آموزش ساخت نرم افزار مدیریت باشگاه با برنامه نویسی سی شارپ-جلسه سوم

آموزش ساخت نرم افزار مدیریت باشگاه با برنامه نویسی سی شارپ-جلسه سوم

آموزش ساخت نرم افزار مدیریت باشگاه با برنامه نویسی سی شارپ-جلسه سوم

با فیلم آموزش ساخت نرم افزار مدیریت باشگاه با برنامه نویسی سی شارپ-جلسه سوم از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران در خدمت شما هستیم.

سرفصل فیلم آموزش ساخت نرم افزار مدیریت باشگاه با برنامه نویسی سی شارپ-جلسه سوم

  • آموزش ساخت مدل Entity FrameWork و اتصال آن به بانک اطلاعاتی در سی شارپ

  • آموزش طراحی فرم ثبت نام اعضا و کدنویسی در سی شارپ

  • آموزش پر کردن ComboBox با اعداد ماه و سال و روز در سی شارپ

 

Entity Framework چیست؟

Entity Framework چیست؟

مایکروسافت قبل از ارائه Entity Framework ، برای اتصال به پایگاه داده کار خود را با تکنولوژی ADO.NET آغاز کرد. مایکروسافت نسخه های مختلفی از این تکنولوژی را عرضه کرده است. بنابراین تعجبی ندارد که تمامی تکنولوژی های ارائه شده برای اتصال به پایگاه داده، با نام ADO.NET آغاز می شوند. بعد از این تکنولوژی، مایکروسافت در ۲۰۱۰ visual studio مفهومی با نام LinqToSql را مطرح کرد. هدف مایکروسافت از ارائه این تکنولوژی، اتصال به هر نوع منبع داده با یک روش یکسان بود. تکنولوژی های ADO.NET و ADO.NET LingtoSql به صورت From Database هستند. در این روش در ساخت یک برنامه بانک اطلاعاتی، ابتدا طراحی جدولها و ارتباط بین آنها در پایگاه داده ای مانند Sql Server یا Oracle و … انجام می شود. سپس برنامه نیز توسط تکنولوژی های موجود به این منبع اطلاعاتی متصل و در نهایت از جدول ها بانک اطلاعاتی استفاده می کند.

شاید برایتان جذاب باشد : دانلود فیلم آموزشی EntityFramework به زبان فارسی

با گسترش و استفاده برنامه نویسان از مفاهیم شئ گرایی، کمبودی در زمینه کار با پایگاه داده به صورت شئ گرایی حس میشد. تا آن زمان تکنولوژی های ارائه شده برای اتصال به پایگاه داده توسط مایکروسافت به صورت کامل این امکان را نداشتند که با پایگاه داده به صورت شئ گرایی کار کنند.|
توسط تکنولوژی های گفته شده در صورتی که می خواستیم با پایگاه داده به صورت مفاهیم شئ گرایی کار کنیم مشکلات زیادی برای ما پیش می آمد. یکی از مهم ترین این مشکلات رابطه ای بودن دیتابیس ها (Rdbms) است. بنابراین برای برطرف کردن این مشکل نیاز به یک maper برای تبدیل کردن مفاهیم رابطه ای به مفاهیم شی گرایی احساس می شد. بنابراین تکنیک هایی برای نگاشت مفاهیم رابطهای دیتابیس به مفاهیم شی گرایی با مفهوم ORM ایجاد شد.Entity نیز یک فریم ورک برای پیاده سازی تکنیک برنامه نویسی ORM می باشد. بنابراین توسط این فریم ورک خواهیم توانست که تفکر شئ گرایی را در برنامه نویسی پایگاه داده پیاده سازی کرده و از طریق کلاسها و مفاهیم شئ گرایی به طراحی پایگاه داده برسیم. در واقع می توان گفت که با طراحی کلاسها در برنامه می توانیم به طراحی جدول ها در پایگاه داده برسیم. البته باید به این نکته اشاره کرد که این روش تنها راه پیاده سازی تکنیک برنامه نویسی ORM نیست. به عنوان مثال شرکت های دیگر مانند SUN | از تکنولوژی Hibernate برای پیاده سازی این تکنیک استفاده کرده اند.شکل زیر معماری این فریم ورک را نشان داده است.

مزایای استفاده از Entity Framework

  1. ارتباط با تمامی محیط های پایگاه داده
  2. راحتی کار
  3. کاهش زمان برنامه نویسی

شاید برایتان جذاب باشد : دوره رایگان آموزش برنامه نویسی سی شارپ

روش های طراحی Entity Framework

۱-  Database First

این روش قدیمی ترین روش طراحی در Entity Framework می باشد. که در اولین نسخه این فریم ورک ارائه شده است. روش طراحی این فریم ورک، ساده و بسیار غیر کارآمد است. در این روش، ابتدا طی مانند SQL Server طراحی کرده و سپس باید فایل پایگاه داده ایجاد باید پایگاه داده خود را در محیطی مانند Sql Server طراحی کرده و سپس باید فایل پایگاه داده ایجاد شده را در برنامه وارد کنید تا در نهایت Entity Framework از این پایگاه داده آماده استفاده کند. اگر بخشی از پایگاه داده را در این روش بخواهید تغییر دهید باید ابتدا کل اطلاعات را در پایگاه داده تغییر و سپس دوباره در برنامه بروز رسانی کنید، که روش بسیار نا کارآمد می باشد. البته مشکل دیگر این روش، کار کردن آن تنها با محیط Sql server است. البته از نرم افزارهای جانبی دیگر نیز می توان برای وصل شدن به پایگاه های داده های دیگر نیز استفاده کرد.

۲- Model First

برای اولین بار این روش در نسخه ۲۰۱۰ Visual studio پشتیبانی شد. در روش Model First طراحی پایگاه داده در داخل برنامه و توسط محیطی که Entity Framework در اختیار ما قرار می دهد انجام می شود. در این حالت باید تمامی جدول ها و ارتباط بین آنها در داخل برنامه طراحی و سپس با اجرای دستوری در محیط پایگاه داده مورد نظر، آنها را ایجاد کنیم. در صورت تغییر بخشی از پایگاه داده، ابتدا باید پایگاه داده را در محیط برنامه تغییر و سپس دوباره توسط دستورات در محیط پایگاه داده نگاشته شود.

۳- Code First

همان طور که در فصل قبل اشاره کردیم در روش Code First طراحی جدول ها و رابطه ها توسط کلاس ها در برنامه انجام شده و سپس با اجرای برنامه و مشخص کردن مسیر و نوع پایگاه داده در برنامه، طراحی پایگاه داده در محیط دلخواه نگاشته می شود.

حتما بخوانید : پکیج پیشرفته آموزش برنامه نویسی سی شارپ ۲۰۱۷ و Entity Framework| مختص ورود به بازار کار + آموزش ساخت بازی Quiz of King

 

لیست جلسات قبل آموزش ساخت برنامه مدیریت باشگاه با سی شارپ

  1. آموزش ساخت نرم افزار مدیریت باشگاه با برنامه نویسی سی شارپ-جلسه اول
  2. آموزش ساخت نرم افزار مدیریت باشگاه با برنامه نویسی سی شارپ-جلسه دوم

 

The post آموزش ساخت نرم افزار مدیریت باشگاه با برنامه نویسی سی شارپ-جلسه سوم appeared first on آموزش برنامه نویسی.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *