زمان مناسب برای بهینه سازی

زمان مناسب برای بهینه سازی

اغلب کدهای جاوااسکریپت آنقدر کوچک هستند که نیازی به بهینه سازی ندارند. ابتدا کدهای شما باید درست کار کنند و خوانایی لازم را داشته باشند (با بهره گی بهترین الگوریتمها (algorithms) و ساختمان داده هایی (Structures Data) که برای شما امکان پذیر است) آنگاه اگر متوجه شدید که سرعت بارگذاری صفحات شما پایین است باید به فکر زمان مناسب بهینه سازی کدهای خود باشید.

زمان مناسب برای بهینه سازی

شروع بهینه سازی

آغاز بهینه سازی جاوااسکریپت می تواند از بیشتر تکنیک های بهینه سازی که در CSS و HTML استفاده می شود بهره ببرد. حذف فضاهای خالی، تکه تکه کردن و مبهم سازی، ترکیب چند فایل بصورت یکپارچه، از همه ی این ترفندها به صورت تکی یا ترکیبی می توان برای کاهش حجم کدها استفاده نمود.

زمان مناسب برای بهینه سازی

در کل با ترکیب همه این تکنیک ها با هم، حجم کدها ۵۰٪ تا ۷۰٪ کاهش می یابد. با استفاده از CSS و HTML مجال بیشتری برای بهینه سازی کدهای جاوااسکریپت بدست می آید، چون شما می توانید نام توابع و متغیرها و شی ها را به صورت دلخواه تعیین کنید.

اگر حجم کدهای جاوا اسکریپت درون صفحه شما خیلی زیاد باشد مطمعنا سرعت بارگذاری صفحه وب شما هم به همین اندازه پایین است. چون ارجاع به هر کدام از فایلهای خارجی موجود در صفحه در قسمت head صفحه وب صورت می گیرد در نتیجه تمامی فایلها باید قبل از به نمایش در آمدن هر قسمتی از محتویات صفحه که درون تگ body قرار دارند بارگذاری شوند، در این صورت سرعت به نمایش در آمدن محتویات صفحه کاهش می یابد.

زمان مناسب برای بهینه سازی

به همین دلیل حجم فایلهای CSS و js بسیار مهم است. اولین عیبی که به کدهای بهینه شده گرفته می شود پایین بودن خوانایی آنها است. برای حل این مشکل میتوان دوفایل جداگانه داشت، یکی فایل بهینه شده، برای استفاده در صفحه وب و دیگری (همان فایل اصلی) که دارای خوانایی بالایی است، که برای تغییرات یا مرورهای بعدی کنار گذاشته می شود. بطور مثال دو فایل Scripts.js و scripts.min.js که فایل Scripts.min.js همان فایل بهینه شده و فایل scripts.js همان فایل اصلی است.

قرار دادن ویدیو با HTML5

برای قرار دادن فیلم ها و ویدئو های خود از html5 استفاده کنید، چون تشخیص ویدئو ها برای موتور های جستجوگر آسان میشود. البته سعی کنید کنار آن از کد ویدئوهای یوتیوب هم استفاده کنید.

زمان مناسب برای بهینه سازی

شما همواره به دنبال بهینه سازی سه مؤلفه اصلی برای کل سایت یعنی مؤلفه های متن، پیوند و محبوبیت باشید. سایتی که سه مؤلفه اصلی آن بهینه شده است حتی اگر نام دامنه آن حاوی کلمات کلیدی نباشد باز هم می تواند به رتبه های مناسب دست یابد.

مطلب قبلی: بهینه سازی قدم به قدم سایت

مطلب بعدی:

 

نوشته زمان مناسب برای بهینه سازی اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت فروشگاهی | طراحی سایت شرکتی | سئو سایت. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *