاه ترین زمان داشته باشید. طراحی سایت حرفه ای نیاز به تیمی حرفه ای دارد.

نوشته نکات مهم در تبلیغات گوگل / google adwords اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت حرفه ای در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post نکات مهم در تبلیغات گوگل / google adwords appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *