طراحی سایت با PHP یا ASP .NET

طراحی سایت با PHP یا ASP .NET

در بسیاری از موارد دیده شده است که طراحی سایت های مختلفی که با PHP و یا ASP .NET صورت گرفته است را، با هم مقایسه می کنند.

در این مقاله برخی از خصوصیات و ویژگی های این دو را با هم مقایسه کرده و در مورد آن ها بحث خواهیم کرد.

ویژگی های زبان PHP

زبان php یک زبان اسکریپتی است که از زبان برنامه نویسی C ایجاد شده است. زبان های اسکریپتی به گونه ای هستند که کدهای نوشته شده را می توان بعد از نوشتن و در زمان لازم تغییر داد و صفحات ایجاد شده را عوض کرد.

در زبان php کدها و دستورات بین کدهای HTML قرار می گیرد. به این معنی که خروجی کدهای php برای یوزرها قابل رؤیت می باشد.

طراحی سایت

این زبان برنامه نویسی کاربر پسند بوده و کار کردن با آن راحت است. شخصی که یادگیری این زبان را شروع می کند، می تواند به آسانی آن را فرا گرفته و از آن استفاده کند.

با این زبان می توان وب سایت هایی داینامیک ساخت. به این معنی که طراحی وب سایت با زبان php به گونه ای است که مدیر وب سایت راحت می تواند آن را تغییر داده و روزانه سایت خود را آپدیت کند.

بنابراین در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و سایر سیستم ها از php استفاده می شود. همچنین زبان php اپن سورس بوده و به همین دلیل افراد زیادی از آن استقبال می کنند.

خصوصیات ASP .NET

ASP مخفف عبارت Active Server Pages بوده و در واقع زبان برنامه نویسی نمی باشد. زبان ASP یکی از محصولات شرکت مایکروسافت بوده و در حال حاضر تقریباً منسوخ شده است.

یادگیری این زبان آسان بوده و به راحتی می توان طراحی سایت را با آن انجام داد. به این دلیل که در این مورد می توان منابع زیادی به زبان فارسی پیدا کرد.

اما باید گفت که این زبان سرعت پائینی داشته و رایگان نمی باشد. همچنین سرورهای مخصوص این زبان گران قیمت بوده و هزینه های شرکت طراحی سایت زیاد خواهد شد.

نوشته طراحی سایت با PHP یا ASP .NET اولین بار در طراحی سایت بامبو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *