فشرده سازی تصویر در بهبود سئو

زمانی که ما در مورد جستجوگرها و ایده های بهینه سازی صحبت می کنیم، اولین چیزهایی که به ذهن ما می آیند محتوا، لینک ها یا کلمات کلیدی هستند. این فاکتورها اشتباه نیستند اما تمام احتمالات سئو نمی باشند. به خصوص از آن جایی که بسیاری از عوامل وجود دارند که در رتبه بندی صفحات سنجیده می شوند و صرفا لینک ها یا محتوا نیستند که می توان به تکنیک های فشرده سازی تصویر اشاره کرد. پس از آن که گوگل اعلام کرد سرعت بارگذاری صفحات یک عامل در رتبه بندی برای جستجو های دسکتاپ و تلفن همراه است روش های فشرده سازی تصویر اهمیت بیشتری یافت و توجهات را به سمت خود جلب کرد. درست است که یک عامل از ۲۰۰ عامل مؤثر در سئو می باشد اما همچنان ارزش و جای بحث و بررسی دارد.

سرعت وب سایت عاملی برای رتبه بندی

سرعت سایت به گفته گوگل “نشان دهنده این است که وب سایت چگونه به درخواست های وب واکنش نشان می دهد” و برای تمام مفاهیم و اهداف کاربر و مالک سایت به کار برده می شود. کاربران تجربه بیشتری به دست می آورند و مالکان سایت ها به احتمال زیاد هزینه های عملیاتی را کاهش داده و نتیجه کاربران بیشتری که بیشتر در وب سایت می مانند خواهیم داشت. گوگل هم همین فکر را می کند، همان طور که با توجه به این واقعیت که به ما ابزاری برای کنترل سرعت سایت ما می دهد و راه حل هایی برای صفحات تنبل پیشنهاد می دهد. ماژول pagespeed در بخشdevelopers گوگل و یک پروفایل pagespeed برای ایجاد یک حساب رسی سریع برای هر وب سایت وجود دارد. حتی یاهو یک ماژول توسعه دهنده برای بهبود سرعت صفحه دارد که Yslow نامیده می شود. از بین بردن ابزارهای آزاد قطعا به معنای در آغوش گرفتن برخی از نگرانی هایی ست که فقط سایت های بزرگ می توانند از این تغییرات سود ببرند. در حقیقت،شانس با سایت های کوچک تر است که سطح ابلایی از انعصاف پذیری و قابلیت تنظیم را دارد. برخی از نگرانی ها و سوالات هنوز مهم هستند. به عنوان مثال، تفاوت بین “سند کامل” و “زمان کامل رندر شده” هنگام بارگذاری صفحه ذکر شده است. اولی بدین معنی است که در حالی که همه عناصر در یک صفحه نمایش داده نمی شوند، می توانید شروع به کلیک کردن و مرور کنید. دومی بدان معنی است که همه چیز به وضوح بر روی صفحه قابل مشاهده است، حتی موارد پس زمینه مانند تبلیغات و تصاویر. اگرچه دشوار است به طور دقیق و با اطمینان دقیق مشخص شود که کدام جنبه سرعت به طور مستقیم به رتبه بندی های شما کمک می کند، به طور کلی حداقل برای افزایش تجربه کاربران تان مفید است بنابراین، به عنوان مثال، داشتن “سند کامل” که سریعتر از” زمان کامل ارائه شده” است، می تواند کمک کند.

کاهش اندازه فایل تصویر با استفاده از تکنیک های فشرده سازی lossy و lossless

یک راه حل ساده به تأخیر انداختن بارگیری تصاویر است. ابتدا همه چیز را بارگذاری کنید و سپس فقط در پایان شروع به بارگذاری تصاویر کنید. این تضمین می کند که سایت شما قبل از اینکه به بخش های پهنای باند مورد استفاده صفحه برسید، به مدت طولانی آماده به کار باشد. همانند سایر موارد،امروزه افزونه های زیادی وجود دارند که می تواند به شما کمک کند. در وردپرس می توانید Advanced Lazy Load یا Smush را امتحان کنید. اما اگر نیاز دارید که این مار را انجام دعید، شاید مشکل این است که تصاویر شما خیلی بزرگ هستند و به هر حال سرعت سایت شما را کتهش می دهند. پس چرا آن ها را فشرده نکنید تا با آن ها شروع کنید؟

بهینه سازی عکسدر این مقاله ما دو روش فشرده سازی تصویر را مورد بررسی قرار می دهیم:

  1. lossless: فشرده سازی بدون افت کیفیت، به این معنی که کیفیت تصویر عمدتا مشابه است.
  2. lossy: فشرده سازی ای که همراه با از دست دادن برخی المان ها ست اما به طور کلی ممکن است غیر محسوس باشد.

ابزارهای آزمایش شده ی فشرده سازی تصویر

با جستجوی بسیار، برخی از بهترین ابزار های فشرده سازی تصویر را که از تکینک های lossy  و lossless برای فشرده سازی تصویر استفاده می کنند را یافتیم که در ادامه لیستی از این ابزار ها را برای شما تهیه کرده ایم.

  1.  JPEG Mini
  2. Kraken Image Optimizer
  3. Puny PNG
  4. Tiny PNG
  5. Google’s Pagespeed module

برای تجزیه و تحلیل بیشتر یک عنصر پنجم یعنی (google’s pagespeed module) را به لیست مقایسه اضافه کرده ایم که کمی متفاوت تر نسبت به بقیه است. برخلاف سایر ابزارهای فشرده سازی تصویر که در پژوهش ما گنجانده شده است،pagespeed module یک ابزار فشرده سازی نیست، به عنوان یک ابزار بهینه سازی که به صورت کلی تز طریق یک سری از فیلتر های سفارشی کار می کند و زمانی اجرا می شود که سرور HTTP به درخواست های وب سایت سرویس می دهد. چیزی که در آزمون ما مشخص می شود این واقعیت است که تصاویر پویا توسط حذف متا داده های استفاده نشده از هر فایل بهینه سازی می شوند، اندازه تصاویر به ابعاد مشخص تغییر اندازه می دهند و تصاویر مجددا برای کار گرفتن در فرمتی کارآمد تر و در دسترس تر برای کاربر رمز گذاری می شوند.

نتیجه

سرعت سایت به وضوح نقش مهمی در تجربه کاربر و الگوریتم Google دارد. افراد در صنعت سئو در حال سرمایه گذاری بزرگی در زمینه محتوا هستند که این بسیار عالی ست. با این حال اگر بارگزاری این محتوا ها خیلی طول بکشد چه فایده ای دارد؟ شناخت ابزار هایی که می تواند به شما برای بهینه کردن سرعت وب سایت تان کمک کند و زندگی شما را به عنوان یک مدیر سایت بهبود ببخشد بسیار خائز اهمیت است. برای خلاصه کردن نتایج تحقیقات می توانیم بگوییم که PageSpeed ابزاری بسیار مفید است.

تکنیک Loading Lazy را فراموش کنید. همه اینها با هم باعث می شود سایت شما “سبک تر” و “سریع تر” شود!

نوشته فشرده سازی تصویر در بهبود سئو اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت حرفه ای در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post فشرده سازی تصویر در بهبود سئو appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *