نکات مهم در طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی به طراحی فضایی در اینترنت در جهت ارتقای کسب و کار های مختلف اشاره دارد. هدف عمده از چنین وبسایت هایی افزایش میزان مشتری و ایجاد یک بستر جدید تحت وب برای ارائه، فروش و بهبود خدمات و کالا های شرکت ها خواهد بود. در این خصوص بگذارید چند کلید واژه ضروری را ابتدا با هم بررسی کنیم:

طراحی سایت؛ عموما این عبارت به مسائل زیبایی شناختی و گرافیکی مثل لوگو، پالت رنگ، و دیگر عناصر صفحات وب اشاره می کند. اما این تنها قسمتی از موضوعات مربوط به این واژه است، طراحی سایت به فرایندها، مسیری که کاربران در سایت طی می کنند و تجربه آنها از ورود به فضای وبسایت شما نیز وابسته است.

معماری وبسایت؛ اگر به موضوع فرایندهای ایجاد شده در نظام عملکردی وبسایت کمی با جزییات بیشتری نگاه کنیم به واژه ای خواهیم رسید که به معماری ساختار وب شهرت دارد. همان طور که یک معمار ساختمان تمام فضاهای کاربردی یک ساختمان را از اتاق های خواب تا آشپزخانه و محل نشیمن مهمانان را باجزییات طراحی می کند شما نیز برای وبسایت خود نیاز به یک معمار حرفه ای دارید که صفحات و اجزای وبسایت شما را برای راحتی کاربران به بهترین شکل ممکن طراحی کند.

طراحی سایت شرکتی

 

تجربه کاربری؛ این کلید واژه نیز به استفاده مصرف کنندگان از وبسایت بعد از بارگزاری آن اشاره می کند. ممکن است شما از دید خود به تمام جوانب کسب و کارتان فکر نکرده باشید و بعد از بارگزاری سایت نیاز به نظرسنجی و بازنگری در شیوه های کاربردی مورد استفاده در سایتتان داشته باشید. تجربه ای که عموم کاربران بعد از مواجه شدن با سایت شما دارند بهترین منبع برای بازنگری در فرایندها و معماری و حتی موارد گرافیکی سایتتان خواهد بود.

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت برای یک شخص خاص در هر شغل و برای معرفی در سمینارها و یا انتخابات ها آنچنان پیچیدگی نمی تواند داشته باشد چون ما با یک فرد روبرو هستیم اما وقتی ما درباره طراحی وبسایتی برای شرکت ها صحبت می کنیم، هر زمان می تواند این فرایند پیچیده تر شود. نوع خدمات، نوع محصولات تولیدی، تعداد پرسنل مشغول در آن شرکت و صنعت و کشوری که در آن در حال فعالیت هست از جمله مواردی است که در طراحی سایت شرکتی باید مورد توجه قرار گیرد. برای مثال تفاوت های زیادی در طراحی سایت برای شرکت بیمه و طراحی سایت فروشگاهی وجود خواهد داشت.

بعد از تعیین نوع فرایند ها و اجزایی که از ان نام بردیم خلاقیت های منحصر به فرد هر صاحب شغل و طراح می تواند راه گشایی برای موفقیت آن وبسایت در آینده باشد. یک نوآوری در زمان حال شاید زیاد به چشم نیاید و حتی ممکن اس مخالفت های زیادی را ایجاد کند اما تجربه نشان داده است که کسب و کار های موفق با جسارت مقابله با تمام دنیا کار خود را شروع کرده اند تا تحول بزرگ خود را ایجاد کنند. یک نگاه به کمپانی های بزرگی مانند اپل و گوگل بیندازید و تاریخ رشد آن ها را مرور کنید تا این موضوع برای شما روشن شود.

از سوی دیگر در دنیای امروز هر کار به صورت تخصصی انجام می شود و هر متخصص نیز نیاز به این دارد که مطالعه محتوای روز دنیا را انجام دهد تا کیفیت کارش را بهبود ببخشد. پس بدیهی است که برای طراحی سایت نیز شما باید به متخصصین این حوزه مراجعه کنید. شرکت پیام آوا در این خصوص می تواند بهترین مشاور شما باشد.

قوانین طراحی سایت حرفه ای برای شرکت ها

اما به عنوان یک مشاور در طراحی سایت بگذارید کسری قوانین کلی در این صنعت را برای شما ذکر کنم. صرف نظر از صنعت و مکان جغرافیایی و نوع محصولات و خدماتی که هر شرکت ارائه می دهد، طراحی حرفه ای یک سایت شرکتی باید قوانین زیر را رعایت کند:

  1. طراحی باید برای همه وسیله های دنیای جدید یعنی، تلفن همراه، دسکتاپ، تبلت و لپتاب کاربردی باشد. از سال ۲۰۱۶ شرکت گوگل Mobile First Indexing را به جهان و کسب و کارهای مختلف معرفی کرده است و در نتیجه باید انتظار داشته باشیم اهمیت تلفن همراه هر روز در نگاه سرچ انجین هایی مانند گوگل بیشتر شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که از طراحان خود این قابلیت را حتما درخواست کنید.
  2. هدف از طراحی وبسایت افزایش میزان مشتریان و در نهایت کسب سود است بنابراین از هر موضوعی که مشکلی در این راه ایجاد می کند باید اجتناب کرد. برای مثال برخی از وبسایت ها مشکلات فنی دارند و نمی توانند در رتبه بندی گوگل قرار گیرند این یک فاجعه بزرگ برای یک سایت است که در رده بندی گوگل دیده نشود.
  3. طراحی کاربر را به اقدامات خاصی هدایت می کند. این که آیا کاربر به سادگی اطلاعات را جستجو می کند یا برای انجام یک معامله آماده می شود، طراحی بصری، طرح بندی، منو، معماری و محتوای سایت باید پشتیبانی ایده آل داشته باشد، کاربر را از نقطه A به نقطه B بفرستد. این کار باعث کسب رضایت کاربر است و موفقیت شما را تضمین می کند.
  4. فرایندی که طراحی سایت شما در نظر می گیرد باید ساده و کاربردی باشد. کاربران گیج نشوند و با کمترین صرف زمان بتوانند به اهداف خود برسند. پشتیبانی بلند مدت از کاربرانی که از سایت شما خدمات دریافت می کنند نیز از جمله موارد کلیدی در بقا و بهبود کیفیت برند سایت شما در بلند مدت است.
  5. طراحی باید بر مبنای برند شما باشد. لوگودر وب سایت همان چیزی است که مصرف کنندگان در نشانه های سطح خیابان می بینند، و ارائه آن هم به صورت آنلاین و هم آفلاین ممکن است. طراحی صفر تا صد سایت خود را با توجه به مشتریان هدف خود انجام دهید، اگر کسب و کار محلی دارید نیاز نیست که به کاربران شهرهای دیگر فکر کنید به خواست مردم همان محدوده خود توجه کنید و بهترین خدمات را برایشان ارائه دهید.

در نهایت، اگرچه یک الزام نیست اما یک طراحی ایده آل باید آموزش پذیر و آموزش دهنده باشد.  نشانه خوبیست یک سایت این است که آیا آنها وبلاگ نویسی و یا انتشار محتوا دارند که به منظور آموزش مردم در مورد بهترین شیوه های موجود باشد. شما در روند ارتقا کسب و کار خود از دیگران یاد می گیرید و این اطلاعات خود را در وبلاگ و سایت با تولید محتوای متنی یا عکس و ویدئو به مخاطبانتان انتقال می دهید. این موضوع هم در برند سازی و هم برای بهینه سازی سایت شما در موتور های جست و جو مفید خواهد بود.

نوشته نکات مهم در طراحی سایت شرکتی اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت حرفه ای در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post نکات مهم در طراحی سایت شرکتی appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *