یک پادکست برای زندگی بهتر، شادتر و بامعناتر


همان‌طور که می‌دانید ما در متمم با هدف کمک به یادگیری زبان انگلیسی، یک مجموعه پادکست انگلیسی را انتخاب و معرفی کرده‌ایم و به تدریج، پادکست‌های جدیدی را نیز به این مجموعه می‌افزاییم.

علمی و کاربردی بودن، مهم‌ترین معیار ما در انتخاب پادکست‌ها هستند و البته بسیار تأکید داریم که موضوعات مطرح‌شده در پادکست‌ها، همسو با آموزش‌های متمم باشند.

[  پادکست های انگلیسی پیشنهادی متمم ]

پادکستی که این بار انتخاب کرده‌ایم، در ارتباط با روانشناسی مثبت گرا است و البته موضوعات مرتبط با روانشناسی مثبت‌گرا مانند مهارت ارتباطی، زندگی شاد و خودشناسی را نیز در بر می‌گیرد.

GGSC Podcast - پادکستی برای زندگی بهتر

این پادکست توسط مرکز GGSC دانشگاه برکلی تهیه و منتشر می‌شود. مرکزی که مأموریت خود را افزایش تاب‌آوری، بالندگی، مهربانی و همدلی در مخاطبان، با تکیه بر دانش‌های جامعه‌شناسی، نوروساینس (عصب‌شناسی) و روانشناسی تعریف کرده است (+).

در بیشتر پادکست‌ها، به جای استفاده از چارچوب خشک و رسمی علمی و دانشگاهی، یک مطالعه موردی (Case Study) انجام می‌شود. به این صورت که داستانی واقعی مطرح شده و بر اساس آن،‌ به ابزارها و تکنیک‌های روانشناسی مثبت گرا می‌پردازند.

طبیعتاً این شیوه،‌ اثربخشی بالایی دارد. اما این را هم باید بپذیرید که به خاطر وارد شدن به داستان‌گویی از زندگی روزمره، دامنه‌ی واژگان به‌کار رفته در گفتگوها، کمی بیشتر از پادکست‌های تخصصی باشد (البته کیفیت خوبِ ضبط پادکست‌ها، تا حدی این مسئله را جبران می‌کند).

مجموعه پادکست Greater Good دو مزیت دیگر هم دارد. یکی این‌که متن کامل گفتگوی انجام شده در هر پادکست هم، روی سایت قرار داده شده و اگر به قصد یادگیری زبان بخواهید این پادکست‌ها را گوش کنید، قطعاً می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

مزیت دیگر هم این‌که معمولاً مقاله‌ها، دستورالعمل‌ها و تمرین‌هایی درباره‌ی موضوعات مطرح شده در گفتگو، روی سایت قرار دارد و لینک آن‌ها در زیر هر اپیسود آمده است.

عناوین برخی از پادکست‌های منتشر شده در این مجموعه

  • چگونه عشق را زنده نگه داریم
  • چگونه بهترینِ خودمان را بیابیم
  • دانش شاد بودن در محیط کار
  • قدرت بیان عواطف عمیق
  • از چه می‌ترسی؟

  صفحه اختصاصی پادکست روی سایت دانشگاه برکلی

به عنوان نمونه‌ای از این پادکست‌ها، می‌توانید به مصاحبه‌ای گوش دهید که عنوان آن «خاموش کردن منتقد درون» است.

در این پادکست به این مسئله پرداخته می‌شود که ما باید گاهی اوقات، همدردی و شفقت و دلسوزی برای خویش را تمرین کنیم.

این را از زبان کسی می‌شنویم که امروز در دانشگاه برکلی جایگاه مثبت و شناخته‌شده‌ای دارد؛ اما بخش مهمی از دوران نوجوانی خود را به جرم سرقت و جرائم متعدد دیگر در زندان گذرانده و تجربیات فراوانی در این زمینه دارد.

اگر برخی از این پادکست‌ها را گوش دادید و نکاتی شنیدید که مناسب می‌دانستید سایر دوستان شما هم بدانند، ممنون می‌شویم آنها را در اینجا با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

سری مطالب حوزه روانشناسی مثبت گرا

نوشته یک پادکست برای زندگی بهتر، شادتر و بامعناتر اولین بار در متمم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *