عادتها و اتیکت مربوط به نگهداری حیوانات خانگی


در مجموعه‌ی رفتارها و عادتهای کوچک زندگی به سراغ بخش‌هایی از زندگی می‌رویم که معمولاً در چارچوب و سرفصل‌های رسمی آموزش‌های علمی و مهارتی، فراموش شده یا کمتر جدی گرفته می‌شوند؛ اما همه‌ی ما کمابیش با آن‌ها سر و کار داریم و به بخشی از چالش‌ها و دغدغه‌هایمان تبدیل شده‌اند.

این بخش، موضوعات متنوعی از پرورش و نگهداری گل و گیاه تا استفاده از عطر و ادوکلن و نیز از عادتهای رانندگی تا برخورد با کودکان را در خود گنجانده است.

این بار می‌خواهیم به سراغ موضوع دیگری برویم که بسیاری از ما، یکی از دو سَمتِ آن را تجربه کرده‌ایم: نگهداری حیوانات خانگی.

البته منظور ما از حیوانات خانگی در این‌جا، معنای گسترده‌تر این اصطلاح است که از جوجه و مرغ عشق و قناری تا لاک‌پشت و خوکچه‌ی هندی و سگ و گربه را شامل می‌شود.

بسیاری از خانواده‌ها حیوانات خانگی را در کنار خود نگه می‌دارند و آن‌ها را به عنوان عضوی از خانواده‌ی خود پذیرفته‌اند.

در مقابل، اگر اهل نگهداری حیوانات خانگی هم نباشید، احتمالاً در تعامل با این نوع خانواده‌ها (چه در قالب دید و بازدیدهای دوستانه و چه در زندگی همسایگی) تجربه‌های تلخ و شیرین متعددی دارید.

به همین علت، حتی کسی که حیوانی را در خانه نگهداری نمی‌کند، هم‌چنان ممکن است نتواند از لذت‌ها و دردسرهای حیوانات خانگی دیگران، به شکل کامل دور شود و فاصله‌ بگیرد.

بسیاری از موارد مربوط به نگهداری حیوانات خانگی را می‌توان زیرمجموعه‌ی بحث اتیکت دانست:

اگر حیوان خانگی دارید، از دیگران چه انتظاراتی دارید که باید در مورد حیوان شما آن را رعایت کنند؟

اگر دیگران حیوان خانگی دارند و شما با آن‌ها تعاملی داشته یا دارید، انتظار دارید چه نکاتی را در تعامل با شما رعایت کنند و چه حقوقی را در موردتان به رسمیت بشناسند؟

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

ثبت‌نام به عنوان کاربر آزاد متمم

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌های مطرح شده، شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ و بررسی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

دوره MBA

فنون مذاکره | تصمیم گیری

تحلیل رفتار متقابل | پرورش تسلط کلامی

افزایش عزت نفس | چگونه شاد باشیم

اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام

سری مطالب حوزه عادتها و رفتارهای کوچک زندگی

The post عادتها و اتیکت مربوط به نگهداری حیوانات خانگی appeared first on متمم.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *