مزایا و معایب تبلیغات کلیکی

 

امروزه بسیاری از کسب و کارها برای آنکه بتوانند مشتریان بیشتری را سمت خود جذب کنند روشهای مختلفی مانند تبلیغات در تلویزیون، تبلیغات محیطی، تبلیغات تراکت و تبلیغات در فضای اینترنت را انتخاب می کنند. در این میان یکی از پرکاربردترین روش ها برای تبلیغات در بستر اینترنت  تبلیغاتی موسوم به تبلیغات کلیکی (Pay Per Click)  است. بیایید ماهیت این نوع تبلیغات را بررسی کنیم.

تبلیغات کلیکی (pay per click) به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویس دهنده این نوع تبلیغات در سایت و یا اپلیکیشن قرار داده و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنید. مشهور ترین سرویس دهنده این نوع تبلیغات در جهان همان سیستم گوگل ادوردز است که این روزها به شدت پر طرفدار شده است.

 

خصوصیات تبلیغات کلیکی

pay-per-click

پنل جامع

در پنل های تبلیغات کلیکی بازدیدکنندگان و کلیک های انجام شده بر روی هر تبلیغ به صورت آنلاین قابل مشاهده است. در این پنل اطلاعات جامعی از نحوه تبلیغ، مکانها و فضاهایی که تبلیغ به نمایش در آمده است، تعداد بازدیدها و میزان هزینه ای که شما برای آن پرداخت می کنید قابل مدیریت کردن است.

هدفگذاری

در چنین تبلیغاتی شما می توانید برای کمپین خود یک هدف گذاری از قبل داشته باشید تا در بهترین زمان تبلیغ خود را به مستعدترین مشتریها نمایش دهید. هدفگذاری ها در این روش می تواند زمانی، مکانی، موضوعی و رتبه ای باشد.

بودجه

بازدید از تبلیغات شما رایگان است و هیچ هزینه ای را به شما تحمیل نمی کند. شما تنها زمانی پرداخت می کنید که روی تبلیغ شما کلیک شود. بعضی از کسب و کارها با بودجه های ۵۰۰ هزار تومانی و بعضی با بودجه‌های ۲۰۰ میلیون تومانی کمپین خود را شروع می کنند.

تکنولوژی

بر اساس آمارهای اخیر حداقل ۴۰٪ از ترافیک اینترنت مربوط به کاربران حقیقی نیست و در نتیجه نزدیک به  ۲۰٪ از بودجه های تبلیغاتی هدر می رود. این بخش از ترافیک مربوط به بات ها و یا رقبایی است که می خواهند بودجه تبلیغاتی شما را در همان دقایق ابتدایی به اتمام برسانند. تکنولوژی هایی اخیرا در سیستم هایی مانند گوگل مانع این هدر رفت ها می شود.

اگر علاقه مند هستید که خودتان کمپین تبلیغاتی در گوگل ایجاد کنید به سایت گوگل ادوردز مراجعه کنید و از آن لذت ببرید.

 

معایب تبلیغات کلیکی

عدم مدیریت تبلیغات کلیکی هزینه های سنگین برایتان خواهد داشت

گفتیم در بیشتر مواقع تبلیغات کلیکی  برای اکثر کسب و کارهای فعال در فضای وب مقرون به صرفه است اما اگر در این مورد احتیاط و دقت کافی به خرج ندهید  تبلیغات کلیکی می تواند تنها به هزینه های سازمان شما اضافه کند.

موضوع دیگر افزایش رقابت بر سر پیشنهاد قیمت برای یک کلمه کلیدی است، زمانی که هدف شما این می شود که در صدر لیست این رقابت قرار گیرید ممکن است به صورت ناخودآگاه هزینه هایی بیش از برنامه ریزی اولیه را تحمل کنید. پس در این خصوص احتیاط لازم را داشته باشید.

می‌توانید به جای اینکه وارد رقابت شدید و پرهزینه بر روی عبارات کلیدی با جستجوی بالا شوید، تمرکزتان را روی عبارات کم‌هزینه‌تر و خاص‌تر و البته مرتبط با بازار هدفتان قرار دهید. این امر باعث می‌شود که مطابق با بودجه‌تان عمل کنید.

قسمتی از ترافیک ناشی از تبلیغات کلیکی تقلبی و بی اثر خواهد بود

گاهی در رقابت های چنین تبلیغاتی ممکن است رقیب شما مدام روی تبلیغات شما کلیک کرده و خیلی سریع بودجه شما تمام شود. به یاد داشته باشید، موتورهای جستجو و صاحبان وب‌سایت‌ها اصلا به این که کلیک‌ها برای شما سودی حاصل می‌کنند یا خیر، اهمیت نمی‌دهند. بنابراین شما باید کلیک‌ها را تحلیل و بررسی کنید و مطمئن شوید که این کلیک ها در حال تبدیل شدن به خریدار از شما هستند.

 

یک برنامه صریح و واضح برای تبلیغات خود داشته باشید

نوع بیان و ارائه تبلیغات خود را هوشمندانه برنامه ریزی کنید. بارها خودتان را جای مخاطب قرار دهید و ایرادات تبلیغاتتان را برطرف کنید. مانند انتخاب کلمه کلیدی در مدیریت کمپین تبلیغات خود نیز محتاط  و دقیق باشید. اگر پیام شما برای مخاطب به خوبی روشن نباشد کسی بر روی تبلیغ شما کلیک نخواهد کرد. در این خصوص می توانید مقاله روش هایی برای انتخاب محتوای بازاریابی را بخوانید.

با حرفه ای ها کار کنید

راه‌اندازی یک کمپین تبلیغات کلیکی به نظر ساده می‌آید اما در عمل مدیریت چنین کمپین هایی می‌تواند خیلی پیچیده باشد. به عبارتی دقیق تر در طولانی مدت این مساله می‌تواند برای مدیران یک کسب و کار به چالشی عجیب تبدیل شود. همین جاست که اهمیت یک تیم حرفه‌ای و مدیریت قوی برای اجرای کمپین های تبلیغاتی مشخص می‌شود. برای این‌کار می‌توانید روی تیم پیام آوا برای اجرای کمپین های خود حساب کنید.

 

 

نوشته مزایا و معایب تبلیغات کلیکی اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت حرفه ای در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post مزایا و معایب تبلیغات کلیکی appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *