نحوه برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس

یکی از روش هایی که از برنامه نویسی می توان کسب درآمد کرد، تولید نرم افزارهای کاربردی برای ویندوز می باشد. شما می توانید با تولید این مدل نرم افزار و فروش آن به شرکت ها و افراد، پول های خوبی به جیب بزنید. زبان های زیادی برای نوشتن برنامه های ویندوزی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید مثل زبان سی پلاس پلاس؛ که در ایران بیشتر جنبه آکادمی دارد و کمتر کسی از آن برای انجام پروژه استفاده می کند. در اینجا می خواهیم نحوه برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس را مورد بررسی قرار دهیم. ابتدا توضیحاتی در مورد این زبان برنامه نویسی ارائه می کنیم و بعد منابع آموزشی خوبی را برای یادگیری شما معرفی می نماییم.

 قبل از اینکه در مورد برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس صحبت کنم باید این نکته رو بگم که در ایران کسانی که می خواهند برنامه و نرم افزارهای ویندوزی بنویسند خیلی خیلی کم سمت سی پلاس پلاس میروند و اکثرا از زبان سی شارپ برای این کار استفاده می کنند. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد؛ مثل سادگی و سطح بالا بودن سی شارپ که همین دلایل باعث می شود افراد از سی شارپ استفاده کنند. واقعا یادگیری سی شارپ نسبت به سی پلاس پلاس خیلی خیلی ساده و به زبان انسان نزدیک می باشد. اگر هنوز سی پلاس پلاس رو شروع نکردید و دنبال یک زبان برای نوشتن برنامه های ویندوزی هستید من پیشنهاد میکنم حتما از سی شارپ استفاده کنید. منابع زیادی در این زمینه هم قرار دادیم که می توانید از آنها استفاده کنید. برای یادگیری سی شارپ به مطلب آموزش برنامه نویسی سی شارپ از مبتدی تا پیشرفته مراجعه کنید در این مطلب اطلاعات زیادی در زمینه سی شارپ قرار داده ایم.

برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس

قبل از اینکه در مورد برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس صحبت کنیم و منابع قرار دهیم بیاید در مورد خود زبان سی پلاس پلاس بیشتر بدونیم و اصلا این زبان رو مورد بررسی قرار دهیم. سی پلاس پلاس یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، سطح میانی و شی گرا است. امروزه در جهان بیشتر نرم افزارهای سیستمی از طریق سی پلاس پلاس نوشته می شوند. اما متاسفانه در ایران به ندرت استفاده می شود و بیشتر جنبه آکادمی دارد.

یه نکته جالب در مورد زبان سی پلاس پلاس اینه که، سی پلاس پلاس یک زبان سطح میانی محسوب می شود ولی دارای قابلیت زبان های سطح بالا و پایین به‌صورت هم‌زمان است.

خیلی ها فکر می کنند زبان سی پلاس پلاس همان زبان سی هستش که باید بگم خیر، بلکه سی پلاس پلاس یک زبان برنامه نویسی مستقل است بهتر بگیم سی پلاس پلاس بسط یافته زبان سی و خیلی قدرتمند تر از سی است. سی پلاس پلاس یک زبان مجزا از سی است. زبان سی پلاس پلاس توسط لابراتوار Bell یا همان Bell Labs به عنوان یک نسخه جدید از زبان برنامه نویسی C طراحی و پیاده سازی شد.

نسبت به زبان سی، در زبان سی پلاس پلاس امکاناتی template ها ، class ها ، توابع مجازی یا virtual function ها و operator overloading اضافه شده اند. باید این رو نیز در نظر گرفت که در سی پلاس پلاس قابلیت های Type Checking بیشتری اضافه شده است.

نکته ۱ : برنامه نویسی سی پلاس پلاس نسبت به زبان سی قدرت بیشتری دارد. با زبان سی پلاس پلاس میتوان کارهایی رو انجام داد که با زبان سی نیاز به زحمت بسیار بالای دارد.

پروژه های نوشته شده با زبان سی پلاس پلاس 

شاید برای شما جذاب باشد که بدونید با این زبان چه پروژه های بزرگی اجرا شده است که اگر اسم آنها رو بشنوید واقعا جا می خورید. شاید باور کردنی نباشد اما همین ویندوزی که دارید از آن استفاده می کنید با همین زبان سی پلاس پلاس برنامه نویسی شده است یا حتی همین مرورگر کروم یا مرورگر فایرفاکس هم با این زبان، کدنویسی شده اند. اینها رو گفتم تا متوجه شوید با این زبان چه برنامه های بزرگی درست شده است و این نشان از قدرت و عظمت سی پلاس پلاس دارد. در بخش زیر تعدادی از برنامه هایی که با این زبان کدنویسی و پیاده سازی شده اند رو لیست کرده ایم.

  • سیستم عامل ویندزو
  • مروگر وب گردی گوگل کروم
  • مروگر وب گردی Opera
  • مرورگر وب گردی فایرفاکس
  • نرم افزار گرافیک سه بعدی ۳Ds Max
  • نرم فزار ارتباط اسکایپ
  • نرم افزار گرافیکی فتوشاپ
  • نرم افزار ارتباط تیم ویور
  • نرم افزار ادوب اکروبات
  • بازی معروف GOD of WAR
  • بازی معروف CALL of DUTY
  • سیستم عامل اوبونتو
  • سیستم عامل مک
  • سیستم عامل ios
  • و . . .

با این اوصاف اگر دنبال یادگیری برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس هستید باید بگم می توانید با آن هر نوع برنامه ای که فکرش رو بکنید کدنویسی و اجرا کنید و این زبان اینقدر قدرتمند و بزرگ است که اصلا جای نگرانی نیست. اگر به فکر مهاجرت به خارج کشور هستید به نظرم این زبان خیلی گزینه جذابی برای کسب شغل در خارج کشور می باشد اما باید آن را به صورت خیلی حرفه ای بلد باشید. ولی اگر در ایران هستید و دنبال کسب درآمد و استخدام می باشید به نظرم گزینه های مناسب تری وجود داشته باشد.

آموزش  برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس

برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس

همانطور که در بالا گفتیم با زبان سی پلاس پلاس می توانید هر نوع برنامه ای رو کدنویسی و اجرا کنید. کافیه به این زبان مسلط باشید و دیگر نیاز نیست نگران چیزی باشید. اگر هم به دنبال برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس هستید می توانید خیلی سریع آن را یاد بگیرید و این کار رو انجام دهید. اینقد سی پلاس پلاس قوی هستش که هر نوع ایده ای که در ذهن دارید قابلیت پیاده سازی می باشد. وقتی سیستم عامل ویندوز با این زبان نوشته شده است دیگر جای هیچ صحبتی نمی ماند و باید گفت جز زبان های عالی برنامه نویسی در جهان می باشد.

خوب برای برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس باید به چند منبع خوب آموزشی دسترسی داشته باشید که در اینجا ما چند منبع خوب برای این موضوع به شما معرفی می کنیم که بتوانید استارت کار رو بزنید. در انتها هم چند مقاله جذاب در مورد این زبان ارائه می کنیم تا در صورتی که می خواهید بیشتر با سی پلاس پلاس آشنا شوید این مقالات رو مطالعه کنید.

 منابع آموزشی برای برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس

در سایت سورس ایران منابع زیادی برای آموزش برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس وجود دارد اما سعی می کنم منابعی رو معرفی کنم که میدونم به دردتون میخورد و می توانید از آن نهایت استفاده رو ببرید. اگر خواستید به کل منابع آموزشی در مورد این زبان دسترسی داشته باشید کافیه کلمه سی پلاس پلاس رو داخل سایت جستجو کنید تا به این منابع دسترسی پیدا کنید. در بخش زیر کل منابع رو به صورت لیست معرفی می کنیم که کافیه روی عنوان منبع کلیک کنید تا وارد همان مطلب شوید و می توانید آن را به صورت کاملا رایگان دانلود نمایید.

فیلم آموزش کامل برنامه نویسی ++C به زبان فارسی: اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس هستید می توانید از این مجموعه فیلم استفاده کنید. این مجموعه فیلم به شما مبانی اولیه برنامه نویسی سی پلاس پلاس رو یاد میدهد که به شدت توصیه می شود دانلود کنید. نحوه تدرس مدرس این دوره خیلی روان و ساده است و حتی اگر تا این لحظه برنامه نویسی کار نکردید جای نگرانی نیست چون خیلی ساده ارائه شده است.

آموزش سی پلاس پلاس بصورت تصویری دکتر رحمانی: این مجموعه که در حال معرفی آن می باشم نزدیک ۱۰۰ هزار بار دانلود شده است که اصلا باور کردنی نیست. این مجموعه آموزشی که مدتی است در سایت سورس ایران قرار گرفته است شاهد استقبال بی نظیر کاربران از آن بوده ایم. این دوره آموزشی که به صورت رایگان ارائه شده است در قالب ۴ فصل آموزشی تولید و برای دانلود قرار داده شده، که می توانید با کلیک روی عنوان آن به مطلب مربوطه ارجاع داده شوید.

آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس برای مبتدیان – زبان اصلی: اگر مشکل زبان ندارید و می تونید متن های انگلیسی رو بخونید به نظرم یکی از بهترین منابع ممکن همین کتاب آموزش سی پلاس پلاس برای مبتدیان می باشد. این کتاب در قالب ۴۴۳ صفحه به زبان انگلیسی ارائه شده است که اطلاعات فوق العاده مفیدی در اختیار شما قرار میدهد. اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس هستید با مطالعه همین کتاب و یادگیری مبانی اصلی آن، می توانید برنامه های فوق العاده ای برای ویندوز بنویسید. 

کتاب آموزش پیشرفته برنامه نویسی ++C به زبان فارسی: اگر مبانی اصلی رو یاد گرفتید و خواستید در این زبان پیشرفت کنید پیشنهاد می کنم این کتاب رو مطالعه کنید. این کتاب مربوط به دانشجویان پیام نور می باشد که برای بخش پیشرفته زبان سی پلاس پلاس ارائه شده است. سعی کنید این کتاب رو هم مطالعه کنید چون نکات فوق العاده ای را در خود جای داده است. برای دانلود روی عنوان آن کلیک کنید.

توجه: منابع زیادی برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس داخل سایت قرار دادیم که کافیه آنها رو جستجو کنید یا از بخش دسته بندی سایت به آنها دسترسی پیدا کنید. این ۴ تا فقط بخش کوچکی از این منابع آموزشی می باشد. 

مقالات مفید در زمینه سی پلاس پلاس

بعد از اینکه منابع آموزشی برای برنامه نویسی ویندوز با سی پلاس پلاس قرار دادیم حالا می خواهم چند مقاله آموزشی به شما معرفی کنم که خیلی خیلی دید شما رو به این زبان برنامه نویسی باز می کند و علاوه بر دید، شما می توانید انتخاب درست و بهتری داشته باشید. پیشنهاد میکنم چند دقیقه وقت بذارید و این مقالات رو مطالعه کنید. در بخش زیر به صورت لیست این مقالات رو قرار داده ایم. 

  • سی پلاس پلاس چیست
  • کاربرد سی پلاس پلاس
  • مدت زمان یادگیری سی پلاس پلاس
  • حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس
  • زبان سی بهتر است یا سی پلاس پلاس
  • تفاوت سی شارپ با سی پلاس پلاس
  • جاوا یا سی پلاس پلاس

صحبت پایانی
ببینید دوستان عزیز، شخصا مقالات زیادی در مورد قدرت زبان سی پلاس پلاس داخل سایت سورس ایران منتشر کردم و علاوه بر این مقالات منابع زیادی برای یادگیری آن منتشر کردیم اما همانطور که در بخش بالا گفتم وضعیت بازار کار سی پلاس پلاس در ایران زیاد باب دل نیست و نمی توان گفت وضعیت خوبی دارد. اگر هدف شما یادگیری این زبان و کسب درآمد از آن در ایران می باشد به نظرم مقداری بیشتر در مورد زبان برنامه نویسی تحقیق کنید چون شما که دارید وقت میذارید حداقل زبانی رو یاد بگیرید که وضعیت بهتری داشته باشد. اگرم هدفتون کسب درآمد نیست و همین طوری می خواید یک زبان یاد بگیرید بازم گزینه های بهتری وجود دارد مثل سی شارپ، پایتون، جاوااسکریپت یا …؛ البته این نکته هم فراموش نشود که باید حوزه کاری خودتون رو مشخص کنید و بر اساس این حوزه کاری زبان رو انتخاب کنید قبلا مقاله ای با این موضوع داخل سایت قرار دادیم با عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد که با استقبال کاربران روبرو شده است. پیشنهاد می کنم چند دقیقه وقت بذارید و این مقاله رو مطالعه کنید. 

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *