۷ قدم برای یادگیری سریع سی شارپ

اگر قصد یادگیری سریع سی شارپ را دارید ولی نمیدانید از کجا و چگونه شروع کنید و از خواندن کتاب های قطور که جز خسته کردن و خواب رفتن روی کتاب ها چیزی برای شما ندارد یا ترس از یادگیری سی شارپ شما را سردرگم کرده است، اصلا جای نگرانی نیست. این مقاله برای این موضوعه نوشته شده تا در ۷ قدم شما را خیلی سریع متخصص سی شارپ کند، تعجب کردید؟؟ ما در ۷ قدم اصولی، به شما یک نقشه راه میدهیم که خیلی راحت و سریع بتوانید هم یاد بگیرید و هم لذت ببرید. پس با ما، قدم به قدم پیش بیایید تا در آخر کار از شما یک متخصص سی شارپ در کمترین زمان ممکن بسازیم.

ما در اینجا از مثال یک کوهنورد برای فتح یک قله استفاده میکنیم. از آماده شدن و فراهم کردن وسیله ها تا رسیدن و فتح قله به شما کمک میکنیم که قدم به قدم یادگیری سی شارپ را خیلی سریع طی کنید. پس همراه ما باشید تا شما را وارد دنیایی تازه و جذاب کنیم و در آخر هم یک منبع عالی برای یادگیری سریع سی شارپ معرفی می کنیم.
یادگیری سریع سی شارپ

۷ قدم برای یادگیری سریع سی شارپ

همان طور که در بالا گفتیم در این مقاله قصد ۷ قدم برای یادگیری سریع سی شارپ معرفی کنیم تا شما بدون وقفه و سردرگمی به زبان برنامه نویسی سی شارپ مسلط شوید. در این چند سال فعالیت در این حوزه، متوجه شده ام که خیلی ها مشکل پیدا کردن مسیر و حوزه کاری دارند. پیشنهاد میکنم حتما مقاله ۱۱ دلیل منطقی برای یادگیری سی شارپ رو مطالعه کنید تا درک بهتری نسبت به این مقاله داشته باشید. در بخش زیر ابتدا این ۷ قدم رو به لیست آورده ایم و در ادامه هر قدم رو به صورت جداگانه توضیح میدهیم اگر در قدمی مشکلی داشتید کافیه در بخش نظرات همین مقاله بنویسید تا جواب دهیم.

  • قدم اول: یک برنامه دقیق و هدفمند داشته باشید – وسایل موردنیاز برای کوهنوردی
  • قدم دوم: مقدمات سی شارپ را یاد بگیرید! – شروع راه فتح قله
  • قدم سوم: تندخوانی کتاب های سی شارپ – شرط فتح قله : مطالعه و تحقیق
  • قدم چهارم: دوره‌ها و ویدیوهای آموزشی سی شارپ – از وسایلتان در راه استفاده کنید
  • قدم پنجم: حوزه خودتان را در سی شارپ مشخص کنید – در یک رشته حرفه ای باشید
  • قدم ششم: پروژه های عملی بسازید!  – با وسایل و دانشتان بازی کنید
  • قدم هفتم: داکیومنت های سی شارپ را جدی بگیرید! – مستقل شدن در انجام کار

خب الان ما متوجه شدیم ۷ قدم اصلی برای یادگیری سریع سی شارپ چی هستند و باید چه قدم هایی رو باید بگذرونیم حال باید در مورد هر کدام از این قدم ها توضیحاتی رو ارائه دهیم تا درک درست و بهتری نسبت به آنها داشته باشیم. در بخش زیر به صورت قدم به قدم هر کدام را کامل توضیح داده ایم. 

مراحل یادگیری سریع سی شارپ

قدم اول: یک برنامه دقیق و هدفمند داشته باشید – وسایل موردنیاز برای کوهنوردی

در قدم اول شما باید بدانید که برای چه میخواهید سی شارپ یادبگیرید. هدفتان از انجام این کار چیست؟ به چه چیزی میخواهید برسید؟ با سی شارپ شما میخواهید چه کاری انجام دهید؟ که برای این سوال ها ما یک مقاله کامل و جامع نوشته ایم که از سایت میتوانید به آن دسترسی داشته باشید و مطالعه کنید و ببینید ویژگی های زبان سی شارپ چیست و آیا به درد شما میخورد؟ (که البته که میخورد). سی شارپ یک زبان کامل با توانایی های بسیار بالاست و شما در هر حوزه ای که بخواهید فعالیت کنید میتوانید از سی شارپ استفاده کنید.

نکته دیگر این است که بسیاری از افراد را در مسیر یادگیری – به قول معروف – جو میگیرد! و شروع به دانلود کردن و انباشته کردن کتاب ها و دوره های مختلف سی شارپ میکنند که باید بگویم این کار هیچ تاثیری در یادگیری ندارد و به جز پرکردن بخشی از هاردتان چیز دیگری نخواهد داشت و خیلی زود این شوق و اشتیاق برای یادگیری سی شارپ در شما فروکش خواهد کرد و دلزده خواهید شد و در آینده یک تصویر بد از یادگیری برنامه نویسی دارید. پس اگر میخواهید در کوهستان برنامه نویس های سی شارپ قدم بگذارید باید کوله خود را محکم بسته و لباس و وسایل مورد نیاز خود را به طوری که تا خود قله به درد شما بخورد، بسته باشید. سعی کنید یک دوره کامل و درست و حسابی تهیه کنید و از طریق اون دوره اقدام به یادگیری سریع سی شارپ کنید. در انتهای همین مقاله یک دوره خوب برای سی شارپ معرفی می کنیم.

قدم دوم: مقدمات سی شارپ را یاد بگیرید! – شروع راه فتح قله

هدف از این قدم این میباشد که شما بتوانید تعاریف ساده از برنامه نویسی مثل نوع متغیرها و تعریف آنها، دستورات ورودی و خروجی، حلقه ها، شرط‌ها، توابع، آرایه‌ها، کار با فایل‌ها در سی شارپ و درنهایت کمی از شی‌گرایی را یاد بگیرید. یک لیست از موارد بالا تهیه کنید و در اینترنت برای این موارد جستجو کنید (اگر حوصله جستجو ندارید و می خواهید کل این مباحث رو در قالب یک دوره ببینید مشکلی ندارد در انتهای مقاله دوره خوبی رو معرفی می کنیم.) و از هر کدام چیزهایی یاد بگیرید و رو به روی هر موردی که یاد میگیرید یک تیک بزنید، با این کار ذهن شما از یادگیری شفاف میشود و مطالب را میتوانید طبقه‌بندی کنید. لازم نیست پروژه بزرگی اجرا کنید یا برنامه پیچیده ای بسازید، شما فقط میخواهید که مقدمات سی شارپ را یاد بگیرید و بدانید برنامه نویسی در سی شارپ چگونه است. تمام این موارد را در فاز تست و بررسی انجام دهید، مثل یک کوهنورد تازه‌کار که به تمرین زیاد نیاز دارد شما نیز باید خیلی تمرین کنید.

اکثر کاربران در این بخش مشکلات زیادی دارند مثلا خیلی دوست دارند سریعتر پله های بیشتری را طی کنند و از تمرین کردن این مفاهیم فراری هستند، اما مسئله این است که اگر مقدمات را خوب پیش نروید قدم های بعدی برای شما خیلی سخت تر خواهد شد.
نکته دیگر اینکه وقتی که شما یک نمونه کد به عنوان مثال از بخش حلقه ها در یک مقاله یا کتابی یا ویدیویی در سی شارپ میبینید فکر میکنید که آن را بلدید و آن را نمینویسید و رد میشوید و این اشتباه است! تا خودتان تست نکنید و با کد بازی نکنید هیچگاه درک درستی از برنامه نویسی نخواهید داشت، پس تا میتوانید تمرین و تکرار کنید و حتی میتوانید برای خود نیز برنامه را عوض کنید و بفهمید که چه اتفاقی در حال انجام شدن میباشد.

قدم سوم: تندخوانی کتاب های سی شارپ – شرط فتح قله : مطالعه و تحقیق

صحبت از کتاب‌های برنامه نویسی که میشود بعضی ها میترسند و بعضی ها از کسالت بار بودن آنها صحبت میکنند. البته که بیشتر کتاب های یادگیری سی شارپ اینگونه نیستند اما اصل موضوع این میباشد که شما لازم نیست کتاب ها را کامل و خط به خط بخوانید و اگر چیزی برایتان گنگ و نامفهوم بود سریع ناامید بشوید و به خودتان انرژی منفی بدهید که من در برنامه‌نویسی هیچ استعدادی ندارم، اینطور نیست، شما برای یادگیری سریع سی شارپ فقط باید بخش هایی را که لازم دارید از کتاب های مختلف بخوانید و از هرجایی که برایتان نامفهوم بود رد شوید، چرا که این به سرعت یادگیری سی شارپ در شما اضافه میکند. به مرور زمان شما همه چیز را یاد میگیرید، هدف شما از تندخوانی کتاب‌ها باید این باشد که اگر در قدم قبلی از مقدمات چیزی را متوجه نشدید سعی کنید که با کتاب ها رفع کنید. فقط تمرین و تمرین را فراموش نکنید و اگر در ابتدای راه خیلی (به اصطلاح) لنگ لنگان راه میروید، دلسرد نشوید و ادامه دهید.در این زمینه فایل های صوتی خوبی در کانال تلگرام منتشر کردیم که پیشنهاد میکنم حتما آنها رو گوش دهید. 

دوره‌ها و ویدیوهای آموزشی سی شارپ

قدم چهارم: دوره‌ها و ویدیوهای آموزشی سی شارپ – از وسایلتان در راه استفاده کنید

اگر هنوز هم در مقدمات گیر دارید و یا میخواهید بیشتر یاد بگیرید و مثال های بیشتری ببینید میتوانید از ویدیو ها و دوره های آنلاین یادگیری سی شارپ استفاده کنید که ما یک پکیج جامع و کامل برای آموزش سی شارپ در سایت نیز قرار داده ایم که علاقه مندان میتوانند از آن استفاده کنند. (این دوره که در سورس ایران برگزار شده است، پرفروش ترین دوره آموزش سی شارپ کشور می باشد.) با ویدیو ها جلو بروید و اگر جایی مثالی یا تمرینی بود توقف کنید و خودتان روی آنها فکر کنید، فکر کردن روی مسئله ها و تمرین ها به مرور زمان شما را قوی تر میکند. ویدیوها را در بخش هایی که مشکل دارید چندین بار نگاه کنید تا همه چیز از یادگیری سی شارپ بخش مقدماتی به دستتان آمده باشد و مشکلی در مقدمات نداشته باشید.
دلیل اینکه ۳ قدم از ۷ قدم را به یادگیری مقدمات پرداختید این است که مقدمات خیلی مهم میباشد، همانطور که شما اگر الفبا یاد نگیرید هیچوقت قادر به نوشتن نیستید یا اگر قدم زدن یاد نگیرید هیچگاه قادر به دویدن نیستید در اینجا نیز همین است، شما هیچوقت حرفه ای نمیشوید مگر اینه مفاهیم مقدماتی را درک کنید. یک ضرب المثلی هست که میگوید:

خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا میرود دیوار کج

سعی کنید همیشه در هرکاری قدم اول را محکم و اصولی بردارید تا در آینده دچار مشکل نشوید و مجبور نباشید به عقب برگردید زیرا این کار وقت شما را میگیرد. در کوهنوردی نیز همین است، اگر کوهنوردی یاد نداشته باشد که از وسایل خودش استفاده کنید و مقدمات کار را بلند نباشد ممکن است در جایی زیر پایش خالی شود و سقوط کند و به خطر بیوفتد یا حتی خدایی نکرده بمیرد! پس مقدمات را کامل و اصولی یاد بگیرید تا سریع وارد دنیای حرفه ای ها در سی شارپ شوید.

قدم پنجم: حوزه خودتان را در سی شارپ مشخص کنید – در یک رشته حرفه ای باشید

خیلی ساده ترش این میباشد که هدفتان را همانطور که در قدم اول گفتیم مشخص کنید، با سی شارپ کارهای متنوعی میتوان کرد و قاعدتا اگر بخواهید تمام آنها را در یک زمان یاد بگیرید منطقی نیست و نمیتوانید این راه را طی کنید و خیلی زود دلسرد میشوید. پس بنشینید و فکر کنید که به کدام حوزه علاقه دارید و سپس به یادگیری دانش در همان حوزه بپردازید. به عنوان مثال اگر شما میخواهید زامارین را برای ادامه یادگیری سی شارپ انتخاب کنید دیگر لازم نیست دنبال یادگیری ASP.NET باشید یا اگر به یادگیری ماشینی علاقه دارید نباید همزمان یادگیری بازیسازی در سی شارپ را دنبال کنید. پس هیچوقت به صورت همزمان چند چیز را با هم یاد نگیرید؛ یک حوزه را انتخاب کنید و در آن پیش بروید و بعدها اگر خواستید دنبال حوزه های دیگر نیز بروید. در مثال کوهنوردمان هم اینطور است، شما نمیتوانید به تنهایی نقش یک تیم را بازی کنید و تمام مسئولیت ها را انجام دهید. اینکه شما در یک تیم یک عضو حرفه ای در یک بخش باشید خیلی بهتر از این است که یک تیم یک نفره باشید.

قدم ششم: پروژه های عملی بسازید!  – با وسایل و دانشتان بازی کنید

بعد از اینکه مقدمات سی شارپ را یاد گرفتید و حوزه خود را نیز انتخاب کردید وقت آن میباشد که یک شیرجه سریع به حوزه خود بزنید و یک پروژه و ایده ساده یا متوسط در ذهن خودتان (شروع کوهنوردی) را عملی کنید. در این قدم شما میتوانید دوباره به تحقیق در اینترنت و خواندن بخش هایی از کتاب ها که به دردتان میخورد و تماشای ویدیوهای آموزشی مرتبط بپردازید اما فراموش نکنید که همواره مسیر یادگیری خودتان را در راه پروژه نگه دارید، یعنی به عنوان مثال شما میخواهید یک ماشین حساب برای اندروید بسازید پس اول باید مقدمات را بلد باشید و سپس به نحو نصب و کار با زامارین بپردازید، نحو ساخت دکمه و تکست باکس برای ماشین حساب را تحقیق کنید و از بخش مقدمات نیز نحو تعریف کردن متغیر و ورودی گرفتن از کاربر و خروجی نشان دادن به کاربر را یاد گرفته باشید و آرام آرام در پروژه خود پیش بروید و این نکته را نیز فراموش نکنید که کارهای خود را تکه تکه انجام دهید، به عنوان مثال ابتدا کدنویسی را انجام دهید، سپس گرافیک کار را انجام دهید و … (در دوره سی شارپ که برگزار کرده ایم به تکنولوژی زامارین اشاره شده و مقداری به آموزش آن پرداخته ایم.)

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بدون انجام پروژه شما هیچوقت برنامه نویس خوبی نخواهید شد.

اریک ریموند –برنامه نویس و هکر سرشناس- در این باره میگوید:
“علوم رایانه هیچگاه شخصی را تبدیل به یک برنامه نویس خوب نمی‌کنند همانطور که مطالعه در مورد رنگ‌ها و قلم‌ها شما را تبدیل به یک نقاش خوب نمی‌کند.”

شما نیز اگر فقط تئوری برنامه نویسی را مطالعه کنید و عملی کار نکنید هیچوقت برنامه نویس خوبی نخواهید شد یا در مثال کوهنورد اگر کوهنورد ما هیچگاه استفاده عملی از وسایلش را یاد نگیرد هیچگاه قادر به کوهنوردی نمیباشد.
همچنین دوره های آموزشی بسیار خوبی در سایت موجود است که به صورت پروژه محور میباشند و شما از آنها هم میتوانید استفاده کنید و پروژه های متنوعی بسازید.

داکیومنت های سی شارپ را جدی بگیرید

قدم هفتم: داکیومنت های سی شارپ را جدی بگیرید – مستقل شدن در انجام کار

در آخرین قدم از فتح قله یعنی پیشرفته شدن در سی شارپ شما میتوانید پروژه های خود را استارت بزنید (قله های خودتان را فتح کنید) و در هر کجا که مشکل داشتید سرچ کنید و یاد بگیرید، آخرین نکته برای شما این میباشد که بیشتر سعی کنید درباره مشکلتان انگلیسی سرچ کنید (چون مطالب به صورت مفصل بررسی شده) و دنبال داکیومنت های اصلی خود سی شارپ باشید. دقت کنید که هیچوقت کد را کپی/پیست نکنید چرا که اینکار روز به روز شما را در برنامه نویسی ضعیف تر میکند و هیچگاه برنامه نویس خوبی نخواهید شد. هیچگاه از کپی/پیست استفاده نکنید مگر اینکه دقیقا بدانید در کد چه اتفاقی افتاده است.
در این قدم شما میتوانید پروژه استارت کنید و هر جایی که مشکل داشتید میتوانید سرچ کنید و مشکلتان را حل کنید و به عبارت دیگر شما حال یک برنامه نویس واقعی سی شارپ هستید.

جمع بندی
به طور خلاصه شما برای یادگیری سریع سی شارپ باید هدفتان را از یادگیری مشخص کرده، مفاهیم مقدماتی برنامه نویسی سی شارپ را یاد بگیرید و به سمت حوزه مورد علاقه خود بروید. اگر این ۷ قدم را به صورت اصولی طی کرده باشید، در کمترین زمان شما یک برنامه نویس سی شارپ واقعی (کوهنورد حرفه ای) هستید که میتواید پروژه های خود را استارت بزنید، در طول مسیر یاد بگیرید و به اندوخته هایتان اضافه کنید و در نهایت پروژه خود را تکمیل کنید. در این مقاله سعی کردیم ۷ قدم برای یادگیری سریع سی شارپ رو به صورت واضع توضیح دهیم این دیگر شما هستید که مشخص می کنید می خواهید یک متخصص حرفه ای سی شارپ شوید یا خیر، دیگر در دست شما، فقط در انتها بگویم هیچ چیزی مثل تمرین کردن نیست سعی کنید به ازای هر آموزشی یک ساعته، حداقل ۴ تا ۶ ساعت تمرین کنید.

از این به بعد فقط یک کار در پیش دارید: یاد گرفتن و تمرین بیشتر و بیشتر


دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ (بیش از ۸۰ ساعت فیلم آموزش فارسی)

متاسفانه منابع آموزشی خوب خیلی کم پیدا می شود و اگر پیدا شود قیمت های خیلی بالایی دارند. ما برای یادگیری سریع سی شارپ دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ رو پیشنهاد میکنیم که پرفروش ترین دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ کشور می باشد. این دوره بیش از ۸۰ ساعت فیلم فارسی می باشد که شما را از هر گونه منبع آموزشی دیگر بی نیاز می کند. ما ۹ جلسه این دوره آموزشی رو به صورت رایگان برای شما قرار داده ایم که برای دسترسی به این ۹ جلسه کافیه به مطلب آموزش مقدماتی سی شارپ مراجعه کنید. دانلود این ۹ جلسه کاملا رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه نیست. 

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *