طراحی سایت صنایع دستی و گردشگری

 

ایران مهد هنر وتمدن و قطب صنایع دستی در جهان محسوب می شود . هرچه از ظرافت و لطافت هنر انگشتان مردم این مرز و بوم بنویسیم در بیان آن همه زیبایی و ظرافت اجحاف کرده ایم .
غیر ممکن است علاقه به صنایع دستی در مردم کشور خودمان ریشه ندوانیده باشد . با این حال آیا برای همه ی اشخاص مسافرت به شهر های مختلف و تهیه سوغات و صنایع دستی آنها ممکن است ؟ قطعا برای افراد محدودیت هایی وجود دارد که به واسطه این محدودیت ها امکان سفر به اقصی نقاط کشور فراهم نیست .
طراحی وبسایت فروشگاهی صنایع دستی در دسترس ترین راه برای ایجاد کانال دسترسی آسان و بدون دردسر برای همه افراد به صنایع دستی شهرهای این کشور است .

خوشبختانه این مسئله همین جا ختم نمی شود و تازه شروع ماجرا اینجاست که این ضرب شصت مردمان این مرز و بوم ، نه فقط داخل مرز ها بلکه در خارج از مرز ها نیز سر و صدایی بر پا کرده به طوری که می توان ادعا کرد هنر ایرانیان جلب توجه برون مرزی نیز داشته و پیاده سازی وبسایت فروشگاهی صنایع دستی ، طرفدار خارجی نیز خواهد داشت .

 

قابلیت هایی که یک وبسایت صنایع دستی نیاز دارد :

هرچند اولین هدف یک وبسایت صنایع دستی اشتراک هنر و ظرافت روح ایرانیان است ، اما ایرانیان مایلند هنر خود به جای جای جهان و اقصی نقاط کشور خود ارسال کنند . دستیابی به این مقصود نیاز به یک وبسایت همه فن حریف . شرایط و امکاناتی به شرح زیر دارد :

معرفی فروشگاه یا کارگاه حقیقی در سایت صنایع دستی

هرچند راه اندازی یک وبسایت صنایع دستی ، ایجاد هویت مجازی محسوب می شود اما نقش عمیقی در معرفی فروشگاه های حقیقی صنایع دستی در شهر های مختلف دارند . به زبان ساده ، می توان از طراحی سایت صنایع دستی برای معرفی واحد های فروشگاهی معتبر در زمینه فروش سوغات و صنایع دستی استفاده نمود تا دغدغه مراجعات حضوری برخی مسافران به شهر های مختلف و پیدا کردن یک فروشگاه معتبر نیز به واسطه چنین وبسایتی حل شود

 

 

استفاده از نقشه گوگل در طراحی سایت صنایع دستی

نمی توان منکر تنبلی و راحت طلبی مخاطبان این عصر ماشینی شد ؛ یکی از معیار های مخاطبان امروزه دستیابی سریع و بدون دردسر به نتیجه مورد نظر است . در این مسیر ، تجهیز آدرس هاس وبسایت به گوگل مپ به صورت چشمگیری باعث جلب نظر مثبت آنها شده و وبسایت شما در ذهنشان یک “همراه قابل اعتماد” متصور می گردد . هرگز در طراحی سایت خود این قابلیت ویژه را دست کم نگیرید.

درج تصاویر از محیط کارگاه یا فروشگاه

مخاطبان در دنیای مجازی ، عموما ارتباط موثر و گیراتری با تصاویر برقرار می کنند تا با متن ها و نوشته ها . به همین جهت درج تصاویر فروشگاه های نام برده در پاراگراف قبل احساس مثبتی در بیننده ایجاد می کند .
البته از جنبه اقتصادی آن نیز نمی توان چشم پوشی کرد .
شما به عنوان ادمین چنین وبسایتی می توانید با صاحبان فروشگاه ها ارتباط برقرار کنید و در ازای دریافت مبلغی به عنوان هزینه تبلیغات ، اطلاعات فروشگاهشان را به انضمام تصاویر و آدرس و نظرات کاربران در سایت خود قرار دهید .

دسته بندی آثار در طراحی سایت صنایع دستی

نمود ظاهری هنر ایرانیان چنان متنوع و متعدد است که نمی توان آن ها را در یک بخش جای داد . ایجاد یک دسته بندی منظم و همه جانبه در راهنمایی و جلب مراجعه کنندگان به وبسایت شما تاثیر به سزایی دارد .
البته مزیت ایجاد دسته بندی منظم تنها به سهولت دسترسی محدود نمی شود و تاثیر قابل توجهی در رتبه سایت خواهد داشت .

 

امکان فروش آثار در سایت صنایع دستی

محوری ترین هدف در طراحی وبسایت صنایع دستی ، سهولت دسترسی همه ی افراد به صنایع دستی شهر های مختلف و فروش غیرحضوری این صنایع دستی با کیفیت تضمینی با صرف کمترین زمان و هزینه است .
ضروری ترین ابزار برای تحقق این هدف ، ایجاد یک درگاه بانکی امن و قابل اعتماد است که بر عهده تیم برنامه نویسی وبسایت شماست .

 

طراحی سایت برای فروش محصولات صنایع دستی

طراحی سایت صنایع دستی با پشتیبانی از زبان های مختلف

طبق آنچه گفته شد ، محبوبیت هنر های دستی ایرانیان محدود به داخل کشور نیست و خوشبختانه خارج از مرز ها نیز طرفداران پر و پا قرصی دارد . از این رو ، مهمترین ابزار برای برقراری این ارتباط دو سویه بین دو فرهنگ ، یک وبسایت با پشتیبانی از زبان های زنده دنیاست .
با پیاده سازی وبسایتی که تنها از زبان فارسی پشتیبانی می کند ، مسیر تجارت جهانی خود مسدود کرده اید .

 

رعایت نکات فنی در طراحی سایت صنایع دستی

قابلیت ها و امکانات یک سایت و میزان بازدید آن دو مقوله با کارکرد متمایز هستند . سایت شما هرچه قدر امکانات تاپ داشته باشد ، تا زمانی بازدید درخور این امکانات را نداشته باشد ، هیچ فابده ای ندارد .در این مسیر ، رعایت ریزه کاری های فنی  در کنار گرافیک و سرعت بارگزاری بالای سایت ، مسیر را برایتان هموار می کند .

همانطور که گفته شد ، گرافیک و نمود ظاهری سایت از درجه اهمیت بالای برخوردار است . رنگ و تم ظاهری وبسایت باید با محتوای کاری آن (صنایع دستی) همخوانی و هماهنگی ویژه ای داشته باشد .از طراحی و پیاده سازی تم و گرافیک مدرن برای وبسایتی با محتوای صنایع دستی جدا خودداری نمایید .
هرچند محوریت فعالیت چنین وبسایتی بر اساس تصاویر شکل میگیرد ، اما باید دقت کنید کیفیت بالای تصاویر باعث کاهش سرعت بارگزاری و معطل نگه داشتن بازدیدکننده نشود .
شاید در بین انبوهی کار نکرده و نکات ریز و درشت احساس سردرگمی داشته باشید ؛ برای نجات شما از این دریای بی کران یک فرمول ساده ارائه می دهیم : “رعایت نکات بهینه سازی وبسایت”

بهینه سازی وبسایت شمارا در مسیر طراحی با کیفیت توام با سرعت همراهی می کند .

حالا پس از مطالعه این مقاله ، آماده اید تا یک سایت صنایع دستی خوب بر اساس مبانی علمی داشته باشید ؛ تنها دو نکته باقی می ماند که شامل رعایت اصول سئو و طراحی ریسپانسیو است .

اگر دوست دارید بیشتر با مقوله طراحی سایت و اهمیت آن در دنیای بیزینس امروز آشنا شوید حتما این مقاله را بخوانید:

اهمیت طراحی سایت خوب

 

نوشته طراحی سایت صنایع دستی و گردشگری اولین بار در طراحـی سایت وینتو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *