منظور از NOFOLLOW در کد نویسی

منظور از NOFOLLOW در کد نویسی

صفتی به نام nofollow وجود دارد که در کدنویسی می توان همانند نمونه زیر به لینک اضافه کرد:

<ahref="http://eighth-art.com"rel="nofollow">Nima Rahbar</a>

این گزینه به گوگل می گوید که این لینک را در رتبه بندی خود لحاظ نکند . در حقیقت به گوگل می گوید که به این لینک اطمینان نکن و آن را در نظر نگیر. بنابراین این سایت در رتبه بندی گوگل باعث بهبود رتبه نمی شود.

منظور از NOFOLLOW در کد نویسی

یکی از دلایلی که این کار انجام می شود این است که وب سایت کنترلی به لینک هایی که به آن اضافه می شود ندارد. در حقیقت وقتی نمی داند که آن لینک ها قابل اطمینان هستند یا نه به گوگل هم این اطمینان را نمی دهند.

این کار خیلی بیشتر از آنچه شما تصور کنید متداول است. نمونه هایی از مکانهایی که وب سایت لینک ها را nofollow می کند را در زیر مشاهده می کنید:

  • لینک های قرار داده شده در کامنت های وبلاگ
  • محل قرار گیری پست ها
  • بخش نظرات کاربران
  • بخش ویرایشگر صفحات وب (برای مثال ویکی پدیا)
  • بخش پاسخگویی یاهو
  • امضای الکترونیکی که گاه به صورت یک لینک ایجاد می شود

کاربران می توانند به طور رایگان در همه این مکان ها لینک قرار دهند و مد این لینک ها کار انجام شدنی نیست. بنابراین برای جلوگیری از کار اسپم کن لینک صاحبان سایت ترجیح می دهند که همه لینک هایی که توسط کاربران گذاشته شده است را nofollow کنند.

منظور از NOFOLLOW در کد نویسی

مورد دیگر استفاده از nofollow برای تبلیغات است .اگر شما یک بنر وب سایت که به عنوان تبلیغ به شما لینک کند راخریداری کنید طبق درخواست گوگل می بایست از صفت nofollow استفاده کنید تا گوگل بداند که در رتبه بندی نباید امتیازی به این نوع از لینک ها بدهد. گوگل قانون استفاده از صفت nofollow را به قسمت مطالب مطبوعاتی، دایرکتوری مقاله و تبلیغات تعمیم داده است.

از لحاظ کاری شما باید این را بدانید که لینک های دارای صفت nofollow مثال لینک های nofollow به طور مستقیم به رتبه سایت شما کمک نمی کنند. اما این به این معنا نیست که اینگونه لینک ها ارزشمند نیستند. کاربران توجهی به این که لینک مورد نظر است یا خیر نمی کنند و برای بازدید سایت روی لینک کلیک می کنند و این نکته دلیل خرید تبلیغات آنلاین است.

منظور از NOFOLLOW در کد نویسی

نکته ای که باید خاطر نشان کرد این است که شما برای درست کردن لینک احتیاج به لینک های nofollow دارید تا در هنگام رتبه بندی گوگل لحاظ شوند.

مطلب قبلی:الگوریتم های گوگل

مطلب بعدی:

نوشته منظور از NOFOLLOW در کد نویسی اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت فروشگاهی | طراحی سایت شرکتی | سئو سایت. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *