چطور در اسرع وقت از سند باکس گوگل خارج شویم؟

تئوری سند باکس گوگل چیست؟ آیا هنوز در سال 2019 این تئوری کار میکند؟ تاثیر سند باکس گوگل در سئو سایت ما چگونه است و چگونه میتوانیم بر این خان رستم گوگل پیروز شویم؟

گوگل سند باکس چه مدت سایت های تازه وارد را جریمه میکند؟ و سوالات بسیاری از این دست وجود دارد که قصد داریم در این مقاله از وینتو به آن بپردازیم.

اگر به تازگی ارتقای رتبه داشته اید و به نتایج بالاتر گوگل دست یافته اید، سر و کارتان به الگوریتم ماه عسل گوگل می افتد تا رفتار مخاطبانتان بابت این ارتقا، زیر ذره بین این الگوریتم قرار بگیرد. اما الگوریتم جعبه شنی گوگل، آماده است تا سایت شما دست از پا خطا کند تا آن را از گردونه رقابت موتور جست و جوی گوگل حذف کند.
میبینید؟ شاید عملکرد این دو الگوریتم مکمل هم باشد اما در واقع زمین تا آسمان با هم فرق دارند. سندباکس (SandBox) و ماه عسل (HoneyMoon) هر دو شرایط خاصی کمک حال سئوی سایت شما خواهند بود؛ اگر میخواهید روی کمک این دو الگوریتم برای بهبود سئوی سایت خود حساب کنید، ادامه مقاله را با دقت تر مطالعه کنید . در این مقاله کیسه شنی گوگل را پاره میکنیم و هرچه در آن است برای شما بیرون خواهیم ریخت.

سندباکس یا کیسه شنی گوگل در واقع یک تئوری تجربی است! حقیقت این است بر خلاف الگوریتم هایی مثل پاندا و پنگوئن، مدیران گوگل هیچ گاه وجود آن را تایید یا تکذیب نکرده اند.

معرفی یک مشکل

این طور که از شواهد ماجرا معلوم است، این الگوریتم میانه ای با سایت ها تازه نفس ندارد و از رتبه گرفتن آنی آنها جلوگیری میکند.
سئو کاران حرفه ای اعتقاد دارند که یک سایت تازه تاسیس تا 6 ماه نباید انتظار پیشرفت و ارتقای رتبه داشته باشد چرا که سد بزرگی به نام الگوریتم سند باکس گوگل مقابلش قد علم میکند . مثل همیشه ما انسان ها از خودمان بیش از بقیه می ترسیم و گوگل هم تجربه های بدی از جانب سئو کاران کلاه سیاه دارد. به نظر میرسد که هدف اصلی گوگل از خلق این متد، جلوگیری از پیشرفت سریع سایت های اسپمر در نتایج گوگل بوده است که هر روزه با استفاده از متد های کلاه سیاه هزاران هزار از آنها تولید می شوند.  خوشبختانه با وجود چنین فیلتری، دیگر نمیتوان یک سایت جدید را به سرعت در صف اول نتایج گوگل قرار داد و هر روز استراتژی های مختلف را برای فریب الگوریتم ها امتحان کرد.

بقول Michael Gray سند باکس گوگل چیزی نیست که از آن فراری باشیم. بلکه میبایست با اشتیاق با داخل آن برویم. در واقع این کیسه ، کیسه اعتماد است. اگر وارد آن نشوید پروسه سئو شما استارت نخورده است.

اگر برای وبسایت تازه تاسیس خود محتوا تولید میکنید و نتیجه چندانی آیدتان نمی شود، سابقه تاسیس خود را نگاه کنید؛ اگر هنوز مرز 6 ماهگی اش را رد نکرده اید باید صبور باشید و دندان سر جگر بگذارید تا حکم آزادی شما از جانب الگوریتم سند باکس امضا شود. اگر خیلی خوش شانس و قاعده مند عمل کنید، لطف سند باکس شامل حالتان می وشد و ممکن است بعد از 3 ماه اجازه ارتقای رتبه به صورت طبیعی را به شما بدهد اما اغلب سئو کاران روی شش ماه اشتراک نظر دارند.

اگر فکر میکنید گوگل با سایت های تازه کار خصومت شخصی دارد سخت در اشتباهید، چرا که با کمک  Google SandBox میخواهد از ورود سایت های اسپمر به نتایج برتر جلوگیری کند. چند ماهی آنها را زیر نظر میگیرد تا حسن نیت ساز و کار وبسایت اثبات شود.
البته نه اینکه در دوره سندباکس درجا بزنید بلکه پیشرفت و ارتقا با سرعت کم و گاها نامحسوس انجام میگیرد. میدانیم که با این توضیحات ذهنتان لبریز از سوالات ریز و درشت است پس متن زیر بخوانید و جواب سوال هایتان را بگیرید :

چطور بفهمیم که سایت ما در سندباکس گوگل قرار دارد یا نه ؟

متاسفانه چون گوگل در مورد الگوریتم سندباکس چندان با ما روراست نبوده نمیتوانیم اظهار نظر دقیقی در مورد ابعاد و عملکرد آن داشته باشیم. حتی نمیتوانیم بگوییم که همه سایت ها از زیر دست سندباکس رد می شوند یا نه! پس پاسخ به سوال بالا هم قطعیتی ندارد. اما روشی که تا حدودی راهنمای کار سئوکاران در تشخیص سندباکس بودن وبسایت می باشد، بررسی نمودار رشد سایت از گوگل است که اگر یک رشد ناگهانی داشته باشد، نشان از خروج سایت از لیست سندباکس است.

 

اگر در ابتدای فعالیت سایت گوگل صفحات زیادی از سایت شما را ایندکس کرده ولی در عبارات مورد نظر خود جایگاه خوبی ندارید احتمالا در سندباکس قرار گرفته اید و بهتر است فعلا شن بازی کنید!

الگوریتم سند باکس چه مدت طول میکشد؟
بین 1 تا 6 ماه. اما موارد زیادی میتواند این زمان را دستخوش تغیر کند. در ماه های اول باید به شدت دست به عصا پیش بروید. گوگل برای سایت های تازه وارد به شدت سخت گیر است. کوچک ترین اشکالی می تواند پروسه کیسه شنی را برای شما افزایش دهد.

توصیه میشود در ابتدای طراحی سایت حتما از حالت comming soon استفاده کنید. اینکار کمک میکند بخاطر اندک اشتباهات ناگزیر اولیه، از سمت گوگل جریمه نشوید و دوره انتظار شما طولانی تر نشود.

چطور زمان سند باکس را به حداق کاهش دهیم؟

راهی برای کاهش دوره سند باکس سایت وجود دارد ؟

همه تشکیلات گوگل تنها یک هدف را دنبال میکند:

رضایت کاربر!

بعد از آنکه گوگل شناخت کافی نسبت به سایت شما و نوع محتوای آن کسب کرد، آن را از سندباکس خارج کرده و جایگاهی برای آن در نظر میگیرد. شما به عنوان یک وبمستر ، کارهای زیادی را میتوانید برای کاهش این دوره انجام داد که مهمترین آنها ارائه محتوای با کیفیت با زمان بندی مشخص، فعالیت در شبکه های اجتماعی و کسب لینک های معتبر و صد البته مرتبط است.

باید اعتماد گوگل را جلب کنید تا شمارا از لیست سندباکس خارج کند؛ به دنبال هیچ میانبری نباشید چون میانبری وجود ندارد.برای جلب اعتماد گوگل، راهکارهای زیر کارساز خواهند بود :

  • اولویت قرار دادن «کیفیت» برای انتشار محتوا در وبسایت
  • توجه ویژه به دریافت بک لینک های معتبر و باکیفیت
  • فعالیت منظم و مفید در شبکه های اجتماعی
  • بهبود شرایط سئو داخلی

امکان اینکه سایت شما در ابتدای راه قبل از گوگل توسط دیگران کشف شده باشد و دنیایی از لینک بسوی آن سرازیر شده باشد بسیار کم است. پس هرگز در ابتدای راه سایت خود بصورت کنترل نشده لینک سازی خارجی نکنید.

چطور بفهمیم از الگوریتم سند باکس خارج شده ایم؟

ساده است. در صورت مشاهده جهش ناگهانی در بازدید سایت خود (گاهی حتی در یک روز به دو برابر هم میرسد) میتوانید امیدوار باشید که از کیسه شنی گوگل خارج شده اید.

آیا نمیتوان در زمانیکه در سند باکس گوگل هستیم رتبه بگیریم؟
اگر بخواهیم رو راست باشیم چرا.
با اینحال لازم است کلمات کلیدی با رقابت کم را برای این قضیه انتخاب کنید. تمرکز خود را روی کلمات کلیدی بلند و کم رقابت بزارید. گوگل در زمانیکه در کیسه شنی آن هستید هم شما را ایندکس میکند. فقط بصورت مصنوعی شما را دو ر از چشم مخاطب قرار میدهد. مگر اینکه چاره ای نداشته باشد و رقیبان جدی در کنار شما نبیند.

و یک خبر بد

خبر بد اینکه ،متاسفانه بسیاری از وبمستران وقتی بعد از یک فعالیت چند ماهه و یا چند ساله با افت ناگهانی بازدید و کاهش رتبه در نتایج گوگل مواجه میشوند تصور میکنند که وارد سندباکس گوگل شده اند. اشتباه نکنید!

این زمان انتظار، تنها برای دامنه های جدید در نظر گرفته شده و اگر شما یکبار وارد سندباکس شده و از آن خارج شده اید هیچ گاه دوباره به آن باز نخواهید گشت. در این شرایط به احتمال زیاد سایت شما توسط یکی از الگوریتم های گوگل جریمه شده و باید دلیل اصلی این افت ناگهانی را جستجو کنید.

 

ماه عسل گوگل، طرف مقابل سند باکس

در مورد ماه عسل گوگل چیزی میدانید. ادامه مقاله به تفاوت های ماه عسل گوگل با سند باکس آن میپردازد و همچنین کمک میکند تا از این دو مولفه نهایت استفاده را ببرید. اگر درباره ماه عسل گوگل اطلاعات کافی ندارید قبل از ادامه این بخش مقاله زیر را بخوانید.

آشنایی با ماه عسل گوگل

تفاوت سندباکس و ماه عسل گوگل چیست؟

تفاوت این دو الگوریتم به شرح زیر است:

  • سایت شما فقط یکبار از غربال سندباکس رد می شود اما ماه عسل می تواند بارها محتواها و صفحات جدید سایت شما را بررسی کند
  • همه صفحات سایت درگیر الگوریتم سندباکس می شوند اما الگوریتم ماه عسل می تواند برای تک صفحه هم رخ دهد.
  • سندباکس در مقابل رشد سایت شماست اما ماه عسل به صورت موقتی به سایتتان رشد میدهد.

الگوریتم های سندباکس و ماه عسل گوگل هر دو تلاش دارند که جایگاه واقعی سایت شما را تعیین کنند و رتبه ای که لیاقتش را دارید به شما بدهند.

ردپای سندباکس و ماه عسل گوگل در سئو :

سندباکس گوگل این فرصت را برایتان فراهم میکند تا سئوی داخلی سایت خود را سر و سامانی دهید تا قدرتمند و یکپارچه به رقابت با رقبای خود بپردازید اما تاثیر مثبت الگوریتم ماه عسل بر سئوی سایت شما قابل توجه تر است! یعنی اگر بتوانید محتوای کاربردی و با کیفیت تولید کنید، جایگاهی که ماه عسل در ابتدا به شما میدهد، می تواند حکم سوخت نیترو را برای شما داشته باشد (به شرطی که قدر این فرصت را بدانید و خودی نشان دهید)

نتیجه بررسی این دو الگوریتم سه نتیجه جانانه برای تعیین استراتژی اولیه سایت شما در اختیار ما قرار میدهد :

  • ۶۰ روز ابتدایی تاسیس سایت، فرصت طلایی شماست پس توصیه میکنیم ۶۰ محتوای با کیفیت آماده و منتشر کنید.
  • اگر در هر روز راس یک ساعت مشخص ، یکی از این ۶۰ محتوا را منتشر کنید، نظر مثبت گوگل را به خود جلب خواهید کرد.
  • بهتر است پس از این بازه زمانی60 روزه ، آپدیت محتواهایی که قبلا منتشر کرده اید را استارت بزنید یعنی از روز ۶۱ ام، اقدام به آپدیت محتوای شماره ۱ کنید

شک نکنید با این استراتژی، بعد از سه ماه شاهد نتیجه شگفت انگیزی خواهید بود!

تجربیات و مشکلات خود را در زمینه ماه عسل گوگل از طریق فرم نظرت پایین سایت با ما در میان بگذارید.

آیا در زمینه رفتار الگوریتم سند باکس گوگل تجربه ای دارید؟ ما تشنه شنیدن حرف های شما در اینباره هستیم.
همچنین میتوانید سوالات خود را در این زمینه در قسمت نظرات همین صفحه، با ما در میان بگذارید.

نوشته چطور در اسرع وقت از سند باکس گوگل خارج شویم؟ اولین بار در آژانس وینتو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *