طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت از سال ها پیش مورد استفاده مشاغل مختلف و شرکت های گوناگون قرار گرفته است. اما در طول این سال ها تغییرات زیادی در وب سایت های طراحی شده، ایجاد شده است.

یکی از این تغییرات ریسپانسیو شدن وب سایت ها بوده است. سال های اولیه که طراحی وب سایت انجام می شد، وب سایت ها فقط روی سیستم های رومیزی مثل کامپیوترها و لپ تاپ ها باز می شد، و نیازی به ریسپانسیو کردن آن ها نبود.

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو

اما با گذشت زمان و روی کار آمدن گوشی های هوشمند و تبلت ها، طراحان سایت به این فکر افتادند که وب سایت را واکنشگرا یا ریسپانسیو طراحی کنند.

طراحی سایت

به این معنی که وب سایت روی هر دستگاهی با هر سایز صفحه نمایشگر که باز شود، متناسب با همان صفحه نمایش داده می شود. این موضوع اهمیت زیادی در نظر مشتری راجع به وب سایت دارد.

به این دلیل که کاربر پس از باز کردن وب سایت با تلفن همراه خود یا تبلت، باید بتواند به راحتی روی گزینه های مورد نظر خود کلیک کند، محتوای وب سایت را راحت بخواند و تصاویر را به وضوح و در اندازه ای مطلوب مشاهده نماید.

در صورتی که سایت ریسپانسیو نباشد و روی دستگاه هایی با سایز کمتر باز شود، مشاهده خواهید کرد ظاهر سایت کاملا به هم ریخته و عناصر صفحه در جای مناسب قرار ندارند، فونت متن ها به گونه ای است که کاربر برای خواندن آن ها با مشکل مواجه شده و کاربر برای دیدن عرض کل صفحه، نیاز دارد اسکرول افقی کند.

و یا اینکه برای لمس دکمه ها و آیکون ها با مشکل رو به رو می شود. در واقع وب سایتی که ریسپانسیو نباشد، دارای مطالب و دیتاهایی است که برای نسخه موبایل ضروری نمی باشند. به این معنی که کاربر اگر با موبایل وب سایت را باز کند، نباید با همان حجمی که در کامپیوتر می بیند، رو به رو شود.

نوشته طراحی سایت ریسپانسیو اولین بار در طراحی سایت بامبو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *