سئو موبایل چیست و مهترین نکات  آن در سال 2015

نیاز برای سئو موبایل و بهینه سازی وب سایت های تلفن همراه در چند سال اخیر لازم و ضروری به نظر می رسد، در این مقاله سعی داریم مهمترین نکات سئو سایت موبایل در سال 2015 بررسی نماییم.

توسعه و پیشرفت موبایل ها یا بقولی گوشی های هوشمند که دارای سیستم های عامل اندروید، ios  و ویندوزفون هستند ،تمامی وب سایت هایی که به صورت آنلاین در دسترس بودند تمایل دارند تا نسخه موبایل را هم عرضه کنند.

حتی برخی شرکت های کسب و کار آنلاین فوق العاده بزرگ اعلام کردند که به زودی سایت های خود را از دور خارج و به نسخه ی ویژه تلفن همراه منتقل خواهند کرد. ترافیک سایت های مبتنی بر  موبایل  در بازار به حدی رسیده است که بیشتر از 50 درصد ، ترافیک کلی دنیای اینترنت را پوشش می دهد.

بنابراین نیاز برای سئو موبایل  و بهینه سازی وب سایت های تلفن همراه که در آن یک وب سایت طراحی شده بر روی صفحه نمایش با اندازه های متفاوت مشاهده داده می شود، ضروری است. بهینه سازی سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو برای تلفن همراه این اطمینان را می دهد که سایت طراحی ساختار مناسبی دارد و قادر به ارایه تجربه ای کاربرپسندانه به مخاطب خود است. زیرا یک وب سایت که برای کامپیوتر ، لپ تاپ، تبلت و موبایل هوشمند بهینه سازی می شود، هزینه کمتر و بازخورد بسیار بیشتر دارد.

از این نکته نباید متعجب شوید که رویکرد و تمرکز بیشتر الگوریتم موتور جستجوی گوگل به سمت جستجوی کاربرپسندانه ( UI ) تغییر کرده است.

با تغییرات الگوریتم گوگل  بررسی بهینه سازی سایت ها و شیوه های آنلاین  برای موبایل ها زمان زیادی را در بر می گیرد. وب سایت های تلفن همراه عموما سبک اند و در عرض چند دقیقه می توانند بارگیری شوند.

بیشتر ترافیک ورودی وب سایت شما از موتورهای جستجو سرچشمه می گیرد. موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو و بینگ که توسط متن و محتوای مرتبط ومناسب را پیدا می کنند و براساس کلمه کلیدی کاربر به نمایش می گذارد و براین اساس کاربر وارد سایت شما می شود.

 

سئو موبایل

 

سئو  موبایل چیست؟

سئو موبایل راهی برای بهینه سازی سایت یا طراحی سایت واکنشگرا برای گوشی همراه  است که موتور جستجوگر گوگل جهت افزایش بازدید سایت شما کمک می کند.

تعداد کاربرانی که به تلفن همراه روی آورده اند هر روز افرایش می یابد، رقابت برای باقی ماندن در صدر جدول موتور جستجو سخت تر شده است. به هر حال، قاعده کلی برای بهینه سازی و سئو تلفن همراه (Mobile SEO) و یا بهینه سازی موتور جستجوی محلی (Local SEO)  ثابت باقی می ماند. سایتی که قادر است راه حلی برای جستار کاربر در حداقل زمان فراهم کند امتیاز بالاتری دارد.

موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ وب سایت های کاربر پسندی  که این بهینه سازی را فراهم ساخته اند، بیشتر مورد توجه کاربران قرار می دهد.

 

طراحی سایت موبایل

زمانی که برای تلفن همراه طراحی سایت یا بهینه سازی انجام می دهید ، باید محدودیت هایی را همچون طول عمر کم باتری ، امکان قطع شدن اینترنت و پردازشگرهای کند موبایل ها را در نظر داشته باشید. پس باید مطمئن شوید که از تصاویر کوچکتر و فیلم هایی با کیفیت پایین تر استفاده می نمایید تا صفحات شما ، حتی با کمترین سرعت اینترنت قابل نمایش است.

 

تجربه کاربر پسندی (UI)

ختم کامل! آقا،خانم ، بردار و خواهر ارجمند، سایت شما باید کاربرپسند وساده باشد و به سرعت نمایش داده شود. همچنین به آسانی مطالب داخل سایت شما را کاربران پیدا کنند و البته توجه  به لینک تمیز  clean URL نیزداشته باشید. تجربه کاربر پسندی نه تنها کار بیننده سایت و بازدیدکننده را آسان میکند، بلکه به همان اندازه فاکتور مهمی برای سئو موبایل است که خزنده گوگل میتواند به راحتی در وب سایت شما حرکت کند و تمامی صفحات سایت شما را بپیماید.

گرافیک سبک و ساده، داشتن منوی کاربری مناسب، چیدمان تصاویر و مطالب صحیح همگی یک تجربه خوب کاربری را نوید می دهد.

 

بهینه سازی جستجوهای محلی (Local SEO)

غالب مردم در اینترنت به دنبال اطلاعاتی درمورد مطالب نزدیک محل سکونت خود هستند. بهتر است شما وب سایت خود را برای موبایل نیز با توجه به جستجوهای محلی بهینه سازی کنید. باید بدانید سئو محلی وب سایت شما به گونه  ایست که قادر خواهید بود سایت تلفن همراه خود را  براساس  بازار محلی بهینه سازی شده است. اشاره به آدرس دقیق که شامل کشور،  استان، شهر و شماره تماس در گوگل مپ از اهمیت زیادی برخوردار است که از این طریق موتور جستجو میتواند، محل اصلی کسب و کار شما را مکان یابی کند.

 

شناسایی کلید واژه های مهم در موبایل ها

تفاوت بسیاری بین کلید واژه های روی دستگاه های دسکتاپ (کامپیوتر شخصی) و تلفن های همراه وجود دارد. با توجه به تفاوت بین این سیستم عامل  ، کلمات کلیدی را برای سایت بهینه شده تلفن همراه نیز باید با دقت ردیابی کنید تا اطمینان حاصل شود که سئو انجام شده به درد مخاطب مورد نظر می خورد.

می توانید از ابزاری از مثل وب مسترگوگل (Google Webmaster) برای درست کردن لیستی از کلید واژه های با گرایش (trending )  وراهبرد گوشی موبایل استفاده کنید.

 

سئو موبایل

 

حذف فایلهای فلش سایت

تلفن های همراه فایلهای فلش داخل سایت شما را پشتیبانی نمی کنند، پس باید آنها را حذف کنید.

حذف فلش از سایت یکی از مهمترین رویکردهای چند سال اخیر در طراحی سایت و بهینه سازی آن است البته هنوز بسیاری از شرکت ها آن را نادیده می گیرند.هرچند که موتورهای جستجو میتوانند فلش را شناسایی کنند اما برای کاربران تلفن همراه این تصاویر، صوت ها و فیلم ها که به صورت فلش نمایش داده می شود قابل دسترس نیستند.

گفتنی است که فایلهای فلش توسط شرکت بزرگ ADOBE پشتیبانی می شود و بخاطرمشکلات امنیتی، نصب اجباری افزونه ها برای نمایش این فایل و ترکیب همه المانهای تصویر، متن و افکت در یک فایل که قابل خواندن برای موتورهای جستجو نیست ، باعث شده است، که به دوران انقراض خود قدم بردارد.

استفاده از روشهای جدید و تکنولوژِیهای نوین طراحی سایت همچون HTML 5 و JQury می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای انیمیشهای فایل فلش داخل سایت شما باشد.

 

حذف پاپ آپ های(پنجره های باز شو) در سایتهای تلفن همراه

عدم بکارگیری یا حذف تبلیغات پاپ آپ از روی سایت خود، سریعتر جستجو می شوید و در هزینه های سئو خود صرفه جویی می کنید. تبلیغات پاپ آپ (Pop up ads) جزو مزاحم ترین و آزاردهنده ترین عوامل داخل یک سایت محسوب می شوندو بروی سئو موبایل تاثیر گذار است.

دانلود کردن صفحات سنگین حجم زیادی از کاربر می گیرد، در نتیجه کاربر در صورت مشاهده این تبلیغات امکان دارد، دیگر سایت شما را انتخاب نکند و بسادگی ضربه بزرگی بر پیکره بازاریابی آنلاین و سئو سایت شما وارد شود.

 

سئو سایت موبایل

 

چرا سئو موبایل اهمیت زیادی دارد؟

بدیهی است که در زمان حاضر، سایت های موبایل و نمایش صحیح آن در آینده ی تجاری یک کسب و کار نقش حیاتی دارد. با یکپارچه سازی روش های ارایه شده در این مقاله به خوبی میتوانید سئوی خود در موبایل را بهبود ببخشید.

همچنان که سال 2015 در حال پایان است و سئو موبایل مهمتر می شود، موتورهای جستجو برای نشان کردن قدرت خود، با آپدیت الگوریتم های خود، اعمال سختگیرانه تری برای سئو وضع کرده اند.آنها به سادگی یک وب سایت و بهترین تجربه کاربری آن اهمیت می دهند تا به بزرگی یک کسب و کار، زیرا مشتری اصلی سایتی مثل گوگل، کاربران جستجوگر آن است و نه وب سایتها ، بنابراین در این شرایط بهتر است، سایت خود را مطابق سلیقه کاربران ، بهینه سازی و طراحی کنیم.

البته سئو موبایل تاکتیک و استراتژی سریعی برای هر تجارت آنلاین نیست و گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری بازدید سایت شما به سرعت برق و باد بالا نمی برد، ولی در طولانی مدت برد اصلی را وب سایتی میکنند که واکنشگرا بوده وبرای موبایل بهینه سازی شده اند.

به سوی توسعه سایت ها برای، بهینه سازی آنها برای گوشی های همراه و سئو موبایل قدم بردارید و گروه طراحی و توسعه وب ترنج شما را در امر مشاوره و اقدمات فوق یاری می رساند.

 

نوشته سئو موبایل چیست و مهترین نکات  آن در سال 2015 اولین بار در ترنج | طراحی وب سایت و سئو حرفه ای پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *