هر آنچه باید درباره جذابیت بیشتر صفحه فرود یا لندینگ پیج بدانیم

صفحه فرود، جزو اولین شانس‎های شما برای تسخیر مخاطب است؛ می‎پرسید چرا؟ چون این صفحه اولین صفحه‎ای است که مخاطب با آن مواجه شده و برای ورود به محتوای مورد نظرش از آن کمک می‎گیرد. شاید مثل یک باند فرودگاه برای مخاطب شما باشد. چرا نباید اهمیت لندینگ پیج را دست کم بگیریم؟

تصمیم مخاطب!

اگر به دنبال افزایش ترافیک سایت خود هستید، حتما سر و سامانی به صفحه ورود (لندینگ) بدهید. چیزی که واضح است این است که باید صفحه لندینگ جذابیت خیره کننده ای داشته باشد تا موثر واقع شود. اما چگونه؟
در این مقاله از وینتو به صورت مختصر و مفید کشف خواهید کرد که ضعف صفحه فرود بسیاری از سایتها در کجاست؟

ضروری ترین ویژگی های لندنیگ پیج

مهمترین ویژگی های لندینگ پیج

مخاطبان با Landing Page به دنبال شما نیستند؛ بلکه تابع نیاز خود هستند،در لندینگ پیج شما فرود آمده اند.
خودتان را جای مخاطبی بگذارید که بدون سرچ در گوگل و تنها به واسطه مشاهده بنر تبلیغاتی شما در سایت یا شبکه‎های اجتماعی، سر از سایت شما درمی آورد. این مخاطب هیچ دیدگاه خاصی به سایت شما ندارد و پیج لندینگ شما اولین نقطه آشنایی اش با سایت یا برند شماست.
بقیه ماجرا وابسته به هنر شماست که چطور با طراحی بی نقص این صفحه، از ترک سایت توسط کاربر (بخوانید فرار کاربر ) جلوگیری کنید.

به پیج لندینگ به چشم یک فرصت بی نظیر و تکرار نشدنی نگاه کنید که دروازه افزایش فروش و بازدید سایت شماست. اگر طراحی صفحه فرود، کاربر پسند باشد، شکی نیست که کاربر در سایت شما ماندگار می‎شود و به گشت و گذار در بخش های مختلف سایت میپردازند. و اگر خیر کاربر بیرحمانه سایت شما را ترک خواهد کرد.

در نهایت باید بگوییم که صفحه لندینگ هر صفحه ای از سایت شما میتواند باشد؛ این انتخاب سرنوشت ساز به عهده شماست. اگر نمیتوانید این صفحه را انتخاب کنید، بهتر است ویژگی های زیر را بخوانید و ببینید کدام صفحه سایت شما، با ویژگی های زیرتطابق بیشتری دارد!

حواستان باشد برگ برنده شما، ماندگاری مخاطب در سایت است و نه چیز دیگری

 

عنوان های مفید و کاربردی در صفحه فرود

عنوان تبلیغاتی ممنوع!

در این بخش بهتر است احساسات ونیازهای خواننده را در تیررس اهداف خود قرار دهید. یعنی چه؟ یعنی بجای القای حس تبلیغاتی بودن هدف وبسایت، احساسات خواننده را به کمک کمی چاشنی جذابیت و کنجکاوی، به بازی بگیرید!

خود شما، کدام یک از تیترهای زیر را جذاب می‎دانید؟

  • چاقی، به افسانه‎ها پیوست!
  • راه های لاغری و کاهش وزن

بیایید قبول کنیم در این عصر اطلاعات، مخاطب تنها به دنبال یک محتوای بکر و ناب میگردد. چرخش اطلاعات تکراری چنان افزایش یافته که مطالب ناب و بی‎همتا حکم گوهر نایاب را در معدن اینترنت دارند.
بی‎شک مخاطب تنها به یک تلنگر نیاز دارد که تصمیم بگیرد در سایت شما ماندگار شود یا این شانس را به رقبای شما بدهد.

 

شفاف سازی بیشتر به کمک زیرعنوان یا تیتر دو:

بعد از اینکه در عنوان اصلی، کنجکاوی مخاطب را قلقلک دادید، نوبت به توضیحات بیشتر و شفاف سازی اهداف در بخش زیر عنوان می‎رسد. زیرعنوان‎ها دید واقع‎بینانه تری در اختیار مخاطب تازه وارد، قرار می‎دهند تا اعتماد و رضایتش را جلب کنند.
بهتر است در این بخش مخاطب را قانع کنید که راه را درست آمده و سایت شما همان چیزی است که عینا نیازهایش را مرتفع می‎کند.

راهنمایی های خوب برای جذب اعتماد مخاطب

راهنمایی به صورت مختصر و مفید:

لطفا داستان حسین کرد شبستری را در صفحه فرود سایت خود قرار ندهید. مخاطبان کم صبر این روزها اصلا تمایلی به خواندن متن‎های طولانی و بی سر و ته ندارند. تا جایی که بیشتر به دنبال علائم گرافیکی هستند تا متن راهنما!
پس هرچه می‎توانید از پرچانگی ها کم کرده و به اصل اختصار پایبند باشید. مطمئن باشید مخاطبی که در صفحه لندینگ شما فرود آمده حتی نیم نگاه هم به متن‎های طولانی نمی‎اندازند و بقولی به سرعت کاسه صبرش لبریز میشود.

Testimonial یا نظرات مشتریان:

همه ما در فراز و نشیب های زندگی، جای خالی تایید یک فرد قابل اعتماد را در زندگیمان حس کرده‎ایم. به اشتراک گذاشتن تجربه‎های موفق همکاری با کارفرماها و مشتریان واقعی ما، شدیدا روی تسهیل روند اعتمادسازی و ماندگاری مخاطب در وبسایت شما تاثیر دارد.
برای پیاده سازی بخش Testimonial می توانید از تصاویر مشتریان به اضافه نظر یا مصاحبه مختصر با آنها استفاده کنید.

(لطفا وجدانی عمل کنید و بخش Testimonial را با مشتریان واقعی خود تکمیل نمایید!)

 

اهمیت طراحی CTA خوب در یک صفحه ورود

Call To Action (دعوت به عمل) را دست کم نگیرید:

CTA  یا همان دعوت به عمل، آنقدر مهم و کلیدی است که حتی مکان، اندازه و رنگ آن هم اهمیت دارد . CTA باید واضح و جذاب باشد و در لحظات ابتدایی، نگاه مخاطب را بدزدد! اگر حس می کنید طراحی call to action سایت شما کمی سردرگم کننده است، بهتر است به کمک یک دستورالعمل شفاف مثل اینجا را کلیک کنید یا دانلود، حجت را برای راهنمایی مخاطب تمام کنید.
احتمالا از همه این پرچانگی ها متوجه شده اید که در طراحی call to action، رعایت اصل شفافیت بسیار مهم است. پس اگر قرار است خلاقیت به خرج دهید، حواستان جمع باشد که خلاقیت شما باعث سردرگمی مخاطب نشود. و بخاطب بداند با کلیک بر روی CTA چه چیز نصبیش می شود.

استفاده مناسب از لینک ها در صفحه فرود

اگر فکر میکنید تعداد لینک‎های بیشتر در صفحه لندینگ یعنی تله های بیشتر برای به دام انداختن مخاطب، سخت در اشتباهید. مخاطب این دوره و زمانه، زرنگ‎تر از این حرف هاست.
تجربه ثابت کرده است تعداد بالای لینک در صفحه فرود، احتمالا ترک سایت توسط کاربر تازه وارد را تا حد چشمگیری افزایش می‎دهد. تعداد دکمه ها و لینک ها را به یک حد متعادلی برسانید تا کاربر بدون دردسر جذب call to action شود.

در مورد کاهش بانس ریت بیشتر بدانید.

تصاویر خوب در صفحه ورود چه تاثیری دارند؟

معجزه تصاویر و یا ویدئو های باکیفیت:

قطعا یک صفحه که از تلفیق متن و دکمه و تصاویر ساخته شده، برای مخاطب جذاب‎تر از یک صفحه پر از متن‎های تو در تو است. این ساده ترین مزیتی است که به واسطه استفاده از ویدئوها و تصاویر با کیفیت نصیبتان می شود. علاوه بر آن، افزایش ترافیک سایت از طریق Google Images هم در انتظار شماست. توصیه میکنیم حتی الامکان تصاویر را خودتان خلق کنید. تصاویر رایگان در گوگل ایمیج را به رقبای خود ببخشید.

محل قرار گیری“Call To Action” در لندینگ پیج:

Call to action باید بدون نیاز کاربر به حرکت به پایین صفحه قابل مشاهده باشد. شما می‌توانید یک فرم داشته باشید که در صفحه پایین می آید، اما call to action باید به شکلی چشم‌نواز در صفحه فرود بارگذاری شود. میتوانید از سایدبار های چسبان برای این منظور نهایت بهره را ببرید.

استفاده از شبکه‎های اجتماعی در صفحه فرود (لندینگ پیج)

احتمالا بارها نمادهای گرافیکی شبکه‎های اجتماعی را در صفحات لندینگ دیده اید. این نمادها بدون اینکه برای به اشتراک گذاری محتوا، مخاطب را به زحمت بیاندازند، یک پیج لندینگ خوب و بی نقص هم به وجود می‎آورند. اگر خوش شانس باشید مخاطب شما با اشتراک صفحه مورد نظر شما ، در افزایش رتبه آن در گوگل موثر خواهند بود.

درخواست حداقل اطلاعات

صفحه فرود جایی نیست که شما مخاطب را سوال پیچ کنید. حداقل اطلاعات مخاطب میتواند برای شما کافی باشد. شما تنها میخواهید قلابی در پیراهن مخاطب برای خود بیاندازید. با دریافت اطلاعات بیشمار مخاطب را آزار ندهید. فرم های طولانی اطلاعات بزرگترین مشکل لندنیگ پیج های آماتور است.

 

خلاصه کردن هدر یا فوتر سایت

هرچقدر برایتان مقدور است منوها، هدر و باقی محتوای سایت را در صفحه لندینگ پیج حذف کنید. اینکار باعث باقی ماندن بیشتر مخاطب در سایت شما میوشد. منوها تنها برای انتقال مخاطب به دیگر نقاط سایت شما طراحی شده اند. مگر قصد شما در لندینگ پیج افزایش نرخ تبدیل نیست؟

 

حرف آخر

با استفاده درست از المان های اعتماد (نظیر تصاویر با کیفیت، نظرات مشتریان، پاسخ به نیاز کاربران و … ) تا حد امکان صفحات لندینگ پیج خود را از حالت تبلیغاتی در بیاورید و با ارزش آفرینی برای او، به کلیک  بر روی CTA مجاب کنید.

تشنه شنیدن نظرات شما در این مورد هستیم. با ما تجربیات خود را در این مورد در میان بگذارید. همچنین سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

نوشته هر آنچه باید درباره جذابیت بیشتر صفحه فرود یا لندینگ پیج بدانیم اولین بار در آژانس وینتو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *