دانلود ابزار برنامه نویسی Haskell

دانلود ابزار برنامه نویسی Haskell

دانلود ابزار برنامه نویسی Haskell

در خدمت شما هستیم با دانلود ابزار برنامه نویسی Haskell از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران. در ادامه مطلب شما میتوانید جدیدترین ورژن برنامه Haskell رو دانلود نمایید.

دانلود ابزار برنامه نویسی Haskell

هسکل یک زبان برنامه‌ نویسی پیشرفته با قابلیت استفاده عام و متن‌باز است که حاصل بیش از بیست سال پیشرفت و تحقیق می‌باشد که اجازهٔ توسعه سریع، پیاپی و مختصر و صحیح نرم‌افزار را می‌دهد. این زبان با پشتیبانی قوی از یکپارچه‌سازی با سایر زبان‌ها، همزمانی داخلی ساختمانی، پشتیباتی از برنامه‌های همروند، بررسی استاتیک انواع داده پیش از اجرا و مجهز بودن به پروفایلر و کتابخانهٔ غنی، ساخت نرم‌افزار قابل انعطاف و قابل نگهداری با کیفیت بالا را ساده می‌کند. در پی انتشار زبان میراندا توسط Research Software Ltd در سال ۱۹۸۵، علاقه به زبان‌های تابعی تنبل افزایش یافت. تا سال ۱۹۸۷، زبان‌های تابعی خالص بسیاری به‌وجود آمده بودند. از بین اینها، میراندا بیشترین زبانی بود که استفاده می‌شد، ولی برنامه‌ها انحصاری بودند. در کنفرانسی دربارهٔ زبان‌های برنامه‌نویسی تابعی و معماری کامپیوتر (FPCA ’۸۷) در پورتلند، اورگن، یک جلسه برگزار شد که در آن شرکت‌کنندگان بر تشکیل یک کمیته برای تعریف استانداردهای باز برای زبان‌های این‌چنینی توافق کردند.

در لینک زیر میتوانید با مراجعه به وب سایت اصلی Haskell جدیدترین ورژن برنامه این زبان برنامه نویسی را برای Ubuntu Linux – OS X – Windows دانلود و استفاده نمایید.

دانلود از وب سایت منبع

 

معرفی کامل زبان برنامه نویسی Haskell با ذکر مزایا و کاربردهای این زبان برنامه نویسی

The post دانلود ابزار برنامه نویسی Haskell appeared first on آموزش برنامه نویسی.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *