ایمن سازی اینستاگرام (بخش اول)

با گسترش کاربران اینترنت، کاربران شبکه های اجتماعی نیز افزایش یافته است. این روز ها دیگر اغلب مردم حداقل در یک شبکه اجتماعی عضویت دارند. عضویت در اغلب شبکه های اجتماعی رایگان می باشد. همچنین رابط کاربری این شبکه ها User Friendly  یا کاربر پسند است به همین دلیل طرفداران و کاربران زیادی دارند. یکی از شبکه های اجتماعی پر بازدید و با جمعیت بالا، اینستاگرام Instagram می باشد. نسخه قابل استفاده برای کاربران اینستاگرام در سال 2012 رونمایی شد. در آن سال ها بسیاری از افراد از فیس بوک استفاده می کردند.

اینستاگرام بر پایه اشتراک گذاری عکس و ویدئو می باشد. روزانه میلیون ها نفر تعداد بی شماری عکس و فیلم در صفحات خود منتشر می کنند. با هر ایمیل و شماره موبایل می توان یک اکانت یا حساب اینستاگرام ایجاد نمود. برای فعالیت در اینستاگرام باید پیج یا صفحه داشت. صفحات می توانند private  یا public  باشند که انتخاب آن بر عهده صاحب پیج است.

امنیت سازی اینستاگرام

در سال های گذشته بسیاری از افراد توانسته اند با ایجاد اکانت در اینستاگرام به کسب و کار آنلاین بپردازند. در اینستا هر چه تعداد فالورز followers ها بیشتر باشد نشان دهنده میزان محبوبیت آن است. فالورز ها در واقع دنبال کننده ها و طرفداران یک پیج هستند.

از آنجایی که پیج های اینستاگرام تبدیل به منبع درآمد بسیاری از کاربران شده است، برخی از افراد سودجو در پی هک صفحه هایی با فالور بالا هستند. تا به این ترتیب بتوانند آن منبع در آمد را از آن خود کنند. به دست آوردن فالور و دنبال کننده واقعی بسیار سخت است. از این رو اگر پیجی با فالورز بالا دارید باید امنیت پیج را بالا ببرید. البته هک شدن صفحات اینستاگرام می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. پس باید به هر حال امنیت پیج تضمین شود و این نکته ربطی به تعداد فالورز نخواهد داشت.

برای امنیت سازی صفحات اینستاگرام چند راه وجود دارد که در ظاهر شاید ساده و غیر ضروری باشد اما توجه به آنها می تواند امنیت پیج را به طور کامل تضمین کند. همچنین برخی از راهکار ها نا آشنا می باشد که لازم است برای امنیت سازی پیج انجام شوند.

قدم به قدم در امنیت سازی اینستاگرام

همانطور که می دانید به دو روش می توان در اینستاگرام اکانت ایجاد کرد.

  • با شماره موبایل
  • با ایمیل

البته در هر دو روش می توان هر دو اطلاعات را وارد نمود. ما به شما پیشنهاد می کنیم در اینستاگرام خود هم تلفن همراه وارد کنید و هم ایمیل.

وقتی ایمیل خود را وارد می کنید، یک پیام از سوی اینستاگرام برای شما ارسال می شود، به ایمیل خود رفته و آن را تایید نمایید. در غیر اینصورت اینستا آدرس ایمیل شما را به رسمیت نمی شناسد.

قبل از هر کاری باید ایمیل خود را ایمن سازی کنید. امنیت سازی ایمیل بسیار مهم می باشد که در مقاله های دیگر به آن می پردازیم. فقط به یاد داشته باشید هر ایمیلی که از اکانت های نا آشنا به شما ارسال شد نباید باز کنید. البته در بسیاری از مواد یاهو و جی میل پیام های مشکوک را به اسپم منتقل می کنند.

ایمن سازی ایمیل برای پیج های بیزنسی بسیار مهم است. زیرا در پیج های کاری اطلاعات تماس برای کاربران مشخص می شود. هکر ها به راحتی می توانند با استفاده از ایمیل شما اکانت اینستاگرام تان را از دسترس خارج کنند. به یاد داشته باشید هر کسی که به ایمیل شما دسترسی داشته باشد به راحتی می تواند به صفحه اینستاگرام شما نیز دسترسی داشته باشد.

امنیت سازی اینستاگرام

نکات امنیتی مربوط به گذر واژه

به یاد داشته باشید پسورد یا گذر واژه ای که برای اینستاگرام انتخاب می کنید باید یکتا باشد یعنی با اکانت های دیگر در فضای های دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال از پسوردی که برای ایمیل خود انتخاب نموده اید برای اینستاگرام استفاده نکنید.

گذر واژه را هیچگاه در تلفن همراه نگه ندارید. برای فراموش نکردن پسورد، آن را در دفترچه ای یادداشت کرده و در منزل نگهداری نمایید.

پسورد خود را هیچگاه به آشنایان و دوستان خود ندهید. زیرا ممکن است آنها در حفظ پسورد کوشا نباشند. حتی اگر پسورد خود را به کسی داده اید پس از مدتی آن را تغییر دهید.

نکته قابل توجه دیگر، تغییر گذرواژه است. سعی کنید به طور مداوم پسورد خود را تغییر دهید. به عنوان مثال هر ماه یا هر دو هفته یکبار آن را تغییر بدهید. معمولا اگر خطری پیج شما را تهدید کند، از سوی اینستاگرام پیام هشدار مبنی بر تغییر گذرواژه یا آدرس ایمیل دریافت می کنید.

اخیرا اپلیکیشن ها موبایلی متفاوتی ساخته شده اند که در کنار اینستاگرام کار می کنند. مانند اپلیکیشن های افزایش لایک و فالور، نرم افزار های ادیت عکس و … اغلب این نرم افزار ها با اتصال به صفحه اینستاگرام شما فعال می شوند. به این طریق که شما برای کار با این نرم افزار ها باید پسورد و نام کاربری پیج اینستاگرام خود را وارد کنید. در سال های اخیر بسیاری از پیج های بزرگ به این طریق هک شدند. به همین دلیل هیچگاه در هیچ نرم افزاری پسورد اینستاگرام خود را وارد نکنید.

اگر برای فعالیت در اینستاگرام از طریق سایت آن وارد می شوید بعد از اتمام کارتان از آن خارج شوید. حتی به شما توصیه می کنیم اگر به کافی نت ها مراجعه می کنید بعد از اتمام کارتان، پسورد خود را تغییر دهید. زمانی که از طریق مرورگر رایانه ها وارد حساب کاربری اینستاگرام می شوید، تیک (من را به یاد داشته باش یا Remember me) را نزنید. زیرا در غیر این صورت با بستن مرورگر پسورد شما در آن save می ماند.

نکته مهم بعدی، مربوط به ساخت گذرواژه می باشد. در گذرواژه خود حدالمکان از حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید. پسورد شما باید تلفیقی از اعداد، حروف و کاراکتر هایی مانند !@$ و … باشد(حداقل 6 کاراکتر). همچنین از نام خود در پسورد استفاده نکنید.

امنیت سازی بیشتر با تایید دو عاملی

Two Factor Authentication یا احراز هویت دو عاملی یکی از قابلیت های امنیتی اینستاگرام می باشد. اگر این آیتم را برای پیج خود فعال کرده باشید، هیچ کسی دیگر نمی تواند به حساب شما دسترسی داشته باشد.

حتی اگر پسورد پیج شما را داشته باشد باز هم نمی تواند وارد پیج تان شود. چرا که قبل از ورود باید یک کد چند رقمی یکتا را وارد کند. کدی که فقط در دست شما است. امنیت سازی پیج اینستاگرام با این روش کمی پیچیده است به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بعدی ما را در رابطه با امنیت سازی اینستاگرام از دست ندهید.

The post ایمن سازی اینستاگرام (بخش اول) appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *