طراحی سایت موبایل

طراحی سایت موبایل

طراحی سایتی که برای شرکت، فروشگاه یا یک شخص ایجاد می گردد باید مناسب نسخه موبایل نیز باشد. این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد.

امروزه اگر یک وب سایت نسخه موبایل نداشته باشد و هنگامی که روی موبایل باز شود نیاز به زوم و اسکرول افقی داشته باشد، یک ایراد بزرگ برای آن محسوب می شود.

اهمیت طراحی سایت موبایل

اکثر وب سایت های جدید، دارای نسخه موبایل هستند و کاربران می توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. دلیل اهمیت نسخه موبایل در طراحی وب سایت این است که در عصر حاضر بر عکس چندین سال پیش استفاده از موبایل های هوشمند و تبلت برای ورود به وب سایت های مختلف بسیار زیاد شده است.

طراحی سایت

در صورتی که فرد با ورود به وب سایت نتواند به وضوح مطالب و تصاویر را مشاهده کند، و نیاز به اسکرول افقی و بزرگنمایی داشته باشد، از وب سایت خسته شده و به سرعت از آن خارج می شود.

نکات مهم در طراحی سایت موبایل

حذف موارد اضافی؛ نسخه موبایل در واقع نسبت به نسخه کامپیوتر و لپ تاپ حجم مطالب کمتری دارد و سعی می شود تنها موارد ضروری در آن ذکر شوند. به این دلیل که اگر حجم مطالب بالا باشد، حالت آشفتگی و شلوغی به آن می دهد.

سایز مناسب دکمه ها؛ دکمه هایی که برای نسخه موبایل طراحی می شوند نباید از یک سایز خاص کوچک تر باشند، به این دلیل که کاربر باید بتواند به راحتی روی آن ها کلیک کند. و همچنین دکمه ها بهتر است زیادی بزرگ هم نباشند، زیرا ظاهر نامناسبی به وب سایت می دهد.

سایز تصاویر؛ تصاویری که در نسخه موبایل نمایش داده می شوند، باید اندازه مناسبی داشته باشند و در موبایل به خوبی نمایش داده شوند.

در مجموع می توان گفت که ریسپانسیو بودن وب سایت به شکلی که در تمامی دستگاه ها ظاهر مناسبی داشته باشد، اهمیت بسیاری دارد.

نوشته طراحی سایت موبایل اولین بار در طراحی سایت بامبو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *