طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت اینترنتی به دو روش کلی انجام می شود. یکی از این روش های طراحی سایت داینامیک و دیگری استاتیک می باشد.

این دو روش دارای تفاوت هایی هستند، که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

طراحی سایت استاتیک

احتمالاً نام این مدل طراحی سایت را شنیده باشید. طراحی استاتیک معمولاً در گذشته بیشتر استفاده می شد و هم اکنون میزان کاربرد آن بسیار کم تر شده است.

این نوع وب سایت ها دارای پنل مدیریتی نمی باشند و ایجاد تغییرات بعد از اتمام طراحی کمی دشوار است. به همین دلیل تمایل افراد و شرکت ها برای داشتن این نوع وب سایت زیاد نیست.

طراحی سایت

مورد استفاده از طراحی استاتیک برای شرکت های نوپایی است که دارای بودجه کمی بوده و تمایل دارند یک وب سایت برای معرفی خود داشته باشند.

و از آن جا که هزینه این مدل وب سایت ها نسبت به وب سایت های داینامیک کمتر است، این شرکت ها می توانند به راحتی آن را سفارش بدهند.

اما در هر زمان که نیاز به اعمال کوچک ترین تغییراتی در وب سایت داشته باشند باید به طراح سایت مراجعه نمایند و از ایشان بخواهند تا تغییرات را انجام دهد.

به همین دلیل وب سایت کمی از دسترس صاحب آن خارج بوده و کار کردن با آن دشوار می باشد.

طراحی وب سایت داینامیک

در این گونه طراحی، صاحب وب سایت می تواند پنل مدیریتی داشته باشد و به راحتی در هر زمان که بخواهد، تغییرات مورد نظر خود را اعمال نماید.

به عنوان مثال می تواند به وب سایت عکس، مقاله، فایل یا هر چیز دیگری را اضافه نموده و مواردی را حذف کند. بدون اینکه نیاز به دانش و مهارت کد نویسی داشته باشد.

طراحی سایت داینامیک به خصوص برای وب سایت های فروشگاهی بسیار کاربردی می باشد به این دلیل که صاحب فروشگاه تمایل دارد مرتباً محصول به آن اضافه کند.

نوشته طراحی سایت چیست؟ اولین بار در طراحی سایت بامبو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *