بهتر کردن سئو سایت با استفاده از css

۷ روش برای استفاده از css برای بهتر کردن سئو

امروزه نوشتن کدهای CSS به صورت مرتب،تاثیر بسیار زیادی در سئو وب سایت دارد.کدهای CSS نباید به صورت نامرتب و نامفهوم نوشته شود و همچنین از کدهای قدیمی استفاده نشود برای مثال در صورتی که از tables و تگ font استفاده شود،باعث باگذاری دیرتر صفحات میشود.در اینجا ۷ روش که شما میتوانید از css برای بهتر کردن رتبه بندی وب سایت خود استفاده کنید را توضیح میدهیم:

 

کدهای خود را تمیز و مرتب  کنید

هنگامی که کدها به صورت پف کرده باشند،نسبت سیگنال به نویز خارج از کنترل میشود.نتیجه این میباشد که خزنده موتور جستجو هیچگونه حسی به برای انجام عملیات خود ندارد.

حال css زیبایی خود را اینجا نشان میدهد:با css  میتوانید کدهای مربوط به تزیئنات را از متون جدا نگه دارید که این عمل از دیدگاه سئو،بسیار با ارزش و با اهمیت میباشد چونکه خزنده موتورهای جستجو بدون اینکه به با موارد css برخوردی داشته باشد،میتواند به راحتی از متن سایت اطلاعات کسب کند.

 

استفاده از منوهای کشویی css محور

منوهای کشویی قابلیت استفاده وب سایت شما مخصوصا زمانی که شما در طراحی وب سایتتان نیازمند چندین لینک هستید،بالا میبرد.اما ایجاد آنها سخت و زمان بر است،پس ما همیشه سعی میکنیم که کدهای و اسکرپیبتهای آنها را از دیگر وب سایتهای کپی کرده تا تولید وب سایت خود را بالا ببریم.اما این اسکریپتها یک مشکل اساسی دارند:استفاده از کدهای جاوا اسکریپت.

مشکل اصلی کدهای جاوا اسکریپت این میباشد که زمانی شما لینکها داخل آنها قرار میدهید،موتورهای جستجو نمیتوانند آنها را پیدا کنند.

استفاده از منوهای کشویی css محور،یک روش جستجوی بهینه را ارائه میدهد چونکه از موارد css برای نمایش استفاده میکند.زمانی که خزنده موتورهای جستجو به کدها برخورد میکند،به راحتی و بدون هیچ مشکلی میتواند لینکها را مشاهده نماید.این در اصل یک معماری تخت را ترویج میدهد و به لینکهایی که حتی در اعماق هم وجود دارد،کمک میکند که توسط خزنده موتور جستجو بازدید شوند.

 

استفاده از منوهای کشویی css

 

DIVs های مخفی و قابل ارتقا

گاهی اوقات در طراحی ما نیازمند یک صفحه اضافه (گسترده)میباشیم تا متن یا محتوای بیشتری را کاربر بتواند با استفاده از کلیک و یا پایین کشیدن ماوس نشان دهیم.مانند قبل میتوان از کدهای جاوا اسکریپت استفاده کرد که باز خزنده ها به علت مخفی بودن متون و کدها نمیتوانند آنها را ببینند.

با استفاده از css میتوان از یک تگ مخفی div استفاده کرد که در حالت ابتدایی مخفی است اما با پایین کشیدن ماوس و یا کلیک بر روی آن،از حالت مخفی بودن درمیاد.

 

 

DIVs های مخفی

استفاده از عکسهای برای عنوان بدون به خطر انداختن متن

اغلب اوقات شما از یک فونت خاصی برای عنوانها و متنهای وب سایت خود استفاده میکنید.اما تنها تعدادی انگشت شماری از فونتها با کل مرورگرها سازگاری دارند.برای حل مشکل،بهتر است که از عکسها به جای متن ها استفاده کنیم.

اما خود این باز دارای مشکل میباشد:خزنده موتورهای جستجو نمیتوانند متن داخل نمیتوانند بخوانند.

Css این مشکل را رفع کرده است:استفاده از تصویر جایگزین برای متون عناوین.به عبارت دیگر شما هم متن و هم تصویر را با هم قرار میدهید.(در کنار هم)

 

استفاده از عکسهای برای لینک دهی بدون به خطر انداختن متن

گاهی اوقات پیش می آید که شما نمیتوانید که به متون نوار منو به سمت راست باز میشوند دسترسی کامل داشته باشید(در حقیقت به اسم منوها).شما میتوانید از alt برای نشان دادن متن داخل تصویر استفاده نمایید که این یک تذکری(hint) به موتورهای جستجو ارائه میدهد.اما اگر شما از عکس به عنوان پس زمینه استفاده کنید،دیگر این قابلیت را ندارید.

همچنین شما میتوانید از  title  درلینکدهی استفاده کنید ولی این در مقایسه با قبلی محدودتر است.با استفاده از css شما میتوانید از عکسها برای لینکدهی استفاده کنید در حالی که میتوانید متن داخل عکسها را هم نشان دهیم.

یک راه ساده این میباشد:مقدار خصوصیات text-indent را ۹۹۹۹- پیکسل تغییر دهید.این باعث میشود که تصویر به طور واضح بدون متن روی آن نشان داده شود.

 

سرعت بارگذاری را سریعتر نمایید

سرعت بارگذاری برای موتورهای جستجو خیلی اهمیت دارد.خزنده ها زمان زیادی را برای تجزیه صفحات شما صرف میکنندکه این موضوع به اهمیت صفحات شما بستگی دارد یعنی اینکه اگر در صفحات وب شما از متن و تصویر زیادی استفاده شده است،خزنده های موتور جستجو از صرف آنها اذیت نمیشوند.

پس سعی کنید از مواردی که باعث میشود سرعت بارگذاری کم شود استفاده ننمایید.

یک مورد دیگر ابزار وب مسترهای گوگل میباشد که زمان بارگذاری و لود صفحات را به شما نشان میدهد.اما در اینجا سوالی مطرح میشود:چرا گوگل این اطلاعات را نگه میدارد در صورتی که سرعت بازگذاری برای خزنده ها مهم نمیباشد؟به نظر شما گوگل از کاربرنشان میخواهد که برای بارگذاری هر صفحه ۵ الی ۶ ثانیه استفاده کند؟

با استفاده از css به راحتی میتوان سرعت بارگذاری صفحه را کم کرد.برای اینکار باید از تگهای font  ،table و دیگر تگهایی که سرعت بارگذاری را کم میکند استفاده ننماییم.

 

ترتیب کدها را کنترل نمایید

با طراحی css محور شما میتوانید ترتیب کدها و عناصر بدون تغییر در طراحی عوض نمایید چونکه نمایش مواردی و عناصر مانند رنگ،اندازه را کامل از کدها جدا میباشد.اما چرا این برای سئو مهم میباشد؟

یک مساله کوچکی در خصوص خزنده گوگل در صفحات داخلی شما وجود دارد و آنها بیشتر بر متون داخلی که پیدا میکنند تکیه میکنند.و این یعنی اینکه اگر شما بر روی کلمه خدمات در نوار منو کلیک نمایید و شما کلمه ای که مربوط به بخش خدمات است را در بدنه سایت به کار ببرید،گوگل بر روی این متن بیشتر تکیه میکند.بنابراین افزایش لینکهای پایین(footer) و بدنه هیچگونه کمکی در صورتی تمامی صفحاتی در header به هم متصل و لینکدهی شده باشند،نمیکند.

در اینجا CSS به شما یک فرصت برابری را میدهد:عناصر را مستقل از موقعیتشان نمایش دهید.

 

 

 

نوشته بهتر کردن سئو سایت با استفاده از css اولین بار در سئو توسط علی حسینی. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *