۱۹ مقاله برای یادگیری اصول برنامه نویسی

اگر دنبال یادگیری اصول برنامه نویسی هستید و نمیدونید این اصول رو از کجا و چطور فرا بگیرید به نظرم این مقاله، بهتون کمک می کند تا در این حوزه موفق شوید. ما در این مقاله ۱۹ مقاله مرجع دیگر رو به همراه توضیحات ارائه میدهیم و با کلیک روی هر مطلب می توانید نکات زیادی رو فرا بگیرید. کافیه فقط ۳ ۴ ساعت وقت بذارید و این مقالات رو مطالعه کنید بهتون قول میدم اندازه چهار جلسه کلاس ۲ ساعته، چیزای جدید یاد میگیرید. همین الان برید یک دفتر و خودکار بیارید و این نکات رو یادداشت کنید. پس برای یادگیری اصول برنامه نویسی همراه ما باشید.

وقتی در مورد اصول برنامه نویسی صحبت می کنیم یعنی مبانی و مباحث پایه ای برنامه نویسی که با یادگیری آنها، درک درست و دقیقی نسبت به برنامه نویسی پیدا می کنید. در سایت سورس ایران از این مدل مقالات زیاد منتشر شده است اما واقعیت اینست که ۱۹ مقاله ایکه می خواهیم معرفی کنیم خیلی پایه ای و مفید هستند.

اصول برنامه نویسی

شاید دنبال یادگیری برنامه نویسی باشید اما نمیدونید از کجا شروع کنید و در ابتدا چه مباحثی رو یاد بگیرید. متاسفانه در همین گام اول خیلی ها بیخیال برنامه نویسی می شوند و کلا استارت کار رو نمیزنند. دلیل اصلی هم، عدم آشنایی با اصول برنامه نویسی و مباحث پایه ای هستش، در اینجا قرار نیست بگم از کجا شروع کنید. در این مطلب می خواهم ۱۹ مقاله رو معرفی کنم که با مطالعه این مباحث علاوه بر ایجاد انگیزه و علاقه، می توانید مباحث پایه ای و اصول برنامه نویسی رو خیلی قشنگ یاد بگیرید. معمولا خیلی اصطلاحات تخصصی شنیده اید که نمیدونید چی هستند اینجا سعی می کنم اصطلاحات اصلی رو مورد بررسی قرار دهم.

۱۹ مقاله برای یادگیری اصول برنامه نویسی

خب تا اینجا متوجه شدیم قراره در این مطلب چیکار کنیم. راسیتش مقداری برای خودم سخت هستش که بخواهم از بین این همه مقاله که در سایت در زمینه اصول برنامه نویسی نگارش شده اند فقط ۱۹ مقاله رو برگزینم اما چه میشه کرد و باید در قالب ۱۹ مقاله مباحث پایه ای رو بهش ما یاد بدیم. سعی می کنم مقالاتی که واقعا نیاز شما هستند رو معرفی کنم که سریعتر به خواسته خود برسید. سعی کنید تو یکی دو روز کل این مقالات رو مطالعه کنید و اگر واقعا وقت ندارید حداقل روزی یکی دو مقاله، از این مجموعه مقالات رو مطالعه کنید.

۱- تعریف برنامه نویسی
اولین مقاله ای که باید مطالعه کنید همین مقاله تعریف برنامه نویسی هستش، از طریق این مقاله متوجه می شوید اصلا برنامه نویسی چی هستش و به چه دردی می خورد. کافیه روی عنوان آن کلیک کنید تا وارد صفحه مقاله شوید. در این مقاله در مورد خود برنامه صحبت کردیم و بعد گفتیم برنامه نویسی چیست.
۲- چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم ؟
یکی از سوالاتی که باید جواب آن به صورت دقیق و شفاف داده شود اینست چرا اصلا باید برنامه نویسی رو یاد بگیرم؟ و دلیل اصلی این موضوع چی هستش. در یک مقاله در مورد این موضوع کامل صحبت کردیم و توضیحاتی دقیقی در این مورد دادیم. در این مقاله ۴ دلیل یادگیری برنامه نویسی رو مورد بررسی قرار میدهیم و در آخر یک ویدیو از صحبت بزرگان در مورد یادگیری و آموزش برنامه نویسی قرار داده ایم. 
۳- الگوریتم برنامه نویسی چیست؟
شاید در مورد الگوریتم زیاد شنیده باشید اما ندونید چی هستش، اصلا جای نگرانی نیست چون در مقاله ای به صورت کامل به مفهوم و ویژگی های الگوریتم می پردازیم. در این مقاله که جز مقالات یادگیری اصول برنامه نویسی هستش نکاتی در مورد نحوه نوشتن الگوریتم ارائه میدهیم که به شما خیلی خیلی کمک می کند.
۴- منظور از زبان های برنامه نویسی سطح پایین و سطح بالا
صد در صد در مورد زبان های برنامه نویسی سطح پایین و سطح بالا شنیده اید اما هر کسی یه چیزی در مورد آنها می گوید و همین موضوع شما رو دچار سردگمی کرده است. در این مقاله این موضوع رو کامل باز می کنیم و توضیح میدهیم اصلا به چه زبان هایی سطح بالا یا سطح پایین می گویند.

یادگیری اصول برنامه نویسی ۵- دیباگ کردن در برنامه نویسی
وقتی در مورد اصول برنامه نویسی صحبت می کنیم به دیباگ کردن در برنامه نویسی میرسیم. عنوان که مقداری بزرگ و ترسناک است چرا میگم ترسناک چون خیلی ها به دلیل اطلاع نداشتن از آن، ترسی عجیبی در مورد این موضوع پیدا می کنند. اصلا جای نگرانی نیست با خواندن مقاله دیباگ کردن در برنامه نویسی، متوجه می شوید این موضوع چیست و چطور باید یادش بگیرید.
۶- API چیست؟
حتما اسم API رو شنیده اید و نمیدونید چی هستش، در مقاله ای به صورت کامل گفتیم API چیست؟ و اصلا چرا باید از API استفاده کنیم. کافیه روی عنوان این مقاله کلیک کنید تا وارد صفحه آن در سایت شوید. با گذاشتن ۵ دقیقه وقت متوجه می شوید API چیست و چه کاربردی دارد.
۷- IDE چیست و تفاوت آن با کامپایلر
قبل از اینکه بیام در مورد IDE صحبت کنیم باید بدونیم IDE مخفف چیست؟ باید بگویم IDE مخفف سه کلمه Integrated Development Enviroment می باشد که کلمه های Integrated به معنی یکپارچه یا مجتمع ، Development یا توسعه و Environment یا محیط می باشد که با در کنار هم قرار دادن این واژه ها به جمله فارسی محیط یکپارچه ( مجتمع ) توسعه می رسیم.  اگر می خواهید در مورد IDE چیست و تفاوت آن با کامپایلر بیشتر بدونید حتما این مقاله رو مطالعه کنید. خیلی وقتی اسم این IDE رو می شنوند احساس می کنند چیز عجیبی هستش؛ فقط ۵ دقیقه وقت بذارید تا متوجه شوید IDE چیست؟
۸- SDK چیست و تفاوت JDK و SDK
در این مدت شاید بیش از ۵۰ نفر در بخش نظرات سایت و کانال تلگرام در مورد SDK پرسیده اند. متاسفانه خیلی از مقالات موجود خیلی گنگ و عجیب و غریب در مورد این موضوع صحبت کرده اند. ما در مقاله ای با عنوان SDK چیست و تفاوت JDK و SDK در این مورد صحبت کرده ایم. کافیه به این مقاله مراجعه کنید تا کامل متوجه شوید این عنوان چی هستش و کجاها استفاده می شود.
۹- فرق JDK و JRE چیست؟ و تفاوت آنها با JVM
یکی دیگر از عنوان هایی که شدیدا استرس زا هستش و کسانی که می خواهند وارد حوزه برنامه نویسی شوند از آن می ترسند JDK و JRE هستش، اولا بگم این ربط به زبان برنامه نویسی جاوا دارد و برای کل برنامه نویسی نیست. ولی اگر می خواهید بدونید این ها چی هستند می تونید مقاله فرق JDK و JRE چیست؟ و تفاوت آنها با JVM رو مطالعه کنید.
۱۰- سیستم مدیریت پایگاه داده چیست؟
اگر به دنبال یادگیری اصول برنامه نویسی هستید احتما اسم سیستم مدیریت پایگاه داده رو شنیده اید. اسمش مقداری حالت عناوین مدیریتی دارد و مقداری متفاوت از برنامه نویسی می باشد. این موضوع ربط به دیتابیس دارد که پیشنهاد میکنم حتما اینم مطالعه کنید. بعد از خوندن این مقاله، اطلاعات فوق العاده ای کسب خواهید کرد.
۱۱- کامپایلر در برنامه نویسی چیست و بررسی انواع کامپایلر
وقتی می خواهید وارد حوزه برنامه نویسی شوید اسمی رو می شنوید با عنوان کامپایلر؛ اگر می خواهید در مورد کامپایلر بیشتر بدونید و اطلاعات کاملی کسب کنید حتما مقاله کامپایلر در برنامه نویسی چیست و بررسی انواع کامپایلر رو مطالعه کنید. در این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه ارائه کردیم. در این مقاله به بررسی اجزای کامپایلر می پردازیم.

مفسر در یادگیری اصول برنامه نویسی ۱۲- مفسر در برنامه نویسی چیست
بعد از اینکه در مورد کامپایلر مقاله ای رو ارائه کردیم حال می خواهیم در مورد مفسر صحبت کنیم. حتما اسم مفسر در کنار کامپایلر ذکر می شود. ما مقاله ای در این زمینه نوشته ایم که شما را با مفسر به صورت کامل آشنا می کند. حتی در این مقاله تفاوت مفسر با کامپایلر رو هم مورد بررسی قرار داده ایم.
۱۳- نرم افزار تحت ویندوز چیست؟
شاید این مورد ارتباط زیادی با اصول برنامه نویسی نداشته باشد اما نکات خوبی برای آشنایی با برنامه های تحت ویندوز در اختیار شما قرار میدهد. در این مقاله در مورد برنامه نویسی تحت ویندوز هم صحبتی کرده ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.
۱۴- تفاوت برنامه نویسی تحت وب و تحت ویندوز
در بخش بالا در مورد برنامه نویسی تحت ویندوز صحبت کردیم و گفتیم در مقاله ای به صورت کامل آن را توضیح داده ایم. اما اگر می خواهید بدونید برنامه نویسی تحت وب چی هستش پیشنهاد می کنم این مقاله رو حتما مطالعه کنید. 
۱۵- برنامه نویسی شی گرا چیست؟
برنامه‌نویسی شی‌گرا معمولا با عنوان OOP شناخته می شود که این سه حرف مخفف کلمات Object-Oriented Programming می باشد. یک شیوه برنامه‌نویسی است که ساختار یا بلوک اصلی اجزای آن، شی‌ها می‌باشند. معمولا در اکثر منابع برنامه نویسی در مورد شی گرایی صحبت شده است. اگر میخواهید واقعا اصول برنامه نویسی رو یاد بگیرید باید بدونی شی گرایی چی هستش؛ کافیه این مقاله رو مطالعه کنید. مبحث شی گرایی بسیار شیرین و دلچسب است و کار شما رو در برنامه نویسی به شدت آسان می کند.
۱۶- چه ابزاری برای برنامه نویسی لازم است؟
خیلی‌ها وقتی می خواهند وارد حوزه برنامه نویسی شوند اولین چیزی که ذهنشون رو درگیر می کند ابزار مورد نیاز برای برنامه نویسی هستش؛ اصلا جای نگرانی نیست چون در مقاله‌ای در مورد این موضوع صحبت کردیم. کافیه مقاله چه ابزاری برای برنامه نویسی لازم است؟ رو مطالعه کنید. 
۱۷- یادگیری برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم
خب تا این لحظه خیلی از اصول برنامه نویسی و مباحث پایه‌ای رو فرا گرفتیم حالا می خواهیم بدونیم برای یادگیری برنامه نویسی باید از کجا شروع کنیم. در مقاله ای با عنوان یادگیری برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم؟ یک نقشه راه خوب به شما معرفی کرده‌ایم که از کجا و چطوری شروع کنید.
۱۸- برنامه نویسی تحت وب چیست؟
شاید بخواهید به صورت مستقل در مورد برنامه نویسی تحت وب چیست؟ اطلاعات کاملی داشته باشید. درسته در مقالات دیگر به این موضوع اشاره کردیم ولی تب و تاب طراحی وب به شدت اوج گرفته و خیلی از کسانی که سمت برنامه نویسی میاند، به شدت دنبال کسب مهارت در طراحی وب هستند. به همین خاطر مقاله کاملی در این زمینه منتشر کردیم که پیشنهاد میکنم این مقاله رو هم کامل مطالعه کنید.

انواع برنامه نویسی در یادگیری اصول برنامه نویسی ۱۹- انواع برنامه نویسی
یک سوال مهم دیگر که جز اصول برنامه نویسی حساب می شود انواع برنامه نویسی می باشد. در این مقاله انواع زبان برنامه نویسی رو مورد بررس قرار داده ایم. برای مطالعه این مقاله کافیه روی عنوان آن کلیک کنید. 


مقالات مفید در زمینه پیشرفت در برنامه نویسی

در بخش بالا ۱۹ مقاله مفید که باعث آشنایی شما با برنامه نویسی و اصول آن می شود رو معرفی کردیم که با خواندن این مقالات دید خوبی نسبت به برنامه نویسی پیدا می کنید و تا حدودی مسیر رو پیدا می کنید. در بخش زیر ۵ مقاله که این دید رو کاملتر می کند رو هم قرار میدهیم تا شما درک درستی از این موضوعات پیدا کنید.

  • آیا برنامه نویسی درآمد دارد
  • حقوق برنامه نویسی
  • دستمزد ساعتی برنامه نویس
  • مدت زمان یادگیری برنامه نویسی
  • حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *