۸ شاخصه اصلی در سایت های آزاردهنده

وقتی از طراحی سایت صحبت می شود تجربیات تکرار شده در سایت های آزاردهنده می تواند یکی از متد هایی باشد که برای طراحان کارگشا شود. به عبارتی توجه به نظرات مخاطبان و اجتناب کردن از آن چیزی که ذهن مخاطب را آزار می دهد از مهمترین نکات کلیدی در طراحی وبسایت های مدرن است.

بگذارید از این سوال شروع کنیم، اولین تجربه کاربر پس از ورود به سایت شما چیست؟ آیا در تجربه اول رضایت او جلب می شود؟ به طور کلی سایتی برای کاربر رضایت بخش است که عناصر طراحی سایت در آن به صورت استاندارد رعایت شده باشد. برنامه نویسی مناسب و استفاده از طراحان خبره می تواند در ارتقا کیفیت تجربه کاربران نقش مهمی ایفا کند.

عموم مردم، علاقمند به سایت‌هایی هستند که دارای منوها و بخش‌های بسیار ساده و قابل درک باشد تا بتوانند به سرعت و به راحتی خدمات مورد نظرشان را از سایت شما دریافت کنند. یک اصل کلی برای این موضوع وجود دارد: سایت‌هایی که برای کاربران نامفهموم باشند در نظر کاربران جذاب نیستند و کاربران در مواجهه با چنین سایت هایی به سرعت آن را ترک می کنند. نکات زیادی در طراحی سایت باید در نظر گرفته شود که تیم طراحی سایت پیام آوا می تواند در این خصوص به شما مشاوره رایگان ارائه دهد.

وب سایت های آزاردهنده

سایت های آزاردهندهبیایید ابتدا به یک فروشگاه های سنتی نگاهی بیندازیم. اگر فروشگاه فرضی ما، فضایی کافی برای خرید نداشته باشد و مشتری در هنگام مراجعه به آن دچار تنش و سردرگمی شود و یا اگر اجناس این فروشگاه جور نباشد، قطعا مشتریان ناراضی در خریدهای بعدی ممکن است این فروشگاه را از لیست خود خارج کنند.

به این موارد تجربیات آزاردهنده مشتریان گفته می شود که در نهایت برند شما را تخریب می کنند. بگذارید به فضای اینترنت بازگردیم. در ادامه مواردی را ذکر می کنیم که ذهن مخاطب را آزار می دهند و طراحان سایت باید از آن اجتناب کنند.

موسیقی پیش زمینه

این سنتی است که از زمان وبلاگ سازی های تینیجرهای رمانتیک برای برخی از سایت ها باقی مانده است. واقعا چرا باید موسیقی را برای هر صفحه از وب سایت خود بطور پیوسته برای بینندگان تان پخش کنید؟ اگر وبسایت شما درباره موسیقی هم باشد باید این حق انتخاب را به مخاطب خود بدهید تا خودش براساس سلیقه خود موسقی مورد نظرش را انتخاب کند.

استفاده از فونت هایی با سایز خیلی بزرگ یا خیلی کوچک

چنانچه هدف شما طراحی سایتی برای نابینایان و کم بینایان می باشد، در اینصورت هدف شما قابل تحسین هست ولی اگر هدفتان این نبوده، در اینصورت این کار شما همانند فریادی بلند بر سر بیننده بیگناه هست. مردم دوست ندارند کسی بر سر آنها فریاد بزند. این موضوعی است که در کمترین زمان ممکن سایت شما را به ویرانه تبدیل می کند.

پنجره های ظاهر شونده

پنجره های پاپ آپ و تبلیغات نا بهنگام از دیگر مواردی است که مخاطب را عصبانی می کند. شما با این کار ذهن مخاطبات را مشوش می کنید و زمان او را می گیرید. انتظار نداشته باشید بعد از چنین اتفاقی مخاطب شما باز هم وبسایت شما بازگردد. البته امروزه اگرچه بسیاری از پنجره های ظاهر شونده توسط بسیاری از ابزارهای نصب شده روی مرورگرها ، بسته می شوند، ولی هنوز برخی از مدیران سایت ها و وبلاگ ها، از آنها استفاده می کنند و این واقعا در مدیریت وبسایت یک حماقت بزرگ است.

فونت های متفاوت

فونت های بسیار زیاد و متفاوت، خوانایی متن را کم می کند و باعث ایجاد سردرگمی کاربران می شود . کاربران د رمواجه شدن با چنین صفحاتی یک وبسایت مبتدیانه را ثبت می کنند. توجه به خوانایی متن ها و فونت ها یکی از جزییات مهم  وحرفه ای سایت شما به حساب می آید.

 پی دی اف به جای محتوا

فایل های پی دی اف برای اعتبارنامه ها یا سایر توصیفات و قراردادها، و همچنین بعضی از کتاب های الکترونیک یا روزنامه ها مفید هستند. تمام مطالب دیگر باید به صفحات واقعی ارجاع داده شوند که البته ممکن است در همان صفحه معادل پی دی اف آن را نیز قرار دهید ولی صرفا آپلود کردن پی دی اف ها به سایت شما ضربه می زند.

استفاده بیش از حد از متن

قرن جدید قرن سرعت و جابجایی اطلاعات در کمترین زمان است. متن های کوتاه تاثیر بیشتری بر مخاطب دارد و شما نیز بهتر است در متون بزرگ از قطعات متعادل متنی استفاده کنید تا ذهن مخاطب خسته نشود. استفاده از تصاویر و تنوع در رنگ تیترها نیز به این موضوع کمک می کند. به نظر می رسد برای درک این موضوع مقالات بخش بهینه سازی سایت برای شما مفید باشد.

 تصاویر تکراری

تصاویری که در سایت خود می گذارید هزاران بار بیشتر از متون بر مخاطب تاثیر می گذارد. از تصاویر جدید و با کیفیت برای مطالب خود استفاده کنید تا به مخاطبان ارزش را انتقال دهید. تصاویر تکراری سایت شما را دسته چندم نشان می دهد.

رنگ‌ها در طراحی سایت

به صورت کلی می توان گفت سایت‌هایی در رقابت روز افزون امروز تجارت موفق هستند که از هر نظر دارای استانداردهای لازم  باشند. رنگ ها، فونت ها و تصاویر بسیار مهم است چرا که از نظر بصری بر مخاطب تاثیرات عمیقی می گذارد که تصویر نهادینه سایت شما را در ذهن تشکیل می دهد. انتخاب رنگ نیز باید بر اساس استانداردهای گوگل صورت گیرد. پیشنهاد می کنم در این خصوص مقاله هماهنگی رنگها در طراحی سایت را مطالعه کنید.

 

نوشته ۸ شاخصه اصلی در سایت های آزاردهنده اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت حرفه ای در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post ۸ شاخصه اصلی در سایت های آزاردهنده appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *