رفع خطای Optimize images – بهینه سازی عکس

رفع خطای Optimize images – بهینه سازی عکس

در این جلسه قصد داریم درباره مشکل Optimize images و حل آن در GTmetrix صحبت کنیم و بررسی کنیم که چگونه عکس و تصاویر سایت خود را در جهت افزایش سرعت سایت، بهینه سازی کنیم و روش‌های رایج بهینه سازی عکس چیست و چه تاثیری بر روی سئو و تجربه کاربری دارد و اگر عکس ها بهینه سازی نشوند چه اتفاقی سمت کاربر و سئو تصاویر رخ می‌دهد.

خلاصه‌ای از خطا Optimize images

نام: Optimize images
نوع: عکس
اولویت: بالا
میزان سختی: متوسط
میانگین امتیاز: 69%

بهینه سازی عکس یعنی چه؟

وقتی از عبارت بهینه سازی عکس استفاده می‌کنیم دو روش کلی برای بهینه سازی تصاویر مد نظر است، روش اول بهینه سازی، سایز عکس ها (Serve scaled images) و کاهش حجم عکس ها (Optimize images) هست که باعث افزایش سرعت سایت می‌شود روش اول به شکل غیرمستقیم بر روی بهبود سئو سایت تاثیر می‌گذارد. روش دوم بهینه سازی عکس، استفاده از اتریبیوت های همانند title و alt در عکس ها هست که به شکل مستقیم بر روی سئو تاثیرگذار است. در PageSpeed و ابزار تست سرعت gtmetrix اشاره به بهینه نبودن سایز و حجم عکس‌ها دارد به عبارتی خطای Optimize images و خطای Serve scaled images روش اول را متذکر می‌شود و ما در این مقاله حجم عکس ها را کامل بررسی میکنیم.

علت خطای Optimize images در PageSpeed چیست؟

GTmetrix_Optimize_Images
GTmetrix_Optimize_Images

 

زمانی که تصاویر شما به خوبی فشرده سازی نشده باشند چنین خطایی رخ می‌دهد، ارور Optimize images باعث کاهش لود سایت شما می‌شود و هم از طرفی پهنای باند ماهانه هاست شما را زودتر تمام می‌کند، و وقتی سایتی دیر باز شود تجربه کاربری بدی را به کاربران منتقل می‌کند چرا که جدا از گرفتن زمان کاربران برای باز شدن سایت، ترافیک اینترنت کاربران را هم به شکل زیادی مصرف می‌کند.

رفع ارور Optimize images

روش اول – بهینه سازی تصویر در فتوشاپ

بهترین روش برای رفع ارور Optimize images قبل از آپلود عکس در سایت می‌باشد شما می توانید با استفاده از ابزارهای همانند فتوشاپ سایز و حجم آنها را بدون کاهش کیفیت، خروجی بگیرید. به این منظور عکس مورد نظر را در فتوشاپ باز کرده و بعد از آن بر روی تب File کلیک کنید و گزینه Export را انتخاب کنید، در زیرمنوهای نمایش داده شده گزینه Save for Web را انتخاب کنید، در پنجره باز شده می‌توانید انواع کیفیت و سایز مد نظر برای عکس را انتخاب کنید.

روش دوم – بهینه سازی تصویر در ابزارهای آنلاین

روش دوم برای رفع ارور Optimize images استفاده از ابزارهای آنلاین فشرده سازی می‌باشد. سایت‌های معروف و قوی همانند optimizilla.com، سایت tinypng.com و compressor.io ابزارهای آنلاین مناسبی برای کاهش انواع فایل‌های تصویری هستند.

روش سوم – بهینه سازی تصویر در وردپرس و جوملا

روش اول و دوم قبل از آپلود عکس در سایت کاربرد دارد بر خلاف روش سوم که بعد از اپلود تصاویر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش سوم برای رفع مشکل Optimize images استفاده از پلاگین های وردپرس و جوملا است. گاهی ممکن است شما تعداد تصاویر بسیاری را در سایت خود با حجم بالا قرار داده‌اید و زمان لازم برای بهینه سازی حجم زیادی از عکس ها را ندارید در این صورت پلاگین هایی که اشاره خواهیم کرد می‌توانند به شما اندکی در کاهش حجم تصاویر کمک کنند.
از معروف ترین پلاگین های وردپرس می‌توان به افزونه EWWW Image Optimizer و افزونه Smush اشاره کرد و پلاگین‌های ImageRecycle image optimizer و Imgen برای مدیریت محتوای جوملا مناسب هستند، البته جوملا پلاگین دیگری به نام JCH Optimize نیز دارد که پک کامل در زمینه بهینه سازی سایت است و یکی از ویژگی‌های این پلاگین فشرده سازی تصاویر است.

روش پیشنهادی و کلام اخر:

پیشنهاد ما برای بهینه سازی تصویر و کاهش حجم عکس ها استفاده از نرم افزار Photoshop هست و طبق تجربه‌های چند ساله هیچ یک از روش‌ها انعطاف‌پذیری و کارایی فتوشاپ در بهینه سازی تصاویر را ندارد.

مطلب قبلی : رفع خطای Serve scaled images – بهینه سازی عکس

نوشته رفع خطای Optimize images – بهینه سازی عکس اولین بار در طراحی سایت سئوراز. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *