سئو چیست ؟

در این مقاله قصد داریم مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو  (Search Engine Optimization) که مخفف آن سئو (SEO) میشود را به طور ساده شرح دهیم.

سئو seoتعریف سئو به زبان ساده با مثال:

یک کاربر از طریق مثل موتور جستجوی گوگل (GOOGEL ) برای یافتن یک محصول،  به طور مثال کلید واژه “خرید موبایل” تایپ می کند، گوگل براساس الگورتیم های خود به ترتیب سایت های مهمتر را نمایش میدهد، به طوری که در هر صفحه 10 سایت نمایش داده میشود.
اهمیت مفهوم سئو در اینجا نمایان میشود، فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین موبایل دارید و احتمال اینکه کاربران لینکهای صفحه نخست گوگل را کلیک کنند، بسیار بالاتر از فروشگاهی موبایلی است که در صفحه 10 گوگل قرار دارد.
سئو یا بهینه سازی سایت به زبان ساده یعنی افزایش رتبه سایت شما براساس کلید واژه (مثل خرید موبایل) که توسط متخصص سئو یا سئوکار با توجه به الگوریتم های هر موتور جستجو انجام میشود.
هدف در نهایت افزایش بازدیدکنندگان به صورت کاملا هدفمند با توجه به نیاز کاربران است. امروزه بخاطر بخاطر تاثیر روز افزون گوگل (GOOGEL)  بیش از 70 درصد کاربران از این موتور جستجوی قدرتمند برای یافتن تصاویر، مطالب، فیلم و بسیاری موارد دیگر استفاده میکنند.
در اصل سئو یک روش یا تکنیک عجیب نیست، بلکه علم تخصصی پیچیده پیرامون تحلیل داده، بکارگیری الگوریتم های (قوانین ساختاری) در موتورهای جستجو چون یاهو، گوگل یا بیگ است.
معرفی برخی از پارامترهای پر اهمیت الگوریتم گوگل:
گوگل برای رتبه بندی صفحات از بیش از 170 پارامتر استفاده می‌کند و این فاکتورها به صورت دوره ای تغییر میکنند که درجه اهمیت هر کدام متفاوت بوده و سئوکاران براساس تجربه و دانش خود از آنها بهره می برند.

  1. تجربه کاربری از گرافیک وب سایت شما ( طراحی سایت )
  2. محتوای با کیفیت
  3. کسب لینک از وب سایت های معتبر
  4. شبکه‌های اجتماعی
  5. طول لینک مطلب
  6. عنوان سایت
  7. قدرت دامنه
  8. محتوای

سئو چیست

چگونه باید یک سئوکار را انتخاب کنیم؟

فرایند سئو سایت تا حدود 2 سال گذشته خیلی ساده‌تر بود. بگونه ای که هر کاربر با دانستن اینکه “سئو یعنی خرید بک لینک” به مقصود خود می رسد.
اما الگوریتم‌های گوگل در طی چند آپدیت با عنوانی چون پاندا، پنگوئن، مرغ مگس‌خوار به این الگوریتم‌ها و پارامترهای موجود گوگل اضافه شده‌اند داستان طور کلی تغییر دادند. با وجود این الگوریتمها گوگل می‌تواند دریابد که چه کسی بک لینک خریده است و چه کسی لینک‌هایش طبیعی است. چه کسی مطالب سایتش غیرکپی و با کیفیت است و چه کسی مطلبهایش کپی است و دیگر سرش کلاه نمی رود.
با وجود این شرایط وب سایت شما نه تنها با خرید لینک به سئو کمک نمی کند، بلکه با جریمه یا به اصطلاح پنالتی گوگل روبرو میشود، که کاهش رتبه تدریجی و گاه نهانی براساس نوع خرید لینک در پی دارد.
هدف گوگل بر کیفیت محتوای یک وب سایت استوار است و بگونه ای کاربران به سایتهای با محتوای خوب دسترسی پیدا نمایند.
یک سئوکار باید متعهد و مسلط به اصول سئو ، عدم فریب مشتری باشد، البته مشتری نیز باید صبور بوده و اگر بخواهد به درستی بر صفحه نخست گوگل قرار بگیرد، در ابتدا زمانبر خواهد بود ولی نتیجه آن طولانی مدت بوده و کسب و کار را رونق بیشتری میبخشد.
سئوکار باید آشنا به اصول برنامه نویسی، آگاه به مفاهیم بصری وب سایت، درک از مفاهیم و اهمیت واژه ها و عبارات، بروز و استفاده از سرویس حرفه ای سئو باشد.
شما میتوانید سوالات خود را در بخش دیدگاه مطرح نمایید.

نوشته سئو چیست ؟ اولین بار در ترنج | طراحی وب سایت و سئو حرفه ای پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *