بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد

هیچ چیز شیرین تر از کسب درآمد از تخصص و مهارت نیست چون میدونیم بر اساس توانایی هایی که داریم در حال درآمدزایی هستیم. حالا چه خوبه قبل از یادگیری هر چیزی ببینیم اصلا این تخصص یا مهارت درآمدزا هستش یا نه؛ در این مقاله می خواهیم به بررسی بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد بپردازیم و ببینیم اصلا بهترینی وجود دارد یا نه؛ چون خیلی از کاربران سایت اولین چیزی که در مورد زبانی که می خواهند شروع کنند همین بحث کسب درآمد هستش و واقعا حق هم دارند چون شخص هزینه مالی و معنویی می کند پس چه خوبه یک زبان پر درآمد رو یاد بگیرد. در این مقاله می خواهیم به همین موضوع بپردازیم پس اگر هنوز زبانی انتخاب نکردید و دنبال یک زبان درآمدزا هستید به نظرم این مقاله خیلی می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

قبل از اینکه به بررسی بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد بپردازیم بیایم یه چیزی رو با هم مد نظر قرار دهیم که تو این حوزه بهترین نداریم و این بهترین یک کلمه خنده دار، دور از وجدان و واقعیت هستش؛ چون خیلی ها با تعصب عجیب و غریب در مورد زبان های برنامه نویسی صحبت می کنند. اما اگر واقعیت رو میخواهید ما چیزی به نام بهترین نداریم. قبل از هر چیزی ما باید مشخص کنیم می خواهیم در چه حوزه ای کار کنیم و بر اساس وضعیت بازار کار ایران یکی دو زبان خوب در آن بخش معرفی نماییم. اینجوری می توانیم بگویم برای مثلا بخش طراحی سایت این چند زبان، جز بهترین ها هستند و می توانید از آنها استفاده کنید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد

یک نکته مهم که شاید کمتر کسی به آن پرداخته باشد و معمولا تو سایت و کانال تلگرامی سورس ایران در مورد این موضوع صحبت کردیم که شرایط بازار کار ایران و خارج کشور به شدت متفاوت هستش و اصلا قابل مقایسه نیستند. یه مثال کوچیک براتون میزنم که درک درستی از این موضوع پیدا کنید مثلا دو زبان سی پلاس پلاس و جاوا در خارج کشور از لحاظ مالی جز بهترین زبان های برنامه نویسی برای کسب درآمد هستند ولی در ایران واقعیت چیزی دیگر است. همون سی پلاس پلاس در ایران بیشتر جنبه آکادمی (یعنی در دانشگاه تدریس می شود) دارد یا توسط بچه های الکترونیک و برق استفاده می شود و به شخصه کمتر آگهی استخدام یا پروژ این زبان رو دیدم. وضعیت جاوا هم خیلی بهتر از سی پلاس پلاس نیست. در ایران جاوا رو بیشتر برای برنامه نویسی موبایل آن هم مفاهیم پایه ای رو یاد می گیرند و سمت اندروید استودیو میروند.

پس مواظب باشید و حواستون رو خوب جمع کنید که شما می خواهید در ایران کسب درآمد کنید یا خارج کشور، چون این موضوع به شدت فرق می کند. من سعی می کنم هر زبان رو که مورد بررسی قرار میدهم توضیحاتی در مورد میزان محبوبیت و بازار کارش ارائه دهم که شما با خیال راحت بتوانید آن را انتخاب کنید. یک نکته مهم که بازم خیلی ها فراموش می کنند اینه، سریع شروع به یادگیری و آموزش یک زبان برنامه نویسی می کنند که این باز بدترین کار ممکن هستش و نباید اینجور زبان انتخاب کنید. شما باید ابتدا حوزه کاری رو مشخص کنید و بر اساس حوزه کاری می توان بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد در آن حوزه رو معرفی کرد.

انتخاب بهترین حوزه کاری برنامه نویسی برای کسب درآمد

هماطور که در بخش بالا گفتم قبل از انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد باید بدونیم می خواهیم در چه حوزه ای فعالیت کنیم و وضعیت درآمدی حوزه های مختلف برنامه نویسی رو مورد بررسی قرار دهیم. معمولا ما چند حوزه کار در برنامه نویسی داریم که ما سعی می کنیم مهمترین های آنها رو معرفی کنیم. در بخش زیر تعدادی از این حوزه های کاری رو لیست کرده ایم.

  • برنامه نویسی تحت وب
  • برنامه نویسی موبایل
  • برنامه نویسی تحت ویندوز
  • برنامه نویسی هوش مصنوعی

این چیدمان بر اساس محبوبیت و میزان درآمد آنها در ایران هستش، بدون شک برنامه نویسی تحت وب، محبوب‌ترین و پول سازترین حوزه کاری در برنامه نویسی می باشد. یعنی اگر دنبال یک حوزه کاری در برنامه نویسی هستید به نظرم بهترین گزینه طراحی وب هستش، چه در ایران و چه در خارج کشور طراحی وب یا همان Web Design جز بهترین شغل های ممکن هستند. در بخش زیر بر اساس این حوزه‌ها، زبان های مختلفی رو معرفی می کنیم و سعی بر این داریم برای هر کدام یک زبان برنامه نویسی خوب و عالی معرفی کنیم.

بقیه حوزه ها هم بر همین اساس چیده شده اند، بعد از حوزه طراحی وب، برنامه نویسی موبایل در رتبه دوم قرار دارد و بعد از آن برنامه نویسی های تحت ویندوز و هوش مصنوعی در رتبه های بعدی قرار دارند. پس بر این اساس می توانید یک حوزه رو انتخاب کنید و استارت کار رو بزنید. پیشنهاد میکنم در دو حوزه اول اقدام به یادگیری یک زبان کنید چون در حال حاضر وضعیت خیلی بهتری دارند و شما سریعتر به درآمد میرسانند. 

زبان برنامه نویسی پول ساز

بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد

خب تا این لحظه متوجه شدیم بهترین حوزه برای کسب درآمد در برنامه نویسی کدام حوزه هستش، حالا باید دنبال معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد باشیم. بازم میگم بهترین نداریم و دلیل اینکه ما میگم بهترین، برای اینکه شما راحت باشید. اصلش باید بگیم مناسب ترین زبان برنامه نویسی؛ حالا کار نداریم هر چی هست بریم سراغ اینکه بر اساس حوزه کاری، زبان های مورد نظر رو معرفی کنیم. در بخش به این موضوع پرداخته ایم.

۱- برنامه نویسی تحت وب

اگر میخواهید سمت برنامه نویسی تحت وب برید زبان های زیادی برای کار وجود دارد البته نه فقط زبان بلکه فریم ورک های جذاب و دوست داشتنی در این مدت ارائه شده اند که کار برنامه نویسی وب رو به شدت دلنشین و جذاب کردند. اما این نکته فراموش نشود اگر دنبال این هستید که برنامه نویس وب شوید قبل از رفتن سمت یک زبان یا فریم ورک باید قبلش HTML و CSS رو یاد بگیرید.

در مقاله ای با عنوان گام اول برای آموزش طراحی سایت در این مورد صحبت کردیم پیشنهاد میکنم مقداری وقت بذارید و این مقاله رو مطالعه کنید. بعد از اینکه این دو رو یاد گرفتید پیشنهاد میکنم مقداری مبانی اولیه زبان جاوااسکریپت و کتابخانه دوست داشتنیش یعنی جی کوئری رو هم یاد بگیرید تا در ادامه مسیر دچار مشکل نشوید. بعد از اینکه به اینها مسلط شدید بعد می توانید یک زبان یا فریم ورک حرفه ای رو برای ادامه کار انتخاب کنید. در اینجا زبان و فریم ورک هایی که بیشترین میزان استخدامی رو دارند و می شود با آنها کسب درآمد کرد رو معرفی می کنیم.

۱-۱- ASP.Net
شاید گفت ASP.Net یکی از دوست داشتنی ترین فریم ورک های طراحی سایت در ایران و خارج کشور هستش و سایت های بزرگی چون ورزش سه، بانک ملی، بلاگفا، رویال مایند و ده ها سایت معروف دیگر با این فریم ورک طراحی و برنامه نویسی شده اند. یکی از دلایل محبوبیت ASP.Net سادگی در یادگیری و قدرت در اجرا می باشد. شما می توانید با دو ماه وقت گذاشتن به این فریم ورک مسلط شوید اگر سی شارپ بلد باشید که خیلی خیلی سریع تر می توانید آن را فرا بگیرید. اگر از لحاظ درآمدی به این فریم ورک توجه کنیم میشه گفت جز ۴ زبان یا فریم ورک برای طراحی سایت در ایران است که درآمد خوبی برای شما به ارمغان می آورد. اگر سری به استخدامی های سایت ها بزنید متوجه می شوید میزان استخدامی این فریم ورک در حد قابل قبولی است و می توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد.

اگر دنبال این هستید که در مورد ASP.Net بیشتر بدونید پیشنهاد میکنم مقاله ای اس پی دات نت چیست رو مطالعه کنید در این مقاله در مورد این فریم ورک توضیحات کامل و دقیقی ارائه کردیم. اگر هم می خواهید به آن مسلط شوید می توانید مقاله چگونه متخصص ASP.Net MVC شویم ؟ رو مطالعه کنید. 

۱-۲- PHP
کمتر کسی رو پیدا می کنید که زبان PHP رو نشناسد و می توان گفت جز زبان های محبوب و پردرآمد در حوزه طراحی سایت است. PHP یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی اپن سورس Open Source و سمت سرور ( Server Side ) است. اگر می خواهید به صورت فریلنسری کار کنید به نظرم PHP و ASP.Net گزینه های خوبی هستند. چون اکثر پروژه های طراحی سایت در سایت های سفارش پروژه با این زبان و فریم ورک درخواست داده می شوند و می توان گفت جز بهترین های این حوزه هستند. اگر می خواهید در مورد زبان PHP بیشتر بدونید مقاله PHP چیست رو حتما مطالعه کنید.

۱-۳- جاوااسکریپت
اگر بخواهیم بگیم یکی از زبان هایی که در ایران و خارج کشور جز محبوب ترین ها محسوب می شود همین زبان جاوااسکریپت می باشد. هم خودش هم فریم ورک هایی که برای آن ارائه شده است. جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، چند رویه و تفسیری است که در کنار html و css، یکی از سه هسته صفحات دنیای وب می‌باشد. زبان جاوااسکریپت را میتوان به صورت ساخت یافته و شی گرا استفاد کرد. در جاوااسکریپت اشیاء با اضافه شدن متدها و خصوصیات پویا به اشیاء خالی ساخته می‌شوند. در کل برای ایجاد ارتباط بین کاربر و سایت میتوان از جاوااسکریپت استفاده کرد.

اگر می خواهید در مورد جاوااسکیپت اطلاعاتی داشته باشید می توانید مقاله جاوااسکریپت چیست؟ رو مطالعه کنید. سعی کردیم با زبان کاملا ساده و خیلی حرفه ای تعریفی دقیق و درست از این زبان محبوب ارائه دهیم. 

۱-۴- پایتون
پایتون رو می توان محبوب ترین زبان این سال اخیر نامید. موجب عجیبی برای یادگیری پایتون شکل گرفته است که به متاثر از خارج کشور است. اما باید قبول کرد پایتون فعلا در ایران از لحاظ بازار کار وضعیت خیلی خیلی خوبی پیدا نکرده است. درسته این موج خیلی سریع شکل گرفته ولی باید به ازای کسانی که سمت این برنامه نویسی میاند کار و شغل هم ایجاد شود. به نظرم این زبان سال های دیگر وضعیت عالی پیدا می کند. البته این زبان ها و فریم ورکی که معرفی کردیم جز بهترین ها هستند و هر کدام رو یاد بگیرید بیکار نمی مونید و صد در صد صاحب درآمد می شوید. و می توان گفت این ۴ تا جز بهترین زبان های برنامه نویسی برای کسب درآمد در حوزه وب هستند.

در مورد پایتون هم قبلا مقاله ای با عنوان پایتون چیست؟ رو منتشر کردیم که با استقبال کاربران روبرو شد و بیش از ۴ هزار نفر این مقاله رو مطالعه کرده اند. سعی کردیم خیلی ساده و روان در مورد زبان پایتون اطلاعاتی رو در اختیار شما قرار دهیم.

برنامه نویسی موبایل در بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد

۲- برنامه نویسی موبایل

بعد از برنامه نویسی تحت وب، پر درآمدترین حوزه در برنامه نویسی، برنامه نویسی موبایل است. به نظرم بهترین زبان برای برنامه نویسی موبایل، زبان جاوا هستش، یعنی اول مقداری جاوا رو یاد بگیرید و بعد از طریق اندروید استودیو اقدام به نوشتن برنامه های موبایل کنید. البته زبان های زیادی برای این کار وجود دارد اما بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد در بخش موبایل، به نظرم برنامه نویسی اپلیکیشن در اندروید از طریق زبان جاوا می باشد. البته زبان های زیاد دگیری مثل سی شارپ، کاتلین، پایتون و … وجود دارد اما اگر به دنبال یک درآمد خوب و عالی هستید به نظرم جاوا بهترین گزینه ممکن است.

اگر شما سی شارپ کار هستید دیگر نیاز نیست سمت برنامه نویسی جاوا برید، چون با تکنولوژی زامارین می توانید انواع اپلیکیشن برای اندروید بسازید. اگر هم می خواهید سمت IOS کار کنید خب مسلما باید زبان سوئیفت رو یاد بگیرید. اما اگر دنبال یک زبان ساده هستید سمت بیسیک برید و بعدش بیسیک فور اندروید کار کنید. اما اگر دنبال پول هستید و می خواهید سریع به درآمد برسید و قبلا هیچی کار نکردید صد در صد جاوا رو پیشنهاد میدم. قرار نیست کل جاوا رو یاد بگیرید فقط مفاهیم پایه ای رو یاد بگیرید بعد برید سمت اندروید استودیو که بعدا دچار مشکل نشوید.

۳- برنامه نویسی تحت ویندوز

اگر بازاریابی بلد باشید و بتوانید مشتری پیدا کنید می توانید از این حوزه هم کسب درآمد کنید درسته مثل قبل نیست ولی به نظرم بازم جای کار داره و میشه پروژه های خوب بگیرید. بخصوص پروژه های دولتی که برای این پروژه ها هزینه های زیادی در نظر گرفته می شود. شاید باورتون نشه اما تا ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون هم سازمان و ارگان ها دولتی واسه این پروژه ها، هزینه می کنند. اما واقعیت اینه که مثل دو حوزه قبلی بازار کار ندارد اما اگر بلد باشید بازم می تونید درآمدهای قابل قبولی داشته باشید.

به نظرم بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد در این حوزه، بدون شک سی شارپ است که قبلا هم در مورد این زبان صحبت کردیم. پیشنهاد خودم کار در حوزه طراحی وب هستش؛ اما اگر خواستید وارد این حوزه شوید سمت سی شارپ برید. برای یادگیری و آموزش سی شارپ می توانید به مطلب آموزش مقدماتی برنامه نویسی سی شارپ مراجعه کنید. در این مطلب چند ویدیو عالی برای یادگیری این زبان معرفی و برای دانلود قرار داده ایم.

۴- برنامه نویسی هوش مصنوعی 

درسته برنامه نویسی هوش مصنوعی جز جذاب ترین حوزه ها به شمار میرود ولی مثل سه حوزه دیگر درآمدزا نیست ولی اگر واقعا کار بلد باشید به درآمدهای خوب میرسید. بهترین زبان های برنامه نویسی برای کسب درآمد در حوزه هوش مصنوعی به نظرم پایتون و سی شارپ هستند. البته چند زبان دیگه هم وجود دارد اما این دو زبان هم از لحاظ یادگیری، شرایط بهتری دارند هم از لحاظ قدرت برنامه نویسی؛ پیشنهاد میکنم اگر می خواهید در این حوزه کار کنید رو این دو زبان هم تحقیقی داشته باشید. 

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *